Spring naar bijdragen

eriklugt

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    331
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

3 Neutral

Over eriklugt

  • Rang
    Zeer gewaardeerd poster

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. van der Kwaak zat veel op Sicilie te rijden. Hoezo het komt dat ze failliet zijn weet ik niet, zal een combinatie zijn van slecht betalende klanten, te scherpe prijzen, weet ik het... Lievaart rijd met Italiaanse chauffeurs met een Roemeense achtergrond. Al deze chauffeurs wonen gewoon in Italie, koppel rijd naar Milaan toe, ander chauffeur pakt hem over en rijd hem naar Napels toe, en daar komt weer een Napolitaan op die hem naar Sicilie brengt. Alles over land, en dag sneller op Sicilie als met de (dure) boot. Nederlanders rijden er ook nog (15 a 20 chauffeurs) en doen Brenner route werk (waar dus aflossen moeilijk is) en Noord Italie. Van der Kwaak had het op dit gebied veel lastiger, ga is laden op Aalsmeer, om 1600 uur, je rijd om 2000 weg en de volgende dag kan je dus tot 12 uur lossen (binnen je uren). Savonds mag je weer rijden, maar zijn de winkels weer dicht. Noord Italie is dus zowat niet te doen voor dubbelbemand werk zonder aflossing cq koppelen, en de klanten verwachten/eisen tot Firenze A-B levering. Voor de Italiaanse chauffeurs die op de Lier overstaan is alles geregeld. Auto om boodschappen te doen, grote keuken om te koken, tafeltennis, tv, internet, slaapkamers, kantine met "huiskamer gevoel". Dit is allemaal gewoon top geregeld. Lievaart heeft inderdaad meer buitenlanders als Nederlanders in dienst, niet alleen voor de centen, maar ook om de auto 24 uur per dag draaiende te houden.
  2. chickliner, andre van olst, dorst, dijkstra hilaard
  3. eriklugt

    irun,

    Eerste afslag eraf, onderaan rechts, rotonde rechtdoor en na ongeveer 300 meter krijg je links een BP. daar kan je (als je ietsjes getankt hebt) staan. Je loopt dan weer onder de snelweg door en naweet ik het.. 1 km of zo krijg je het dorp. Kan er eten maar moet zeggen, verder is er weinig aan..
  4. Klopt ja ! Dat was het haha. Heb je daar ook foto's van ? Lijkt me leuk om te zien ! Er was toch ook een concept dat je met een koeler naar Spanje reed, die koeler raar gezegd in kon klappen naar het kopschot (wat je ook wel eens bij huif ziet) en zo een platte oplegger overhield voor weer een laadbak mee te kunnen nemen ? En ik lees dat je in de nieuwe laadbak ook retourlading mee nam, kreeg je daar geen problemen mee met beschadiging aan wanden of iets dergelijks ?
  5. Toen ze die daf ssc kochten had ik gelezen dat ze minimaal 2 miljoen moesten lopen en bij 1.5 (??) een revisie krijgen. Nu zal er wel is eentje kort zijn gereden of misschien wat werkuitbreiding maar verwacht niet dat dit weer zo'n megabestelling word. ook appart, een trekker.. vaag staat me nog wel iets bij dat ze 1 of 2 trekkers hadden voor "speciaal" werk.. wie weet dit nog ??
  6. eriklugt

    Reisadvies Oekraïne

    Tja, ik weet alleen hoe je eerlijk gezegd de grens over komt met een vrachtauto. Je gaat bij korczowa Krakovets de grens over. Ik weet niet of je er in 1x naar toe rijd maar even een tippie. Ga VOOR de grens je rust maken. Bij Jaroslaw zit een goed hotelletje met een spa centrum (zwembad 5 euro) en ziet er picco bello uit. Ernaast een heel goed restaurant en Nederland Jaroslaw is goed te doen, zeker nu de snelweg zowat tot rzesno loopt. Dwór Kresowymeer informatie‎ [TABLE=width: 356] [TD=class: basicinfo]Juliusza Słowackiego 36 37-750 Radymno, Polska +48 16 623 60 00 [/TD] [/TABLE] Wachttijden zijn geen peil op te trekken en je gaat spijt krijgen als je niet goed uitgerust een dag staat aan te sluiten. Vergeet niet, je bent Nederlander dus je moet ALTIJD problemen verwachten. Wat ik zeg, auto spoortje heb ik geen idee van hoe dat werkt, maar dat zal je zelf even uit moeten vinden. Kijk even net voor de grens of je een kaart kan vinden van Ukraine met westerse namen (Op de grens aan de Ukrainse kant heb je een eettentje in het midden, dacht dat ze daar ook lagen maar durf het niet zeker te zeggen, beter ervoor even halen bij pomp), is veel makkelijker voor de hoofdwegen. Koop in Ukraine een kaart met Ukrainse namen, voor de kleine dorpen die niet staan aangegeven op je grote kaart. Op de grens aan linkerkant heb je groot gebouw met 3 4 5 wisselkantoren. Weg tot Lvov is wel goed te doen, net voor Lvov even rechts aanhouden (niet Lvov blijven volgen) om op de ring te komen richting Chop Kiev en na weet ik veel hoeveel km rechts afbuigen naar Zolochvid - Ternopil. Dit is echt een graf weg, stukken waar je 80 gaat en van het een op andere moment in een gatekaas terecht komt, echt voorzichtig aan doen want je rijd alles naar de klote. Nouja dan ligt het eraan waar je heen moet, Vinnytsia heb je nog een Macdonald rechts in het centrum zitten (borden Uman blijven volgen zie je hem vanzelf in het centrum) maargoed, kan je heel de route voorkauwen maar das ook onzin. Vinnytsia is trouwens voor terugweg wel beetje kut stad om door te komen qua verdwalen maarja, zie je vanzelf wel. Dan, controle's... Tja die zijn er, en veel.. Maar ze staan 99 van de 100x op dezelfde plek. Staan ook aangegeven maar je vergeet er genoeg. De meeste automobilisten knipperen bij zulke plaatsen naar je dus ALS er iemand naar je knippert, gas los. Soms heb je na een kut stuk een plak asfalt liggen waar je makkelijk 130 kan rijden, en opeens in een berm staat dan een bordje 60 die je niet ziet. Verderop is er een controlepost en moet zeggen, ze zijn niet mals daar. Ik weet niet of je eerdaags nog in regeo Westland komt maar je kan een kaart lenen waar ik ze "allemaal" heb opgeschreven. Wat ook een manier is, en die werkt ook goed, is om ALTIJD achter een "snelle" vrachtwagen te zitten. 1tje die niet bang is om 90 te rijden en om in te halen, maar als je die dan ineens ziet remmen, rem jij ook. Dan heb je verderop een controlepost/kuil in de weg of noem het maar op en bijkomend voordeel is dat de politie niet zo 123 jou Nederlandse kenteken ziet. tja, de wegen, tis niet zoals hier maar das Belgie ook niet. Het slechtste stuk waar jij overheen moet is toch wel het Zolochvid stuk maar de rest, ach met een gangetje van 80 90 kom je een heel eind. niet druk om maken valt wel mee allemaal. Criminaliteit, tja ook nog nooit meegemaakt en heb in de gekste gettowijken geslapen. Kwestie van geluk, en hoe je jezelf opstelt. Wel nog een puntje, geld. Grote biljetten heb je geen fuck aan als je aangehouden word, als je 10 20 euro moet betalen (in euro of grivne, maak niet uit) en je komt met 50 euro aan...tja dan weet je het wel. Als je 20 euro in je portemonnee hebt zitten en erachter steken er nog een paar briefjes, tja, auto inspecitie (zijn ze bij de vrachtauto's streng op bij de grens, barst in vooruit is 75/100 euro, dus je auto moet natuurlijk wel goed zijn) en op 1 of andere manier ben je de rest ook kwijt. Dus steek in je portemonnee een klein geldbedrag elke keer en verstop de rest in je broekzak, niet in de auto want dat kunnen ze vinden, fouilleren zullen ze niet snel doen. Wel echt in je portemonnee doen want geen agent gelooft dat je alleen met losgeld op stap gaat. Ook misschien handig ik heb van een kledingzaak (stripes) een soort pasje voor punten te sparen. Dat pasje heeft ook echt een magneetstrip. Mocht je nu een boete moeten betalen wat echt onzin is en je hebt er een half uurtje voor over, rij je met die agent naar een pin automaat toe, steekt die pas erin en maar verbaast blijven kijken, ondertussen telefoontje plegen naar je zus toe of zo, beetje babbelen en vooral geen aandacht zoeken van die agenten. Na een half uurtje zijn ze die klojo zo zat dat ze je wel laten gaan :-D Ze zullen je echt niet voor een verkeersovertreding naar de cel sturen. Heeft mij is een keer 300 euro bespaard ! Ach maarja, je hebt gewoon een dikke reis, en elke reis is anders. Je zal nu zien dat je geen 1x word aangehouden en binnen 2 uurtjes over de grens bent. Zorg dat je spullen voor elkaar zijn, je paspoort (minimaal zoveel maanden nog geldig) en geniet ervan, het is en blijft een avontuurtje !
  7. eriklugt

    Preventief strooien

    Amper 4 uur later dan jou filmpje is het nu +1 graden. Hoe koud zou het asfalt nu zijn denk je.. We kunnen redelijk goed het weer voorspellen maar tot op een graad nauwkeurig gaat niet lukken. 2 graden verschil kan dan (helemaal in combinatie met nat wegdek) een heel verschil uitmaken. En, temperatuur zakt niet rustig naar beneden op voor aangegeven plekken. Die kan in heel vlaanderen binnen een uur een paar graden zakken. Je moet heel wat auto´s hebben om heel vlaanderen te bestrooien als het ineens wat kouder word. Beetje verder kijken als je neus lang is zou ik zeggen...
  8. eriklugt

    Het rollende gevaar!!!!

    Heel interessant filmpje inderdaad. Duitsers staan er om bekend om hun (soms) hoge eisen aan landingzekering. Al moet ik toegeven dat het wel ergens goed voor is. 5 minuten te lang rijden is niet levensgevaarlijk, daarintegen 5 spanbanden te weinig kan tot heel wat meer chaos leiden. Vind dat deze man zich goed opstelt en uitleg geeft. Pakt ook alles aan, van de rederij hoe het schip geladen word, tot aan de onbegeleide trailers. Opvallend ook dat je geen punten kan krijgen van Flensburg omdat het op haventerrein is. Wat ik me wel afvraag, het is misschien op de letter van de wet maar dat zijn wel meer dingen. Als ik in Nederland (waarschijnlijk duitsland ook) te hard rijd, waardoor me rijbewijs word afgenomen, en ik sta 200 m van een tankstation af, mag ik niet dat stukje naar het tankstation rijden. Ik heb geen rijbewijs meer. Als er een trailer die onvoldoende gezekerd is of waarvan gevaarlijke stoffen zijn omgevallen word gecontroleerd in de haven, moet hij naar een trailerservice toe om daar omgeladen te worden. Nu neem ik aan dat die in Travemunde wel op "eigen" terrein is maar wat als ik op een parkeerplaats staat ? Dan moet ik over de openbare weg naar een omlaad punt toe. Hoe werkt dit ? Moet er een heftruck dan daar je toekomen om op de parkeerplaats over te laden ?
  9. eriklugt

    honda comercial

    Zeker gaaf gemaakt ! Erg knap ! Deze vind ik ook meesterlijk bedacht Je moet even weten, de samsung kan zien wanneer je naar het scherm kijkt. Opdracht is dus kijk een uur lang onafgebroken naar het scherm en win hem. Ze halen wel alles uit de kast om je weg te laten kijken :-D
  10. Mooi verslag Harrie, leuk om te lezen en de foto's te bekijken. Al vind ik persoonlijk wel dat je soms wat overdrijft ;-) 3 weken weg in ontwikkelingslanden, Roemenie en Bulgarije zijn weliswaar niet naar onze maatstaven maar zijn naar mijn mening beide redelijk te bereiden, Roemenie vooral. Sibiu --> Boekarest, prachtig rijden ! Al hou je je cruise op +/- 65 kan je overal doorrijden, alleen wat je zei, ze hebben een andere manier van inhalen. Bij ons is het, "al weet je zeker dat het kan, ga je inhalen". Daar is het " ik weet niet of het kan, maar als het niet lukt heb ik altijd nog een rem, of degene die ik inhaal moet even remmen" Ik maak me er nooit zo druk om.. Eten is inderdaad anders als anders, maar als je op vakantie gaat naar bijvoorbeeld Venezuela weet je ook niet wat je op je bord krijgt :-) Misschien tippie voor volgende keer, ik loop altijd een rondje door het "restaurant" en wijs aan wat ik wil, of vraag of ik in de keuken het mag aanwijzen. Lukt vreemd genoeg vaak zat, misschien heb je dat ook gemerkt, maar in het Oostblok zijn ze nog blij of verbaasd als ze een Hollander tegenkomen, hoop handjes geven en je krijgt alles voor elkaar ! Maar nogmaals, leuk om je verslag te lezen !!
  11. eriklugt

    daf inside custom made

    Dat rode licht heeft natuurlijk wel een functie, zit er (meestal) niet voor niks
  12. Hier verlies ik je even Huub, doelde je nu op mijn voorbeeld in mijn post ?
  13. Hellbengel. Ob is inderdaad oberhausen. Ik doelde op het kenteken wat daarachter zit. Holland, dat zal ongetwijfeld, maar dit is geen gewoon duits kenteken. Export platen beginnen met bv ob ---》cijfers( en misschien daarna letters.) Normale duitse kentekens beginnen met bv ob ---> letters ---> cijfers
  14. Het lijkt op een kenteken uit Roemenie, Timisoara. Ik weet niet waar deze foto genomen is ? Kan zijn dat de truck vanuit Roemenie Duitsland word ingevoerd, maar ik dacht dat deze kentekens alleen bij export werden gebruikt. Alhoewel het 99% van de tijd natuurlijk andersom is, worden er weldegelijk ook andersom auto's ingevoerd. Wolter Koops heeft dit een paar jaar geleden ook gedaan met om de buiteland gekentekende voertuigen (Duitse en Poolse 4 series) naar Nederland te halen. Zo dik zit ik niet in de export maar misschien heeft die man ze complete spul wel naar Afrika verkocht en brengt hem zelf, met een laatste vrachtje naar Antwerpen. Of je dan ook uitvoer platen moet hebben speciafiek voor Duitsland weet ik niet..Misschien contractwerk vanuit Duitsland naar ?? en moet deze auto Duitse platen hebben om de cabotagewet (enigsins) te onduiken. Geef me bek ook maar een gooi maar ik zou er niet te veel achter zoeken.
  15. Niet alles is wat het lijkt.. Dit is een Duits export kenteken. Over de platen geplakt. Gebeurd 100de keren op een dag en is niets illegaals aan. Behalve dat ie er natuurlijk scheef opzit natuurlijk en bekant afvalt maarja, dat kan gebeuren. Deze beste man heeft dan wel een klein probleempje bij de grens om in te voeren maar toe maar :-)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...