Spring naar bijdragen

Petruck

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    30
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Petruck's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Dank voor alle reacties, incl de leuk bedoelde :-) Het ziet er dus toch naar uit dat ik zelf iets in elkaar moet gaan flanzen, al dan niet in overleg met de garage. Ik ben in ieder geval erg blij met de input van Larsifix. Helaas gaat idd dat daglijstje ongetwijfeld niet lukken, al zijn er gelukkig nog waarschuwingen op het display die je in een hoop essensiele dingen ondersteunen. Ik denk dat wij met een gemiddelde van iets van 400 kilometer per maand (kan ook makkelijk in een week gereden worden) er voor moeten zorgen dat er iets van een geheugensteun komt dat het elke 400 kilometer alles gebeurd. Of is dit een slecht plan?
  2. Hallo Forummers..... Bij ons schiet het controleren van de voertuigen er nog wel eens bij in. Er zit geen vaste chauffeur op de wagens , en het is bij ons echt hollen of stilstaan, met rare frequenties. Bovendien is rijwerk niet onze main-business Wat met een hooguit 5000 kilometer per voertuig per jaar weer andere frequenties eist dan gebruik van 100.000KM Een datum om te controleren werkt daarom vaak niet, en wellicht hoeven sommige dingen weer minder frequent gecontoleerd te worden. Zit zelf te denken aan om de zoveel kilometer. Nu hebben wij zelf wel eens iets in elkaar gezet, maar wellicht bestaat er wel een goede voertuig controle logboek Sheet, of boekje. Maar ben ook benieuwd welke dingen het belangrijkst /nuttigst zijn om te contoleren. Ik zou hier dus graag een link van ontvangen. Ben benieuwd want hoop dit voor eens en altijd simpel maar praktisch en goed op te kunnen lossen. Beter goed gepikt dan slecht verzonnen dus :-)
  3. De Trailer is door de keuring heen, en hoe.... Er waren een 2 tal euvels, banden en verlichting waar we zelf ook van vonden dat het gedaan moest worden. Dit heb ik laten doen bij een gebruikte banden boer, deze had ook het euvel van de achteruitrijverlichting in 10 minutjes gevonden. (mijn vorige topic) Uiteindelijk heb ik de verkoper van de trailer waar ie verleden jaar gekocht is gebeld, en die heeft me naar Renswoude gestuurd , (wel 90 km van Rotterdam) Daar aangekomen, mocht ik hem gelijk afkoppelen voor de controle van de.......Kingpin, (En dacht nou gaat het komen hoor met de schotelplaat.) De monteur kwam keurig met een soort lineaal waar al als een soort mal uitsparingen zaten. Echter voor ik goed en wel de cabine uit was, kreeg ik al een OK??? voor mij oren. Uiteindelijk werd de trailer na c/a 45 minuten en het vervangen van 2 lampjes , en 2 veertjes goedgekeurd. Dit in schril contrast van het andere bedrijf. (Ik denk wel dat de waarheid ergens in het midden ligt.) Zefs het ontbreken van 1 stempelplaat onder 1 van de poten vond hij geen probleem. Wel heb ik gewezen op de breuk van de as vang kabels. door dat er plastic omheen zit was dit echter niet goed te zien. Tot mijn grote verbazing keek hij hier overheen of vond hij dit geen probleem. Om hier iets meer over te weten te komen ben ik van plan een nieuw topic te openen. Ik ga dit Topic echter sluiten. Echter niet zonder jullie onwijs te bedanken !!!!! Hoewel het nu met een sisser is afgelopen, ben ik een stuk wijzer geworden over de schotelplaat, en niet onbelangrijke bijhorende stuurinrichting. .......Petruck
  4. Eens , Marnix had hem volgens mij andersom begrepen.....enne Gamma ? Steile laadputten ;-)?
  5. Eens, al is dit mijn 1e ervaring met een trailer keuren, en hoewel dit wel een zicht ding is weet ik niet goed de regelgeving.
  6. Klopt je begrijpt mijn beschrijving.....En ik hoop dat je gelijk heb.
  7. http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=251628289&key=P4BVMSYU Die knakker van de garage vertelde me dat hij het verschil krans t/o chassis gemeten had. Bij de stuurwig zit ie dan inderdaad onder het chassis,c/a 12mm en aan de voorkant iets boven het chassis.c/a 6 mm zie link met foto. Wat ik nu heb gemeten is op de krans zelf, dus midden van de lat vlakbij pin , en constateerde ik zowel links als rechts aan het einde van de kier van 3.5 met een schuifmaat. Maar klopt het dat dit dan slijtage is ?
  8. Nee.....Goed opgelet 1 meter 20 , Ik ben meer het type timmerman. Moet eigenlijk gewoon niet in mm rekenen......dat is voor metaalbewerkers ;-)
  9. Ik heb met een recht stuk ijzer (c/a 120mm) kontakt gemaakt in het midden bij de kingpen. Vrijwel aan alle kanten zowel horizontaal als vertikaal zat de marge precies op 3.5mm. dit fenomeen had ik uberhoubt niet verwacht. Hoort zo`n krans/plaat dan bij levering compleet vlak te zijn? En is dit slijtage? Ik kan me dat met vet niet voorstellen.
  10. ijZo ik denk ff op mijn vrije dag de reacties te checken, en jullie hebben niet echt stil gezeten. Het 1e wat ik ga doen is in ieder geval een recht stuk ijzer er op leggen, De uitleg van de garage met krom was omdat ie aan de voorkant iets naar boven stond en achter iets naar beneden (wat in mijn beleving dan zou moeten gebeuren met te hard optrekken of zo.) Ben benieuwd of de plaat zelf daadwerkelijk krom is. Word vervolgd.....Maandag;)
  11. Hallo Johan. Ik heb foto`s genomen, maar het plaatsen hier lukt nog niet helemaal, bestanden te groot e/d Ik heb een mapje aangemaakt op mijn album.nl via de link http://www.mijnalbum.nl/Album=MXVTDBLU moeten ze te zien zijn. Groet.
  12. Hallo Johan. Wilde net even foto`s nemen, en....schaam me oren van mijn kop. heb hem achter bij de as over het hoofd gezien, omdat ik hem in het midden verwachtte. Nu de trailer afgekoppeld is is het ook bij de draaikrans goed zichtbaar. Het systeem is zoals de 2e afbeelding, schuin dus.
  13. Hallo Freddie. Wat een eer , hulp van alle kanten ;-) super. Hij heeft 2 assen
  14. Hallo Johan. Allereerst compimenten , en dank voor het geduld :-) Ik kan bijde niet vinden. er zit wel een kabel van c/a 1.5 cm dik maar die is begreep ik laatst om handmatig de rem aan te trekken.(ANWB hulp) Deze zit wel aan een schuine stang c/a 5/5 dik, maar kabel hangt los en eindigt in een draaimechanisme. Echt een dikke kabel om die draaikrans van de as zit er niet, echter kan ik ook geen stang zoals jij beschijft vinden. Wel zit er aan de andere kant van de luchtbalg iets wat op een schokbreker lijkt.Dit is wel verbonden met koker met de maten die je beschrijft Heel even dacht ik dat dit wellicht de besturing was, maar kan daar weer niets van signaal/lucht aanvoer op vinden.(dus toch schokbreker denk ik) Of is dit hem toch?
  15. Het Chassis is van het merk Tracon. Het BPW plaatje zat idd op de stuuras aan de achterkant. M.V.G. Petruck
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden