Spring naar bijdragen

Podium Verhuur Haaglanden

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    35
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

16 Good

Over Podium Verhuur Haaglanden

  • Rang
    Chauffeursforum Lid

Contact Methods

  • Website URL
    www.podiumverhuurhaaglanden.nl

Recente profielbezoeken

2010 profielweergaven
  1. Sorry mijn fout. Het is 22 juni. Mijn plan was om op zaterdagmiddag aan te komen en dan op zondag om 6 uur te lossen en dan kan de chauffeur 's avonds na 22.00 weer van het terrein afrijden. Maar dit transportbedrijf geeft aan dat zij niet op zaterdag mogen rijden. Ik heb Evofenedex vandaag ook even gebeld en de bevestigen wat op de website staat (info is dus niet verouderd) Omdat het transportbedrijf niet op zaterdag kan/wil rijden heb ik besloten een andere partij te nemen. Deze gaven aan dat zij wel gewoon op zaterdag mogen rijden. Het is dus goed gekomen, bedankt voor alle informatie!
  2. Er is een discussie tussen mij, mijn klant en mijn transporteur. De transporteur zegt dat hij op zaterdag 21 juni 2019 niet met de trailer in Italië mag rijden, vanwege het vrachtwagen verbod. Mijn klant zegt van wel. Diverse websites spreken elkaar tegen. Welke website kan ik het beste aanhouden om boetes te voorkomen?
  3. Heel erg bedankt allemaal. De insteek van dit topic is meer dat wij op zoek zijn naar een nieuwe chauffeur. En diverse offertes die ik kreeg waren voor 27,50 per uur (excl BTW). Ik vind het zelf belangrijk dat mensen met plezier hun werk doen, niet alleen werken ze dan harder, ook is men bereidt mee te denken en af en toe door te werken. Nu vond ik zelf 27,50 ook al wat laag voor iemand die zelfstandig aan het werk is. Bij ons eten en slapen de chauffeurs, waar mogelijk, gewoon in hetzelfde hotel als de rest van de crew. Helaas nog te weinig trailer werk om iemand in dienst te nemen, dus moet het echt doen met de freelancers. Naar aanleiding van jullie berichten ga ik nog eens praten met de chauffeurs, die in mijn ogen,een te lage offerte hebben uitgebracht.
  4. Ik ben heel benieuwd wat de prijzen van een chauffeur zijn voor buitenlandse ritten, die Nederlands spreekt, maar zich ook kan redden in het Engels/Duits. Gaat dit via dagprijzen of met uurprijzen? En als een evenement 1 dag duurt zijn er dan speciale tarieven voor de wachtdagen? Ik snap dat ondernemers allemaal zelf hun prijs mogen bepalen, maar ik hoop dat er iets van een richtprijs is.
  5. @HIT , ik weet niet precies wat hij gedaan heeft. Eerst gaf hij aan dat het zo kon en dat hij het zo wilde en achteraf geeft hij aan dat niet klopte. Voordat ik met hem in gesprek ga wilde ik weten hoe de regelgeving nu precies zit. De uitleg van @europeaan is een stuk duidelijker dat de Wikipedia pagina. Ik weet niet precies of de rusttijden precies overeenkomen met de gewone pauze tijden. Maar als dat niet zo is, dan vind ik dat een taak van de ondernemer zelf om dit aan te geven. @Localton Ik hier verder niet op in, omdat dit totaal niet relevant is voor dit onderwerp en ik in mijn ogen ook niet aan jou hoef te verantwoorden hoe mijn bedrijf werkt en hoe vaak wij een chauffeur met vrachtwagen inzetten en of het beter is om iemand in dienst te nemen of hem de vrijheid te laten houden om voor verschillende partijen te werken. Ook het uurloon is niet relevant, want dat bepaald een chauffeur zelf, hij is immers ondernemer. @doemijnbest Deze tijden zijn incl de pauzes. Liever geen pauzes tijdens de ritten als het niet hoeft maar gewoon op de zaak of locatie. Daar heb ik lunch geregeld, onderweg eten is vaak een stuk duurder en ook een stuk slechter.
  6. Lezen is ook een vak. De chauffeur heeft zelf van te voren aangeven dat hij dit zo wilde doen. En dat ik niet een tweede chauffeur met wagen moest gaan inzetten. Ik dwing nooit iemand om langer te werken dan hij wil. Een werkdag is bij ons maximaal 10 uur, de rest zijn overuren, ook bij een freelancer. Daarnaast, sjouwen doen we nooit. Een goede podiumleverancier laat zijn mensen nooit zwaarder tillen dan 15kg. Ons werk is helemaal niet zo zwaar als men denkt. (Wij doen bijvoorbeeld bewust geen layer bouw) Maar ik proef hier een veel dieper leed. Heel vervelend dat je in deze situatie terecht ben gekomen, maar er is niemand in mijn bedrijf die wordt gedwongen om buiten de regels te werken of langer te werken dan dat hij/zij wil. En frauderen is al iets wat ik helemaal niet wil, ik word er ook niets beter van. Een chauffeur krijgt bij ons gewoon per uur betaald en krijgt een vergoeding voor zijn/haar wagen en de km's. Het enige wat ik extra kwijt ben is de huur van de wagen en de trailer. Maar de energie die ik er nu aan kwijt ben is een stuk duurder. De reden van dit topic is dat de freelancer nu achteraf ineens aangeeft dat hij in de problemen is gekomen, terwijl de werktijden precies zo zijn als dat we besproken hadden.
  7. De wagen was de vorige dag al geladen, hij kon dus vanuit de hal zo vertrekken. Als ik het zo lees kon het dus wel. Toch maar eens vragen waar bij hem het knelpunt dan zit. Dank je wel voor de duidelijke uitleg!
  8. Ik heb een vraag mbt tot een meewerkend chauffeur. Het verhaal is als volgt. - Werkdag begint om 6.00 uur. - Chauffeur rijdt een uur naar locatie. - Van 7.00 tot 11.00 werkt de chauffeur op locatie (dus niet als chauffeur. - Vervolgens rijdt de chauffeur van 11.00 tot 15.00 naar de volgende locatie - Hier werkt hij van 15.00 tot 19.00 uur. - Om 19.00 uur rijdt hij naar huis, wat ongeveer 45 minuten is. Eerst gaf de chauffeur aan dat hij dit graag zou wilde, dus geen tweede chauffeur en nu achteraf geeft hij aan dat hij in de problemen is gekomen met de rijtijdenwet. En dat hij nu de komende 28 dagen een probleem heeft. De chauffeur rijdt als zelfstandige. Wat mijn vraag nu is, wat het knelpunt is mbt de rijtijden wet. - Er is die dag niet langer dan 4,5 uur gereden; - Er is niet meer dan 9 uur gereden; Ik weet niet of de weektijden overschreden zijn. Achteraf gezien had ik beter 2 chauffeurs kunnen inzetten, ik was er dan beter mee weggekomen, maar ik ben uitgegaan van de ervaring en kennis van de chauffeur. Ik wil nu vooral leren van deze fout en wil graag weten waar het knelpunt zit, zodat ik een volgende keer zelf kan bepalen of een dergelijke werkdag wel of niet kan.
  9. Ik vroeg me dit omdat dit soort rails meestal gebruikt worden in vrachtwagens, in bussen zie je het niet zoveel, vaak wordt het dan meteen aan het frame bevestigd of aan de lat om lat betimmering. In dit geval nemen wij een dichte wand. Deze bus zal bijna uitsluitend voor de transport van podia worden gebruikt. Hierin wordt nooit gestapeld, het idee is juist om alles op wielen te houden. Kisten worden dan wel getipt, maar de karren blijven gewoon op hun wielen staan. Vanuit dat oogpunt is 1 rails voldoende. Bij de vorige bussen bleek dit ook altijd voldoende te zijn. Er zitten nog wel ogen in de vloer, maar die worden eigenlijk nooit gebruikt. Die gaan er ook uit als er weer een nieuwe vloer in gaat. Met de wagens van ampco zijn we wel bekend, we komen elkaar regelmatig tegen. In ieder geval bedankt voor alle adviesen, bij de nieuwe betimmering laat ik dan meteen de F-track monteren. Kijken of dat andere ding nog wat oplevert op internet.
  10. Bedankt voor de tips. Druk je met zo'n vloertje niet je hele bus uitelkaar? Of moet je die buizen dan ondersteunen?
  11. Dit werkt me een stuk beter. Een bouwer praat altijd vanuit zijn eigen portomonnee. Als het aan hun ligt verbouw je je hele bus, met allerlei onzin dingen. Ik weet zeker dat zij het willen vervangen. Spanbanden verkopen ze vaak niet, dus kunnen ze alleen iets verdienen als ze dingen kunnen vervangen. Liever wat ervaringen van mensen die er werkelijk mee werken.
  12. Waarom kan dat achter stel naar achteren? ZOdat je over je eigen zandheuvel kan rijden?
  13. Ja het is een B-rijbewijs bus zonder laadklep. 4 karren per bus en gewoon binnen de wettelijke normen, daar is de bus ook op gekozen. Achter bus hangt nog een aanhanger met nog eens 4 karren. En nee ;-), spanbanden worden niet tussen de wanden ingeklemd, krijgt je bus wel een mooi vrouwenfiguur van . Ik had daar ooit een hele mooie foto van, maar kan hem helaas niet meer vinden. ZIjn er voor de F-track ook kleine varianten? De rvachtwagen variant is wat lomp en kan denk ik daardoor niet tegen het frame worden geschroefd. In de vorige bus hadden we O track, wat opzich wel fijn werkte. Het F-track ken ik alleen uit de vrachtwagen, waarbij de klemmetjes wel regelmatig kapot zijn? Hebben we dan de verkeerde kwaliteit gekocht of komt dat vaker voor?
  14. Ik snap sommige reacties niet. Ik geef nergens aan dat ik niet wil investeren of dat ik wil bezuinigen op veiligheid/stevigheid. Sterrker nog: De karren zijn 70 x 200 en 110cm hoog en worden met 1 spanband vastgezet. Ik heb nog niet eerder meegemaakt dat een spanband niet stevig zit. Kwestie van nauwkeurig werken. Iets dat podia bouw altijd moet ;-). Welk systeem is het dan het sterkst? Ik kan namelijk niet een website vinden waarin ze allemaal duidelijk en compleet beschreven worden.
  15. Deze barren zijn een stuk duurder dan de gewone o Tracks, dus ik dacht misschien is het wel veel beter. Zitten inderdaad wel met minder schroeven vast. Het stomme van het systeem is ook dat er geen gewone haken van spanbanden in passen. De karren die in de bus gaan wegen precies 250kg per stuk en worden met 1 band per kar vastgezet.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...