Spring naar bijdragen

rufus

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    274
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

3 Neutral

Over rufus

  • Rang
    Zeer gewaardeerd poster
  • Verjaardag 03-05-1980

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. Bij blokkerende pistolen door beperkt gebruik (tankpistool waar bv. maar 1 truck aan tankt) kan het soms zijn dat er resterende ADBLUE gekristaliseerd zit in het pistool. Leg het pistool in lauw of warm water en het komt vanzelf weer los. Deze uitleg heeft echter niks te maken met de magneet en dergelijke maar dit probleem doet zich ook regelmatig voor.
  2. Zal volgens mij fictie zijn voor een eindwwerk. Zou het niet makkelijker zijn gewoon een prijs all-in te vragen bij een rederij? PRijs van ophaaladres in Ohio tot losadressen in Europa. Als je weet hoeveel containers er voor elke locatie zijn zullen ze u wel een goeie prijssimulatie kunnen maken (als ze daar tijd voor hebben tenminste). Ik vermoed dat je daar voor het minste verassingen komt te staan. Stel dat je alles appart (voortransport - schip - binnenvaart/trein - natransport) regelt en er is 1 schakel die vertraging heeft kan je bv. met hogere kosten geconfronteerd worden doordat je container bv. enkele dagen langer op de dok moet staan (huurkosten staanplaats???) Ik ben ook niet echt thuis in die wereld maar volgens de verhalen dat ik hier en daar hoor komt er bij containertransporten meer kijken dan wij als eindverbruiker wel denken. grtz, Rufus
  3. dat maakt dat Nederland op een week tijd bij slecht weer helemaal droog en vooral stil staat? In België is er (voor zover ik me herinner) geen rijverbod maar je moet natuurlijk het gezond verstand laten primeren. Bij slechte wegen rijden wij ook pas uit na beterschap tenzij het echt niet anders kan (v. bevoorrading van ziekenhuizen ofzo kunnen echt niet wachten) Mijn collega's rijden nog met gas, ik daarentegen ben bijna nooit meer met ADR opweg (en ben er niet kwaad voor). Door de mogelijkheid om mijn werk zelf in te plannen heb ik voor de sneeuw alles buiten gevoerd. Helaas was er een dringende interventie en heb deze dan maar met een bestelwagen weggedaan.... een rit van +-2h30 werd door stilstaande vrachtwagens naar 6h herleid en geen mogelijkheid tot alternatieven. IVM die E5: Dit zal volgens mij op termijn nog voor veel problemen zorgen die biobestanddelen.... en niet alleen op vlak van bevoorrading maar ook voor degenen die opteren voor lange onderhoudsintervallen.... wordt gegarandeerd vervolgt... binnen minder dan een jaar zal de media er misschien wel gerucht aan geven als er meer om meer motors kapot rijden...
  4. rufus

    ad blue leidingen verstopt

    Ad-blue kan kristaliseren. O.a. bij bevriezing zouden er serieuze problemen kunnen opdagen. Onlangs een testwagen gehad en na het stilleggen van de motor hoorde je daar een pompje werken. Dit blaasde al de leidingen van AD-blue leg zodat er geen verstopping zou kunnen optreden. mijn idee: met nieuwe technieken wacht je best even om ze aan te kopen tot de "kinderziektes" er uit zijn en tot alles op punt staat.
  5. toen ik met hout reed kreeg mijn baas (tractionair) een vast uurtarief, laden en lossen inclusief. Anderen werken dan weer op kilometerprijs, vrachtprijs, volgens gewicht. In onze sector is het volgens het aantal liter (beladingsgraad) of soms zelfs gewoon een fix per liter vervoerd produkt. Andere keren betaal je vrachtprijs met een vast aantal uren voor laden en lossen. supplementaire uren worden bij gefactureerd... Ik denk dus dat veel afhangt van het type transport dat je doet, heb je eigen trailer of trek je deze van een andere firma, enz enz tarieven ga ik hier nu niet zeggen, dat moet elke transportondernemer in feite een betje voor zichzelf (volgens zijn situatie) berekenen denk ik. Tip: een cursus kostprijsberekening kan altijd interesant zijn, dan sta je trg een stapje verder bij een antwoord
  6. Zonde, waar gaan we nu allemaal met onze oude bolides naartoe gaan? Africa begint ook al minder interessant te worden op vlak van export. Daar willen ze blijkbaar hoofdzakelijk Vrachtwagens met bladveren omdat deze minder probs geven in de woestijn (schuren van zand doet luchtbalgen lekken). Tankwagens zijn ze ginds nog verzot op. Ze voeren daarmee water van A naar B blijkbaar. 1-asser trailers willen ze er dan weer niet omdat ze daarop niet genoeg kunnen laden. In Africa zou het blijkbaar perfect mogelijk zijn om zwaar overladen de weg op te gaan mits enige financiele compensatie voor de bevoede diensten.... onder tafel natuurlijk. En wij maar correct werken en denken aan milieu, enz
  7. rufus

    De CB Lijst

    kanaal 15: algemeen oproepkanaal in België. Daar zit ik op tenzij ink een "privégesprekje" wil.... dan zap ik wel effe door naar een ander kanaal.
  8. rufus

    ad blue leidingen verstopt

    ook opletten als het fel vriest. Naar het schijnt is adblue ook een "merde" bij sterke koude. IVM die bacteriën en algen hier eerder aangehaald heb ik dat ook al gehoord ivm bio-diesel maar bij Ad-blue hoorde ik daar nog niks van. Hij kan echter wel kristaliseren maar dat is hier al eerder gezegd. In gedeminiraliseerd water kunnen er volgens mij ook algen ontstaan. Als Ad-blue dan voor een bepaald percentage uit deminwater bestaat zoals hier eerder gepost door iemand zou het misschien kunnen dat algen in de adblue ontstaan alhoewel ik hiervan nog niks gehoord heb en eerlijk gezegd heb ik me daar nog niet in verdiept. Als ik er op denk zal ik dat 1 van de komende weken eens navragen bij een producent van AD-blue.... tzal wel nog efkes zijn want mijn stock is net aangevuld.
  9. rufus

    Vrancx Lubricants

    laat ons hopen he.... Dat is trouwens iedereen zijn doel wel he denk ik om met plezier naar het werk te gaan en er goed werk te verrichten. We gaan ervoor
  10. het aantal ogen en dergelijke op een oplegger kan je natuurlijk bij de bestelling altijd zelf beslissen he. Wil jij daar 100 spanriemen kunnen over gooien dan gaan ze er u met veel plezier 100 ogen opzetten... Dat is maar wat je baas zelf beslist he qua opties. Ik heb ook zo een 10 maand met pacton opleggers gereden met hout en ik was daar toch ook tevreden over. Ik denk wel dat een doorstart mogelijk zou moeten kunnen zijn want als je ziet hoeveel trailers er rijden van pacton en hoeveel bedrjiven er pacton verkopen dan moet er toch enig potentieel zijn he. Er komt natuurlijk altijd meer bij kijken dan wat wij als buitenstanders allemaal maar zien he. Hopelijk voor het personeel komt er een doorstart .
  11. rufus

    Vrancx Lubricants

    tja kmoet toch direct met de deur in huis vallen he, kwestie dat ge mij hier direct terug in volle actie kunt verwelkomen:banaan:
  12. rufus

    Omzet tankshops loopt terug

    De volumes he. Als je naar een bierhandel gaat of een supermarkt daar koop je bv. volledige bakken bier. Als je dit X 100 klanten op een dag doet dan hebben die supermakrten ok een dikke winst gedraait. Ook de aankoopvolumes. Daar een tankstation met een klein aantal goederen tegelijk aankoopt liggen de prijzen automatisch ook al wat hoger. Indien je teveel inkoopt risceer je terug om de versheidsdatum te overschrijden. Wat echter ook speelt is de ligging. Een tankstation langs de autosnelweg zal meer winst maken op een blik dan een kleiner station op de buiten. Toen ik zelf die shop had verkocht ik een blik van 33cl cola aan 50 cent. dit is voor een shop spotgoedkoop en toch kreeg ik weinig verkoop in de shop (ontdanks een verdrievoudiging van verkoop aan de pomp zelf op een jaar tijd). De reden waardoor het niet verkocht raakte: geen buren (maar 1 huis naast het tankstation) en net toen ik er begon was er een nieuwe snelweg opene gegaan die evenwijdig liep aan de baan waarop ik zat... Bier daarentegen verkocht ik wel vrij goed.... Om maar te zeggen. het is niet altijd de prijs die het hem doet he. Mijn beste klanten in de shop?==> truckers!!! waarvoor mijn dank :) Baja alle sheeft voor en nadelen... en ik ga graag iets meer betalen als ik met een glimlach bedient wordt:banaan:
  13. rufus

    Vrancx Lubricants

    idd, maar niet die olie die jij daar vernoemt... Wij houden het bij TEXACO Indien dit als reclame aanzien wordt mag je het verwijderen hoor. Was niet de bedoeling.... Tis maar dat ik dacht dat het hier the place to be was voor een korte voorstelling :) En tja..... kheb mijn "werkgever" even voorgesteld he :) groetjes rufus
  14. rufus

    Vrancx Lubricants

    Bedrijf actief in de groot- en kleinhandel van smeermiddelen van het merk TEXACO. Het zeer uitgebreid gamma van produkten bevat o.a. oliën (voor transport, landbouw, industrie, enz enz), vetten, ontvetters, spuitbussen, additieven, voedingsgekeurde smeermiddelen, ruitensproeiervloeistof, antistollingsadditieven voor brandstoffen... Kortweg: Voor elke toepassing hebben wij het geschikte produkt. Het bedrijf werd zo een tiental jaar geleden opgericht. mijn functie: Na ongeveer 10 jaar met brandstoffen gereden te hebben, ben ik sinds 1 januari mee in de firma gestapt als zelfstandige. Momenteel en ik verantwoordelijk voor de volledige logistiek (magazijn, stockbeheer, verzending,...) 2 a 3 dagen per week ga ik zelf mee de baan op om leveringen naar de klanten te brengen. dus, beste collega's.... als u uw voertuig een zalige beurt wil geven, weet je waar je terecht kan voor de ideale produkten... Rufus
×
×
  • Nieuwe aanmaken...