Spring naar bijdragen

stefan2m

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    45
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over stefan2m

  • Verjaardag 09-07-1983

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Groningen

Converted

  • Locatie
    Groningen

stefan2m's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

2

Waardering in de gemeenschap

  1. Gelukkig stond de wind de goede kant op, zal wel niet naar viooltjes geroken hebben
  2. Gelukkig maar, je moet er toch niet aan denken dat het je overkomt.
  3. Ik ben na jaren ongelukkig te zijn geweest in andere branches ook op het idee gekomen om CE te halen, ik was toen al bijna 30. Daar werk ik inmiddels een paar jaar met plezier in, maar je moet er wel rekening mee houden dat je met name als beginner gewoon een flexwerker bent... oftewel, een oprotkracht die via uitzendbureau('s) van werkgever naar werkgever hopt tot je de jackpot hebt en ergens een vaste aanstelling krijgt. En ik las ergens iets van 2100 netto per 4 weken, dat is wel mooi 2275 netto per maand; vind dat maar eens ergens anders, dat is echt geen slecht loon! Tjah, daar moet je dan 50 uur voor werken, ach; als je daar niet tegen kunt, moet je niet in de transport gaan werken, wie niet tegen gillende kinderen kan moet niet voor de klas gaan staan en wie niet tegen strontlucht kan moet niet op een veehouderij aan het werk. Elk beroep heeft voor- en nadelen, en chauffeurs mogen graag zeuren dat het zo slecht is in de transport; vergeet niet, het is bijna overal net zo slecht, overal gaan bedrijven over de kop en blijven de werknemers achter met vragen en boosheid. Ik heb nu 5 faillisementen meegemaakt, en geen van allen in de transport.
  4. Kwam net voorbij een auto van, als ik het goed heb gezien aan de cheetah achterop de oplegger, Koeriersdienst Zwolle. Vluchtstrook opgereden, wieltjes door de berm en op z'n kant terechtgekomen, grofweg tussen Assen Zuid en Noord. Hopelijk alles in orde met de chauffeur, in slaap gevallen misschien?
  5. Ken ze niet, maar als ze netjes zijn met betalen is het vast oké?
  6. Oh, en wat ik wel grappig vond; in Duitsland kennen ze geen 'nationaal' en 'internationaal' chauffeur... je bent óf kraftfahrer in fernverkehr óf kraftfahrer in nahverkehr (verwegverkeer en dichtbijverkeer dus).
  7. Heb ik dat hier niet gepost? Oeps Ik ben zonder pardon meteen aangenomen zonder enige ervaring op een vrachtwagen. Wel eerst drie weken meegereden met in totaal twee ervaren chauffeurs, en daarna aangegeven dat ik dan liever met een dagchauffeur meereed om het lossen sneller onder de knie te krijgen (4x lossen per dag ipv 3-4x per week)... silo is natuurlijk niet zomaar even geleerd met al dat plakkerige spul (zoals dextrose of melkpoeder, da's net lijm!). Dus zo gezegd, zo gedaan, daarna zelfstandig op pad gegaan als springer, heerlijk wat een vak, wat een leven... Tijdje volgehouden, belt m'n vriendin op dat ze zwanger is; heel erg leuk natuurlijk, maar nu ben ik op zoek naar werk waarbij ik niet de hele week weg ben en anderhalve dag weekend heb (al zouden 2-3 overnachtingen per week nog geen probleem zijn trouwens). Het welbekende 'één k** trekt harder dan acht cilinders' haha, maar ik vind privé belangrijker dan werk.
  8. Ik was ook verzekerd via de AOK, je werkgever meldt je daar aan. Kom je zonder werk te zitten ga je via UWV afdeling Buitenland, dan kan het wel wat langer duren voordat er een definitieve beslissing is gevallen... maar verder valt het mee eigenlijk. HRA weet ik zo niet, ik heb een huurhuis en ben niet getrouwd
  9. Doen! Beter solliciteren vanuit de cabine dan vanuit de luie stoel is wat mijn vrienden me vertellen die nog rijden of al wat anders doen En klinkt allemaal heel erg hetzelfde als wat ik had, maar ik denk dat je wel meer moet onderhandelen over je startsalaris; ik kreeg bijvoorbeeld in de proeftijd met 1800 bruto (standaard 6mnd) 100 euro minder dan wat ik daarna zou ontvangen; en ik had 0,0 ervaring met een vrachtwagen. De vergoedingen zijn idd lager in Duitsland, maar ik kreeg bijv. ook een bonus voor meer dan 4 rij-uren per dag, per maand moet je rekenen op 350-450 aan bonus. Brutoloon is lager in Duitsland, maar de belasting ook; je houdt dus meer over. Wel is het allemaal vast loon, dus hou je aan je uren want het is je eigen tijd, behalve in het weekend... als jij 60-70 uur per week aan het werk bent krijg je net zoveel als je collega die zich aan de 40-50 uur houdt. Oh, en ze zijn daar helemaal geil op regeltjesneuken, hou je dus gewoon lekker aan je uren en de snelheid (bijv. 60 op een 2-baans Bundesbahn ipv 80 zoals bij ons, wél weer 80 bij vierbaans, dus niet zoals alle andere Nederlanders gewoon 85 doorblazen haha) tenzij je zwart op wit van je planner/baas hebt dat het anders moet.
  10. Dat is ook wel goed om te weten inderdaad, mocht het onverhoopt zo lopen. Ik start trouwens begin maart bij een baas in Duitsland, 's morgens een mail met cv gestuurd en werd nog 's middags gebeld voor een kennismakingsgesprek later die week. En dat met alleen maar ervaring op de lesauto... gaaf!
  11. We zijn niet voor niets de beste van Europa!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden