Spring naar bijdragen

the riding man

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    29
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

0 Neutral

Over the riding man

  • Rang
    Chauffeursforum Lid
  • Verjaardag 30-01-1982
  1. het duimen heeft geholpen:tu:. Ik was maandag door mijn examen door. Groetjes.
  2. gisteren (woensdag) te horen gekregen dat het examen is uitgesteld tot vandaag. Vandaar dus samen met de instructeur naar het examen. Een mooie omweg gereden via een bestaand traject van een lijndienst die dezelfde richting uit rijdt als waar ik het examen moet afleggen, mooi meegenomen. Echter het heeft niet mogen baten, van de 2examens vandaag slechts 1 erdoor en 1 niet. Morgen (vrijdag) had ik normaal laatste proef maar die kon dus niet doorgaan omdat ik ook voor dat ene examen nog eerst moet slagen. Dan heeft de instructeur een afspraak kunnen regelen voor maandag, dan doe ik ze beide achter elkaar. Wie duimt voor me mee?
  3. even een nuance inbrengen. In Brussel stijgt het aantal ongevallen zonder dodelijke afloop (blikschade) en dus zakt automatisch het percentage van ongevallen met dodelijke afloop berekent op het totaal aantal ongevallen. Een spiegel eraf rijden is ook een ongeval;). En het totaal aantal ongevallen is in Brussel erg groot. Wat mij ook onmiddellijk opvalt is dat Brussel veel kleiner is dan Vlaanderen in zijn geheel maar hier wordt ook geen onderscheid gemaakt bij de cijfers. Hetzelfde voor Wallonie. Daar zijn beduidend veel minder inwoner per vierkante kilometer dan Vlaanderen, minder inwoners is minder verkeer en dus automatisch minder ongevallen. Doch zijn er 411doden in het verkeer gevallen tegenover Vlaanderen met véél meer inwoner 486 dus relatief gezien gebeuren er dus veel meer dodelijke ongevallen per inwoner in Wallonie. Ik wil maar zeggen... met cijfers kan je zeggen wat je wil maar dit geeft een verkeerd beeld van de realistische situatie.
  4. Ik kan natuurlijk enkel spreken over mijn eigen regio (mechelen) want ook al blijft het hetzelfde bedrijf, de reglementen per regio zijn echt heel uiteenlopend. Maar bij ons is het heel triestig gesteld met de routebladen. Kaarten zijn er al helemaal niet. En routeblaren van de lijn zelf zijn er ook niet. Er is bij ons een controleur die vroeger zelf 30jaar geleden een heel uitgebreide bundel heeft gemaakt. Ook al is dat dus heel lang geleden en is er heel veel veranderd, die bundel is in 2006 herbewerkt door iemand anders maar er zitten veel fouten in, en het is deze bundel die als enigste standaard bij de opleiding wordt aangeboden. Echter... dezelfde controleur heeft ondertussen een volledig nieuwe versie gemaakt in word documenten die hij up-to-date houdt op zijn pc en wie het zelf vraagt kan een copie op cd-rom bekomen. Het is dan aan uzelf om dit te doen en deze al dan niet uit te printen en te laten inbinden of zo. Deze goede man gaat binnen 2jaar op pensioen, ik ben nieuwschierig wat ze dan gaan doen want er is bij mijn weten niemand voor aangesteld om hier voor te zorgen.
  5. op uw gewicht (bmi) op zich kunnen en mogen ze u niet afkeuren, op uw bloeddruk wel maar, maar daarmee ga je doodgewoon naar je huisarts die een bloeddrukkverlagend middel geeft en dat probleem is ook al opgelost. Wat je been betreft kan ik natuurlijk niet veel zinnigs schrijven omdat ik niet weet in welke mate je daar last van hebt. Wat dat betreft zeker een second opinium vragen, maar ga eerst bloeddrukverlagers halen bij een huisarts en je zegt daar natuurlijk niks van dat je die neemt;) kunnen ze ook niet terugvinden in urine of zo. Wel erg dat je daar moet voor liegen, maar ze vragen er zelf om.
  6. Hier ook iemand van de lijn, entiteit Antwerpen regio Mechelen. Ik weet natuurlijk niet hoe het in Vlaams Brabant zit maar in Antwerpen krijg je naagelang de regio (en dus het aantal lijnen dat je moet kennen) ofwel 3 ofwel 6weken lijnverkenning. Nu dat is niet genoeg om alle lijnen van A tot Z te kennen want het zijn er gewoon teveel. Maar dan kan je niet anders dan in je vrije tijd mee te rijden, toch zeker tot je ze kent, dat is echt het enige wat er op zit. Ik zit trouwens nog in opleiding. Woensdag nog examen maneuvres en vakbekwaaheid en vrijdag eindproef op de weg en daarna begint mijn periode van lijnverkenning, maar ik ben nu al bezig met mee te rijden in mijn vrije tijd. Ik raad ten stelligste af om een gps te gebruiken (al kan dat perfect met garmin en sommige types van tom tom waarbij je op de pc zelf je route kan uitstippelen straat per straat). Je kan 10keer een route rijden met gps en als je die een 11de keer moet rijden zonder gps dan weet je het niet meer, nog niet te spreken over hoe dit overkomt bij de mensen. Hoe valt het verder mee? Ik ben al wel langere tijd bij de Lijn maar heb eerst op de tram gezeten in Antwerpen en heb onlangs mijn lang gevraagde overplaatsing gekregen naar Mechelen. Als ik je nog ergens kan bij helpen mag je dit altijd vragen. Je mag me ook altijd een pm sturen, dat stoort nooit;)
  7. the riding man

    mijn chauffeursverloop

    Ik ben niet zo goed in verhalen schrijven, maar wil toch graag mijn "chauffeursverloop" met jullie delen. Toen ik net van school kwam, mijn autorijbewijs maar net gehaald had, ben ik beginnen werken in een magazijn van een grootwarenhuis. Daar deed ik hoofdzakelijk magazijnierswerk (lossen laden van vrachtwagens, uitpakken in de winkel, magazijn netjes houden enz...) maar ze hadden daar ook een besteldienst die zo 1 tot 2 keer per week relatief kleine leveringen naar enkele bedrijven en scholen in de buurt bracht. Daar was een vaste man die ik mocht vervangen als hij vakantie had of ziek was en zo. Al snel kwam ik erachter dat ik veel liever met de bestelwagen reed dan dat ik magazijnwerk deed. Dus hup naar de volgende job... Ongeveer hetzelfde werk, eveneens magazijnier voor een ijzerboer maar met een veel grotere afname van huisleveringen. Doch... de tijd in het magazijn werd ik kotsbeu. Ik wou een job waarbij ik enkel nog moest rijden. Toen al overwogen om voor de vrachtwagen te gaan maar dat is er niet van gekomen. Dus hup naar de volgende job als taxichauffeur. Als taxichauffeur heb ik het toch 2jaar volgehouden. Ik heb dit kunnen volhouden omdat ik gewoon zo graag rij. Ik was dolgelukkig als ik achter het stuur zat. De verloning was echter volledig beneden alle peil en dan nog nooit op tijd uitbetaald op de koop toe. Ondertussen al 2kindjes op de wereld gezet en de rekeningen moesten op tijd betaald kunnen worden en dat kan niet bij een baas die niet correct is. Om nog maar te zwijgen over het risico van overvallen te worden enzo (al heb ik nooit echt problemen gekend). Dus hup naar de volgende job Bij de Lijn (openbare vervoermaatschappij in België/vlaanderen) op de tram in antwerpen. Ik woon omgeving duffel en ik moest elke dag 30km op en nog eens 30km terug naar het werk rijden. En bij de vele onderbroken diensten die je hebt zat je daar soms enkele uren onbetaald met je vingers te draaien of ik kon natuurlijk nog eens 60km rijden om naar huis en weer terug te gaan. Na 2jaar had ik het wel gezien en had toen ik mijn hoofd gestoken om mijn droom waar te maken en toch eindelijk voor mijn rijbewijs C te gaan. Het theoretische examen ben ik toen met succes gaan afleggen en moest enkel nog afspraken maken voor de lessen praktijk. Dat is daar echter nooit van gekomen omwille van de onregelmatige uren op het werk in combinatie met financiele redenen. dus dan maar een overplaatsing aangevraagd om met de bus te gaan rijden binnen hetzelfde bedrijf maar bij een stelplaats korter bij huis. Daar heb ik moeten op wachten tot enkele weken geleden. Mijn opleiding bus duurt in totaal 6weken en zit nu in de helft. In totaal moet ik 7examens afleggen (zowel theoretische als praktische proeven) waarbij ik er nu 4 met succes heb beeindigd. Ik ben morgen en overmorgen thuis en de woensdag nog 2 proeven. Indien ik daar voor slaag dan heb ik vrijdag mijn laatste examen en als ik daar ook voor slaag dan krijg ik nog verder opleiding voor de lijnen te leren kennen (waarvoor ik geen examen meer moet voor afleggen als ik dit goed begrepen heb). Het is echt wel leuk om met een bus te rijden, een hele nieuwe ervaring voor mij. Gezien de slechte economische tijd waar we nu in leven mag men blij zijn om een vaste goed betaalde job te hebben, en ik doe wat ik altijd graag heb gedaan, rijden. Dus ik voel me daar wel goed bij. Ik sluit niet uit dat ik ooit toch nog mijn jongensdroom wil waarmaken en op de vrachtwagen wil gaan rijden, maar ik voel me nu heel goed met wat ik doe bij een stabiel bedrijf waarbij alles correct is geregeld en ga elke dag met plezier naar de opleiding. Binnenkort is het voor "echt" met mensen en zo, daartegen moet ik alle 35lijnen kennen zonder fouten, dus er zit wel druk achter maar dat vind ik niet erg. Zover zitten we dus al groetjes, The Riding Man.
  8. Hallo, hier een Belgische vriend. Maar helaas (misschien gelukkig) ken ik ook niet veel van juridische toestanden en wat naar "onze normen" zware al dan niet lichte straffen zijn. Dat de volledige naam vernoemd wordt is niet altijd het geval. Het verschild van krant tot krant. Soms enkel de voornaam en de eerste letter van de achternaam, soms enkel initialen en soms inderdaad de volledige naam. Naar mijn weten is hier geen vaste regel voor en is dit de vrije keuze van de schrijver van het artikel. Naar mijn persoonlijke mening is de straf relatief gezien gepast, niet te zwaar maar ook niet te licht. Je moet ook door de ogen van de nabestaanden kijken. Het zal je kind maar zijn dat door een voertuig (gelijk het welke) wordt doodgereden. Ik denk dat iedereen met een voorwaardelijke celstraf, 1maand rijverbod en een relatief lage boete "tevreden" kan zijn. Toch nog even meegeven dat deze zelfde situatie in Nederland waarschijnlijk niet was gebeurd. Als je in nederland voor lichten staat en je krijgt een groene pijl om rechtsaf te mogen afslaan dan hebben de fietsters en voetgangers in de rechtse straat rood. In België niet! Je krijgt beide groen. Het verkeersreglement spreekt dat als je als motorvoertuig een een groene pijl voorbijrijd dat je voorrang moet verlenen aan ALLE weggebruikers dat zich op reglementaire wijze voortbeweegt. Dit is dus in Nederland naar mijn mening veel veiliger geregeld.
  9. the riding man

    Even voorstellen

    Leuke tijd doorbrengen met je vader is de helft van de kostbaarste tijd die er is in je jeugd (de andere helft is je moeder). Zeker als je zo naar hem opkijkt. Groetjes.
  10. Een man staat aan te schuiven aan de kassa van zijn lokale supermarkt. Hij merkt dat de knappe blondine achter hem haar hand opsteekt en naar hem glimlacht. Hij schrikt ervan dat zo'n bloedmooie jonge vrouw naar hem wuift en alhoewel ze hem niet vreemd lijkt kan hij haar toch niet thuisbrengen. Dus draait hij zich om en zegt vriendelijk : "Excuseer, maar kent u mij ?" Zij antwoordt met een glimlach : "Ik kan het fout hebben, maar ik denk dat u de vader van één van mijn kinderen bent...." Zijn gedachten schieten terug naar die eerste en enige keer dat hij ontrouw is geweest, en hij vraagt : "Jezus, bent u soms die stripster van mijn vrijgezellenavond die ik geneukt heb op de biljarttafel in het zicht van al mijn maten, terwijl jouw vriendin me geselde met een natte selder en een komkommer in mijn reet duwde?" "Nee Werner" zegt ze, "ik ben de lerares Engels van uw zoontje"!!!!!!
  11. the riding man

    verdwaald

    Een man in een luchtballon is verdwaald.Hij zakt wat en ziet een vrouw op de begane grond lopen. Hij roept haar toe: "ik heb vrienden van mij beloofd hen over een uur ergens te vervoegen, maar ik heb geen idee waar ik juist ben". De vrouw roept terug: "U bevindt zich in een ballon op ongeveer tien meter boven de begane grond. U zit tussen de 51 en de 52 graden noorderbreedte en tussen de 5 en 6 graden westerlengte". "U bent informaticus", zegt de man. "Inderdaad, hoe weet u dat?" vraagt de vrouw. "Wel", zegt de man, "u heeft mij een technisch perfecte uitleg gegeven,maar ik weet niet wat ik met die informatie moet doen en heb nog steeds geen idee waar ik me bevind. In alle eerlijkheid, u hebt me niet veel geholpen en u hebt mij bovendien nog eens kostbare tijd doen verliezen." "En u bent Manager neem ik aan ?" antwoordt de vrouw. "Klopt, hoe weet u dat?" "Wel, u weet niet waar u zich bevindt, noch waar u naartoe moet. Een grote massa lucht heeft u gebracht waar u nu bent. U heeft een belofte gedaan waarvan u geen idee had hoe u die moet nakomen en u verwacht dat mensen die onder u staan, uw problemen oplossen. Het feit is dat u in net dezelfde situatie zit als vijf minuten geleden, alleen is het nu ineens mijn fout".
  12. Een man komt binnen en vraagt aan de barman: "Zijn dat niet Bush en Rumsfeld die daar zitten?" De barman zegt: "Yep, dat zijn ze." Dus de man gaat naar hen toe en zegt: "Wauw, dit is een hele eer! Wat doen jullie hier?" Bush zegt: "We zijn de derde wereldoorlog aan het plannen." En de man zegt: "Echt? Wat gaat er gebeuren?" Bush zegt: "Wel, we gaan 140 miljoen moslims doden en 1 blondje met dikke borsten." De man roept: "Een blondje met dikke borsten? Waarom een blondje met dikke borsten doden?" Bush kijkt naar Rumsfeld en zegt: "Zie je wel dat niemand zich iets aan gaat trekken van die 140 miljoen moslims!"
  13. Een vrouw loopt de Mercedes-showroom binnen. Ze kijkt rond tot ze de perfecte auto ziet. Ze gaat dichterbij kijken, maar als ze zich bukt om de leren bekleding te voelen, laat ze per ongeluk een scheet. Ze schaamt zich enorm, kijkt nerveus om zich heen of iemand het gehoord heeft. Ze hoopt dat er nu zeker geen verkoper naar haar komt want er hangt een gasreuk in de wagen . Als ze zich omdraait staat er toch een verkoper die haar vraagt: "Dag mevrouw, kan ik u van dienst zijn?" Nog behoorlijk zenuwachtig informeert de vrouw naar de prijs van de auto. De verkoper antwoordt: "Mevrouw, als u al een scheet laat bij het aanraken van de bekleding, denk ik dat u uw broek zal vol schijten als ik u de prijs zeg...".
  14. the riding man

    huwelijk

    Vóór het huwelijk... Zij: Doei!! Hij: Ha, eindelijk, ik heb zolang gewacht. Zij: Wil je dat ik wegga? Hij: NEE. Ik durf er niet eens aan te denken. Zij: Hou je van me? Hij: Natuurlijk. Heel veel! Zij: Heb je me ooit bedrOgen? Hij: NEE. Waarom vraag je me dat? Zij: Wil je me kussen? Hij: Elke keer als ik de kans krijg! Zij: Zul je me ooit slaan? Hij: Ben je gek? Zo iemand ben ik niet! Zij: Kan ik je vertrouwen? Hij: Ja. Zij: Schat! Na het huwelijk... Lees simpelweg de tekst van onder naar boven
  15. Dat is hem!!! Je bent een schat:tu:
×
×
  • Nieuwe aanmaken...