Spring naar bijdragen

Star Driver

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    184
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

44 Excellent

Over Star Driver

  • Rang
    Zeer gewaardeerd poster

Converted

  • Biografie
    1971, omscholer, eigen rijder
  • Locatie
    I live in my own world
  1. Rustig blijven, rij-uren maken en de onwennigheid overwinnen, daar heb je echt veel meer aan dan allemaal camera's.
  2. Dat postje Belastingen ... hoe doe je dat? Wegenbelasting + Eurovignet is al veel meer.
  3. Als je maar een paar uur per dag / parttime wilt werken, kun je misschien beter je D-rijbewijs gaan halen.
  4. Star Driver

    De Krokodil

    Vandaag een poging om hier te gaan overnachten. Is echt niet meer ingericht op chauffeurs. Gast van het tankstation heeft de boel gebarricadeerd met oude pompen, Boedelbakken in de weg. Jammer. Dan niet.
  5. Waarom kies je niet voor èn-èn? Het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten? Mocht je een tijdje minder vertaalwerk hebben, dan kun je dat opvangen met chauffeurswerk (vrachtwagen en/of bus?), bijvoorbeeld via een uitzendbureau, en andersom. Dat voorkomt oko dat je misschien in de toekomst weer in een dergelijk loopbaantraject terecht komt.
  6. Ik rij regelmatig met een bus / touringcar. Belangrijkste tip: niet te vroeg de bocht in draaien ... En, geen tachograaf? Ook geen analoge? Volgens mij is het wel verplicht, tenminste als er 'laadruimte' of ruimte voor passagiers (anders dan de bijrijder) is. Hou in ieder geval op papier heel goed je rust-/rijtijden bij, dan heb je nog iets om te overleggen als er om gevraagd wordt.
  7. Mijn ervaring is (ook vanuit het niets een wagen ingezet + later een 2e wagen) dat vooral de NL Teleroute-gebruikers wel betalen, vroeg of iets later. Bij Timocom gebruikers moest ik langer op mijn geld wachten. Via deze marktplaatsen heb ik zelf het kaf van het koren kunnen scheiden. Eens met de opmerking dat een vrachtbeurs een goede opstap kan zijn naar een vaster opdrachtgeversbestand. Ik heb op deze manier een aantal opdrachtgevers waar ik goede afspraken mee heb kunnen maken. Ik begijp EJD wel. Het zou niet zo moeten zijn dat de opdrachtgever de prijs bepaalt, maar jij als leverancier bepaalt wat jouw dienstverlening kost. Helaas werkt het niet zo in de praktijk.
  8. In principe is de dagelijkse rijtijd maximaal 9 uur. Maar tweemaal per week mag deze 10 uur zijn. Een week is van maandag 00.00 uur tot zondag 24.00 In principe moet de dagelijkse rust minimaal 11 uur achter elkaar zijn. Maar tussen twee wekelijkse rusttijden mag de dagelijkse rust driemaal verkort worden tot 9 uur. In iedere twee weken moet een chauffeur tenminste twee wekelijkse rusttijden nemen. Een week duurt van maandag 00:00 uur tot en met zondag 24:00. Een wekelijkse rusttijd die in twee weken valt (bijvoorbeeld een rust van zaterdag tot en met maandag), mag maar in één van de twee weken meegeteld worden. Het hangt er dus vanaf in welke week je de echte weekendrust mee kan tellen (die voorafgaand aan 5 mei, en die na 5 mei). Maar goed, dat was vorige week ...
  9. Inderdaad DrSticker. Neem dan wel: Materiaal: Wit glanzend stickervinyl gelamineerd Bedrukking: Full colour weerbestendig geprint Afwerking: rechthoekig uitgesneden, aangeleverd per stuk Lengte cm: 40 Hoogte cm: 30 Prijs € 17,50
  10. Een payroll costructie om personeel aan te nemen / in te huren voor langere termijn is helemaal geen slecht idee. Vaak geeft het personeel meer zekerheid op werk dan bij een uitzendbureau. Iemand op uitzendbasis inhuren kost al snel een factor 2 tot 2,4 van het bruto salaris. Ik ben het eens met Limboman, in veel situaties geeft een payroll constructie misschien wel meer zekerheden dan een jaarcontract bijvoorbeeld.
  11. En het verschil tussen gewerkte (diensttijd) en betaalde uren?
  12. Als je goed de omschrijving van de proef van TVM bekijkt, zie je dat er geen camera op de chauffeur gericht is. De proef kent een paar varianten. Een met alleen een boordcomputer die remgedrag, optrekken etc analyseert, en een variant waarbij ook een dashcam wordt geplaatst (naar voren) en een eye tracker (geen camera), waarbij de chauffeur een signaal krijgt als hij of zij te lang is afgeleid. Er wordt dus niet gefilmd of opgenomen. Dit laatste systeem zit al regelmatig in nieuwe vrachtwagens of touringcars. In mijn beleving probeert TVM bij te dragen aan veiliger wegen en minder ongevallen en is de proef niet bedoeld om chauffeurs af te straffen of onder schadevergoedingen uit te komen. De vakbonden hebben zich onvoldoende verdiept in de proef, en breken te vroeg gesprekken af. Om zieltjes te winnen in een tijd waarin ze te veel leden verliezen?
  13. Cursus is verplicht voor ADR. Ik heb binnenkort 1 en 7 bij DON. Halve dag cursus. En met een herhaling in Duitsland kun je vervolgens alles in 1 keer verlengen. Wel met anderhalve dag cursus.
  14. CCV is verantwoordelijk voor de examens die horen bij de basis-kwalificatie Code-95. Basiskwalificatie Code 95 voor rijbewijs D moet je halen, ook al heb je je code 95 voor C. Verlengen van Code 95 is geldig voor C en D; je hoeft dus niet 2 x 35 punten te halen. Hoop dat dat laatste in de toekomst ook zo blijft ... Veel touringcarbedrijven hebben een keurmerk (SKTB, wordt vervangen door een ISO certificering). Een van de eisen voor dit keurmerk / certificering is de scholing van de chauffeurs (bijvoorbeeld 'Sociale Vaardigheden voor Touringcarchauffeurs', en Touringcar Nationaal / Touringcar Internationaal).
×
×
  • Nieuwe aanmaken...