Spring naar bijdragen

RRRRR_Ramon

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    22
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

RRRRR_Ramon's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Goeie tip . Die dingen ga ik zeker in de cabine leggen. We zitten momenteel niet in het donkere jaargetijde maar voor je het weet is het weer zover.
  2. Ik hoorde ook al dat de onderdelenvoorziening van Ginaf op z'n gat ligt. Van Werven uit Oldebroek is al zelf in de weer geweest om zelf stuurkogels aan te passen omdat Ginaf niet kan leveren. Ook Pals uit Vaassen meldde afgelopen woensdag dat de onderdelenvoorziening niet optimaal is. Wel verwacht Pals nog een doorstart. Afwachten maar...
  3. Heren voor we doorslaan... Een GIP is een GeÏntegreerde Proef oftewel Eindexamenproject. Je brengt in deze opdracht alles bijeen wat je tijdens je hele schoolperiode geleerd hebt. Ik weet niet of het maken/ophangen van een LED display "zwaar" genoeg is om een chauffeursopleiding mee af te sluiten... Maar dit terzijde. We hebben toch Google om alles op te zoeken? In ieder geval wens ik haar succes!
  4. Hij betaald die schikking heus wel. Zo goed ken ik m'n werkgever wel (30 jaar privé en sinds 4 jaar zakelijk). Voor die 31 cm te veel lengte sluiten ze me inderdaad heus niet op. Het kan wel gebeuren dat de RVI/KLPD een spoedprocedure voor de RDW-vergunning gaan starten. Dan moet je inderdaad bij de voertuigen blijven en rij je pas weg als dat in orde is. Ik ben er niet bang voor, het moet allemaal wel een beetje spannend blijven...
  5. M'n werkgever heeft er naar gekeken maar gaat geen vergunning aanvragen. Hij avontuurt het wel. Ik heb wel tegen hem gezegd: ik wil er geen gelul mee en als ik word aangehouden koppel ik hem af en ziet hij maar hoe hij het spul weg krijgt daar.
  6. Misschien is je wagen nog niet helemaal klaar...
  7. Bij de RDW dus begrijp ik. Het zit zo: de Ginaf is 2e hands gekocht bijna 2 jaar geleden nu. Deze is rechtstreeks van de vorige eigenaar overgenomen. Een jaar daarna is de 2e hands Nooteboom gekocht bij Agri-Produkt in Emmeloord. Ik keek dus pas op de papieren van beide voertuigen en bleek dus dat het samenstel te lang is voor de wet. Het is inderdaad een iets verlengde 3 assige Ginaf met stuuras. Er zit een Palfinger kraan op en een Leebur haakarmsysteem. Het is een zwaar loeder van 20.500 kg leeg (met kipperbak) . De 3 assige Nooteboom is 10,96m lang. Als ik er een 6 meter zeecontainer op zet met de achterkant gelijk dan kan ik bijvoorbeeld m'n zandknijper nog makkelijk voor de container plaatsen. Ik (en m'n werkgever ook) wil het gewoon in orde hebben. Ik heb geen zin in prenten en gezeik onderweg. Dus vandaar de vraag waar zo'n vergunning kan worden aangevraagd.
  8. Een hopelijk simpele vraag: Bij welke instantie vraag je een vergunning aan voor een samenstel van voertuigen waarvan de lengte meer dan de wettelijk toegestane 18,75m bedraagt? Enige uitleg is misschien handig... Ik rij sinds twee weken met een Ginaf 6x6 wide-spread X3335S met daarachter een Nooteboom semi-dieplader met schamelstel. Lengte trekkend voertuig tot hart trekpunt = 8,38m, lengte aanhangwagen vanaf hart trekpunt = 10.68m. Dat maakt totaal 19,06m en dat is dus wettelijk 31cm te lang.
  9. Dank. Dus nu hoor ik er wel een beetje bij? Morgen even naar het gemeentehuis het rijbewijs aanvragen en daarna maar eens aankoppelen en oefenen.
  10. Afwisselend op de knijperauto en de shovel. E achter C nu gehaald om de verschillende machines binnen het bedrijf op de semi dieplader te vervoeren naar de diverse klussen. We hebben een 14 tons Takeuchi rupskraan, een 14 tons Liebherr bandenkraan en m'n eigen Volvo shovel om mee rond te karren.
  11. Zo vanmiddag afgereden voor CE en geslaagd!
  12. Zo aankomende maandag nog 4 uur lessen voor CE en dan dinsdag de 22e afrijden... Spannend...
  13. RRRRR_Ramon

    aanschaf advies 27MC

    Ben wel benieuwd of TS (njk) al een keus gemaakt heeft eigenlijk...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden