Spring naar bijdragen

Pierre

Reclamevrij
  • Aantal bijdragen

    6990
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    84

Over Pierre

  • Rang
    Vriend van het chauffeursforum.
  • Verjaardag 13-05-1969

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Recente profielbezoeken

19241 profielweergaven
  1. Waar bracht jij je diensttijd door?

    Pas drie keer ofzo... Maar goed antwoord of niet: er is er slechts één die deze naam met recht mag dragen. En dat is de club van Toepad 120 Rotterdam
  2. Weekendrust mag niet meer in de cabine

    Leve de man van de CNV, van je hiep-hiep-hiep-hoerée!!
  3. Waar bracht jij je diensttijd door?

    Ja ja...dat hadden ze wel gewild daar in Alblasserdam...
  4. Weekendrust mag niet meer in de cabine

    Daar gaat het hier helemaal niet om Ger. Je loopt in haast ieder topic wel ergens het overgrote deel van de Nederlandse beroepschauffeurs af te zeiken door te zeggen dat ze hun bek niet open durven doen tegen hun werkgever, zich laten besodemieteren en laten bestelen van hun uren. Iedereen, behalve Ger natuurlijk. Trots als een kind laat je dan ook je urenstaatje zien, en tot vervelens toe steeds weer even erbij vertellen dat je E7 hebt. Poeh poeh... Nu laat je zelf in de kwestie omtrent achterstallig vakantiegeld ook anderen de kolen uit het vuur halen om toch maar geen kwaad bloed te zetten bij je eigen werkgever. Sterker nog, je plaatst hier zelfs topics met flyers van je vakbond om hier de menigte aan te sporen een proefproces aan te spannen tegen hun werkgever, terwijl je zelf in de afwachtende houding kijkt wat er gaat gebeuren. Je bent dus geen haar beter, gewoon hypocriet noem ik dat.
  5. Weekendrust mag niet meer in de cabine

    Ik geloof niet dat er echt iets veranderd is, zou niet weten waarom. Ik confronteer soms iemand met eigen gedane uitspraken, af en toe met een kritische noot. En dat heeft dan met mijn broodheer al helemaal niks te maken. En verders, wat jij er allemaal van vind...er zijn dingen waar ik me drukker om maak zeg maar....
  6. Waar bracht jij je diensttijd door?

    Opgekomen -na uitstel- als één van de laatste dienstplichtigen in maart 1992 bij het Korps Mariniers. Zes maanden opleiding (EVO) gevolgd op de Van Ghentkazerne in Rotterdam en direct daarna overgeplaatst naar de GOEM (Groep Operationele Eenheden Mariniers) in Doorn. Gelijk met m'n neus op de feiten gedrukt met een verkorte maar helse bergtraining in Schotland waar letterlijk de schellen van mijn ogen vielen... Van daaruit vrijwillig getekend en voor een half jaar met de club in UN-verband uitgezonden naar Cambodja (UNTAC) om na de burgeroorlog en het bewind van Pol Pot de eerste democratische verkiezingen te bewerkstelligen voor de bevolking van Cambodja, de meest indrukwekkende fase in mijn leven tot nu toe. Na een ernst-operatie volgt automatisch een rustplaatsing, dus na Cambodja eerst negen maandjes op Aruba uit mogen rusten om vervolgens weer om te hangen en in januari '96 voor zes maanden naar Bosnië-Hercegovina uitgezonden te worden. Daarna nog een berg- en wintertraining (KWT- KoudWeerTraining) in Andalsnes en het hoge noorden van Noorwegen in Nordkjosbotn, en tussen alle bedrijven door vele opleidingen en oefeningen door heel Europa heen gedaan, variërend van schietweken in Grafenwöhr en bergtrainingen in Bad Tölz Duitsland, 'natte landingen' op Sardinië, oefeningen in Turkije, landingen op de Hebriden (Lewis Island) etc. etc. Kortom de mooiste tijd van mijn leven en letterlijk zoals onze korpsspreuk geldt: "Qua Patet Orbis", ofwel "Zo wijd De Wereld Strekt".
  7. Weekendrust mag niet meer in de cabine

    Ik heb niks aan likes, en ik geef ook niks om likes... Maar kom eens met een zinnig antwoord i.p.v. iedereen hier voor Gekke Henkie die zich laat bedonderen en niets durft te zeggen tegen zijn werkgever uit te maken en dan zelf anderen de zaakjes op laat knappen omdat je te bang bent een zaak aan te spannen tegen je werkgever, notabene als trekpop van Tjitze...
  8. Weekendrust mag niet meer in de cabine

    Ach...ook jou mond hier is groter dan dat-ie in werkelijkheid is. Je zit hier weer af te geven op anderen die misschien een stuk minder star zijn als jij, en zeer waarschijnlijk een stuk prettiger werken als jij. Hier een beetje de wijsgeer uithangen, jezelf voordoen als voorvechter van de vakbond, OR-lid, doen alsof je overal en altijd met de vuist op tafel slaat bij arbeidsgeschillen en CAO-zaken etc. en een beetje met je urenstaatjes en je salarisstrook hier de menigte de ogen uitsteken, maar als puntje bij paaltje laat je ook anderen de kolen uit het vuur halen om toch maar geen scheve gezichten te krijgen bij je broodheer. Dat blijkt wel uit het volgende citaatje wat ik voor het gemak maar even gepikt heb uit een ander topic... Volgens mij ben je dus ook geen haar beter als 'die rest', ook zo mak als een schaap en zit je tot je ellebogen erin bij de directie....
  9. Nieuwe rij- en rusttijden vanaf 29-9-1986

    Nee hoor, ik laat niks gebeuren. Toen niet, en nu nog steeds niet. Gelukkig heb ik niet zo'n starre houding als jij en heb ik eigenlijk nog nooit discussie hoeven voeren over de 3 minuten dat kantoorpersoneel en de boekhouder naar de WC moeten, of dat de secretaresse een babbeltje maakt met een collega en dat wél betaald krijgen en jij niet... Het citaat uit mijn vorige reactie was meer het antwoord van mijn toenmalige werkgever toen hij de officiële CAO-staffel in wilde gaan voeren n.a.v. de eeuwige discussie over pauzes, pauzestaffel en het terecht -of onterecht correcties toepassen. En ergens kan ik zeker wel begrip opbrengen voor zijn reactie: mensen die zeggen dat ze de hele dag geen minuut pauze hebben gehad of hebben kunnen nemen, maar wel b.v. bij iedere klant hebben staan wachten omdat ze veel te vroeg (uren...) volgens losafspraak waren en vrolijk al die uren als lostijd declareren. Als voorbeeld noemde hij dan die "cup-a-soup momenten" -ook weer het andere uiterste-, maar daar ging toen de discussie dus echt niet om, en ook niet om een babbeltje met een collega of een bak koffie tijdens het wachten op controle, papieren of dat soort zaken...
  10. Waar gaat de reis heen...???

    Ja hoor, tussen de bedrijven door zeg maar. Ik ben -en blijf nog wel gewoon trainen in Rotterdam daar waar de dienst het toelaat zeg maar, alleen heb ik begin dit jaar wel afscheid genomen van de wedstrijden. Voor zo'n wedstrijdje van een paar uur ben je letterlijk een hele zaterdag van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat onderweg, en dat is bijna niet te combineren met het werk wat ik nu doe. Veel van huis, beetje hobbyen tussendoor en daarnaast nog een gezin ook... 11 Mei roei ik voor de 4e x nog één keer de HT-Race (Harlingen-Terschelling), en dat is dan voorlopig 'definitief' de laatste. 'Definitief' zet ik dan maar effe tussen haakjes: ik ken mezelf...
  11. Waar gaat de reis heen...???

    Zondag weer de deur uit, maandag beginnen Chateaubourg...
  12. palletwerk op industrie

    Dat denk ik dus niet....
  13. palletwerk op industrie

    Dus met andere woorden: trailerwerk staat in jou beleving inherent aan industriegebieden, grote klanten en DC's en dat soort zaken? En alleen met de bakwagen kom je wat verder dan alleen de industriegebieden? Misschien is dat bij Peter Appel zo, ik nodig je dan toch uit om eens een weekje mee te gaan... Ook wij komen midden in het centrum van de grote steden, bedienen ziekenhuizen, hotels, bouwplaatsen, particulieren etc., alleen de eerste 500-700 of 1000+ km zijn inderdaad snelweg, klopt. Maar dus niet met de bakwagen, en dus ook niet alleen op industrieterreinen... En zuid-Frankrijk is inderdaad prachtig, het is wat verder rijden. Maar Bretagne, de Vogezen etc... het is allemaal anders, maar zeker net zo mooi!
  14. palletwerk op industrie

    Och, distributiewerk kan ook heel divers zijn, ik heb het al die jaren ook met plezier gedaan. Het werk wat ik nu doe vind ik leuker en spreekt voor sommigen misschien meer aan tot 'de verbeelding', om het zo maar even te noemen. Maar afgelopen vrijdag toen ik zowat een hele dag in letterlijk hartje Parijs heb zitten k*tten met m'n starre 13.60 en alles en iedereen verwenst heb, verlangde ik toch ook weer heel effe naar dat oude vertrouwde distributiewerk... Het kan er allemaal heel leuk uitzien en mooi klinken, maar het is ook niet altijd wat het lijkt zegt maar...
  15. palletwerk op industrie

    Dit topic dreigt weer zo'n kant uit te gaan van wat voor de één droom werk is, voor de ander de grootste nachtmerrie kan zijn. Het begrip 'rondje rond de kerk': dat kan voor de één een ritje van 30 km. rond standplaats zijn, voor de ander is een rit van Groningen naar Limburg en alles wat daar tussen ligt nog niet genoeg, voor weer een ander valt een rit naar Parijs e.o. nog steeds onder het 'buurtsuperen', zoals de 'barre gaanders' onder ons het ook wel eens noemen. Zo'n beetje als de uitspraak van Doornekamp "en dan kom je nog eens ergens". In zijn beleving komt hij nog eens ergens -tenminste dat vind hijzelf- maar met alle respect is het toch nog steeds 'slechts' gewoon hoofdzakelijk regionaal of misschien landelijk vervoer. Ga eens praten met jongens van Mammoet, VTS etc. Die kunnen zeggen...ik kom nog eens ergens. Tegelijkertijd kom je hiermee op weer een ander punt; keuzes... Wil iemand eigenlijk wel zover weg, word iemand er gelukkig van om een paar nachten van huis te zijn, of word een ander er heel blij van om iedere dag dezelfde klantjes af te rijden? Uiteindelijk is het de hele discussie niet waard: iedereen moet doen waar hij zin in heeft en ik krijg er altijd een nare bijsmaak van als mensen elkaar af gaan lopen rekenen op het werk wat ze doen en waarbij afstand en bestemmingen in ons vak schijnbaar een nogal zwaarwegende factor zijn. Om mezelf maar als voorbeeld te nemen: ik heb bewust de overstap gemaakt om wat verder weg te komen. Ik vertrek deze zondagmiddag weer en hoop eigenlijk tot een zaterdag onderweg te zijn en zo ver mogelijk weg te kunnen, mocht dat betekenen dat ik twee weken onderweg ben is het mij ook goed. Een ander gruwt bij de gedachte om in een auto te moeten overnachten al was het maar één nacht en staat erop om iedere avond thuis te zijn. Die keuze is aan iedereen zelf, maar toch respecteer ik een ieder voor het werk wat hij of zij doet, of dat nu met de bakfiets pakketjes rond de kerk wegbrengen is, met de strontkar de boeren afrijden of drie weken onderweg naar Timboektoe, we doen uiteindelijk allemaal hetzelfde. Dat men de rillingen krijgt bij de gedachte aan een bepaald soort werk of iets beslist nooit zou willen doen is weer andere discussie, dan nog steeds geld de uitspraak "ieder zijn meug"...
×