Spring naar bijdragen

HIT

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    1253
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    4

Over HIT

  • Rang
    Zeer gewaardeerd poster
  • Verjaardag 21-03-71

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.harminfratransport.nl

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Lelystad, Nederland

Converted

  • Locatie
    Lelystad, Flevoland, Nederland
  • Interests
    Auto's, Wegafzettingen, Opsporing
  • Beroep
    Wegafzetter en Transporteur

Recente profielbezoeken

10691 profielweergaven
  1. Nieuws in plaatjes

    zit en mount voor bovenop het midden van de vooruit.
  2. DC aanleverings hel!

    Ik hen nog hele routes met die 10 gereden tot de ouwe Gordijn zag hoeveel kms ik ermee reed en vond dat dat beter met een nieuwe auto kon.
  3. DC aanleverings hel!

    Ik was springer, veel op België en Noord Nederland gereden. Ik heb een hele tijd ook op de 10 met wissellaadbak gereden, ook duifjes halen enzo.
  4. DC aanleverings hel!

    daar heb ik twee jaar gereden. In 1999 en 2000
  5. DC aanleverings hel!

    In mijn geval reken ik mij tot de chauffeurs en niet tot de sjouwfeur of dc medewerker. Dus toen ik met een bak vol gemixte pallets Grand Italia ( 18 blokkers ) bij de Kweker aan kwam mocht ik eerst wachten want er stond nog een auto van hun in de put. Toen die wegreed zette ik de auto in de put maar kwam er weer een auto van hun aan en die moest voor. Dat ritueel herhaalde zich twee keer, de derde keer heb ik netjes gezegd dat er kosten zaten aan de tijd dat ik bij hun op de bank zat en mocht ik doorgaan met lossen. Toen ik twee pallets op de grond had staan en de derde uit de auto haalde werd mij verteld dat ik alle producten moest scheiden in aparte palletboxen van hun en als ik meer boxen nodig had zouden ze erbij zetten. Ik heb toen heel rustig de pallets terug gezet in de auto en liep via de balie naar buiten. Toen de aannemer bij de balie vroeg waar ik heen ging heb ik netjes gemeld dat de pallets niet werden geaccepteerd op de aangeleverde manier en dat ik ze terug zou brengen naar Rijswijk. "Ja, maar elke chauffeur van jullie sorteert" werd mij toegesnauwd, nou mag je best weten bij ons hing een bordje bij de planning dat wij niet afstapelen en dat daar afspraken over zijn. Toen ik de put uit reed werd ik door de portier gemaand of ik niet terug wilde rijden dan accepteerden ze de pallets zo en hadden ze hun producten. Dat heb ik toen gedaan, maar bij terugkomst aan de zaak was het "Ik weet niet wat je hebt gedaan maar je mag daar nooit meer komen." "Mag ik dat zwart op wit" was mijn antwoord. Resultaat was wel dat de planning toen pas wist dat onze chauffeurs daar afstapelden en hebben daar toen ook actie op ondernomen. Geen van onze chauffeurs heeft daarna ooit nog hoeven afstapelen daar. Overigens is dit niet het enige bedrijf waar ik nooit meer mag komen, daar zijn er nog wel een paar van zoals bijv. Bayer. Daar zat een portier die wilde hebben dat ik een ADR kit had terwijl ik geen ADR kwam laden. Maar ik kon het op de hoek kopen daar zat een shop die de benodigde spullen verkocht zei hij. Mijn antwoord was "Oh jij bent waar ik voor gewaarschuwd ben, jij bent die portier waar de broer van de eigenaar is van dat winkeltje." Toen ik ook nog zei dat ik even ging informeren bij de BAG of ik een ADR uitrusting nodig had voor een non-ADR vracht mocht ik laden. Toen ik de poort uit reed met 4 kratten die ik had gezekerd met 4 spanbanden ( waarvan ik de laatste twee als kruis achterop had gebruikt en de lading tegen het kopschot stond ) was dat niet goed volgens hem, 4 kratten moest je volgens hem vastzetten met 8 spanbanden en ik zou de poort niet uitkomen voor ik dat had gedaan. Ik heb hem toen netjes gevraagd of die slagboom van kunststof was en dat bevestigde hij. Toen ik hem uitlegde dat als hij die niet opende ik de auto zou keren en achteruit de poort zou uitrijden heeft hij de poort geopend en mocht ik gaan. Tien minuten later kreeg ik telefoon van Norfolkline, wat ik daar had gedaan want ze wilden mij op geen van de Bayer terreinen nog meer toelaten. Toen ik uitlegde wat er was heeft Norfolk ( na navraag bij anderen te hebben gedaan ) aangifte gedaan tegen de portier en deze man werkt er ook niet meer, maar ik mag er nog steeds niet komen. Twee voorbeelden waarvan je kunt zien dat ik niets doe wat niet mijn taak is of wat mij door de wetgever wordt opgedragen. Dus ik heb puur gedaan waar ik voor ben aangenomen, het ophalen en/of het bezorgen van een product. DFDS is nog steeds een klant van mij en zo ook mijn oude werkgever die inmiddels is overgenomen. 1 bedrijf waar ik overigens niets heb gezegd maar na twee uur gewoon ben weggereden is Del Haze ( of hoe je het ook schrijft ) sinds die tijd mocht ik altijd lossen op de aangemelde tijd. Zijn er dan geen goede DC's, jawel echt wel. Maar je moet ze zoeken met een vergrootglas.
  6. TLN vreest lastenverzwaring door komst kilometerheffing

    zo leer je nog wél eens wat van elkaar.
  7. TLN vreest lastenverzwaring door komst kilometerheffing

    Denk eens veel korter, wie betalen al die kosten? De verzender? Nee, die verrekend het weer in het product. De vervoerder? Nee die rekent het weer door aan de verzender. De koper van het product? Ja, die heeft geen mogelijkheid meer om het aan een ander door te berekenen. De lastenverzwaring is dus niet alleen voor de transportsector, maar ook voor jan met de pet.
  8. Raad Waar

    Het lijkt wel een beetje op een klooster dat ik destijds eens heb bezocht in Maagdeburg. Maar omdat je zegt dat het een museum is nu.....
  9. DC aanleverings hel!

    ehm dat kan heel lang zijn. Ik kwam op de zwarte lijst bij De Kweker op de handelsmarkt Amsterdam, mar toen ik jaren later door en andere werkgever naar de nieuwe locatie op West poort werd gestuurd heb ik hem gewaarschuwd ( mjin werkgever ). Ik moest toch maar gaan, en ja hoor ik werd gelukkig geweigerd.
  10. Anne.....

    meisje wat jou is overkomen mag niemand overkomen.... Ik hoop dat wat je nou bent je niets meer weet van wat jou hier op deze aardkloot ouds overkomen. Haar familie eens ik veel sterkte. ........ maar Ik ben mij aan het ergeren aan al die politieke partijen die de dood van een ander aangrijpen om hun politieke voorkeur en/of partij in een beter daglicht te zetten. De huidige wetgeving is niet goed ben ik het gelijk mee eens, maar is tot stand gekomen door ons als kiezers.
  11. wist je dat

    Oeps dat is wel heel klein
  12. wist je dat

    Xlx cabine?
  13. Noodrem systeem

    de ervaringen van chauffeurs die eert al mee rijden in de distributie is anders. Dat is ook de reden dat ze het uit schakelen.
  14. Noodrem systeem

    Beste stuurlui......... System grijpt ook in als iemand wordt gesneden, en op de ring Antwerpen gebeurt dat nog wel eens. En als je containerpiloot aldaar bent moet je zelf al tig keer in de ankers dus zal dit systeem helpen, maar ook snel moeten worden gereset omdat een chauffeur in sommige gevallen niet zou remmen.
  15. wist je dat

    In Duitsland, Frankrijk en Spanje is een kentekenplicht voor alle voertuigen die niet behoren tot het voertuig dat het meeneemt en/of lost en op de openbare weg rijdt. In Nederland behoren deze voertuigen tot losmiddelen en zijn dan ook op die manier verzekerd.
×