Spring naar bijdragen

cowboydennis

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    44
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

cowboydennis's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Ja die 150 dat was wel ruk,... Zal ik volgende keer wel anders doen. Dennis
  2. Die 4 weken werken en de 5'de vrij zie ik wel zitten. De vrouw de hele week mee om broodjes te smeren, hand en spandiensten te verrichten en wat parttime te rijden trouwens ook wel. Dennis
  3. Op een industrieterrein slaap ik niet zo lekker. Ik wilde nog eten en moest fatsoenlijk naar het toilet. Had naar roermond kunnen rijden daar weet ik wel het een en ander maar dan sta ik op 25 min van huis en over de tijd was ik toch al. Sta zo min mogelijk op ind terreinen en andere wazige plekken. Een parkeerhaventje op een bundesstrasse is niet ideaal.
  4. Heb even gechecked. Het was Bedburgerland op de 61. Ik reed naar Eifeltor omdat dat de dichtbijzijnde autohof was die ik kende. Daarna naar Frechen omdat het richting huis (61) was en het eerste tankstation in de buurt. Ik verrek het om de truck op de invoegstrook te zetten ! Dennis
  5. Ooit eens met een pool gepraat? Bij ons werkte er een in de garage, zeilen en wisselbakken repareren. Die moest altijd lachen met mij. Vond dat ik meer moest repareren, poetsen en smeren. Als een poolse chauffeur zich zo gedroeg als ik dan kreeg die de papieren mee en een schop onder zijn reet. Daar gaat het heel anders dan hier. De jongens die bij ons rijden (via uitzendorganisatie) rijden 3 weken en gaan dan 1 week naar huis. Prima jongens. Allemaal een vrouw en kids thuis. Het enige wat ze doen is proberen een fatsoenlijk leven op te bouwen. Vertelde trots dat ze vakantie hadden gevierd op eurodisney. Met een salaris wat ze daar krijgen kn dat gewoon niet. Ik snap we waarom ze hier in west europa rijden. Ze krijgen een aardig salaris vegeleken met de lonen daar inhet oosten. Dennis
  6. Weer een dag voor niets gewerkt. Gistermorgen van de weg gehaald op de E17 Lille>Antwerpen thv Kruishoutem (parking boven waregem) Medewerker met blauwe lamp aan gaf aan dat k moest volgen, de parking op. Papieren MAN, vergunningen rijbewijs en tachopas afgeven. Hoogte meting. 4.04 conclusie: Te Hoog. Na 5 min komt die terug, meneer er is een probleem met uw arbeidstijd op dinsdag 12-01. U krijgt een boete van 150 euro. Uitleggen maakt niets meer uit. Dinsdag lang moeten wachten op lossen in Grossbettlingen (D) en laden in Ginsheim-Gustavsberg was ook weer een drama. Veel wachturen. hierdoor laat een parking gaan zoeken. Parkeer Konigsforst richting koln (D) was dinsdag avond vol, ik dacht geen probleem rij ik naar autohof Eifeltor redde ik net niet binnen de 15 uur. Die was dus ook nokkie vol. Door naar Frechen omdat ik toch al over de 15 uur zat. Had beter moeten weten, kreeg de combi maar met moeit de parking af, propvol. De 61 op naar Venlo, Bad Camberg ook vol. Toen besloot ik naar huis te rijden (rego sevenum). Vond het onzin om in monchengladbach op het autohof t gaan staan. Belg had geen compassie. Pinnen in het busje met ING/Postbank card. Ik vond het bedrag na allerhand enge verhalen in de diverse media nog wel meevallen. Had hoger verwacht. De hoogte van het voertuig (volume combi met wisselbakken) werd niet meer op ingegaan. Hebben die lui niets beters te doen op zaterdagmorgen? Grt Dennis
  7. Even een verhaal van de andere kant. Ik rij nu als chauffeur voor van Ewijk maar hiervoor was ik Portier bij een internationaal bedrijf in de luchtvaartindustrie. (Strenge toeganscontrole en procedures.) Komt er op een dag een gruwelijk gefrustreede chauffeur die waarschijnlijk al een k*tdag had. Na een heftige discussie mag die er dus nooit meer komen. Een discussie over een onderwerp als veiligheid of security maatregelen win je als chauffeur zelden of helemaal nooit. Dennis
  8. Hoe zwaar is die DAF. Onder de 12t geen Maut!
  9. Ik heb de afspraak dat ik 2 nachten weg ben en de derde in overleg. Eerste week natuurlijk meteen 3. Elk weekend thuis.
  10. Alles is rond. Woensdag begin ik bij Van Ewijk. Dennis
  11. Na 2 maanden als nachtrijder bij TNT goed gefunctioneerd te hebben heb ik mijn contracty opgezegd. Weekje buitenland gereden met een vriend van me en komende Maandag het afrondende gesprek bij een grote vervoerder. Eigen auto. Groeten Dennis
  12. Nancy mijn vrouw is bezig met haar CCV-B. Zowel Administratie als ook Techniek is al binnen. Vorige week helaas gezakt voor Theorie Verkeer. (3 geslaagd van de circa 40 cursisten) uiteraard meteen op nieuw aangevraagd (zelf) en vandaag krijgen we bericht dat inschrijving niet meer mogelijk was en we een examen 'nieuwe stijl' moeten aanvragen. Iemand enig idee waar ik info kan vindne hieromtrent? Volgens mij was verkeer en techniek nu samengevoegd? Dennis
  13. Na 4 uur in de UPS P600 ben je helemaal gaar. Geluidsisolatie daar deed men bij UPS niet aan mee. Ik ga in ieder geval de komende 2 weken de schijven doen en dan heb ik in ieder geval de goede wil getoond. We rijden waraschijnlijk zeker niet langer dan een uur of 2 achter elkaar en niet meer dan een paar uur per dag. Ik ga met vakantie en niet op de vlucht. In ieder geval bedankt voor de info. Dennis
  14. Op de achterkant zitten de verplichte borden voor een bakwagen en alle aansluitingen (gas, water, standkachel diesel stroom en een 1,60 bij 80 zonnepaneel op het dak). Beide kanten ramen en een zo goed als klaar interieur. Ik heb een gewone analoge tachograaf maar die gebruik ik niet. Zal morgen toch maar ff een setje schijven halen. Voor de zekerheid. Heb wat info gevonden over de rijverboden op http://www.truckinfo.eu/Rijverboden/frankrijk.php Ik heb een maximaal totaalgewicht van 5990kg dus val buiten deze regelgeving. Dennis
  15. Ik sluit me bij bovenstaande aan. Realiseer je dat je best een fout mag maken. Het tonen van inzicht en initiatief op bepaalde momenten dat was tijdens mijn C examen belangrijk en hebben me waarschijnlijk van een herkansing behoed. Je eigen fouten inzien en eerlijk zijn als de examinator vraagt hoe je het zelf vond. Dennis
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden