Het nadeel hiervan is dat ik dan zo duikel in inkomsten dat dat niet goed is. Derhalve heb ik besloten om te solliciteren voor werk waarvan ik zeker ben dat ik het goed kan en ik dus ook voldoende verdien. Het geheel staat dus nu op een heeeeeel laag pitje. Maar elke keer als ik weer zo een grote jongen zie dan kriebelt het nog steeds. Das een gevoel dat ook nog wel zal blijven en niet zal weglopen. Het is alleen nu even niet verstandig om die stap te maken. Hoe graag ik ook wil.
Het verschil zit hem in de communicatie die vanaf VTL bij de bedrijven komt en hoe de bedrijven dit willen lezen. VTL roept op de avonden dat het maar 1 jaar is. Dit terwijl er documentatie naar de bedrijven gaat met voorbeeld contracten en aanbevelingen voor 3 jarig studiecontract. Bedrijven zien dit als voordeel omdat ze dan de kosten beter kunnen spreiden of eventueel een gedeelte kunnen terughalen mocht blijken dat chauffeur in spe het opgeeft na een jaar.
Ik heb bij de enkele bedrijven waar ik ben geweest dit ook aangegeven dat het volgens VTL maar 1 jaar zou zijn maar die bedrijven wilde toch een 3 jarig studiecontract opstellen. Daar trap ik niet in. Nu moet ik inmiddels op korte termijn van baan gaan veranderen. Derhalve is VTL even uit beeld. Dit omdat het traject nooit zo snel kan gaan dat ik op zeer korte termijn als chauffeur zou kunnen werken. En thuis zitten zie ik ook niet zitten. Dus ik zoek noodgedwongen weer even in de beroepscategorie waar ik al bijna 10 jaar bezig ben.
Ik breng veel tijd door op het Big Opels Forum. Forum voor 6 & 8 cylinder opels met achterwielaandrijving. Andere auto's worden er natuurlijk ook besproken maar we blijven toch trouw aan het clubstatement
Ik gok dat het nog wel even gaat duren. 1 voordeel is dat SCS vaak wel de deadlines haalt. RignRoll zou bijna zogenaamde vaporware kunnen zijn. Al jaren ontwikkeling maar nog steeds geen demo en al helemaal geen eindproduct in zicht.
De beste heeft gewonnen. Al moet ik ook bekennen dat ik niet had gedacht dat Clarickson zo ver zou komen. Petje af ook voor hem.
Maar desondanks van Harte gefeliciteerd Andy!
Ik vind het ook kwats... Heeft een artikel in het brabants dagblad gestaan hierover.
http://www.brabantsdagblad.nl/regios/udenveghel/2263866/Amerikaans-geweld-bij-Bas-Trucks-in-Veghel.ece
Deze voertuigen mogen in West Europa niet verkocht worden wegens de milieu eisen. Vanwege de lage dollar hebben ze BAS die auto's ingekocht om door te verkopen in Afrika, Azië en het Oostblok. In Polen, Hongarije etc etc mogen die dingen wel verkocht worden.
Dit klinkt bekend. Dit word door discriminatie deskundigen ook altijd gezegd. Ze noemen het generalisatie. Op het moment dat het over minderheden gaat dan mag zoiets niet en word alles met de mantel der liefde bedekt. Op het moment dat het over chauffeurs gaat is alles geoorloofd. Om maar een bekende quote der galliërs aan te halen: "Rare jongens die romeinen!".
Zo was me dat ook altijd voorgehouden. Maar het bedrijf waar ik geweest ben handelt op advies van VTL met het voorbeeld contract van het VTL. Ik heb deze papieren ook ingezien. Betekend dus dat er 2 verhaaltjes verteld worden. Ik ga ook echt niet akkoord met 3 jaar tekenen. 3 jaar studie tekenen en vervolgens 1 jaar werk tekenen dat strookt al niet.