Spring naar bijdragen

Heivalido

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    22
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

0 Neutral

Over Heivalido

  • Rang
    Chauffeursforum Lid

Converted

  • Biografie
    Geboren te Tilburg op 16-11-1976, getrouwd, geen kinderen.
  • Locatie
    Wolphaartsdijk
  • Interests
    Fotografie, NFL, Amerika
  • Beroep
    Chauffeur bij Farm Trans
  1. Heivalido

    Zelfs de weg is weg.

    Ik ben gek op die staat, maar ben ook gek op alle andere 18 staten waar ik ben geweest, Amerika is en blijft mijn droomland en ik ga echt nog wel een keer definitief terug. Ik woonde in Spring Hill, Hernando County, ongeveer 01:15 uur ten Noorden van Tampa Bay en ik ben dan ook een groot Bucs fan.
  2. Heivalido

    5 op, 5 af.

    Farm Trans heeft wel wat Polskis in dienst, het grootste deel hiervan rijd met koelers rond, een man of 12 rijdt in ons groepje met de onderlossers. Aangezien de Nederlanders bij onze afdeling in de meerderheid zijn weten we de Polskis tot nu toe redelijk goed af te richten Wat onze rust betreft is het inderdaad minimaal 2 x 11 en dan 3 x 9 uur maar soms is het ook wel meer 11, ligt eraan hoe druk het is.
  3. Heivalido

    Zelfs de weg is weg.

    Heb beelden gezien van Indiana, hele dorpen weggevaagd, die Tornados zijn gemene kolere dingen. Daarom woonde ik graag in Florida. Cali heeft aardbevingen en mudslides, dingen die onverwacht komen. the Mid-West heeft Tornados, dingen die onverwacht komen. Florida heeft Orkanen, dingen die je een week van te voren al aan ziet komen op de weather radar.
  4. Heivalido

    Zoiets gaat hier altijd fout.

    Dat dan weer wel, die met de koelkasten was op de US19, een provinciale weg met 2x 5 rijbanen
  5. Heivalido

    Zoiets gaat hier altijd fout.

    Vast wel Erik maar toch is het frappant, ik weet zeker dat als ik thuis wegrijd met 12 koelkasten los op een platte kar dat ik er aan het eind van het dorp toch minstens één kwijt ben.
  6. Ik zit met iets dat ik niet begrijp. Ik verdoe veel van mijn kostbare tijd in Amerika, de laatste tijd vooral met vakanties maar ik heb ook 2 keer in Florida gewoond en gewerkt (niet als chauffeur) In Florida zag ik een aantal jaar geleden een auto de hoek omgaan met erachter een platte aanhanger vol met koelkasten. Deze koelkasten stonden gewoon los op de kar, geen touwtje, geen spanbanden niets en toch bleven alle koelkasten staan terwijl de bestuurder de bocht nog vrij vlot nam. Enkele jaren later zag ik een pick-up rijden vol geladen met emmers verf, van die grote 20 liter emmers. Drie hoog gestapeld waarvan de bovenste 2 lagen boven de deksel van de pick-up uitstaken. Deze man reed vol gas over een onverharde weg en er is geen emmer verloren gegaan. Niet veel later kom ik een vrachtwagen tegen met een dieplader, op deze dieplader stonden een tiental aanhangers gestapeld, wederom geen spanbanden of touwtjes te zien maar ook hier ging het allemaal foutloos. 2 jaar geleden werden mijn vrouw en ik tijdens een rondreis door Amerika rechts ingehaald door een pick- up vol met banden. Het rechts inhalen is trouwens volstrekt legaal maar ook hier verbaasde het me dat deze man geen banden verloor. Vol gas door bochten en hobbels en alles bleef gewoon liggen zoals het lag. Waarom gaat dat hier in ons koude kikker landje dan altijd mis???
  7. Heivalido

    Niwo vergunning aanvragen

    Hoe het allemaal werkt weet ik niet maar ik vind het een mooi idee en wens je er dan ook heel veel succes mee.
  8. Heivalido

    5 op, 5 af.

    Naar huis rijden gebeurt over het algemeen op de laatste werkdag en dus niet op de eerste vrije dag. Natuurlijk kan dit sporadisch wel eens voorkomen door omstandigheden maar normaal gesproken haalt de planning ons voor de laatste rit al richting huis zodat de rit naar huis vaak binnen 2 uur te doen is. Mijn collega en ik hebben ook nog eens het geluk dat we vlakbij elkaar wonen waardoor we de vrachtwagen mee naar huis krijgen. Samen hebben we een oud autootje waarmee we dan om de beurt naar huis rijden. De loonschaal waar ik in zit is D5 maar mede dankzij allerlei toeslagen neem ik elke maand toch een prima bedrag mee naar huis, zeker als je kijkt naar de dagen die ik per maand werk. Ook met vakanties is dit een heerlijk systeem, als ik 5 dagen vrij neem ben ik er altijd 15 thuis omdat ik die andere 10 dagen toch al vrij was. Deze 10 dagen worden niet van de vakantiedagen afgetrokken waardoor we dus vaak of lang op vakantie kunnen. Ik ga binnenkort weer 25 dagen weg en dit kost me dus maar 10 dagen. Farm Trans bemoeit zich nauwelijks met het regelen van vakanties, dit regel je volledig met je maat, hij moet gedurende jouw vakantie jouw dagen ook rijden d.m.v. van een 5 - 2 systeem. 5 dagen rijden, 2 rust. Zolang de 2 chauffeurs van een wagen dit onderling op weten te lossen vind Farm Trans bijna alles prima, wie er op de wagen zit maakt ze niks uit, als de wagen maar rijdt. Spanje komen we met de aardappelen niet veel. Ons werkgebied bestaat hoofdzakelijk uit Nederland en België maar Duitsland en Frankrijk komen ook vrij regelmatig voor. Over het algemeen rijden we dagritten en vaak zelfs 2 of 3 vrachten op een dag. Alleen bij de wat langere afstanden (Antwerpen - Hamburg bijvoorbeeld) kan dit natuurlijk niet.
  9. Heivalido

    5 op, 5 af.

    Vraagje, zijn er hier nog meer collega chauffeurs die in een op/af systeem werken??? Ik werk in een 5 op, 5 af systeem, dit wil zeggen. Ik begin nu komende Donderdag en werk dan door t/m Maandag, Daarna begint mijn maat weer op Dinsdag en hij werkt dan t/m Zaterdag waarna ik op Zondag weer aan mijn 5 dagen begin. 364 dagen per jaar, dag en nacht wordt er zo bij ons gereden. Zijn hier nog leden die met een vergelijkbaar systeem werken???
  10. Nog niet zo lang geleden kreeg ik na het lossen in Assen de opdracht om mijn uren vol te rijden richting `t Zand. Dus ik het adres ingevoerd (zonder postcode) in de DomDom en richting Den Helder vertrokken. Eenmaal op een parkeerplaats op de afsluitdijk nog even contact gehad met de planning over de aansluitende opdrachten. Het bleek dat ik na `t Zand verder moest rijden naar Oudeschip om daar bij te laden. Dus ik vroeg een beetje geïrriteerd aan de planner waarom hij me dan niet eerst naar Oudeschip had gestuurd wat boven Groningen ligt. Op de vraag van de planner waar ik stond antwoorde ik natuurlijk "de afsluitdijk" waarna er een hard gelach klonk door de telefoon. "Dat is het verkeerde `t Zand knuppel, je moet in `t Zand boven Groningen laden" Oeps, tot die dag kende ik in NL maar één `t Zand. (de reden dat DomDom me toch verkeerd stuurde, de straatnaam bestaat in beide dorpen)
  11. Ik ben mijn glansrijke carrière begonnen bij van Gend en Loos in Tilburg. Hier moest ik op een gegeven moment dagelijks rond 15:30 terug laden bij een vaste klant. Het laden gebeurde altijd binnen en als ik aankwam was de roldeur altijd open. Het binnenrijden werd op een gegeven moment zo'n routine job dat ik op een zwarte dag helemaal niet gezien had dat de roldeur dit keer NIET open was. Ik ben vol gas achteruit met deur en al naar binnen geknald. De buurman van dit bedrijf leverde trouwens deze roldeuren dus die waren erg blij met mij slimme actie.
  12. Heivalido

    Restaurant 't vliegveld

    Ruime parkeerruimte, bere gezellig, betaalbaar en lekker eten en prima sanitaire voorzieningen. Eén van mijn favorieten in NL
  13. Ben er afgelopen week geweest. Paul, de nieuwe eigenaar is super gastvrij en serveert prima eten tegen een meer dan eerlijke prijs. Heb er ook nog eens heerlijk rustig geslapen.
  14. Heivalido

    Piepers op de snelweg

    Kan duizenden redenen hebben, ik weet het op dit moment nog niet. Ik kan wel vertellen dat bij onze vorm van Transport het kantel risico aanzienlijk hoger is. Onze opleggers zijn trechtervormig omdat deze gelost worden d.m.v. een lopende band. Door deze vorm zijn we altijd topzwaar, bij het minste geringste kan het al fout gaan. Iets te fel reageren op een auto die nog even snel de afrit wil nemen kan al verkeerd aflopen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...