Spring naar bijdragen

Off-Roader

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    360
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    1

Waardering in de gemeenschap

165 Excellent

Over Off-Roader

  • Rang
    Zeer gewaardeerd poster
  • Verjaardag 05-01-1957

Converted

  • Biografie
    Chauffeur sinds 1979, jaar of 5 internationaal, rest kippers. (trailer, 10x8)
  • Locatie
    Drentse hooglanden
  • Interests
    Moto GP, F1, Rallye, Radio (pirate)
  • Beroep
    Chauffeur

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. De grote handelaren/producenten weten precies wie ze moeten benaderen voor het vervoer en produceren van hun 'genotsmiddelen'. Boeren die er slecht voor staan worden benaderd om hun schuur te verhuren. Om het hoofd boven water te houden happen ze toe.. En dat geld ook voor transportbedrijven natuurlijk. Is van alle tijden. Hoeveel chauffeurs zaten/zitten er in een Marokkaanse cel..en da's geen beste plek om te vertoeven geloof ik. Veel politie in het buitenland is er ook van overtuigd dat elke Nederlander in drugs doet, dus kans op controle is best groot. Toen ik nog buitenland reed was dat ook zo in Zweden. Toen ik daar de eerste keer naar toe moest werd me aangeraden om vóór het verlaten van de ferry de truck nog even te controleren, want er werd wel eens wat onder vrachtwagens gehangen tijdens de overtocht. Heb er nooit problemen gehad, maar tijdens een controle door wat ze toen de 'zwarte bende' noemden werd me door een agent eens toegevoegd dat ze al die Hollanders wel moesten controleren, "want jullie doen allemaal in drugs". Het zal je maar gezegd worden....
  2. Deze kan er anders ook wat van: https://www.dumpert.nl/mediabase/7675473/65cb1a80/vrachtwagenchauffeur_heeft_haast.html Begrenzer kaduuk zeker? 😁
  3. Lijkt me wel leuk om hiermee voor de stoplichten te staan met naast je al die lease Audi's die niet "achter die trage vrachtwagen" willen staan. En ze dan bij groen al snel in de spiegels te zien verdwijnen...
  4. Ja, de groene maffia is erg goed in het oplaten van proefballonnetjes..o, wacht, dat mag ook al niet meer natuurlijk. Dan maar niet naar A'dam. Mis je niks mee.
  5. Ja, wanneer je een vrij zeldzame occasion zoekt heb je de kleur meestal niet voor het uitkiezen. Maar in dit geval viel alles mooi uit, echt zoals ik wilde.
  6. Enkele weken geleden ook maar eens een andere auto gekocht. Zo'n 20 jaar verschillende type BMW M3's gereden, nu dan maar eens een M235i. Maar is niet standaard (=327PK) Nu 385 PK, downpipe, motor is getuned, klep in uitlaat, openen/sluiten via afstandsbediening.
  7. Zoals deze. Ik kijk soms even rond op 'google streetview' in exotische landen. Deze rijd in Kirgizië...
  8. Zijn die van Oenema daar ook niet beland? Oude Terberg 10x8 van ons is in Gambia beland. Kreeg een foto dat-ie daar bij het vliegveld staat. Nog in de kleuren, maar de bedrijfsnaam was er wél af.
  9. En wanneer ik die Jetten op TV zie krijg ik de neiging om een steen door het scherm te gooien. Dus:
  10. Ja, dat laatste stukje heb ik ook op tv gezien. Wanneer de overheid zich eens wat meer in zou spannen om die fraude tegen te gaan valt er wel wat geld te halen zou ik denken. Nóg een boosmakertje voor wat de wereld van uitkeringen betreft: Mijn broer kreeg een tijdelijke woning en bleek daarmee opeens naast onze oud buurjongen te wonen. Die buren waren eind jaren 70 verhuisd en we waren ze daarna uit het oog verloren. Wij werden uitgenodigd voor koffie. Toen we in het gesprek aankwamen over wat we allemaal hadden gedaan de afgelopen 30 jaar vielen we zowat van onze stoel van verbazing: buurman had nog nooit van z'n leven gewerkt en was daar nog trots op ook. Was het er dan een armoedig zooitje? Welnee...het stel had 2 kinderen en alles in huis wat ze nodig hadden. En een auto voor de deur. Ok, geen nieuwe, maar ook geen oud barrel. Blijkt dat je met allerlei toeslagen, subsidies, en toeslagen daar weer bovenop nog best aardig kunt leven. Die gaan echt niet meer aan het werk hoor, hoeveel personeelstekort er in veel sectoren ook is...
  11. Klopt. degenen die nu nog in de bijstand zitten vinden dat vaak wel prima zo. Dat, óf ze kunnen gewoon niks. Dus zijn we mensen van buiten nodig. (tot de volgende crisis in elk geval) Maar je moet wel weten uit welk deel van de wereld goede mensen kunt halen. Aziaten staan goed bekend. Maar...die uit bv de regio Ethiopië of Somalië? Uit overheidscijfers blijkt dat 80% van de vluchtelingen uit die landen in de bijstand zitten. Waarschijnlijk voor altijd...het gros uit die groepen loopt de godganse dag Qat te kauwen. Niet erg bevorderlijk om ooit een echte baan te kunnen krijgen..
  12. Off-Roader

    Dikken is het zat

    De soap rond Dikken is nog niet afgelopen: https://www.rtvoost.nl/nieuws/308236/Dwangsom-voor-omstreden-Nieuwleuser-transporteur-die-2-5-ton-aan-pensioenpremies-achterhield
  13. Heb hem ook nog eens op een andere manier gebruikt tijdens iets wat ik niet snel vergeet. Was in de tijd dat ik nog internationaal reed. Onderweg in Noord Frankrijk, en op weg naar Nederland. Was al wat mistig, en bij Lille werd het zicht steeds slechter. In België was het zelfs vrijwel 0. Niet meer te doen, zodat ik er bij de eerste parking af ging om daar dan maar te blijven staan. Rijdend op de afrit zag ik nog net dat iemand (politie?) op de andere rijbaan aan het zwaaien was met fakkels. Blijkbaar was daar iets gebeurd...toen ik stilstond hoorde ik auto's op elkaar klappen. Tientallen. Ook vrachtwagens. Nu had ik een bak aan boord met aardig wat vermogen, zo'n 300 watt, + AM/FM/USB/LSB. Kom je nog best ver mee. 😁 Dus ben gaan roepen naar chauffeurs op de andere rijbaan. Ook in de andere modulatie type's, zodat je ook chauffeurs kon bereiken die daar op werken. Heb dat een tijdje gedaan tot ik een Nederlander hoorde die zei dat er geen verkeer meer kwam. Blijkbaar was de weg nu afgesloten. Was allemaal voor het internet tijdperk dus was het niet zo gemakkelijk te achterhalen hoe dat nou was afgelopen. Maar hoorde later van een collega dat volgens de Belgische radio er slechts enkele gewonden waren. Wat ik niet had verwacht. Want het geluid van de een na de andere auto die op hun voorganger klapt is bizar. Ook omdat je niks ziet. (was ook nog laat in de avond, dus donker) Nu is er 'het mobieltje'. Maar die is in zulke situaties waardeloos. Je kunt niet alle tegenliggers ff snel bellen....
  14. Ja, in het grondverzet vaak onmisbaar. Soms kun je zonder beter thuisblijven. Communicatie met weegbruggen, machinisten van shovels, kranen e.d. Op grote terreinen kun je de laadschop vaak niet zien, kan ergens anders rondrijden. Even roepen dat je komt laden, vragen waar je moet zijn. In het donker zie je in het veld meerdere machines. Maar welke moet je hebben? En hoe kom je daar? En ben je eenmaal in de buurt, kan de machinist je begeleiden bij het achteruitrijden. Op een terrein als dat van Pouw in de Eemshaven zitten ze zelfs op verschillende kanalen. De betoncentrale gebruikt een andere dan de shovels bij de recycling. Zonder 'bakkie' kun je je soms wezenloos zoeken. Dus het bespaard tijd, werkt veiliger. Je kunt nu eenmaal niet van iedereen het telefoonnummer hebben. Bovendien werkt een bak veel sneller en directer dan een telefoon. Die moet je eerst activeren, nummer zoeken, bellen, wachten tot-ie opneemt. Met een bak heb je dan allang contact. (dus nét voor je, al achteruitrijdend in dat ene slechte plekkie in de zandbaan beland)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...