Spring naar bijdragen

Off-Roader

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    352
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    1

Over Off-Roader

  • Rang
    Zeer gewaardeerd poster
  • Verjaardag 05-01-1957

Converted

  • Biografie
    Chauffeur sinds 1979, jaar of 5 internationaal, rest kippers. (trailer, 10x8)
  • Locatie
    Drentse hooglanden
  • Interests
    Moto GP, F1, Rallye, Radio (pirate)
  • Beroep
    Chauffeur

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. Off-Roader

    Goede druk op de trekas is niet altijd eenvoudig...

    Ik heb nog een Volvo gereden welke ook iets dergelijks had, maar dat werkte dan niet op snelheid. Je moest een schakelaar indrukken en vasthouden. Dan ging de druk eraf, maar werd niet gelift. Liet je de schakelaar weer los, dan kwam de druk er weer op. Was erg lastig werken. Wanneer je vast dreigt te lopen druk je de knop in, maar het was een handgeschakelde bak dus dat werd schakelaar indrukken en vasthouden, sturen, én schakelen tegelijk. Was meer een systeem voor aliens met tig armen.
  2. Off-Roader

    Zendamateur of etherpiraat?

    Zoiets is zeker mogelijk wanneer er goede condities zijn. Die zijn er niet altijd, in de winter meer dan in de zomer. Een andere factor is de 11 jarige zonnevlekken cyclus. Die vlekken hebben -raar maar waar-invloed op kortegolf ontvangst. Op dit moment zitten we in een matige propagatie. Als het goed is word het steeds beter, tot in de 11 jaarlijkse piek. Daarna zakt het weer af. Misschien heb je enkele jaren geleden ook vaak die taxi centrale's uit de Oekraine gehoord. Waren hier zeer sterk. Op het moment hoor je ze niet, maar dat komt wel weer.. Jaren geleden had ik in mijn vrachtwagen een President Lincoln bak, met 300 watt versterker en een Wilson 1000 antenne. Die kunnen dat vermogen wel aan. Op een avond stond ik te wachten in de regio Giethoorn, toen ik een station uit Athene hoorde. Proberen contact te krijgen, en ja...dat lukte prima! Dat was weliswaar in SSB (USB) modulatie, maar toch.
  3. Off-Roader

    Scania onthoofd door viaduct

    De aanstaande eigenaar moet nog even wat langer wachten op z'n nieuwe Scania... https://ommenaar.nl/nieuws/hagelnieuwe-scania-verliest-cabine-na-botsing-tegen-viaduct-bij-varsen/
  4. Off-Roader

    Zendamateur of etherpiraat?

    Hier nog een Rohde & Schwartz SK-050 staan. Machtig ding, loodzwaar maar degelijk. De eindtrap dan, Verder een ingewikkeld apparaat. Als er problemen mee zijn..oei... Dit is dus een SK-050. Ooit gebruikt door het Duitse leger, jaren 50 tot +/- 70's.
  5. Off-Roader

    Zendamateur of etherpiraat?

    Ja! Ik ook. Maar de meeste auto's hebben tegenwoordig alleen maar plaats voor een 'bakkie' in zo'n DIN vakje. En daar past een Lincoln niet in.
  6. Off-Roader

    Zendamateur of etherpiraat?

    Ik luister ook wel. In het zuiden van Noorwegen zit nog een collega op de kortegolf. (Fox48) Op 1620 - 1660 kun je elke avond wel wat horen vanuit Nederland. Zeker op zaterdagavond. En anders kun je hier ook wel luisteren: http://websdr.ewi.utwente.nl:8901/ Kortegolf is voor mij meestal op zondagmorgen. Gebruik dan wel eens de oude frequenties van de Wereldomroep als 5955, 6095, 6120 en 6140. Verder kun je veel horen tussen 6200 - 6300 khz. Zal dan wel ff een pb sturen. Dit is mijn 'spul' http://www.radioscotland.nl
  7. Off-Roader

    Zendamateur of etherpiraat?

    Hij heeft een 24/7 laagvermogen vergunning voor 1395 khz AM. (die vergunning heb ik dan weer niet, doe zomaar wat 😎 samen met vele anderen is dat meer rond 1620 khz en ook 49m band op kortegolf, wereldwijde ontvangst mogelijk, krijg ook veel ontvangstrapporten uit Noorwegen) 1395 is dus alleen daar in de regio (Z.O Drenthe) te ontvangen. Temeer omdat deze freq. over het hele land ook is vergeven aan andere stations. Maar qua apparatuur gebruikt 'studio Denakker''-zoals zijn station heet-state of the art. Op de foto zie je bijna onderaan een Orban optimod AM. Da's het neusje van de zalm. Kun je ook wel horen. Maar dit is een exorbitant duur apparaat. Tot zover het hoekje 'radio' in een Scania topic 😁
  8. Off-Roader

    Zendamateur of etherpiraat?

    Misschien heeft-ie wel de staatsloterij gewonnen hé.. Hij heeft daarnaast ook nog een dure hobby, dezelfde als ik. Wat daar staat kost ook wel het een en ander. Dit dus..(is maar een klein deel van te zien op deze foto)
  9. Off-Roader

    Hovo trans

    Ik vind ze dus wel mooi. Het nieuwe model dus, óók in de uitvoering van Hovo trans. Dat een auto af fabriek mooi genoeg is, is ook maar betrekkelijk. Smaken verschillen nu eenmaal. In van alles en nog wat. Muziek. De één vind Beethoven leuk, de ander Rammstein. In kleding, huizen, motoren, auto's..noem het maar. Velen willen graag een persoonlijk tintje geven aan hun auto. Al was het maar een sticker. Ja, dat mag bij sommige bedrijven beslist niet, daarom zie je ook wel eens chauffeurs die en plankje met wat lampjes voor het raam hebben liggen. Kun je zo weer weghalen natuurlijk. Ik ken iemand die zo'n groot verlicht wit kruis midden voor de voorruit heeft staan. Niet mijn 'cup of tea', maar hij moet het vooral lekker zelf weten. Of dat allemaal mooi is? In de ogen van de één wel, voor de ander helemaal niet. Mooi zo laten, anders zou de wereld wel erg universeel en eentonig worden.
  10. Ah..en de andere reacties doen dat wel zeker? Elk topic verzand toch meestal in andere discussies dan waar het oorspronkelijk over ging?
  11. Maar natuurlijk. Zodra iemand meneer eens tegengas geeft moet dat weer via pb. Of anders maar gewoon afhaken van het forum. Opdat de andere forum leden maar blijven denken dat Shompie onaantastbaar is. Die ziet het chauffeur zijn als een soort religie. Inclusief afvallige leden, alwaar elke kerk last van heeft. Zoals ondergetekende. Ik ben 2 weken vrij. (ok, komt vooral omdat de opdrachtgevers de tent 2 weken op slot gooien, maar goed) Maar ik vind dat prima. Lekker uitslapen, wat klusjes thuis en wat aandacht aan de hobby's. En vanmiddag maar eens even de grens over om te zien wat de Grenzlandmarkt allemaal in de aanbieding heeft. (dus voorlopig reageer ik hier ook even niet) Volgende week ook nog vrij. Heerlijk. Dan maar geen echte chauffeur.
  12. Ik niet. In de verste verte droomde ik er als kind niet van om chauffeur te worden. Niemand in mijn familie, dan wel kennissenkring was chauffeur. Het kwam gewoon op mijn pad. Was dienstplichtig en werd ingedeeld als takelwagenchauffeur. Daar pas leerde ik vrachtwagens kennen. En uiteraard het rijbewijs rijbewijs halen. Wat je toen nog kon overschrijven naar burger. Dus werd ik na mijn diensttijd chauffeur. Dat was augustus 1979. En doe dat werk nog steeds. En met plezier. Maar in de ogen van de beste chauffeur van Nederland ben ik dus géén echte chauffeur. Iemand die niet dag en nacht bezig is met zijn werk. Man, man, man. In al die jaren dat ik je reacties lees komt altijd hetzelfde terug. In zowat elk item zie je kans om je haat jegens 'de bond' te etaleren, anderen verwijten dat ze niet goed lezen, het weer eens niet begrijpen. Jij hebt een aparte aanhanger nodig om dat grote ego van je te huisvesten. En dan nog gaat dit het totale laadvermogen te boven. Ook al lees ik het forum nog wel regelmatig, reageren doe ik niet veel meer. Je krijgt toch alleen maar de zoveelste betweterige reactie. Maar soms hé, soms...raakt de emmer met ergernis vol en laat ik weer van me horen. Ps: de gemeente waar je woont heeft ondertussen toch wel een standbeeld van je geplaatst? Of minstens een straat naar je vernoemt?
  13. Off-Roader

    Realiteit of cynisch

    Hier in de provincie heeft dat bedrijf waar Tiny voor werkt ook 2 betoncentrales overgenomen. Ik kom af en toe bij beide, maar bij die ene al zo'n 26 jaar. Dat was altijd een prima losadres.... Maar nadat ze werden overgenomen kwamen er dikke boekwerken met regeltjes. Waren blijkbaar nodig. Je vraagt je dan wel af hoe het voorgaande bedrijf ooit heeft kunnen bestaan zonder al die onzin. Ach, zo gaat het vaak...hoe groter het bedrijf, hoe meer regels. Tja, die hebben vaak een eigen afdeling voor veiligheid. Als die niks doen denkt de directie: die kunnen we dan ook wel weg bezuinigen. Met als gevolg dat die afdeling snel weer wat regels gaat bedenken. Dit soort mensen is goed in staat om hun eigen baan 'onmisbaar' te maken.
  14. Off-Roader

    Realiteit of cynisch

    Snelheid zit natuurlijk ook een beetje in je hoofd natuurlijk. Je denkt dat je dan beter opschiet. Ik rij op weg naar het eerste laad/losadres ook altijd 90, maar dat komt omdat ik standaard te laat van huis ga. Daarna meestal 85. Zeker in de zomer als het heet is. Bij 50 ton+ is er bij hoge snelheid dan ook meer kans op klapbanden natuurlijk. En verder is hard rijden natuurlijk ook gewoon leuk hé...dan niet zozeer met een vrachtwagen, maar wel met motor of auto. Mijn personenwaggie 'doet' zo'n 290 km/h. En da's echt leuk hoor...
  15. Off-Roader

    Realiteit of cynisch

    Zeg dat..toen ik nog op het buitenland reed waren er ook nog geen begrenzers. Althans, ze waren er al wel, maar nog niet verplicht. Sommigen hadden er zo'n mechanische op zitten. Zat op de brandstofpomp. Op een nacht reed ik eens in Luxemburg, ri Frankrijk. Ik liet 'm bergafwaarts vallen om meer 'schwung' te hebben bij de opvolgende helling. Reed zo'n 110...kijk in de spiegel en zie dat er iemand aankomt die nóg harder kon. Een Iveco van Mollen, Hardenberg. Varkensboer. Ja, die reden meerdere keren op Italië en werden per kilo betaald. Al die beesten vallen af tijdens de rit, dus gas geven is (was) het devies. Wij hadden in die tijd nog een DAF 3600. De chauffeur (mijn broer) was met de brandstofpomp aan het prutsen geweest met als gevolg dat-ie...155 km/h liep😁 Die snelheid reed hij verder nooit, maar 1x...ik moest de auto onderweg laten staan voor het weekend, en met broer in de losse trekker op huus an voor het weekend. Volgas. Bij de afrit naar het dorp moest hij even stoppen om de spiegels weer terug te zetten. Die waren ingeklapt door de hoge snelheid. Stopt er een auto achter. O, oh..pliesie? Nee, viel mee. De bestuurder vroeg met glinsterende ogen: "weten jullie wel hoe hard je reed?". Eh..nee, want zover gaat de snelheidsmeter niet hé. "155!" Ah, wisten we dat ook weer. De automobilist vond het geweldig. Echter, de meeste andere automobilisten dachten er vast anders over wanneer ze plotseling werden ingehaald door de DAF, ala Jan de Rooy...
×