jacco1978
Forumlid-
Aantal bijdragen
15 -
Geregistreerd
-
Laatst bezocht
jacco1978's Achievements
Newbie (1/14)
0
Waardering in de gemeenschap
-
Geen idee, had zowieso al vertraging omdat ze me bij de eerste poging voor afname van het examen gemist hadden (vorige bus had vertraging) Mijn diploma is gedateerd op september 2011 en pas vorige week uitgereikt, denk dat ze niet voor mij alleen naar krimpen wilden komen.
-
Vrachtbaan.nl
vraag reageerde op een jacco1978 van jacco1978 in Vraagbaak voor de (beginnende) chauffeur
als ik voor die 10,50 aan het werk zou gaan en dan gaat de eigen bijdrage er nog vanaf zou ik ruim 600,- erop inleveren ten opzichte van mijn huidige loon. Ik wist dat ik er wat op achteruit zou gaan en de eigen bijdrage vind ik ook zeer redelijk. Zij krijgen ook nog ESF & SOOB subsidie dus waarschijnlijk kost het ze nu helemaal niets om die opleiding voor mij te verzorgen. Die 36 uur is gegarandeerd, dat kom je zwart op wit bij hun in dienst. Als ik 7200,- (12 x 600,-) kon missen in een jaar zou ik zelf wel mijn rijbewijzen gaan halen. -
Vrachtbaan.nl
vraag reageerde op een jacco1978 van jacco1978 in Vraagbaak voor de (beginnende) chauffeur
Die kwaliteit rijdt er hier in NL niet in het openbaar vervoer hahaha -
Vrachtbaan.nl
vraag reageerde op een jacco1978 van jacco1978 in Vraagbaak voor de (beginnende) chauffeur
ik ken mensen die in de bijstand zitten en die krijgen ongeveer 1000,- excl zorg en huurtoeslagen (komen wij niet voor in aanmerking). Vwb koffie op het eindpunt, ook bij ons is het 4 uur aan 1 stuk rijden. Wij hebben diensten van 9 uur waar maar een half uur pauze in zit. Ik zou liever in mijn eentje naar zuid-frankrijk rijden dan dat ik heel de dag mensen aan mijn kop heb lopen zeuren dat je weer te laat bent (omdat er wegwerkzaamheden zijn, de verkeerslichten tegenzitten, de brug open staat en ga zo maar door) en dat de chipkaart weer een keertje niet naar behoren werkt. Het betaald goed, maar niet goed genoeg voor al het gezeik dat je over je heen krijgt. v.w.b. een goedkoop alternatief, dat valt ook wel mee. eigen bijdrage € 1500,- salaris dat je misloopt omdat er niet volgens de CAO wordt betaald € 2400,- dan praat je al over een bedrag van € 4000,- Voor dat bedrag kan ik het zelf ook bijna halen. (dankzij mijn ervaring op de bus) Als ik dat bedrag kon missen in een jaar zou ik het zelf wel gaan halen. -
Vrachtbaan.nl
vraag reageerde op een jacco1978 van jacco1978 in Vraagbaak voor de (beginnende) chauffeur
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Natuurlijk geldt dat wel voor de weg zelf, maar wegwerkzaamheden, tegenliggers en geparkeerde voertuigen e.d. heb je niet in de hand. Bovendien is alleen voor een chauffeur in het openbaar vervoer de route bekend, als je dag- of meerdaagse ritten rijdt is dat natuurlijk niet zo. Maar wat ik bedoelde is rijden en sturen op zich. Met een vrachtwagen zijn er trouwens ook heel veel chauffeur die dag in dag uit dezelfde route rijden. -
Vrachtbaan.nl
vraag reageerde op een jacco1978 van jacco1978 in Vraagbaak voor de (beginnende) chauffeur
Schaal/trede D0 is nog steeds € 1690,- per 4 weken en dat scheelt nog steeds € 180,- . Er wordt bij vrachtbaan trouwens in salaris geen verschil gemaakt of je binnen- of buitenland rijdt. -
Vrachtbaan.nl
vraag reageerde op een jacco1978 van jacco1978 in Vraagbaak voor de (beginnende) chauffeur
Als schaal E de loonschaal is voor een chauffeur trekker met oplegger dan verwacht ik toch op zijn minst in E0 te beginnen en niet € 200,- lager per 4 weken. Ik verdien nu als chauffeur netto tussen de € 1600,- & € 1700,- Dat ik er wat op zou inleveren was bekend, maar het loon wat zij bieden betekend dat je netto onder de € 1000,- komt te zitten. (na verrekening van de eigen bijdrage) Je zit een jaar aan ze vast. Volgens diverse rij-instructeurs is het rijden op een bus moeilijker dan op een vrachtwagen. Ze vallen trouwens volgens hun zeggen ook niet onder de uitzend-CAO, onder geen enkele. -
Gisteren een kennismakingsgesprek gehad met vrachtbaan.nl Op zich klonk het wel goed, zij betalen de opleiding, je komt vervolgens bij hun in dienst voor 36 uur p.w. en zij detacheren je dan bij een transportbedrijf. Je betaald een eigen bijdrage van € 1500,- welke verrekend wordt met je salaris door per gewerkt uur € 1,- van je netto salaris in te houden. Maar.... Ik ben afgehaakt toen ze vertelden dat ze niet onder de CAO beroepsgoederenvervoer vielen en ook niet volgens die CAO betalen. Het salaris (€ 10,50 p.u. / € 1512,- per 4 weken) kom ik in ieder geval niet mijn bed voor uit zeker niet als er ook nog eens die eigen bijdrage vanaf gaat. Jammer voor mij, maar mijn kans komt nog wel een keertje.
-
Vandaag eindelijk mijn MBO diploma chauffeur openbaar vervoer in ontvangst mogen nemen. (meer dan een jaar geleden al examen gedaan) Maar als presentje kregen we dit modelletje erbij: De reclame op de zijkant is van de connexxion academy & het ROC van Twente
-
[h=1]Vrachtwagen belandt op zijkant[/h] foto: http://denhaagtv.com/fileadmin/deejays/melvin/vrachtwagena4.jpg Gepubliceerd op : vrijdag, 17 februari 2012 - 21:46 Laatste update: vrijdag, 17 februari 2012 - 22:06 LEIDSCHENDAM-VOORBURG - Op de A4 bij de afrit Leidschendam is vrijdag rond 21.00 uur een vrachtwagen op zijn kant geraakt. Dat meldt Regio15. De bestuurder zou lichtgewond naar het ziekenhuis zijn gebracht. De oorzaak van het ongeval is niet bekend, de verkeerspolitie doet onderzoek. bron: Omroep West & Stadsomroep Den Haag - Welkom
-
Vrachtwagenchauffeur worden...
vraag reageerde op een Jani van jacco1978 in Vraagbaak voor de (beginnende) chauffeur
Misschien Heeft ze vanuit een ww-uitkering omscholing aangeboden gekregen en slechts een eigen bijdrage hoeven te betalen, dat is het eerste wat in me opkomt als ik bovenstaande zo lees. -
Wij hebben minimaal 25 bussen staan die inzetbaar zijn. 8 lijnen wil niet zeggen dat er maar 8 bussen tegelijk rijden. Er zijn lijnen die in de spits 4 keer per uur rijden. Het materieel wordt zodanig samengesteld dat ze 1 concessie meegaan, maar mijn ervaring is dat ze na een aantal jaren al bijna uit elkaar rammelen.
-
Ik zal me naar goed gebruik hier ook maar even voorstellen. Ik ben Jacco, 33 jaar, getrouwd en woonachtig in de Krimpenerwaard. Op dit moment ben ik nog buschauffeur maar door de invoering van de OV-chipkaart wordt het beroep steeds minder sociaal. Omdat ik ook af wil van de 8 routes die dag in dag uit gereden worden vanaf onze vestiging wil ik me laten omscholen naar chauffeur goederenvervoer.
-
tsja wat gaat het transport hier weer van ondervinden,mits het ploft
discussie reageerde op een arie67 van jacco1978 in Transportnieuws
Ik heb begrepen dat er gesprekken gevoerd worden met MINI over productie in Born of is dat alweer achterhaald? -
zouden jullie aan je gezondheid gaan werken mocht het zover komen
een vraag reageerde op jacco1978 in Allerhande vragen
Misschien dat ik mijn "smoes" even verder moet toelichten voordat er nog meer commentaar op komt. Bij mijn vrouw is 2 jaar geleden kanker met uitzaaiingen geconstateerd. We hebben een verschrikkelijk zware periode achter de rug met genoeg spanningen en stress. Dat stoppen gaat echt wel gebeuren maar omdat het op dit moment toch voor enige afleiding en ontspanning zorgt is besloten om het uit te stellen tot de situatie thuis stabieler is.