Spring naar bijdragen

Dokus

Reclamevrij
  • Aantal bijdragen

    3234
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    15

Waardering in de gemeenschap

3459 Excellent

Over Dokus

  • Rang
    ɹǝʞınɹqǝƃɯnɹoɟ ǝsdoʞǝsdo
  • Verjaardag 1 januari

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    : ʞɹǝʞɹǝǝɯ

Converted

  • Locatie
    ʞɹ�ʞɹ��ɯ
  • Beroep
    ɹn�ɟɟn�ɥɔ

Recente profielbezoeken

18097 profielweergaven
  1. Dokus

    Waar GING de reis heen??

    Het eiland Sint Maarten is deels Nederland deels Frankrijk. En op Sint Maarten kun je op vier plaatsen de grens tussen Nederland rn Frankrijk passeren. —- nulli cedo —-
  2. Dokus

    Waar GING de reis heen??

    20 april 2019 zijn wij begonnen om met de camper alle grensovergangen van Nederland te passeren en vandaag hebben wij de eerste mijlpaal bereikt. We begonnen in Nieuweschans en zijn vandaag aangekomen bij het Drielandenpunt. Van de 231 overgangen tussen Nederland en Duitsland hebben we er de meesten daadwerkelijk met de camper overgestoken, maar ook een heel aantal kon alleen te voet of per fiets. Elke grensovergang heb ik dan ook op de foto gezet, waarvan de meesten ook met de grenspaal helaas zijn die niet altijd meer terug te vinden. Voor deze vakantie weer even vaak genoeg de grens gepasseerd, volgende vakantie beginnen we wel weer waar we nu gebleven zijn eerst de alle overgangen tussen Nederland en België en wanneer we die allemaal gehad hebben zijn die tussen Nederland en Frankrijk aan de beurt, al zal dat met de camper niet lukken. —- nulli cedo —-
  3. Dat probleem hebben sommigen hier ook, maar tegenwoordig heet dat niet meer in slaap vallen achter het stuur, maar onwel worden tijdens het rijden. —- nulli cedo —-
  4. Dokus

    Dikken is het zat

    Een bedrijf stoppen mag zonder problemen. Wanneer je het volgens de regeltjes doet tenminste. Er hoort dan wel een “goede” regeling bij voor je personeel, wat Dikken dus niet heeft gedaan. —- nulli cedo —-
  5. Dokus

    Dikken is het zat

    Allemaal leuk en aardig, maar wie zegt dat die chauffeurs daadwerkelijk een loonstrook ontvingen? En geloof het of niet maar bij mijn vorige werkgever kreeg ik mijn salaris niet overgemaakt, maar kreeg ik elke week een loonzakje. Aan de euro’s kun je echt niet zien of ze via een Duits of Nederlands CAO aan het bedrag kwamen en ook niet of dit via een Duitse of Nederlandse BV werden uitbetaald. Het is echter wel zo dat ik er nooit een cent tekort ben gekomen en dat de pensioen premie en belasting netjes werden afgedragen. —- nulli cedo —-
  6. Daarvoor wordt een auto echt niet weggesleept. Dit gebeurt alleen wanneer de geparkeerde wagen gevaar oplevert, het doorgaande verkeer belemmert of een invalidenplekje bezet.
  7. Dokus

    Franse regelwetgeving

    Zelfs dan blijft de werkgever medeverantwoordelijk. Een werkgever dient de middelen te verstrekken, de instructies te geven en toezicht te houden. Pas wanneer hij aan deze zaken heeft voldaan is de chauffeur zelf verantwoordelijk. De middelen geeft hij sowieso, want op de tacho kan de betreffende chauffeur zien hoe laat hij aan het rijden is. Dr instructies worden vaak ook nog wel gegeven, maar bij het toezicht gaan de meeste werkgevers de fout in. Bij de Jong kreeg je standaard een berichtje via de BC wanneer je zonder opdracht over de uren ging of ging rijden tijdens een rijverbod ging je dan toch door was een eventuele boete volledig voor de chauffeur. Voor zover ik weet doet geen enkel ander transport bedrijf het op deze manier, waardoor de werkgever dus zeker mede verantwoordelijk is. —- nulli cedo —-
  8. Dokus

    wist je dat

    Wij waren afgelopen dinsdag met de camper in die hoek maar rond een kilometer of 15 al geen plek meer te vinden terwijl de vierdaagse pas een week later zou beginnen. Wij zijn toen maar naar Lobith gereden en stonden daar prachtig aan de Europakade. Evengoed wens ik je veel plezier daar tussen de massa.
  9. Geen vrachtwagens meer bij het Julianaplein [emoji2957] —- nulli cedo —-
  10. Wanneer het werkelijk zo gaat worden als op die plaatjes hebben wij wel een probleem. —- nulli cedo —-
  11. Dokus

    Dikken is het zat

    Zo kaal zal hij niet zijn, er kon nog beslag gelegd worden op zijn zakelijke en privé eigendommen. Dat hij daarna een kaalgeplukte kip is vindt ik eingenlijk wel terecht. —- nulli cedo —-
  12. Dokus

    wist je dat

    De laatste keer in Nederland was april 2008 De laatste keer in het buitenland was augustus 2016 in Spanje. Laatste keer een boete mbt rijtijdenwet 1989 Laatste boete bij een controle was maart 2010 omdat ik volgens oom agent 17 spanbanden te weinig had gebruikt (De video van de tv uitzending daarvan is trouwens nog terug te vinden op YouTube). Het valt bij mij dus echt wel mee met de controles. —- nulli cedo —-
  13. In hogere boetes geloof ik niet. De pakkans moet drastisch omhoog dat helpt denk ik stukken beter. Neem als voorbeeld een de ringweg om Groningen. Of een stuk waar trajectcontrole is, daar rijdt vrijwel niemand de maximum snelheid omdat de pakkans daar erg groot is. Bij een rijdende afzetting op een provinciale weg staan meestal al ruim van te voren borden met een snelheidsbeperking. Vrijwel niemand houd zich dan aan de max snelheid (meestal 50kmh) terwijl de eventuele boete daar aanmerkelijk hoger is. —- nulli cedo —-
  14. Dokus

    wist je dat

    Die politicus heeft een chauffeur die tijdens die vergadering rust heeft genoten, terwijl die politicus tijdens de rit naar huis al een tukkie doet. Het lijkt mij dan inderdaad raar dat hij daarvoor aan de kant gezet wordt. [emoji2957] —- nulli cedo —-
  15. Dokus

    wist je dat

    Klopt het hoeft niet, ik doe het dus ook niet, maar kom het wel telkens tegen bij de ongelezen berichten. Ik vraag mij af of de doelgroep van dit forum (chauffeursforum) op deze berichten zit te wachten. Ik in ieder geval niet. En omdat dat het niet gelezen hoeft te worden lijkt het posten er van mij ook een zinloze bezigheid. —- nulli cedo —-
×
×
  • Nieuwe aanmaken...