Spring naar bijdragen

homer

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    39
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  1. Vraag over de ballen...

    De eerste 4 weken na de ingreep kunt u beter niet fietsen, sporten, zwemmen of zwaar tillen. Na tien dagen is geslachtsgemeenschap weer toegestaan
  2. Hoe hoogte programeren

    Had al van alles geprobeerd, behalve die met het contact uitzetten, maandag weten we het, alvast bedankt voor de tips. PS, Het is geen MAN zoals op de foto maar een Scania, maakt voor de werking volgens mij niets uit.
  3. Hoe hoogte programeren

    Ik ben elke keer aan het sodemieteren om de hoogte goed te krijgen voor het aankoppelen van mijn aanhanger, rij soms op een dag met 3 verschilende aanhangers, en natuurlijk ook drie verschillende hoogtes. Ik heb een zelfde afstandbediening in mijn truck, en mijn vraag is, hoe kan ik de hoogte op M1 en M2 programmeren ? Wie het weet mag het zeggen. Bvd.
  4. Vrachtwagens botsen op Letschertweg Dongen, man gewond

    Van morgen alle stoplichten net op rood !!! waarvan twee de fietser al door roodlicht verdwenen was.
  5. Vrachtwagens botsen op Letschertweg Dongen, man gewond

    Ik kom er ook dagelijks over, en wat betreft een racebaan, klopt aardig, en wat betreft de stoplichten ( dat zijn het ) betrap ik mezelf er ook wel eens op dat na het 6e orange/rood licht ik ook nog even wat gas erop gooi , wordt er niet vrolijk van om telkens 48T opnieuw aan te zwengelen met een CF 310 handgeschakeld, klopt niet ,is pure frustratie. Een groene zone zou niet verkeerd zijn.
  6. Alcoholslot vrachtwagenchauffeurs gerechtvaardigd

    En als de buurman taxichauffeur is kan ie lekker op de fiets naar het werk, en heel de dag rondrijden in een taxi, met een alco slot erin, is in principe oneerlijk, buurman is ook beroepschauffeur, maar niet werkeloos met rijbewijs B. Ik ben ook tegen alchohol in verkeer, maar het klopt niet.
  7. Ervaring met letselschade?

    Oke, de heftruck chauffeur zelf aansprakelijk stellen zeg ik op persoonlijke titel,ik weet iet of dat wel of niet terecht is, sorry hiervoor. Wat betreft aanrijden van voetganger met heftruck, heb ik zo mijn bedenkingen over. Als ik met een Suzuki Alto een voetganger aanrij is er geen discussie over moegelijk, de voetganger is de kwetsbaarste van de twee, dus auto is schuldig, of je moet kunnen bewijzen dat iemand expres tegen de auto is aangelopen, nou dat valt volgens mij niet me in NL, of iemand moet zelfmoord neigingen hebben. Dus als iemand met een heftruck rondrijdt moet deze altijd allert zijn op voetgangers, zeker omdat de gemiddelde heftruck misschien wel 4-5 X zwaarder is als een Alto, dus voetganger is altijd de kwetsbaarste. Als ik met mijn combi bij de afvalverwerking kom "moet" ik van alles, dit omdat zij verantwoordelijk zijn voor eventuele gevolgen, van te voet aanrijding, vallen/ uitglijden, chem stof in ogen/op lichaam ed.Ik bedoel maar.
  8. Ervaring met letselschade?

    Ik heb ook een ongelukje gehad , ik hielp even mee met een wasmachine een trap opduwen en de bovenste tree laat de andere, het wasmachine op een of andere manier schieten, dus ik val met het wasmachine van de trap, gevolg een zeer ernstige breek in onderbeen en enkel. Gevolg 6 maanden thuis, revalideren, en twee operaties verder, en nog eens 6 maanden verder , nog steeds niet goed kunnen lopen, dit komt ook nooit meer goed. Toemalig werk als onderhoudsmonteur niet meer kunnen uitoeffen, dus op termijn ontslag.Totale duur ongeveer 3,5 jaar. Ik heb direct een letselschadespecialist in de arm genomen en het uit handen gegeven, deze goede man heeft voor mij alles geregeld, vergoedeing voor ziekenhuis opname, mantelzorg, hulp in de huishouding, geen overuren , km vergoeding naar ziekenhuis/terapeut, minder salaris bij nieuwe werkgever enz. Ik zeg niet zelf aan beginnen, en als het bedrijf niet verzekerd is, de heftruck chauffeur op zijn wa aansprakelijk stellen, doet ook je regelaar. In mijn geval op no cure no pay basis, wat wil zeggen, hij leest eerst het dossier door, en beslist dan of hij het wel of niet aanneemt, doet hij dit wel, dan stelt hij de tegenpartij aansprakelijk, deze zullen vermoedelijk wel schuld bekennen omdat je regelaar ,je zaak al heeft doorgelezen en weet hoe het zit, en wat belangrijker is je regelaar heeft de zaak aangenomen op no cure no pay basis. Dit wil zeggen dat de regelaar zijn uren claimt bij de tegenpartij, en je dit niets kost, ook geen percentage van het totaal uit te keren claim, in mijn geval dus bijna 6 cijfers in totaal. In een pm wil ik je het adres wel geven van de letselschaderegelaar. Succes ermee !
  9. Ernstig ongeval met twee vrachtwagens op A15 bij Vuren [+foto]

    :mad:Bekijk net de beelden van omroep gelderland, eigenlijk wordt ik er niet goed van, nu ik weet dat er weer een collega minder is, sterkte aan de betrokken nabestaanden. Gun mekaar wat ruimte op de weg, en ga niet liggen wringen, om even in te halen waar het niet mag. Vandaag ging het ook maar weer net goed een college die inhaald waar een verbod geldt en denk dat zijn combinatie 5 Mtr korter is als in zijn spiegel te zien is, dus op ongeveer 1 mtr er voorbij, weer invoegen , wel ik kan je vertellen dat ik daar niet blij van wordt, en sorry ik kan niet harder 85 Km/u, en een ongeval hoeft niet altijd je eigen schult te zijn, maar door een of andere dropl*l, die denkt 10 Min te winnen op een uur rijden. Ik moest het even kwijt !
  10. DAF verhoogt productie vrachtwagens

    En een boete voor in een mileu zone rijden is voortaan € 227,00 plus admin kosten, of een ontheffing van €25,00 Per dag met een max van 8x per kalenderjaar, dus het gaat weer eens over de €€€€€€€€€
  11. 3 belgen onderweg naar de TT

    Oké , ik rij zelf ook motor en toevallig wel eens met een truck, maar vind beide akties niet netjes, zowel van de motorijders , en wat de trucker doet, mijns inziens had de collega niet naar rechts moeten gaan, maar lekker op zijn baan moeten blijven.
  12. Vraagje, wat is rijtijd ?

    Daar gaat de schoen nu juist wringen, er is op nivo beslist dat de boete voortaan voor de chauffeur is wat betreft rij/rusttijden, maar vind het normaal dat je van 700 tot 1700 onderweg bent, wat je onder de wettelijke regelingen maar twee dagen in de week vol kunt houden. Voorlopig is er nog geen man overboord, maar we gaan er serieus over na denken. PS, ik rijdt niet meer als een straal van 50 km rond de standplaats en alleen NL, dus eventueel aanhouden in buitenland is geen spraken van, das dan weer een voordeel.
  13. Vraagje, wat is rijtijd ?

    Oké, als ik links en rechts wat lees kom ik tot een conclusie, dat mijn planner gelijk heeft. Duidelijk , bedankt allemaal !
  14. Vraagje, wat is rijtijd ?

    Ik heb pas ander werk , vandaar deze vraag. Ik rij nu bouw en sloop containers, deze moeten op de vrachtauto getrokken worden, leeg kieppen en weer terug gezet worden. Hoe het zit volgens mij planner :Tijd dat je met de container bezig bent, op en af zetten en papier winkel laten invullen is geen rijtijd,eventueel voor een verkkerslicht staan, dit vanaf de eerste min geen rijtijd meer.Met andere woorden, de tijd die je bezig met met de containers op en af zetten komt er aan het eind bij voor rijtijd, 6 containers maal 10 min is een uur extra rijden Volgens mij is een onderbreking van de rijtijd minimaal 15 Min stilstaan, is dit korter blijft het rijtijd, Rij soms nog met analoog schijf , en eerste digi apparaten, dus evt 29 sec regel ed, is niet van toepassing. Ik heb al diverse dingen opgezocht , maar kan er niets over vinden Tja, de bekeuringen zijn evt dik aan de prijs en voortaan rekening man.
  15. 16 bekeuringen bij transport en milieucontrole

    Geef het regelmatig aan dat er wat banden verdacht zijn wat betreft profiel diepte, krijg dan steeds hetzelfde antwoord dat er 30 jaar geen profiel op hoefde te zitten en nu in een keer wel, dus onzin , volgens de werkplaats. Dus niet lullen maar rijden !
×