Spring naar bijdragen

Flaptop

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    284
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

89 Excellent

Over Flaptop

  • Rang
    Zeer gewaardeerd poster

Converted

  • Biografie
    Kleuterklas leider
  1. Kingpin. Stukje staal wat met de apk op slijtage gecontroleerd wordt, zit met 8 bouten vast aan het chassis. Op zich een stevige verbinding. Ware het niet dat die 8 bouten gewoon vast mogen zitten aan de houten delen van de oplegger. Denk hierbij aan de duitse bouwers van lichte kastenwagens. Paar jaar geleden schaarde een duitse trekker-oplegger combinatie op een brug. De truck ging over de vangrail en de oplegger bleef met de poten achter de vangrail hangen. De truck is later naar beneden gestort. Op de grond zat de kingpin nog in de schotel, samen met een stuk hout waarmee de kingpin bevestigd was. De rest zat nog op de oplegger. Deze oplegger had dus gewoon een europesche typegoedkeuring en er rijden er 10-duizenden dagelijks op onze wegen. (Dit verhaal staat volgens mij nog wel ergens hier op de site) De bak van die bakwagen kan dus gerust aan alle regels voldoen, misschien zijn die regels gewoon niet goed genoeg. Sterkte voor de nabestaanden!
  2. Flaptop

    truck keuze

    20% meer verbruik voor Scania en IVECO. Dat die merken überhaupt nog wat verkopen! Of is dit van horen/zeggen?
  3. Flaptop

    Nieuws in plaatjes

    Om het die mensen wat makkelijker te maken, want typen met links is voor velen moeilijk, bij de reacties staan de linkjes :-) http://www.dumpert.nl/mediabase/6978831/6f013410/de_losse_pols_bestaat_10_jaar_.html
  4. Een vergunning, of om het duidelijker te maken, een aansluitnummer van de NIWO staat op naam van het bedrijf. Één persoon moet aan de eisen voldoen maar het mogen er meer zijn. Zoals Shompie zegt kan dat handig zijn. Denk aan langdurig ziek zijn. Indien meerdere auto's dan hebben alle vergunningenbewijzen hetzelfde aansluitnummer. Per bedrijf kan er dus maar 1 aansluitnummer zijn. Een bedrijf kan meerdere BV's hebben en die worden dan als individueel bedrijf gezien. Zij kunnen dus ook een aansluitnummer aanvragen indien zij aan de eisen voldoen. Vergunningen/aansluitnummers zijn dus niet (legaal) te verhuren. DIegene die de vakbewaamheid indient kan zich wel verhuren. Daar zitten regels aan vast mbt dienstverband/bevoegdheden/vergoedingen en je mag jezelf verhuren bij ik dacht max 4 bedrijven en 50 vergunningbewijzen. Dat gezegd hebbende, ik heb nog ruimte over. Ben alleen niet de goedkoopste
  5. Die stuurvasthouders bij Waberer hebben het niet zo slecht. Hongararen voor een Hongaars bedrijf betekend dus gewoon Hongaars loon. Maar laten zij nu wel even 15% loonsverhoging gekregen hebben dit jaar. Daar kunnen wij alleen maar van dromen. Dit is even puur het loon, de weekendrust in de auto, weken lang niet thuis zijn en de andere sociale problemen daargelaten.
  6. "in 2015 elfduizend keer afgesloten vanwege een hoogtemelding (alleen de Velsertunnel was al goed voor 8600 meldingen)" 8600/365= 23,5 keer per dag. Dus gemiddeld 1x per uur. Wat een rekenwonders bij RWS
  7. Veel plansystemen gebruiken deze google data ook.
  8. Even aanhaken op een paar pagina's terug, die 10 uur diensttijd bij aanvang dienst voor 05:00, valt wat te rekken: De maximale arbeidstijd bij nachtarbeid is 10 uur in de periode van 24 uur vanaf het begin van de dienst of 12 uur mogelijk bij collectieve regeling.
  9. Flaptop

    Poolse APK

    Hou er wel even rekening mee dat dit dezelfde politie is die verklaard: "de chauffeur zit al 28 uur non-stop achter het stuur" (terwijl hij 2x 8uur nachtrust heeft gehad.) Totaal geen remmen is onmogelijk in het hedendaagse verkeer.
  10. Flaptop

    Wolter Koops ook onder vuur

    https://www.rijksoverheid.nl/binaries/rijksoverheid/documenten/wob-verzoeken/2016/11/23/besluit-op-wob-verzoek-wolter-koops-te-zeewolde/Wob-WolterKoops.pdf De ILenT heeft n.a.v. een w.o.b. verzoek een gedeelte van het rapport openbaar gemaakt.
  11. Flaptop

    Poolse APK

    Totaal geen remmen? Op die as zouden ze het wel niet gedaan hebben.
  12. Eigenlijk is dit concept kansloos. Om die waterstof te maken gaan ze het uit aardgas halen. Waterstof zit overal om ons heen alleen altijd met een andere molecuul er aan vast. Aardgas is (op dit moment) de makkelijke keus, maar wel weer een fossiele brandstof. Als je dan toch waterstof gaat gebruiken, zorg de dat de waterstof rechtstreeks in electriciteit omgezet wordt dmv een brandstofcel. In de jaren 90 had MB al een Sprinter die het kon (alleen geen laadruimte meer) en recentelijk met Honda in Californië (normale auto, iets minder kofferbak). Maar nee, deze waterstof gaat een turbine aandrijven wat nog steeds verbranding is. Ook al is het zuiniger en beter voor het milieu, dit is pappen en nathouden. Ook voor het zware verkeer moeten we een stap verder.
  13. Dat er 2 Hengelo's zijn weten velen, maar 2x Zwolle en 2x Emmen weten velen niet. En Spijk volgens mij 4x.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...