Spring naar bijdragen

Bromsnor

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    59
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Bromsnor

  • Verjaardag 05-10-1953

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Bromsnor's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

4

Waardering in de gemeenschap

  1. Op 11-06-2014 is Bulk-Cargo Sweden Bv te Beerta (Groningen) door de rechtbank in Noord-Nederland failliet verklaard. Als curator is aangesteld mr. J.H. Mastenbroek. Het insolventienummer van deze zaak is F.18/14/203. De (hoofd)activiteit van Bulk-Cargo Sweden Bv is vervoer over land. Er zijn (nog) geen verslagen beschikbaar. Naam: Bulk-Cargo Sweden Bv Plaats: Beerta (Reiderland) Provincie: Groningen Status: Faillissement KvK nummer: 56186207 Insolventienr.: F.18/14/203 Rechtbank: Noord-Nederland vestiging Groningen Rechter-commissaris: mr. G.H. Boekaar De volgende dag reed hij alweer vrolijk rond onder de naam Cargo Transport Holland bv. Zonder vergunning etc.
  2. Bromsnor

    Boot gemist

    Zo, ik heb een tijdje geleden de kogel maar eens door de kerk gejaagd en mijn poot stijf gehouden. Moest de DFDS pakken van Denemarken naar Immingham (UK). Een oude stinkende vrachtboot met 0,0 service aan boord. Geen keuze in voedsel, ontbijt is al vroeg, kom je een uur te laat dan is het of al opgeruimd, of opgegeten/verzameld door MOE-landers. Hetzelfde gaat voor de lunch. Voor het avondeten ben je afhankelijk van wat de kok je voorschotelt, maar totaal geen keuze. Hoef je het niet, dan heb je pech. De bemanning is overwegend oost-europees en spreekt moeilijk Engels, of Duits. Op de vrachtboor zijn 6 hutten beschikbaar voor chauffeurs en men heeft het liefst zoveel mogelijk bemande voertuigen aan boord. Dat word dus cabine delen voor een overtocht van iets meer dan 21 uur. Men heeft de mond vol van delen moet met iemand uit hetzelfde land, doch deze regel is op deze boot niet bekend, of ze begrijpen het niet. Zodoende gebeurd het regelmatig dat een nederlander bij een MOE-lander op een hut gezet word. Ik heb hierover al eerder gereclameerd (cq. gemekkerd) bij de autoriteiten, maar zonder succes. Zij bepalen hoe en wat er gebeurd aan boord. De eerste keer ben ik terug naar mijn auto gegaan en de gordijnen dicht gedaan. De boot mag dan niet vertrekken zolang er iemand op het autodeck is. Na een hoop heen en weer getrek en gepraat met de bemanning en mijn standpunten duidelijk uiteen te hebben gezet, kwam op het laatst de kapitein samen met de eerste officier naar beneden om mij te vertellen dat ik een hut kreeg voor mijzelf. Toen was er wel ineens hut beschikbaar. Een tijd geleden weer hetzelfde gezeur, alleen toen ben ik na een hevige discussie van boord gereden. Je begrijpt het, opdrachtgever over de rooie, baas wist het niet en ik terug aan land. Ik bedoel maar te zeggen, voor een kort overtochtje van 3 a 4 uur, heb ik niets tegen het delen van cabines, mits het een bekende is. Voor een overtocht van meer dan 20 uur neem ik aan dat ik als mens zijnde toch een beetje recht heb op iets van privacy. Ik ben als mens op deze wereld gekomen, ben als mens opgegroeid en wens als mens behandeld te worden. En niet zoals op deze ferry's als een varken met meerdere in een hok word geschopt. Men loopt overal te schreeuwen over "Respect voor onze Truckers", maar hier gaat men helemaal aan voorbij en laat het gewillig over zich heen komen. De ferry maatschappijen verdien goud geld aan de transportsector, maar van enig menselijk gedrag richting de chauffeur is totaal geen sprake. Zolang het niet druk is, bijvoorbeeld in de wintermaanden, zijn truckers welkom, daarna moeten zij zich stilhouden en absoluut niet zeuren en het liefst met 10 man in een hut. Scheelt schoonmaken en kunnen ze meer toeristen bergen. Ben ik nu de enige die strijd voor mijn rechten en voor mijn erkenning als mens, of zijn er meerdere die hier aan mee doen. Ik werd door deze actie in elk geval uitgemaakt voor alles wat wenselijk was, het was maar goed dat dit door de telefoon gebeurde anders waren er zeer zeker zware ongelukken gebeurd. Maar ja, Social Dumping zie je links en rechts om je heen en is gemeengoed geworden. Alleen jammer dat ik me niet in een hoekje laat schoppen, door niemand. Ik ben een mens. Simpel toch.
  3. Wooeehaaa, misschien is dit wel precies wat ik wilde bereiken beste Herman. . Schitterend, je reageert ergens op met een verhaal dat kant noch wal raakt en er zijn altijd mensen die heftig reageren. Prachtig, zo krijg je leven in de brouwerij. De ene heeft gelijk door wat de bedoeling is en schrijft iets gelijks op, zie verhaal van Corydon, de ander reageert heftig en vermanend. Mensen, doe allemaal niet zo moeilijk over onbenulligheden, maakt het leven een stuk aangenamer en zie het eens met een glimlach. Desalniettemin (scrabblewoord), wens ik alle forumbeheerders, forumgebruikers en lezers een heel succesvol en gezond 2011 toe en blijf de boel rooskleurig zien. Je hoeft tenslotte niet gek te zijn om chauffeur te worden, het maakt het allemaal alleen een stuk gemakkelijker en draaglijker.
  4. Beste Routier, ik ben het helemaal met je eens.
  5. Zal denk ik niet Scania974. Wij laden hetzelfde spul ook in Nordenham en Duisburg en dan gaat het naar de waterzuiveringsbedrijven in Nederland. Maar ook met de reinigingsbonnetjes gooien de transporteurs hun eigen ramen in. Je kunt er best mee rommelen, maar eens gaat een klant verontreinigingen ontdekken en begint de ellende. Wij rijden ook met klei naar o.a Duitsland. Daar maken ze er wc-potten enzo van. Dan denk je wat kan daar nu mee gebeuren. Nou wel zoveel, dat we dus een reinigingscertificaat moeten voorleggen, omdat er een paar keer zogenaamde materiaalvreemde stoffen in aangetroffen zijn. Ik loop dan gelijk weer te geinen over dat vliegje in de pisbak die ik er niet uit kan krijgen na tig biertjes, dus als er eens iets anders inzit is dat een leuke variatie in mijn ogen, maar daar denken de pottenbakkers toch anders over.
  6. Hoi Jan Willem. Ik weet niet wie je nou probeert in de maling te nemen, maar ik denk jezelf. Je wilt geen distributiewerk, geen weekenden, geen avonden liefst, dus blijft over dagritjes. Als ik je eisenpakketje bekijk zou ik eens gaan kijken bij Sita of bij een lokale cementfabriceerder, een zandboer of een veevoerbedrijf. Oh nee, die werken ook op de weekenden, maar er blijft dan weinig keus. Tenzij je je eisen bij zou stellen, dan zijn er genoeg mogelijkheden. Succes.
  7. Peggel. Het is maar net hoe je het wilt bekijken. Het ene moment erger ik me wezenloos aan die jonge gasten met hun verhalen, het andere moment kan ik er hartelijk om lachen, hangt helemaal van mijn stemming af. Meestal ben ik wel de persoon die met een beetje zwartgalligheid probeer ogen te openen, maar wel altijd met een riante knipoog. Je moet het even doorhebben en ik weet zelf ook wel dat ik misschien wel eens iemand tegen het net even verkeerde beentje schop, ahum.... , maar dat mag de pret niet drukken toch. Ik ben zelf mentorchauffeur en krijg genoeg verhalen te horen van gasten die chauffeur willen worden, je moest eens weten hoe vaak ik mijn broek moet ophijsen overdag. Dat komt niet omdat ik zwaar aan het lijnen ben, maar gewoon over wat je te horen krijgt en wat voor ideeën en beeld die gasten hebben van het transport. En zeg nu zelf, een beetje zwartgalligheid is de beste manier om reacties los te krijgen. Volgens mij trapte ene Peggel er ook in, want daar kwam een heftige reactie vandaan. En laat dat nou net de bedoeling zijn. Een forum dat niet leeft heeft geen lang bestaan.
  8. Of in Gent stoppen. Er is een restaurantje waar je kunt zitten en waar ze prima pitta en kebab enzo hebben, gigantisch bord vol met blikje drinken voor 7 eurootjes, wie doet je wat. Adresje is aan de Goedendagstraat, dit is een zijstraat van de New Orleansstraat(N456) en tegenover SCA-Packaging. Straat inlopen en direct eerste zaakje rechts, kan niet missen. Je auto kun je kwijt bij de benzinepomp op de parking, als je op tijd bent en anders alleen om te eten bij de flitspalen op de hoek. Trouwens als je via de expresweg rijd van Antwerpen via Gent naar Brugge of Calais, of over Zelzate komt, kom je er vlakbij langs.
  9. Bromsnor

    Truckstop Veurne

    Truckstop Veurne is eigenlijk geen echte truckstop. Het is een onderdeel van Romac Fuels. In de winkel verkoopt men wat zaken als sigaretten en tabak en de nodige cabinespulletjes. Men schijnt er een kleine maaltijd te kunnen nuttigen, maar deze komen uit de magnetron, er is geen keuken aan verbonden. Koffie inderdaad uit de automaten. De parkeerplaats ervoor staat meestal overvol, ook met afgekoppelde trailers van Mattheeuws, die er ook bj in zit. Daar iedereen overal ging staan op het industrieterrein en door de overlast van oosteuropeanen die er vakantie vierden, is op het gehele industrieterrein een parkeerverbod ingesteld. Je mag er parkeren, mits je betaald in de shop. Er word toezicht op gehouden, maar welke sancties ze treffen als je toch gaat staan en niet betaalt weet ik niet. Ikzelf heb het er niet zo op om daar te gaan overnachten en kom er alleen om te tanken. IDS bij de truckstop en V&G bij de Lays.
  10. Beste Peggel, Let wel dat het niet mijn bedoeling is om wie dan ook te kwetsen, ook jou niet, ik ken je niet en kan dus ook geen mening over je vormen. Simpel als wat zou ik zeggen. Aan mijn berichten is niks negatiefs, het is alleen de spiegel die ik iedereen wil voorhouden over hoe het er in de werkelijkheid aan toe gaat en zijn zaken die of ikzelf of zeer betrouwbare collega's aan den lijve hebben ondervonden. Sluit niet je ogen voor de waarheid. En het verhaaltje dat hierboven staat weerspiegelt toch de meeste reacties van de meeste beginnende chauffeurs. Uitzonderingen heb je altijd en dat zijn juist de mensen die blijven, die echt chauffeur zijn, in hart en nieren. Chauffeur wordt je niet even door naar school te gaan, je hebt het in je of niet. Zit het niet in je dan kun je leren wat je wilt, maar je zult je nooit op je plaats voelen in deze wereld. Geloof je het niet??? Kijk eens om je heen en open je ogen. Verder nog een goede raad, doe net als ik en bekijk de wereld met een grote glimlach, dan valt het allemaal best mee en kun je er ineens wel om lachen.
  11. Hey Mark, wat weer een wijze woorden, maar wat onderaan staat is waar. De regel is dat zodra je boven de 50 komt, je een ander baasje wel kunt vergeten. Ben reeds twee jaar aan het proberen en alles gaat prima totdat je je leeftijd bekend maakt, dan komen er ineens excuses die echt nergens op slaan. Kortom het komt er gewoon op neer dat je te oud bent, alleen men zegt dat niet recht in je gezicht maar via een gigantisch lulverhaal. Als een toekomstige baas in staat is om zo'n verhaal uit zijn duim te zuigen, dan zal ie het met andere zaken ook niet zo nauw nemen denk ik. De bedrijven waar je wel kunt komen werken zijn dan vaak de bedrijven die op wat voor manier dan ook een naam hebben opgebouwd die bij menig chauffeur de nekharen doet rijzen en waar je beter met een boog onheen kunt gaan. Beste Mark, je bent zelf een ondernemer, ik ken je al heel wat jaartjes en je doet het hardstikke goed, waarvoor mijn welgemeende respect. Maar ook jij weet dat het nederlandse transport zo rot is als wat. Het is tegenwoordig niet meer de kwaliteit die hoog op het lijstje staat, maar de prijs bepaald wie er werk heeft en wie niet. Wil jij voor 1000 pleuries in de maand je eigen helemaal de schompes rijden, dan ben je de man bij zeg maar 99% van de transportbedrijven. Sta jij op een eerlijke behandeling en scherm je met veel ervaring die je ook nog eens kunt aantonen, maar je wilt wel een normaal salaris, dan kun je het gewoon vergeten.
  12. Ik wil graag als internationaal chauffeur werken en zoek een andere baas. Ik wil graag het volgende: Een dikke Scania V8 met brulpijpen, heleboel lampies en minstens 680 pk. Maandag niet voor 9 uur beginnen, in verband met zwaar weekend met vrienden Vrijdagmiddag voor 16 uur thuis zijn, moet nog badderen voordat het zware weekend begint Door de week liefst elke nacht thuis eten en slapen, want de gehaktballen van mijn moeder zijn gewoon de lekkerste en ik kan niet wennen aan een vreemd bed. Sowieso alle feestdagen ruim op tijd thuis zijn, zodat ik ook aan mijn sociale leven kan werken. Verder nog minstens E6 aangevuld tot het niveau van een chauffeur die altijd weg is. Netto dan. Uiteraard hulpmiddelen om mijn werk te verrichten bij laden en lossen zoals voorgeschreven door de arbo. Hijsspullen voor als het gewicht boven 25 kg komt enzo, indien dit niet mogelijk is, dan graag een gezellige bijrijder, liefst van het andere geslacht.
  13. Haha Paauwe dat he je mooi goed man, maar dan is het ook nog vaak een charter.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden