Spring naar bijdragen

graatje4

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    5
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

graatje4's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Is dit de enige manier? Je hebt het hier over timmermannen die af en toe een keer hout halen of hout wegbrengen, met een DAF45. Moet daar deze papieren rompslomp voor opgezet worden? Dat betekend voor ieder ritje verklaring opnieuw invullen, om het achterliggende gat te dichten.
  2. De chauffeurs rijden alleen op één en dezelfde auto, dus 28 dagen gesloten kilometers aan schijven liggen in de auto. Dat is het probleem niet. Maar kan de werkgever een verklaring maken, dat het chauffeuren niet de hoofdtaak is? Heeft deze verklaring een bepaalde naam? Of is iets in de trant van: Hierbij verklaren wij dat jan janssen, 01-01-1973, geen full time chauffeur is. Het besturen van deze auto is maar een beperkt deel van zijn werkzaamheden.......
  3. Hallo, Ik wordt een stuk wijzer hierzo. -De gebruikelijke rust en rij tijden. -tweede tachograaf kunststof schijfje in plaatsen en niet meer naar omkijken, mits we altijd met één chauffeur rijden. -Als chauffeur1 's-morgens vertrekt nieuwe schijf plaatsen, komt hij terug en denkt nog weg te moeten dezelfde dag schijf laten zitten. Op het einde van de werkdag schijf verwijderen en sluiten. Mocht onverhoopt iemand anders tussendoor met de auto weg moeten dan moet chauffeur 1 de schijf er uitnemen en sluiten, chauffeur 2 zet nieuwe schijf erin. Als chauffeur 2 terug is en chauffeur 1 moet opnieuw weg dan moet chauffeur 2 de zijn schijf sluiten en chauffeur 1 zijn schijf van die dag op de achterzijde invullen en deze schijf weer in de tachograaf plaatsen. -uitstelling van tacho plicht is niet haalbaar ivm gewicht en straal van werkzaamheden groter dan 100km. Echter nog één ding, zoals ik al zei, kan het voorkomen dat de auto een aantal dagen niet gebruikt wordt. Dwz er worden geen schijven geschreven/ingevuld, dus onze chauffeurs hebben geen gesloten schijf geschiedenis. Nu kan ik wel iedere keer een verklaring voor dit "gat" in de geschiedenis, maar dan moet ik per week voor één auto en iedere mogelijke chauffeur god weet hoeveel verklaringen maken, dat kan toch ook niet de bedoeling zijn. Bestaat er een geldige algemene verklaring waaruit blijkt dat de chauffeurs het rijden als nevenactiviteit hebben, en wat daarmee hun "gat" in de schijfgeschiedenis legitiem is. Hoe heet zo'n verklaring? Graatje
  4. Ik wordt al wat wijzer. Sommige zeggen ook dat je vrijstelling kunt krijgen voor tachograaf plicht, wie weet hier wat van? Die verklaring waar Kalakuski het over heeft, heeft dit een bepaalde naam, wat moet erin staan, of weet iemand een voorbeeld hiervan op het internet staan? Alvast bedankt
  5. In ons bedrijf hebben we een kleine vrachtauto voorzien van een analoge tachograaf voor 2 schijven. Er is continue discussie over de werkwijze welke gehanteerd moet worden voor deze tachograaf. Ik heb gebeld naar instanties maar daar wordt verwezen anar wetteksten maar niet hoe de werkwijze met de analoge tachograaf zou moeten zijn. Ik hoop hier wel duidelijkheid te krijgen, gezien alle kennis die hier zit. De auto wordt gebruikt in het grensgebied (NL, BE en D), wordt gebruikt om af en toe iets te halen of brengen van en naar toeleveranciers/klanten. Het kan best zijn dat de auto een week stilstaat, de auto is in 99% van de gevallen altijd 's-avonds terug op het bedrijf. Ritten zijn nooit langer dan 2 uur. In de praktijk kan het voorkomen dat chauffeur s'-morgens een ritje doet en om 11 uur terug is. Dan gaat chauffeur 2 een kort ritje maken en mogelijk daarna chauffeur 1 nog een keer. Ze weten meestal niet dat ze later nog een keer moeten rijden. Wat is nu de beste werkwijze van de schijf. Chauffeur stopt een nieuwe schijf 's-morgen in de tacho en gaat rijden als hij terugkomt mag hij dan de schijf sluiten eruit nemen, of moet de schijf continue in de tachograaf blijven? Stel dat hij 's-middags nog een keer weg moet mag hij dan een nieuw schijf invoeren? Ik zou eigenlijk het liefste zien dat bij aanvang van een rit een schijf geopend wordt en bij terugkomst gesloten wordt, behalve als de chauffeur weet dat hij nog een rit moet maken, dan pas sluiten als hij denkt dat hij geen rit meer heeft. Mag dit? Nu zien we vaak dat een schijf geopend wordt, een rit gedaan en dan de schijf erin blijft zitten tot de volgende rit is (kan dus dagen tussen zitten) -Moet er altijd een schijf in de tachograaf zitten, als de auto op het bedrijfsterrein stil staat? -Moet er altijd een schijf in de 2e schrijver zitten? (bij rijden op tacho 1 en bij stilstand op terrein?) Graag jullie deskundige mening. groet, Gerard
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden