Spring naar bijdragen

Schaduwman

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    36
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

0 Neutral

Over Schaduwman

  • Rang
    Chauffeursforum Lid
  • Verjaardag 03-01-1957

Converted

  • Biografie
    Lang geleden geboren in Breda.
    Erste werkgever internationaal Fa. Feijns Roosendaal, sinds 1985 failliet.
    Beste herinneringen aan De Rijke Spijkenisse.
    Ook nog 1,5 jaar bij Jan de Rijk, toen nog in HOeven.
    Oh ja, 3 maanden bij Koops Barendrecht, wat een klucht! :)
    Sinds 1991 als kleine zelfstandige, nu 6 trekkende eenheden.
  • Locatie
    St.Willebrord
  • Interests
    Mijn Honda Varadero en mijn website.
  • Beroep
    Wat had je gedacht?

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. Schaduwman

    adr rijden zonder papieren

    1.4S is dus consumentenvuurwerk. Samenladen van klasse 1, dus ook 1.4S, met andere gevaarlijke stoffen is verboden. Behalve 4.1+1, mag samengeladen worden met andere stoffen met de zelfde gevaren, dus ook 4.1+1. 5.2+1 mag samengeladen worden met 5.2+1 en 5.2. Dat zijn de enige uitzonderingen waarbij samenladen van stoffen met etiket 1 is toegestaan. Parfum wat op zich geen ADR is, valt in de IMDG-code wel onder gevaarlijke stoffen. In de IMDG-code zijn de regeltjes iets strenger dan in het ADR. Waarom? Simpel, op zee is de brandweer niet binnen 15 minuten op plaats van ongeval Ptr
  2. Schaduwman

    Someport-tunnel

    Oké, het is al een oud topic, maar actueel voor mij, omdat ik momenteel bezig ben met herhaling. Geachte heer bituum trapper, misschien ook even de actuele stand ophalen? E-tunnel: Beperking van het vervoer van ALLE gevaarlijke goederen BEHALVE UN 2919, 3291, 3331, 3359 en 3373. Sorry voor mijn bemoeienis. No hard feelings. Ptr
  3. En ik ben morgenochtend om 8 uur aan de zaak. Er zal best een opdrachtje voor mij binnen lopen via fax en/of mail. Waarschijnlijk een vrachtje kaas richting Stuttgart of Kehl. Ach, we zallen wel zien. Maakt mij eigenlijk niet zoveel uit waarheen. Als ik maar kan gaan rijden. Ow, eerst mijn vandaag verworven dash-cam monteren. Ben benieuwd. Jawel, vandaag was het pappiesdag!! Ptr
  4. Ja, als voorbeeld. Zo'n soort omvormer heb ik ook. De vorm van de magnetron doet er niet toe. Die van mij is een 750 watt magnetron. En volgens mij komt ie idd van de Lidl of Aldi. Kostte iets van 7 tientjes, maar daar moet je mij niet aan ophangen. Niet duur in ieder geval. Maar het werkt perfect. Daarbij een waterkokertje om koffie te zetten. Ja, een koffiezetter is makkelijker, maar een waterkokertje kookt het water, wat mij een prettiger gevoel geeft. Maar dat is voor eenieder verschillend. Kost toch allemaal geen drol meer, tegenwoordig? Las net nog een oud topic over die magnetrons. Is toch niet normaal, een magnetronnetje voor €375,00 euro? Voor mij niet meer. Ik ben er klaar mee. Ptr
  5. Schaduwman

    magnetron daf

    Inmiddels al een oud topic, maar ik trek hem toch weer even naar boven. Ik heb ook een Samsung Roadmate gehad. Alleen betaalde ik er "slechts" €375,00 voor bij TB-Roosendaal. Maar het probleem was hetzxelfde. Nog geen twee jaar, rottooooo!! Ook geprobeerd met hoger toerental, maar dat bood ook geen soelaas. Sinds twee jaar heb ik een 220volt-omvormer. Een goedkoop prulletje van de Lidl/Aldi. Kostte meen ik, amper 7 tientjes. 750 Watt. Uiteraard moet ik wel de motor laten draaien. Werkt perfect. Waarom dat die samsungs zo duur moet zijn weet ik niet. Maar alles waar "truck" of "aqua" voor staat is schreeuwend duur. Dus als die Samsung het weer begeeft, gewoon een 220 volt-omvormer aanschaffen. Succes, Ptr
  6. 380 PK's?? Mijn eerste auto was een Neckermann met maar liefst 260 pk's. 6-bak met voorschakel. Naar zuid-Italië. Dat waren nog eens tijden ........ NOT! Ptr
  7. Jaja, overdrijven is ook een vak apart hoor. Het enige goede van de DAF is de cabine. Dus als werknemer zal het je worst zijn wat voor onkosten aan de auto komen, als je maar een goede cabine hebt. En dat is bij DAF uitermate goed. Voor de eigenaar spelen andere zaken een rol. Ptr
  8. Johoo, ik heb een dash-cam gekregen van de kids voor vaderdag. Ga hem morgenochtend gelijk installeren. Ben echt benieuwd naar de resultaten. Een 16 GB SDHC kaartje erbij. Zou dat genogt wezuh?? Ja sorry, ik heb er de ballen verstand van. Ptr
  9. Onze eerste wagens, gekocht in 1991, hadden een Eaton-twinsplitter. Dat is een ongesynchroniseerde bak. 12 Versnellingen. Als je het over goede bakken hebt, dan heb je het hierover. Onze derde wagen wilde ik alleen hebben met zo'n zelfde bak, en ik zei tegen de vertegenwoordiger dat ik er 10000 gulden meer voor wilde betalen. "Onmogelijk", zei ie, "Eindhoven doet het niet meer". Tegenwoordig is "automaat" standaard. Nu schijnt op de nieuwe Euro-6 een automaat te zitten met dubbele koppeling. Ik weet het niet, en ben ook echt niet meer in het merk geïnteresseerd, maar wie het weet mag het zeggen. Het schijnt snel te schakelen. Verleden jaar heb ik 2 weken met de nieuwe Actros (demo) gereden, en die schakelt ook vreselijk snel. Hulde voor dit merk, als je het over rij-eigenschappen hebt. @Martijn73, Onze wagens zijn inderdaad te licht bevonden voor het werk wat we er mee doen. Met 42 ton totaalgewicht naar Zuid-Frankrijk is niet normaal. Dan moet je feitelijk niet aan een DAF 105-510 beginnen. Ptr
  10. Armsteunen zaten er bij mij in die DAF ook in. Sinds een 8-tal jaren heb ik een aangepaste stoel, vanwege rugklachten. Vroeg de leverancier aan mij of er armsteunen in moesten. Asjeblieft zeg, die schroef ik er gelijk weer vanaf. Dus geen armsteunen aan mijn stoel. Wil ze echt niet hebben. Ik heb ze gehad hoor, die originele stoelen hadden ze. Maar voor mij niet meer. Dank u. Ptr
  11. Die Edco's zijn mijn inziens ook de beste. En als ik me goed herinner, nog niet eens zo duur. Sinds een paar jaar maak ik gebruik van een 24-220 Volt omvormer, en dat bevalt mij nog steeds het beste. Ooit eens een magnetron gekocht van het merk "DAF", is dus gewoon Samsung. Als ik me nog goed herinner kostte me dat ding meer dan 300 pleurie's? Daar heb ik een omvormer voor plus een magnetron van de lidl/aldi. Werkt perfect. En als die magnetron kapot is, pleur ik hem buiten en ga een andere halen voor 70 of 80 euro's. Koffiezetten doe ik tegenwoordig met een waterkokertje. Binnen tien minuten een thermosfles vol. Dan kan ik rijdendeweg nog eens een bekertje pakken. Of ben ik dan onverantwoord bezig? Ptr
  12. Schaduwman

    Voorruitfoto's!!

    Nog even nagekeken, bovenstaande foto's zijn gemaakt op 29 april 2010. Ptr
  13. Schaduwman

    Voorruitfoto's!!

    Een paar jaar terug in de maand mei in Noorwegen. Bij Mo I Rana. Wilden ze hebben dat ik daar omhoog reed. Dus niet. Even later kwamen ze met een sjofel naar beneden om de wagen aan straat te lossen. Toch fijne lui hoor, die Noren. Ptr
  14. Ging dit topic over DAF??? Ik rij nu 25 jaar met DAF. En altijd zéér tevreden geweest over het merk en de dealer (TB). Tot wij twee 105's aanschaften. Ik zal niet verder in detail treden, maar het zijn, als het aan mij ligt, de laatste DAF's die er aangeschaft zijn. Allebei de wagens zijn in een tijdsbestek van twee jaren, tweemaal gereviseerd. Één keer kan voorkomen, maar allebei twee maal? Binnen twee jaren tijd? Oorzaken? Nokkenassen en later de turbo's. En wat gebeurt er als de turbo het begeeft? Zal ik je vertellen, de motorolie vliegt via de turbo, de motor in. En dat met een snelheid van plm. 85 k/h, daar wordt zo'n motor niet blij van. Kosten? ONgeveer 13.000 pleurie's per geval. "Sorry, ondernemersrisico", was het antwoord van TB/DAF. Oké, als je vijfhonderd wagens hebt lopen, kan ik me daar iets bij voorstellen. Maar als je slechts 5 wagens hebt, dan is je doodvonnis getekend. DAF? NOOIT MEER!!!
  15. Schaduwman

    Voorruitfoto's!!

    Toch al een jaar of 15 zeker?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...