Spring naar bijdragen

Beer

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    17
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Beer

  • Verjaardag 01-09-1955

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Beer's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Ik rijd nu een Scania R 380 met een Highliner cabine. Die R op zich rijdt goed, dwz. de motor en de wielen enzo doen het goed. Alleen die cabine is voor een chauffeur/bewoner niet helemaal je dat. Zo heeft Scania 'n open keuken boven de voorruit geplaatst (waar vroeger de slaapkamer was) die als nadeel heeft dat elke keer als de weg een beetje hobbelig wordt, je de hele keukeninventaris over je heen krijgt. Scania heeft daar wel een ingenieuze oplossing voor bedacht (keukendeurtjes) maar vraagt daar wel veel geld voor. De linnenkast van de Highliner is daarentegen wel weer reusachtig uitgevoerd. Boven het smalle bewonerbedje achter de stoelen is een gigantisch lange plank gemonteerd die een zachte gestoffeerde bovenzijde heeft waarop je makkelijk je gehele garderobe + linnenuitzet kwijt kunt. Het ontvangen van visite is in de Highlinercab een hele toer. 1 stuks vrouwelijke visite gaat nog wel; je klapt de pook weg, trapt je schoenen uit, klautert tegen de tunnel op en gaat vervolgens in een licht gebogen hernia bevorderende houding onder je linnenkast op je bed zitten en laat de visite op je bestuurdersstoel plaatsnemen. ( de bijrijdersstoel valt af want daar staat de inloopkoelbox met Heineken op) Als je dan vervolgens ook nog seks hebt met je visite.... dan pleurt weer de inhoud van je open keuken naar beneden en kom je klem te zitten tussen je linnenkast en je onder je liggende visite. (hijg) Zou Scania het nou niet mogelijk kunnen maken om de Highlinercab op te bouwen als een Actros- of Magnum-achtige cabine. Daarin kun je als bewoner/chauffeur tenminste normaal je spullen kwijt, gewoon leven en visite ontvangen en.... seks hebben. Iedereen de beste wensen voor 2011.
  2. Typisch gevalletje van: "zonder fysiek gevoel met de machine omgaan". Edwinn, er zijn geen standaard snelheden te geven voor het juist aanrijden van kruisingen, rotondes enz. Iedere kruising is niet hetzelfde netzomin als rotondes die steeds weer anders uitgevoerd zijn. Je eigen gewicht telt mee, de soort van lading maar ook het weer. Is het nat? droog? glad?.... En daarbij.. is het druk op de weg?... ga zo maar door. 'N passagier naast je ( in jouw geval de examinator) ervaart de gereden snelheid anders dan jij. Jij hebt de besturing van de vrachtauto fysiek in handen, je passagier niet. Die is van jouw stuurmanskunde afhankelijk. Waar jij denkt dat er niks aan de hand is, kan je passagier denken dat zijn laatste uur heeft geslagen. Je zegt ergens dat je je banden tijdens het nemen van een rotonde niet hoorde dus zo hard ging je niet.... Nou Edwinn, gillende banden horen zowieso niet bij een vrachtwagen al ga je met 100 door de bocht. Als dat al goed gaat! Nee Edwinn, je moet gewoon gevoel met je voertuig hebben en houden. Dat doe je met je tenen en bovenvoetzolen via de pedalen, je handen en vingertoppen via het stuur en de versnellingspook, je ogen, je oren en je vermogen tot vooruit-kijken en -denken. Contact houden met de weg en je voertuig, da's alles. Vóel waarmee je rijdt ( je voertuig, de lading en het gewicht), vóel waaróp je rijdt (wegsoort- en condities en weersomstandigheden) en beoordeel de situatie terplaatse zodanig dat je je voertuig en je lading vlot en veilig langs de obstakels kan voeren. Dan kies je als vanzelf de juiste snelheid. Moet het langzaam, dan ga je langzaam, kan het wat sneller, dan gewoon wat sneller gaan. Da's alles. En bovenalles blijven kijken en inschatten. Bij twijfel niet doen! Het hele verkeer is een constante verwerking van informatie, nemen van beslissingen en uitvoeren daarvan. Foute beslissing geeft foute uitvoering met soms heel foute gevolgen.....! Uiteraard gelden wel de max. snelheden 50 km/u binnen de bebouwde kom en 80 daarbuiten. Ook op rotondes en kruisingen, al ga je die dingen nu vast op gevoel en inzicht nemen. Succes morgen!
  3. Beer

    kostprijs per KM

    Jongens en meisjes, begrijp me nou niet verkeerd. Scania is op zich een heel goede auto. Technisch vrijwel probleemloos, ook met brandstof springt ie heel goed om ( ik haal met m'n R 380 een gemiddelde 1:3,4 bij treingewicht van ca. 40 tn.) Dus dat is 't 'm niet. Nee, Scania heeft jammer genoeg geen idee wat een INTERNATIONAAL chauffeur tegenwoordig bij zich heeft/ moet hebben, al is het maar om de kosten van eigen levensonderhoud te drukken als je langer dan 4 dagen onderweg bent. Veel andere fabrikanten hebben dit veel beter begrepen en bieden veel meer uitgekiend comfort, bruikbare opbergruimten en bewegingsvrijheid binnen hun verschillende cabines. Maar als je uitsluitend nationaal/ benelux rijdt en hooguit 1 a 2 nachten per week hoeft te overnachten in je auto, ja dan is er helemaal niks tegen op de Scania. Maar jullie hebben gelijk: ik ben geen "hart en nieren Scania man". Nooit geweest ook. Maar zo heeft iedereen z'n eigen persoonlijke voorkeur, toch? Maar... we dwalen wel af van het topic van Jozef: wat kost een kale km voor 'n vrachtwagencombinatie van gemiddeld 40 ton. On topic dan maar weer?
  4. Beer

    kostprijs per KM

    Hahaha Tiny, in dit: http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?t=10765 topic lees je al heel veel over alleen al de bedden van de Scania. Nou, en dat is nog maar 1 van de vele nadelen die Scania de chauffeur biedt. Zo heb je verder binnen de cabine praktisch geen bergruimte en is de cabineruimte zeer inefficient ingericht. Buitenkastjes met heel kleine toegangsklepjes, alhoewel de herziene R serie nu wel grote omhoogdraaiende kleppen heeft. In de rechter buitenruimte is dan ook nog de slang van de standkachel middendwars door de bergruimte gemonteerd zodat je daar niet zomaar alles in kwijt kunt. Vanwege de hitte waarschuwd Scania in haar instructieboekje al voor mogelijk ontbrandingsgevaar binnen dat kastje als je daar brandbare materialen als een tas of textiel daar opbergt. De bestuurdersstoel is alleen volledig naar achteren te zetten als je de "matrasverbreder" van het onderste bed, die met ritssluitingen vastzit, weghaalt. Doe je dat niet dan kom je bijna niet gewoon achter je stuur weg, ook al staat het stuur naar voren geklapt. Wil je opstaan vanachter je stuur? Dan moet je over je pook heen stappen. Probeer je schoenen maar eens uit of aan te doen terwijl je achter je stuur zit. Wordt een gevecht met de pedalen, de stuurkolom en de stoel. Maar dit zijn mijn ervaringen met de R Highliner. Ik heb in mijn loopbaan als chauffeur zowat alle merken wel gereden, maar Scania slaat wat chauffeur comfort betreft volledig de plank mis.
  5. Beer

    kostprijs per KM

    Jozef...weet je wat jij moet doen?....Naar de Kamer van Koophandel!! Daar word je wijzer van... En de RABO bank, voor alle internationale KnowHow in agrarische merchants. Daarna contact op nemen met ABN-AMRO voor de meest uitgebreide LEASE informatie en mogelijkheden. De BILLING besteedt je uit aan de ING GROEP, dan zijn je facturen in goede handen. Kilometers in Duitsland müssen VERMAUT werden. Samen met wat water, gerst en hop krijg je dan BIER. Dat is weer prima verhandelbaar want er is veel vraag naar dit goedje. Alleen kun je dit niet los vervoeren met walking-floor trailers, die zijn niet waterdicht. En Scania's zijn niet zo geschikt voor eigen vervoer met een chauffeur op afstanden van meer dan 150 km. Km. kostprijs moet worden berekent uit vaste en variabele kosten. Vaste kosten zijn o.m de totale kosten van: aanschaf materieel, afschrijving, verzekeringen, vergunningen, wegenbelasting, bedrijfshuisvesting, personeelskosten, kantoorkosten, boekhouding, vaste bestanddelen communicatie (telefoon e.d.). rente en aflossingen enz. Alles per jaar! Variabele kosten zijn die van o.m. brandstof, onderhoud, communicatiekosten, en alle verdere kosten die onmiddelijk bepaald worden door het gebruik van het voertuig zoals tolgelden. Ook per jaar. Daarna de uitkomst van beide totalen delen door het verwachte aantal per jaar te maken kilometers geeft een onzuivere prijs per km zonder winstopslag voor 1 vrachtauto. Bij meerdere vrachtauto's moeten de vaste lasten op onderdelen evenredig verdeeld worden over alle auto's terwijl kosten als personeel,verzekering en vergunningen weer evenredig vermeerderd moeten worden met het aantal vrachtauto's dat in bedrijf is. Dus, Jozef, vraag gewoon een offerte aan bij een groot, middelgroot en een klein internationaal transportbedrijf voor een complete zending van en naar de jou beoogde adressen en je kunt uit de prijzen die zij vragen voor dat transport (excl. btw) de bruto km. kostprijs en winstmarge redelijk zuiver uitrekenen.
  6. Beer

    Vraagje

    Keee Pauw, serieuze vraag verdient een serieus antwoord. Het zit zo... Er zijn twee typen "flatscreens". LCD en Plasma. (Er is ook nog een derde type, "TFT", maar dat zijn computer monitoren) De plasma's zijn vooral de hele grote tv toestellen die voor thuis bedoeld zijn. ( vanaf ca. 1 meter diagonaal) Deze zijn niet geschikt voor draagbare doeleinden. De LCD tv's ( Liquid Crystal Display ) zijn verkrijgbaar in maten vanaf ca. 38 cm. diagonaal. In deze maat kun je ook nog kiezen voor 4:3 beeld ( vierkant) of 16:9 (breedbeeld) De prijzen zijn vanaf ca. 200 euro voor een 38 cm beeld, dit zijn meestal de B-merken die echter helemaal niet slecht zijn. Een LCD tv is voor gebruik in de truck de meest praktische oplossing. Het gebruikt weinig stroom, is licht in gewicht neemt weinig plaats in en is eenvoudig eventueel aan de "muur" boven de deur te bevestigen. Kies voor een gewoon 240 Volt toestelletje, die zijn veel goedkoper dan de 24V uitvoeringen. Met een 300 watt omvormertje (24/240) van een paar tientjes kun je eenvoudig je LCD tv van stroom voorzien incl. een DVD speler of een digitenne ontvanger cq. satellietontvanger, zonder problemen te krijgen met de accu. Pas alleen op met de zon! De hitte van de straling door de ruiten is niet zo goed voor je LCD tv. Zet je tv zomers dus niet direct achter je voorruit als de zon daar direct op staat. Gebruik de tv ook niet als de cabine temperatuur binnen 50 graden of meer is of minder dan 5 graden. (maar dit geldt voor zowat ieder electronisch apparaat) N.B. In LCD schermen zit nix vloeibaars, het is een aanduiding van de gebruikte techniek. Deze techniek gebruikt de eigenschap van snelle (= Liquid) lichtdoorlaatbaarheid van siliciumkristallen (= Crystal) bij een zekere positieve of negatieve lading. Het benodigde licht wordt verkregen uit een lamp die achter het scherm zit, (BackLight) Plasma daarentegen gebruikt voor iedere pixel een set van 3 LEDjes (Rood, Groen, Blauw) die allemaal "aan" (voor wit) of allemaal "uit" gaan ( voor zwart) of in combinaties voor de benodigde kleuren. Let bij aanschaf van een LCD of plasma scherm wel op of alle pixels naar behoren werken. Het kan zijn dat bepaalde pixels dood zijn ( altijd zwarte puntjes ergens op het scherm of juist "aan" blijven staan in een bepaalde kleur. Als er meer dan 4 pixels in een scherm defecten vertonen heb je recht op een ander toestel. De controle hierop mag je thuis doen. Wel direct terug gaan naar de winkel als je toestel dit defect vertoond. Nou, als dit niet serieus was , schiet Beer dan maar af en verkoop z'n huid. Succes met je keuze
  7. Beer

    De tijd is rijp voor actie !!!

    Rik, bravo! Helemaal gelijk! Als je op voorhand al het achterste van je tong laat zien dan heb je een onderhandelingspositie van 0 en worden al je eisen als "overdreven" van de hand gewezen. Werkgevers laten per slot ook niet zien hoeveel ze uiteindelijk overhouden. Eerder klagen ze steen en been over de "slechte concurrentiepositie" door te hoge loonkosten. Door hier vrolijk te gaan verkondigen dat men dik overhoudt van de VKV omdat men zo "clever" is om al de broodnodige sociale ontspanning onderweg overboord te zetten om wat geld uit te sparen, benadeelt men de collega's die wèl hun VKV gebruiken waar het voor bedoeld is, nl.: Persoonlijke verzorging en onderhoud onderweg, en daaraan inmiddels op toe moeten leggen door o.m. de hoge horeca prijzen, parkeergelden die steeds vaker nog maar deels gecompenseerd worden voor vertering, douchen en wassen, toiletbezoek enz. Het versterkt daarbij ook het idee bij werkgevers dat de VKV gezien mag worden als een forse aanvulling op het loon, wat het persé niet is, en dat daardoor een reële loonstijging wel achterwge kan blijven. Dus, Rik, ik ondersteun jouw oproep om dit soort uitlatingen op dit forum achterwege te laten van harte. :tu:
  8. Degene die bij Scania de cabines ontworpen heeft moeten ze Barf! Beer heeft 'n Highliner R 380, volgens Scania het summum aan comfort voor de internationale chauffeur, die nix meeneemt, geen eisen stelt en overal ja op zegt! Op het originele onderbed kreeg ik na 1 nacht al een hernia. Als remedie een eigen 70 cm matras er tussen gepropt, kost een beetje moeite en geweld maar het gaat net. Dat ligt iig een stuk beter. Het bovenste bed heb ik maar als kastruimte ingericht. Waar moet je anders je kleren en je tas enzo kwijt? Op de bijrijders stoel staat m'n koelbox. Niet eens zo'n heel grote. Maar past evengoed nergens. In het midden? Zou kunnen maar dan kun je je bed niet meer in en kun je niet meer bij de berglade. Bovenste bed gaat ook niet want dan kan de koelbox niet meer open. Onder het onderbed is een berglade geplaatst waar ik dan wat zaken kwijt kan die anders door de cabine rond zouden vliegen! De bovenconsole ( boven de voorruit) is van het doorzon type. Alles wat je erin legt komt na een beetje hobbel in de weg weer op je stuur en schoot terecht en rechts van je naar beneden zeilen. Gelukkig past er ook niet al teveel in dus komt er ook niet al teveel weer naar beneden. De Topliner, is al niet veel beter. Weliswaar wat meer kastjes, hoewel? En een veel breder bovenbed, dat wel... maar weinig ruimte om nog een extra matras op te leggen i.v.m. de hoogte naar het dak. Plus een diepte !!! als je dan in je slaap een verkeerde draai maakt pleur je 1,60 mtr. naar beneden! Nee, Scania is leuk voor regionaal distributiewerk en 's-nachts thuis in je eigen bedje slapen!
  9. Beer

    Vraagje

    Jahaaa, toevallig had ik twee weken geleden een mazzeltje bij de It's. Loop met m'n vriendin tegen sluitingstijd die zaak binnen. FF tveetje kijken. Ze hadden ze in allerlei maten en prijzen...duur man. 'n klein 38 cm LCD tveetje voor in m'n Scania, 240 euri's. Na ff rond gekeken te hebben wilden we de tent al verlaten toen ik een Sony Bravia LCD tv zag van 107 cm die afgeprijsd was. Van 1199 naar 1017 euri. Komt dr een verkopertje naar ons toe. "ja", zegt ie, "dit is de allerlaatste en die mag voor dit spotprijsje weg, sterker nog, hij MOET weg, want over twee weken komen de nieuwe modellen." Ik zeg tegen die gast, "ik geef dr 900 voor, dan neem ik 'm mee". Ging ie aan z'n chef vragen of dat goed was. Kwam ie terug en zei: "Okee, verkocht!" Zat ik met een loei van een LCD scherm. Joh, zegt m'n vriendin, wat moet je daar nou mee. Dies veel te groot voor thuis. Past nooit. Nou dat bleek wel. Het huis was een maatje te klein voor dat ding. Maar jah, ik wou gewoon een LCD TV voor m'n truckie. Nou wil het geluk dat de voorruit van m'n Scania R380 breder is dan die Sony Bravia en ook hoog genoeg! Dus... Beer hardstikke gelukkig.... Met wat kunstgrepen en wat blokkies hout op het dashbord en de bovenconsole kreeg ik het voor elkaar om de Sony klemvast voor de voorruit te krijgen. Met een 500 Watt omvormer het spul aangesloten en... 'n beeld jongens..wiewwwwwwwwwwww Truckbrede bioscoop!!! :tu: Alleen als ik moet rijden staat ie eigenlijk wel 'n beetje in de weg. Ik Heb dit op kunnen lossen door een webcam naar voren gericht er op aan te sluiten, zodat ik de weg met 'n beetje vertraging, dat wel, op het beeldscherm kan zien. Zo mis ik niks meer.hahaha. Als ik stilsta, de sat-set aan of de DVD, en als ik rij de webcam. Scheelt ook enorm met de laagstaande zon, daar heb ik helemaal geen last meer van.
  10. Beer

    De tijd is rijp voor actie !!!

    Tijd voor ACTIE..... helemaal mee eens. Maar, voer nou eens actie naar de eigenlijke boosdoener, de staat!, de politiek! Dat zijn de werkelijke veroorzakers én rovers die je leven onbetaalbaar maken en houden. Voorbeeldje? ... Loonafrekening over november 2007 (12e periode) Bruto loon 1996 Overwerk 150% 252 Overwerk 130% 798 Overwerk 200% 131 Nabet. salaris vlgs CAO 350 (de eenmalige uitkering) Vakantiegeld 968 ( halfjaarlijks ) _______ Totaal bruto 4495 (wow, if I were a rich man...) Inhoudingen: LB/LH 1449 (Loonbelasting/Loonheffing) pensioen premie 162 (bedrijfspensioenfonds) Soc. Verz. + div. 179 (wet de Geus en div. bijdragen) Zfw. 152 (ziektekosten ink.afhankelijk) Zfw verg. 152 -/- (verg. door werkgever) Totaal zfw. 0 _______ totaal inh. 1790 -/- Netto salaris 2705 ( huh??) Dit was een eenmalige wat hogere uitschieter vanwege de eenmalige uitkering en het vakantiegeld. Meestal blijft het netto loon ergens tussen de 1700 en 1900 euro steken, incl. de weekenden van huis of de zaterdag en zondagsuren bij gemiddeld 55 uur per week. Waarmee ik wil zeggen, het heeft geen zin om méér loon te bedingen als de overheid daar onmiddellijk het meeste weer van inpikt. Hogere salarissen leiden ook weer tot nog hogere prijzen van van alles en nog wat. Van je kosten dagelijks levensonderhoud tot energieprijzen, je huur, verzekeringen, telefoonnota's, gemeentebelastingen en ga zo maar door. Je wordt daar niets wijzer van. Het is de overheid die met haar exorbitante belastingdruk de inflatie opjaagt en daarmee het leven onbetaalbaar maakt. Het is toch van de gekke dat de overheid een heel ambtenarenapparaat in stand houdt, betaald door u en ik, terwijl voor iedere handeling die nodig is om iets gedaan te krijgen van diezelfde overheid (paspoort, rijbewijs, uittreksel, vergunningen enz.) nog eens betaald moet worden in de vorm van leges. En dan vaak ook nog forse bedragen. Dus, als je dan actie wilt voeren, maak dan de overheid duidelijk dat de grenzen reeds ver overschreden zijn. En het kan zo simpel. Geen spectaculaire blokkades, geen maatschappij ontwrichtende demonstraties. Nergens voor nodig. Alles wat we nodig hebben is de macht van de gewone arbeider. Volkomen legaal ook nog. Geen rechter die deze acties zal kunnen verbieden. Hoe? Begin nou eens gewoon met je eigen auto te laten staan om naar het werk te gaan en neem het openbaar vervoer! Reden voor het laten staan van je eigen auto: Te duur geworden vanwege de hoge brandstofkosten (incl 62% belasting en heffingen) en je krijgt er geen belastingaftrek voor, wat je voor openbaar vervoer wél krijgt. Geen werkgever die je dat mag verbieden! Alleen... op het tijdstip dat jij moet beginnen rijdt er nog geen openbaar vervoer. Jij wil wel op tijd beginnen, maar de faciliteiten ontbreken. Dus zal óf de werkgever een alternatief moeten bieden in de vorm van personeelsvervoer óf je reiskosten met je eigen auto in z'n geheel aan je moeten vergoeden ter compensatie. Óf de overheid zal de samenleving tegemoet moeten komen en de accijnzen, belasting en heffingen op brandstof drastisch moeten verlagen. Voorwaarde is wel dat deze actie massaal ondernomen wordt anders werkt het niet en heb je als enkeling waarschijnlijk wel een probleem met je baas. (alhoewel blijft staan dat niemand verplicht kan worden een eigen auto te bezitten of te gebruiken als daar geen vergoeding tegenover staat.) Gesteld dat deze actie inderdaad massaal door alle of de meeste arbeiders wordt uitgevoerd, dan onstaat een acuut vervoersprobleem bij het openbaar vervoer. Zoveel mensen 's-morgens vroeg bij de haltes en op de perrons! Zoveel bussen, trams en treinen zijn er niet! Iedereen komt veel te laat op zijn/haar werk. Of helemaal niet! Gestrand ergens! En iedereen kan naar waarheid aan de werkgever melden dat hij/zij zijn/haar uiterste best doet om op het werk te verschijnen...maar ja, het openbaar vervoer is niet op haar taak berekend! Één dag zal nog geen indruk maken, maar een week? of twee weken? drie, vier...... What's a month or two in a lifetime? De enorme daling in brandstof accijnzen en heffingen zal de overheid doen besluiten de oorzaak hiervan te vinden. Wat belangrijk is: hou dit vol zolang als nodig is. En hetzelfde kan je uitvoeren voor het terugdringen van de belastingdruk op je loon en kosten van levensonderhoud. Volkomen legaal, niemand kan je beschuldigen van ontwrichting want het is de overheid die ontwricht met haar hyperbelastingdruk en het bedrijfsleven met haar "prijsverdubbelingen" sinds de invoering van de euro. Als het maar massaal gebeurd! Dit is van evident belang! Alleen wij samen, met z'n allen, kunnen dit dan oplossen door de overheid te dwingen tot een normalere belastingheffing en daarmee de kosten van de overheden drastisch terug te brengen én de exorbitante prijsverhogingen als gevolg van de euro enigzins terug te draaien. Alleen dan is de economie zónder verdere loonstijgingen weer leefbaar en winstgevend te maken. Normaal gesproken, in een zeer rijk land als Nederland, zouden zaken als voedselbanken en "eindjes moeilijk aan elkaar knopen" voor normaal modaal verdienende gezinnen toch niet voor moeten kunnen komen. Dit kan alleen in landen waar managersculturen zichzelf straffeloos rijk kunnen graaien, de elite door belastingvoordelen wel heel erg bevoordeeld worden en waar bestuurders "doof en blind" blijven voor de werkelijke problemen en doorgaan met het uitvoeren van de meest onzinnige prestigieuze "projecten" ten koste van de gewone hard werkende "wij" (kleine ondernemers en werknemers) die onevenredig zwaar belast worden door diezelfde overheden. Nou, vooruit, nog een actie voorbeeld. (Maar wel met z'n allen, een paar actievoerders brengen niks.) Zeg (massaal) al je abonnementen op! (krant, sportclub, telefoon, internet, ANWB, Routemobiel, vakbond enz.) Reden: (Wel duidelijk aangeven) bezuiniging omdat het inkomen het niet meer toelaat dergelijke kosten te dragen. Deze boodschap wordt direct aan de regering overgebracht! Laat het hier niet bij maar zet door! Desnoods langere tijd zonder telefoon of internet. Laat bij de dagelijkse inkopen de A-merken links liggen, koop enkel en alleen nog de huismerken! Veel goedkoper, maar brengt de industrie wel in verwarring! Wat is hier opeens aan de hand! Laat via alle mogelijke kanalen weten dat het netto modale gezinsinkomen (alleen of twee verdieners), met of zonder kinderen, niet meer toereikend is om een normaal leven te leiden ondanks de redelijk hoge bruto salarissen. Kortom, bezuinig ook, net als de regering! en drastisch! Bezuinig op alles wat maar enigzins denkbaar is en breng de reden hiervan naar buiten. Zo zijn er nog veel meer publieksvriendelijke acties te bedenken die niemand direct schaden maar wel een enorm effect sorteren. Producenten en winkelketens zullen in eerste instantie reageren met prijsverlagingen van hun A-merken omdat de vraag verdwenen is. Aanbieders van diensten zullen nóg concurrerender prijzen aanbieden om uw gunst. Als daar echter niet op in gegaan wordt zal de druk vanuit diezelfde industrie op de regering vergroot worden om de belastingdruk te verlagen. Want, bedrijfsresultaten staan onder druk met alle gevolgen vandien. En dat zal geen enkele politieke partij voor haar rekening willen nemen. Dus... de macht ligt bij u. Geen loonsverhogingen, die leiden tot niets, behalve weer prijsstijgingen en belastingverhoging. Ook geen radicale blokkade acties of mega demonstraties om ons gelijk te halen, die zijn zinloos. (350.000 mensen destijds op het Museumplein zijn in feite ook gewoon genegeerd) De overheid zal in het ergste geval reageren met politie ingrijpen en/of verbieden door de rechter. Nee, puur op economische gronden afdwingen is een wapen waar men geen ander antwoord op kan hebben dan forse belastingdrukverlaging over de gehele breedte voor de werkende bevolking (inkomstenbelasting, energiebelasting, accijnzen, heffingen en btw, en gemeentelijke belastingen) plus rigoreuze terugdringing van overbodige overheidsuitgaven, want dat brengt werkelijke verbetering van zowel economie als welvaart. In feite dus dezelfde methode als waar de overheid zich van bedient, bezuinigingen die men afwenteld op de gewone man of vrouw, zo bedient de gewone man of vrouw zich van zijn/haar eigen bezuigingen (en terecht) naar de overheid en het bedrijfsleven toe. En geloof me... dit heeft echt effect, dus gaan we ervoor? Sow, Beer heeft z'n plaats als staatsvijand nummer 1 nu wel verdiend.
  11. Ik had dit stukje ook al elders op dit forum geplaatst, maar wil het ook wel hier even kwijt. Over dat chauffeursdiploma hé.... wat 'n giller is dat. Ik heb dat ding in de vorige eeuw gehaald (1988), dat kon toen nog als een schriftelijke cursus van 3 maanden bij de LOI. ("Er zit 'n rat op je schouder,Wouter.. ) Ik ben van september 1955 en dus net 2 maanden te laat geboren om vrijgesteld te worden. In al die jaren dat ik dat ding verplicht bij me moet hebben is mij er nog NOOIT door enige controlerende instantie (RVI, KLPD, AID enz) naar gevraagd. Het is trouwens alleen binnen Nederland verplicht gesteld, in het buitenland kent men het niet eens. Alleen de werkgevers vragen erom, om een kopietje ervan in hun personeelsbestand te bewaren. Wat de meerwaarde is van het tegenwoordige CCV-B, dat schijnbaar al opgedeeld is deelcertificaten, vakrijproeven en meer van die onzin is mij een raadsel, behalve dan dat er weer heel wat lepe mannetjes en vrouwtjes zijn die er dik geld aan verdienen. Documenten bestaan tegenwoordig alleen nog maar uit CMR's of BVA-tjes met eventuele bijgaande pro-forma's. Douane documenten en formaliteiten behoren zo goed als tot het verleden, behalve dan het halen van een stempeltje op je T-2 als je Zwitserland of Noorwegen ingaat. Techniek van de auto... nou, tegenwoordig kun je al zelf geeneens 'n simpel lampje meer vervangen omdat de units waar ze in zitten zo gecompliceerd zijn dat je zelfs daarvoor naar de garage moet. Voor banden controle en water en olie peilen heb je geen diploma nodig. Wiel wisselen langs de weg? Doe je alleen als je geen zin meer in het leven hebt. Theorie over de banden? Tuurlijk dat is en blijft theorie. De praktijk is altijd anders en vraag je baas eens om nieuwe sloffen als jij denkt dat het profiel "op" is? Menigeen weet niet eens dat er alleen profiel op de stuuraswielen moet zitten...dat er voor de rest van de combinatie er totaal geen wettelijk slijtage minimum is. Je baas weet dat wel, dus rij je door zonder profiel zolang het staal niet door het rubber komt. (spaart kosten) Die jongens van 16, 17 en 18 jaar die drie jaar of meer moeten leer/werken voor dat "diploma" zijn niet meer of minder dan hele goedkope loodsmedewerkers voor het transportbedrijf dat ze zogenaamd opleidt. De meeste tijd besteden ze uiteindelijk aan laden, lossen en stapelen van van alles en nog wat. Nederland heeft sinds de tweede wereldoorlog altijd een heel groot aandeel gehad in de na-oorlogse transportbehoefte binnen Europa en ver daarbuiten en is daardoor als "transport" natie wijd en zijd groot en beroemd in geworden. En het werk is altijd gedaan door chauffeurs die hun groot rijbewijs hadden behaald op 'n, wat tegenwoordig 'n bestelauto is, Opel Blitz of wat voorhanden was. Door pionieren en ervaringen werden allerhande situaties in den vreemde het hoofd geboden en opgelost. Zonder diploma! Niks theorie. Praktijk was en is de beste leermeester. Nee, dat "diploma" is een geldbrenger en melkkoe voor heel veel mensen, die zelf nog nooit een vrachtwagen van binnen hebben gezien. Maar ja, dat is Nederland. Het nu aankomende vervolg op dit "diploma-drama" is een raar compromis tussen de EU-lidstaten. Nederland was en is het enige land dat een diploma eis aan de CDE beroepschauffeur stelt en wil dit graag in heel Europa als verplicht zien. Het idee hierachter is de voorsprong die Nederlandse chauffeurs (nog) hebben op de anderen te versterken en de concurrentie voorlopig op achterstand te houden. De andere lidstaten hadden daar echter geen trek in maar lieten Nederland wel vrij in het opleggen van die eis aan haar eigen beroeps chauffeurs. Vanwege die hogere beroepseisen stegen echter ook de personeelskosten voor de Nederlandse transportondernemingen. Die vinden dat de buitenlandse concurrentie oneerlijk is omdat men daar met "minder gekwalificeerd personeel" werkt en dus minder loon en opleidingskosten hebben en mede daarom ook goedkoper kunnen opereren. Vanuit de gedachte dat de concurrentie in heel Europa op gelijke voet moet plaatsvinden heeft men nu deze (nieuwe) regels bedacht. Het fysieke diploma* vervalt en wordt een code op het rijbewijs gekoppeld aan een aantal opleidingsuren per 5 jaar. Lekker makkelijk voor de lidstaten die het niet zo nauw nemen met de EU regels. (Spanje, Portugal, Griekenland, Italie, en de nieuwe Oost europese staten) Daar zal men de code enkel tegen betaling van een aantal euro's probleemloos aan hun chauffeurs verstrekken, terwijl Nederland als het braafste jongetje van de klas, de nieuwe regels weer stipt en precies ten uitvoer zal gaan brengen. Dat hele "diploma-kwalificatie" systeem lost geen jota op in de hedendaagse transportbranche, kost klauwen geld wat enkel ten goede komt aan een stelletje slimme jongens en meisjes die "Gouden Handel" zien in het verzorgen van deze zgn. "Opleidingen". Voor wie het sprookje: "De Nieuwe Kleren van de Keizer" kent, die snapt precies wat ik bedoel. De kerstboom wordt zo mooi en zwaar opgetuigd dat ie bezwijkt onder het gewicht. En de mensen staan erbij en kijken ernaar..... *) Kun je nagaan wat een corrupte instelling het CCV-B diploma is. Krap 20 jaar na de invoering van dit instituut wordt het opeens waardeloos en gedegradeerd tot een certificaat met beperkte geldigheidsduur. Alsof al je kennis en ervaring na de houdbaarheidsdatum van het certificaat er ineens niet meer is. Een Diploma is een bewijs van vakbekwaamheid dat geldt voor het leven en je alleen afgenomen kan worden als je je dermate onprofessioneel gedraagt dat mag worden aangenomen dat je het Diploma niet waard bent. Dit geldt voor iedere branche en/of vakrichting. Met deze nieuwe "regels" wordt straks ook nog je schooldiploma waardeloos en mag je iedere 5 jaar de kleuterschool "gecertificeerd" overdoen. Goffer, Beer zou graag eens dat hele EU parlement een schop onder de kont willen geven, maar jah...da's dierenmishandeling en dat mag ook weer niet....
  12. Beer

    TTS stelt zich voor

    Ook van Beer de groetjes hier TTS. Over dat chauffeursdiploma hé.... wat 'n giller is dat. Ik heb dat ding in de vorige eeuw gehaald (1988), dat kon toen nog als een schriftelijke cursus van 3 maanden bij de LOI. ("Er zit 'n rat op je schouder,Wouter..) In al die jaren dat ik dat ding verplicht bij me moet hebben is mij er nog NOOIT door enige controlerende instantie (RVI, KLPD, AID enz) naar gevraagd. Het is trouwens alleen binnen Nederland verplicht gesteld, in het buitenland kent men het niet eens. Alleen de werkgevers vragen erom, om een kopietje ervan in hun personeelsbestand te bewaren. Wat de meerwaarde is van het tegenwoordige CCV-B, dat schijnbaar al opgedeeld is deelcertificaten, vakrijproeven en meer van die onzin is mij een raadsel, behalve dan dat er weer heel wat lepe mannetjes en vrouwtjes zijn die er dik geld aan verdienen. Documenten bestaan tegenwoordig alleen nog maar uit CMR's of BVA-tjes met eventuele bijgaande pro-forma's. Douane documenten en formaliteiten behoren zo goed als tot het verleden, behalve dan het halen van een stempeltje op je T-2 als je Zwitserland of Noorwegen ingaat. Techniek van de auto... nou, tegenwoordig kun je al zelf geeneens 'n simpel lampje meer vervangen omdat de units waar ze in zitten zo gecompliceerd zijn dat je zelfs daarvoor naar de garage moet. Voor banden controle en water en olie peilen heb je geen diploma nodig. Wiel wisselen langs de weg? Doe je alleen als je geen zin meer in het leven hebt. Theorie over de banden? Tuurlijk dat is en blijft theorie. De praktijk is altijd anders en vraag je baas eens om nieuwe sloffen als jij denkt dat het profiel "op" is? Menigeen weet niet eens dat er alleen profiel op de stuuraswielen moet zitten...dat er voor de rest van de combinatie er totaal geen wettelijk slijtage minimum is. Je baas weet dat wel, dus rij je door zonder profiel zolang het staal niet door het rubber komt. (spaart kosten) Die jongens van 16, 17 en 18 jaar die drie jaar of meer moeten leer/werken voor dat "diploma" zijn niet meer of minder dan hele goedkope loodsmedewerkers voor het transportbedrijf dat ze zogenaamd opleidt. De meeste tijd besteden ze uiteindelijk aan laden, lossen en stapelen van van alles en nog wat. Nederland heeft sinds de tweede wereldoorlog altijd een heel groot aandeel gehad in de na-oorlogse transportbehoefte binnen Europa en ver daarbuiten en is daardoor als "transport" natie wijd en zijd groot en beroemd in geworden. En het werk is altijd gedaan door chauffeurs die hun groot rijbewijs hadden behaald op 'n, wat tegenwoordig 'n bestelauto is, Opel Blitz of wat voorhanden was. Door pionieren en ervaringen werden allerhande situaties in den vreemde het hoofd geboden. Niks theorie. Praktijk is de beste leermeester. Nee, dat "diploma" is een geldbrenger en melkkoe voor heel veel mensen, die zelf nog nooit een vrachtwagen van binnen hebben gezien. Maar ja, dat is Nederland. Toch wel succes gewenst met het behalen van dat "opgedrongen" stukkie papier. grtz Beer.
  13. LOLSjonge, collega's toch.... moej de gein van Peterrr nog uitgelegd krijgen ook? Peterrr is waarschijnlijk gewoon klein beetje dyslectisch en zet a la Herman Finkers wat woordjes in een andere volgorde waarmee je een iets ander verhaaltje krijgt. Maar het wordt wel eens tijd dat Frankrijk en Belgie opgepakt worden...
  14. Jah, hier wil ik nou het vo l ge nnde ovww e rr kwij....... Sssssssssnuuuuuurrrrrrkkkkkkkkkkkkk............zzzzzzzzzzzzz.......pffffffffffffff Snurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrkkkkkkkkkkkkkkkkk snurrkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk hé? ...wat?????.....
  15. Beer

    Zaterdags werken

    Hoi Vissie, (Vissie en Beer, is daar geen reclamefilmpje van? ) Als je bij Randstad of Start , of welk bureau dan ook zit, en je hebt een overeenkomst met hen gesloten dat zij je opleiding betaald hebben dan heb je een volwaardig (flex) arbeidscontract voor bepaalde tijd. (in dit geval 18 maanden) Dit houdt in dat het uitzendbureau jou in dienst heeft genomen voor bepaalde tijd en jou hieraan houden. Hieraan zitten voor het uitzendbureau verplichtingen jegens jou. Zo moeten ze je minimaal 40 u. /p.w garanderen en je doorbetalen bij ziekte en/of vakantie. Het risico van het geen of minder werk hebben ligt dan bij het uitzendbureau. Daarbij gelden ook de normaal gangbare arbeidsvoorwaarden voor wat betreft de werktijden: in principe van ma t/m vrijdag. Zaterdag en zondagarbeid wordt gezien als bovenwekelijkse arbeidstijd en ook als zodanig beloond. Dus 50% toeslag op zaterdagen en 100% toeslag op zon- en feestdagen. Aangezien je een volwaardig flexcontract hebt ( kijk de voorwaarden eens na ) mag men van je vragen ook op zaterdagen te werken, maar ben je niet verplicht hieraan te voldoen tenzij je in een vast rooster diensten draait. Maar ook dan ben je niet verplicht ( en word je ook niet) om iedere zaterdag te werken, het mag wel als je daar zelf mee instemt. Uiteraard is het wel zo dat als het werk dat laat uitkomen, en je op zaterdag pas kunt thuiskomen, je dit gewoon als overwerk moet zien. Je kunt de planner van het uitzendbureau en/of het inlenende bedrijf altijd vragen rekening te houden met jouw wens om vaker zaterdag's thuis te zijn. Ze mogen je dat niet weigeren. Succes met je "loop"baan als chauffeur, alhoewel, die rijden meestal.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden