Spring naar bijdragen

realhustler

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    14
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

0 Neutral

Over realhustler

  • Rang
    Chauffeursforum Lid
  1. Stel je hebt in deze tijd een koophuis en je verliest je baan, je kan je rekeningen niet meer betalen. Dan gaat het hard, je wordt uit je huis gezet, beslag op alles van waarde, je hebt niet zomaar een huurwoning, zonder huis is het lastig solliciteren, dus een nieuwe baan wordt een probleem. zonder familie en/of vrienden, ik weet niet of in zo'n situatie de overheid je voldoende helpt.
  2. realhustler

    De Rooy on fire.

    Lastig, vastgelopen rem. Ik reed laatst op de A1, en daar reed een truck waar rook van de trailer af kwam, links bij de wielen. Ws ook een rem probleem of zoiets. Chauffeur merkte ws niets. Maar ja, ik heb er even voor gereden en even alarm lichten aan, veel meer kan ik niet doen. Ik hoop dan maar dat hij het merkt of op tijd stopt.
  3. De goede lijden weer eens onder de kwaden. Ze willen ze op 120 Km/h begrenzen, en de in diverse landen is de maximum snelheid hoger. Misschien is het gewoon tijd voor camera's die bumper kleven kunnen herkennen en daarvoor een prent uitdelen, dat lijkt me de grootste ergenis.
  4. Wat willen ze nou, cabotage regels versoepelen, of gewoon helemaal verbieden, dus alleen duitsers (of west europeanen) mogen binnen Duitsland vervoeren?
  5. Dit soort mensen helpt tenminste de economie!
  6. realhustler

    69% van de Polen tegen LZV`s

    Enquêtes zijn zelden zinnig. Er wordt eigenlijk nooit een goede steekproef genomen, niet groot genoeg, niet de juiste mensen. Hoe vraag je nou een goed gemiddelde van de bevolking? En dan nog de uitleg en de vraagstelling. Weten de mensen wat een LZV is, wat de voordelen zijn? Wat de nadelen? En deze was voor bevordering van het spoor, dus zal wel niet objectief zijn. Vraag het eens anders. Heb je liever 3 normale vrachtwagens of twee grote op de snelweg? Bij mij op het werk een stemronde, voor of tegen het sociaal plan. Het sociaal plan hield geen enkele rekening met de demografie van het bedrijf. Maar de bond vond het een goed plan, hebben dat duidelijk laten weten, zowel in een meeting als in de brief thuis. En ook nog even fijn erbij gezet dat tegen stemmen betekende dat 3/4 voor staken moest stemmen. En ja hoor, veel mensen stemden voor. Er had meer in gezeten, maar helaas, de meerderheid krijgt gelijk.
  7. voor diverse zaken via internet hanteer ik het volgende: Bij Whois bekijk ik wie de website op zijn naam heeft. Kijk of het adres in lijn is met de opgegeven naam (google) Adres bekijk ik met google maps en streetview. Dat geeft gelijk een beeld wat voor bedrijf het is.
  8. Gelukkig is ie boven gebleven, je zal daar maar rijden en die tank komt naar beneden zetten, pffff.
  9. Ik hoop toch dat je niet rijden op zondag bedoelt, want waarom hebben we anders EU. In Nederland toegelaten, dan in hele EU.
  10. @1001nacht: Let op met die 12 urige werkweek, dat is in Nederland. Het is een uitzondering die alleen in Nederland geldt !!
  11. Het chauffeurs vak heeft zijn mooie kanten, maar rust, nee, dat lijkt me niet. Misschien heb je mazzel en vind je iets relatief rustig. Maar als je puur naar de uren kijkt, dan maak je op zijn minst evenveel uren als in een andere baan, met het verschil dat je als chauffeur ms dan aan het einde van je rijtijden ver van huis bent. Als dat rust is, tja, dan moet je privé ms wat veranderen, en niet zozeer qua werkomgeving.
  12. Bedankt ! Het wordt me steeds meer duidelijk. Het gaat om een Iveco Daily BE trekker met oplegger met daarop 3 auto's en/of bestelbussen. De oplegger totaal mag 10 ton wegen, eigen gewicht circa 2,5 ton. Dus indien helemaal vol dan wordt het richting 12 ton. Er loopt er ook eentje met een 8,5 tons aanhanger. Tot nu toe werden ze binnen Nederland ingezet, echter we onderhandelen met een nieuwe klant waardoor we ook een eind Duitsland in moeten, en dus soms al op zondag weg. We krijgen soms ook vragen voor export trips. En die willen ook wat grotere auto's hebben, of busjes.
  13. Ik ben bang dat een vrijstelling er niet in zit. Ik moet het meer zoeken in een verklaring dat het geen vrachtwagen is, en dus er niet onder valt. Of de sluiting vermijden door andere tijden en andere routes.
  14. Dat heb ik zitten lezen, maar ze spreken expliciet van een LKW. Echter, een BE trekker is in Nederland goedgekeurd volgens Europese richtlijnen 2007/46/EG als een N1 voertuig, en rijbewijs BE, dus geen vrachtwagen maar een 'bestelbus'. Later spreken ze wel van een Sattelkraftfahrzeug, echter dit is meer om losse trekkers uit te zonderen. Echt duidelijk is het allemaal niet.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...