Dat wist ik nu ook wel, maar ik versta niet waarom de tachograaf op vrijdag aangeeft dat 9 uur rust voldoende is, want ik heb wel in de ganse week geen enkele keer 11uur genomen, dus zou die volgens mij dan toch 11 uur rust moeten aangeven ipv 9.ik dacht aan een fout in de tachograaf.
Ksnap er niks meer van
heb ik nu een probleem met mijn tacho of vergis ik mij?
mijn werkweek:
ma: start 06.07u stop 19.08u rust: 09.07u
di: start 04.15u stop 17.26u rust: 11.45u opm: 11u rust maar valt niet binnen de 24-uurs regel
wo: start 05.11u stop 18.19u rust: 09.01u
do: start 03.20u stop 15.53u rust: 09.20u
vrij: start 01.13u stop 13.44u rust: 17.59u
za: start 07.43u stop 21.16u einde werkweek.
de fouten die ik begaan heb qua rij- en rusttijden zijn mij bekend.
maar wat ik niet goed snap is het volgende: op donderdag geeft mijn tacho aan dat ik 11 rust moet nemen daar ik reeds 3 verkorte nachtrust gehad heb, ik lap dat aan mijn laars en neem maar 09.20u rust, maar op vrijdag geeft mijn tacho dan aan dat ik maar 9 uur rust moet nemen en op zaterdag ook.
hoe kan dat, want je mag toch maar 3 maal een verkorte nachtrust hebben dus zou hij volgens mij dan toch voor die andere dagen 11 uur moeten aanduiden als rust.
of zie ik ergens iets over het hoofd.
alle tips zijn welkom.
vraagje: hoe krijg ik die zitting los?
is het nieuwe model stoel en het lijkt mij de enige manier om vlot toegang te krijgen tot het onderstel van de stoel.
iemand al ervaring mee?
mvg