Spring naar bijdragen

koobsj

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    7
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

koobsj's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Hallo allemaal, Sinds 2 week aan het werk voor een grote transporteur uit dedemsvaart en nu al van de weg geplukt ivm controle tacho e.d. Gelukkig was alles goed, maar kreeg wel even een waarschuwing ivm de rijtijden. Ik zat er maar liefst 3 minuten over heen. Deze man was nog schappelijk toen ik hem vertelde dat ik ongeveer 2 km van het laad adres was, en het niet verantwoord vond om in de berm te gaan staan. Mededeling van de controleur was, "1 minuutje langer en je had een prent gehad" Conclusie de klant wacht maar even wat langer in het vervolg, ook als je op tijd moet wezen.
  2. Hallo allemaal, Vandaag het laatste examen gehad voor het CCV-b. Ben met een onzeker gevoel naar het admin examen gegaan, en er ook met een onzeker gevoel er weer uit gekomen. Heb vragen gehad die ik echt heb moeten gokken, voorbeeldje. "Er is koffie over je tachograaf gevalen, wat te doen?" Nou ik weet het nog niet. Het zal mij ook een zorg zijn, want ik ben geslaagd. Maarliefst 4 foutjes. Dus ruim voldoende gelaagd. Feestje gehad dus vanavond. De 2e bingo was vandaag bij Worktrans. Zoals de meesten wel weten krijg je de mogelijkheid als je een poos niet hebt gereden even een uurtje te rijden met een instructeur. Dit om even de puntjes weer op de I te zetten. Eigenlijk is dit een verkeerde bewoording, het is in werkelijkheid een INTEST of je wel geschikt bent. Nou ik heb vandaag de vuurdoop wel helemaal gehad. Heb denk ik wel 10 jaar niet gereden, ben ook niet in het bezit van het E rijbewijs. En wat zegt de instructeur, we maken er gewoon een rijles E van!!!!. Ik, die dus al 10 jaar niet gereden had, met een combinatie op pad van 18 meter. Zweten dus. Na bijna 1.5 uur rond te hebben gereden met diverse oefeningen (bochtje achteruit, effe achteruit een dockshelter in) kreeg de complimenten van de instructeur, dat hij kon op een paar puntjes na niet merken dat ik niet 10 jaar gereden had. Bij het beoordelings formulier alles positief ingevuld. Al met al een dag om niet te vergeten, CCV-b gehaald en eeste rijles met wipkar gehad. Gisteren is mij bij VTL verteld dat er 5000 chauffeurs nodig zijn. Werk vinden mag dus geen probleem zijn. Een zeer gelukkig iemand. Jasper Koobs 06 520 76 386 (voor de werkgevers die nog iemand nodig hebben voor bakwagen)
  3. De titel slaat op mij, maar moet eigenlijk anders zijn. Vandaag examen verkeer gehad. Lekker zenuwen dus. Maar goed ik ben geslaagd, welliswaar met de hakken over de sloot, maar dit pakken ze mij voorlopig niet af. Elk examen heeft natuurlijk zijn addertjes onder het gras en deze moet je maar optijd ontdekken (binnen 10 sec). Gezien het feit dat er van de 50 deelnemers er maar 11 geslaagden zijn moet je dit toch aan het denken zetten. Je kunt er 2 kanten mee op. 1. De deelnemers hebben niet goed geleerd en opgelet. 2. Het cbr is doelmatig bezig het slagings percentage laag te houden. Zelf ben ik van mening dat het punt 2 is. Als ik naar de vragen kijk zijn er nogal wat foto's en vraagstellingen die behoorlijk misleidend kunnen zijn. Klein voorbeeldje, er is een vraag die betrekking heeft op de maximale breedte met uitstekende lading. Op de foto zie je de voorzijde van een cabine met daarachter de uitstekende lading. Foto is recht van voren genomen en dan van dichtbij. Er wordt verteld dat je 2.8 m breedt bent. De vraags is "mag je hier rijden". Je zou dus direkt zeggen "ja dat mag" Fout dus, je rijdt op een ONVERHARDE weg, dit is alleen behoorlijk slecht te zien op de foto. Als je dus niet oplet ga je hier dus op je bek. Nu is dit een voorbeeld die ik gelukkig goed had, maar er zullen er zat zijn die het fout hadden. Zo ben ik tijdens het examen verschillende dingen tegen gekomen. Met dit soort slechte foto's en onvolledige vraagstellingen is de marge van 7 fouten in werkelijkheid dus veel lager. Natuurlijk willen we goeie chauffeurs op weg hebben die alle regeltje goed kennen en toepassen. Maar dit is volgens mij niet de goede manier om goede chauffeurs te krijgen. Als je wat last hebt van plankenkoorts kun je het wel schudden. Terwijl je in de praktijk wel een perfecte chauffeur kunt wezen.
  4. Hallo allemaal, Dit is nu mijn vierde topic en denk ik eentje die de discussie weer aardig kan doen oplaaien. Ik heb mij jongsleden in laten schrijven bij een detacherings bureau voor transport en logistiek. Tijdens het inschrijven worden er allerlei dingen gevraagd die je wel of niet wil. Schets mij de verbazing of ik wel samen met een andere chauffeur wel op het buitenland wil rijden. Ik met mijn nuchtere verstand zeg direkt van, "mooi, maar ik heb het ccv-b nog niet" De persoon reageert met van oooooohhhh dat is niet erg, want het ccv-b is alleen voor nederland. Als je bij maastricht de grens over gaat kun je wisselen van plek. Ik zelf heb hier aardig mij twijfels over. Wie kan mij hier eens duidelijkheid over geven, en waarom moeten we dan in vredesnaam het ccv-b halen als dit in het buiteland al niet nodig is. Is dit weer eens typisch nederlands??????????????? jasper
  5. Hallo, Even een kleine discussie ontketenen. Ben druk doende aan de studie maar het vinden van een werkgever wil nog niet erg vlotten. Heb denk ik bijna alle grote transport bedrijven in het noorden al wel gehad. Of je krijgt antwoord of je hoord helemaal niets. Als je er dan achteraan gaat krijg je in veel gevallen te horen "Meneer als U het ccv-b hebt, belt U maar eens weer". In mijn brieven geef ik aan dat ik graag opleidingen wil volgen. Dit dan eventueel met een afspraak ivm de gemaakte kosten voor het desbetreffende bedrijf. Nu weet ik dat er in het noorden bijna 200 combinaties stil staan ivm het niet kunnen vinden van een chauffeur. Je zou haast denken dat je dan wel wat kunt regelen. Het stil staan van een combinatie lijkt mij toch kostbaarder dan iemand een opleiding laten volgen. Klein voorbeeldje. Bel een transporteur, en die zegt tegen mij "jammer dat je geen ccv-b hebt, anders kun je direkt komen en direkt je NIEUWE wagen uitzoeken". Blijkt dat deze ondernemer 16 nieuwe auto's heeft stil staan omdat hij geen chauffeurs kan krijgen. Na veel gepraat blijkt dat hij liever een ervaren chauffeur wil hebben en niet eerst een opleiding wil betalen. Het lijkt mij dat als een boel bedrijven deze polici hebben, er altijd een tekort aan chauffeurs zal zijn. Dit kan nog leuk worden als de politiek de 48 uur wil doorvoeren. Wie heeft deze ervaring nog meer????? jasper
  6. Hallo allemaal, Zal mij ook ffe voorstellen. Ben 36 jaar, getrouwd en heb 2 schatten van dochters. Door het gekloot van mijn vorige werkgever al een half jaar bij huis. Nu ben ik het zat, het thuis zitten dan. Nu de keus gemaakt om mij om te laten scholen tot chauffeur. Heb het rijbewijs al wel, maar ben druk doende het bewuste papiertje te halen. Tjonge tjonge wat duurd het lang voordat je examen mag doen. (6 tot 8 weken.) Met andere woorden nog 2 maand thuis zitten. Lekker studeren, en alvast zoeken naar een werkgever in het hoge noorden. Iemand nog suggesties!!!!!! jasper
  7. Hallo allemaal, Heb de indruk dat rijschoolhouders nou niet bepaald met prijzen staan rond te gooien. Als je diverse sites bekijkt praten ze alleen maar over het B rijbewijs. En dat is wat ik nou net niet wil weten. Ik ben al wel in het bezit van het groot rijbewijs, maar het is al wel 12 jaar geleden dat ik op zo'n grote jongen heb gezeten. Dus ik dacht laten we verstandig zijn en eens wat bijscholing doen. ff een paar uurtjes met een intructeur. Even weer de puntjes op de i zetten. Is er iemand die mij eens kan vertellen waar de prijzen tegenwoordig opliggen. Ik heb nog les gehad voor 55 GULDENS per heel uur. Groet jasper Druk doende met het CCV-B(valt niet mee als je al 15 jaar niet meer in de schoolbanken hebt gezeten)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden