Spring naar bijdragen

Kris FRURU

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    15
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Kris FRURU's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. @ Freddie,wij hebben de bonden niet opgezocht voor steun,is ff andersom gegaan. Wij zijn ook niet tegen de oostblokkers,maar zijn met ODU begonnen omdat men in de Belgische Federaties alle zin voor realiteit is verloren. Voordeel van ons is,dat wij niemand geld vragen en dus lekker onafhankelijk zijn,dat kan geen enkele andere organisatie nog zeggen.Wij doen gewoon ons ding op onze manier en proberen te vermijden dat iemand ons zaken opdringt om wat voor reden dan ook. @Limboman:werknemer zijn doel is ook maar gewoon geld verdienen,wat je zelf in de hand hebt is alleen doe ik werk tegen mijn zin,of beleef ik er plezier aan.Wat nu in Belgie gebeurt is ook dat de chauffeurs het werk krijgen dat ze niet graag doen,komt mooi uit voor bepaalde organisaties.
  2. En dan verwijten ze mij wel eens dat ik een onderscheid maak tussen zelfstandigen en mensen in loondienst:rolleyes: Goedkoper werken,dan iemand in loondienst?ou ik ni zeggen,het is wel de bedoeling dat je van je opbrengsten ook een chauffeur kan betalen.Verder lees ik dat wij niet gebonden zijn om sociale lasten af te dragen.Ik denk dat het niet meer kunnen betalen van deze belachelijk hoge bedragen,1 vd meest voorkomende oorzaken is van faillisementen onder kleine ondernemers. Wij worden(of moet ik al werden zeggen)ingeschakeld wanneer een opdrachtgever meer werk dan wagens had,dusin dat opzicht ben ik het wel eens ,dat het een goedkopere oplossing is dan een wagen + chauffeur meer aanschaffen.De laatste jaren hebben zelfs middelgrote en grote bedrijven niets meer in de pap te brokken,wanneer het op prijzen aankomt. Ik heb zelf ook gewerkt voor losse opdrachtgevers en zelf een klantenbestand aangelegd in het groupagewerk,echter kroop er bijna meer tijd in het bekomen dat facturen betaald werden(en dan bedoel ik nog niet eens op tijd),dan het werk zelf. Op de vraag of ik denk dat de belangen van deze 2 soorten chauffeurs al dan niet hetzelfde zijn,kan ik jullie volmondig ja,antwoorden.En wel hierom,onderhandelen over lonen is allemaal leuk en aardig,maar draait in het algemeen uit op een welles nietes spelletje tussen bonden en werkgevers.Met een beetje gezond verstand hoop ik dat iedereen inziet,dat vanaf het moment de chauffeur meer moet kosten dan de opbrengsten,er een onhoudbare situatie ontstaat. In de huidige situatie,zouden vakbonden de ondernemers moeten steunen en niet zoals ik wel eens een vakbondsman persoonlijk heb horen zeggen kapot pesten tot er geen meer zijn,waar gaan jullie dan allemaal werken,vraag ik mij af. Dus wat zijn onze gezamelijke belangen dan:werkzekerheid,goede prijzen en een veilige en eerlijke werkomgeving. Ik kan op dit moment niets meer bedenken,dat belangrijker zou zijn. 1 ding vind ik wel positief,2 pagina's zonder schelden
  3. Heb hier al een tijdje zitten meelezen,mij lijkt het dat er hier zeer weinig personen op de hoogte zijn van wat er werkelijk allemaal aan de hand is.Ik vraag mij af waarom er met scherp geschoten wordt op de personen die middenin deze mesthoop zitten en een uitweg proberen te zoeken. Ik krijg altijd de kritiek dat ik onderscheid maak tussen een chauffeur in loondienst en een zelfstandige.Het verschil:de eerste verliest zijn werk,kan terugvallen op sociale zekerheid,vrij snel een andere baan vinden of carrierewending.Dus waarom panikeren dat de nederlandse of belgische chauffeur binnenkort totaal verdwenen is? De tweede verliest zijn werk:vrachtwagen staat stil,maar blijft geld kosten,idem voor de rest van de kosten verbonden aan een eigen zaak,sociale zekerheid is nul,alhoewel de bijdragen ongehoord hoog zijn.Meest waarschijnlijke resultaat:schulden tot over de oren,faillisement,verlies van bijna alles wat je bezit met bijhorende economische en sociale gevolgen.Daarna de rest van je leven werken voor wat je verloren bent,met weinig of geen vooruitzichten. En dat waarde collega's is de reden waarom ik ervoor vecht mijn beroep te laten overleven,om mijn toekomst. Nu komen de gekende reacties van dit forum van alle mensen die beter weten hoe zaken te doen.Maar ik garandeer dat geen enkele kleine ondernemer die weet waarover hij praat,zal zeggen dat ik fout ben. Helaas is het grootste probleem waar we mee kampen,een sector die al jaren gebaseerd is op wantrouwen en afgunst.Ik maak deel uit van een kleine groep personen die ondertussen weten wat er mogelijk is wanneer men de vooroordelen en negatieve instellingen achterwege laat. Wat mij nog het meest tegen de borst stuit is alle kritiek op werkgevers,die je dagelijks hoort.Hebben jullie dan geen eigen mening?Lijkt meestal niet zo,1 iemand roept alle bazen zijn zakkenvullers en een paar duizend man in alle kleuren van jasjes en vlaggen,roept hem achterna.Waar gaan al deze mensen werken,als de werkgevers het opgeven? Niet nodig,werken,we hebben toch sociale zekerheid,dat is de redenering van deze tijd waarin we leven. Onze standpunten van de eerste seconde ODU,daar houden wij nog steeds aan vast:geen stakingen,geen wilde acties,komen er drastische maatregelen tegen de uitverkoop van de west europese transportsector,dan moet elke ondernemer die in de fout is gegaan(als je het zo kan noemen toch),de kans krijgen om zich hier weer op een normale manier op de markt te profileren. Transportfederaties moeten niet verdwijnen omwille van de fouten die ze maken nu,enkel moet er eens grondig gekeken worden wie deze bestuurt en welke belangenvermenging er zich voordoet. Het feit dat er zich nog alle dagen nieuwe mensen bij ons aanmelden,geeft mij de indruk,dat we met wat we doen,op het juiste pad zitten.Een groot probleem is echter dat er bij de mensen die beweren de sector te willen redden,ook veel haaien zitten,kost dus ook weeral tijd om het kaf van het koren te scheiden,tijd die we voor andere zaken hadden kunnen gebruiken.Gelukkig maakt elke ervaring ons een beetje wijzer en 1 van de redenen dat we na een jaar nog niet afgemaakt zijn,is dat we van dag 1 recht door zee zijn gegaan.Bij ons geen geheimen of loze beloften,geen valstrikken.We zijn wie ze zijn,niks meer en niks minder dan een ander.Ik kan nog steeds iedereen recht in de ogen kijken,voor- en tegenstanders. Het ergste vind ik,hoe is het zover kunnen komen dat enkele kleine ondernemers zich moeten bezighouden met datgene waar de personen,die door ieder van ons gekozen zijn,voor betaald worden? Ondertussen hebben wij een duidelijk beeld van het heden en de toekomst,wat trouwens bijna wekelijks via een of ander bericht in de media bevestigd wordt,maar in plaats van daarop in te gaan,is het blijkbaar beter om over iemands vrachtwagen te zeiken,over zijn manier van ondernemen en ga zo maar door. Men zou nog beginnen denken dat wij de schuldigen in dit verhaal zijn. Da wou ik ff kwijt,ik zet mij schrap,laat de reacties maar komen
  4. Nee dan was de discussie,waarom die gepimpte scania achter mij reed....
  5. Blijkbaar mag hier toch veel dan. Voor de duidelijkheid,mijn scania is niet gepimpt,ook geen V8,zonder airbrush en mijn naam staat er niet op. Ja,ik weet het,is niet lollig voor de keyboard heroes,maar het is niet anders.
  6. Meneer de advocaat,ben benieuwd wat ik allemaal zoal fout doe in uw ogen.
  7. Valt me op dat de titel van dit topic ook niet correct is.Wij hebben nog geen enkele actie tegen buitenlanders ondernomen.Maar blijkbaar is het moeilijk om aan de mensen uit te leggen waar wij voor staan.In ieder geval niet daarvoor dus.
  8. Natuurlijk heb ik een mening,ik bedoel met ondernemen natuurlijk ivm met de problemen in onze sector.
  9. Thx,a man's gotta do,what a man's gotta do!
  10. misschien eerst allemaal even voor de spiegel gaan staan en afvragen wat u reeds ondernomen hebt.
  11. Alles wat Dirk vertelt hebben wij samen aan gewerkt,gedurende 1 jaar nu,voor en na ons werk.Door de tijd die hier in gaat zitten,voel ik mij ook aangesproken als hij wordt aangevallen.Moest het dan nog gegrond zijn,maar ik lees hier zeer weinig onderbouwde reacties.
  12. Duurt precies wel ff eer je hier mee mag praten:koffie
  13. Gachte mensen,u kan uw aanvallen op mijn collega Dirk,nu spreiden over 2 personen.Kwestie vd lasten wat te verdelen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden