Spring naar bijdragen

Ptr

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    24
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Ptr's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Dat klopt. Daarom wacht ik tot september 2016 met de volgende nascholing.
  2. Ptr

    Hier is Gerard niet blij mee

    Hier heb je in ieder geval een bericht van vandaag: 112Groningen - Automobiliste botst op vrachtwagen in Siddeburen (Video)
  3. Dit las ik bij www.code95check.nl [h=3]Overgangssituatie van 7 jaar: naleving in het buitenland[/h]Vrachtautochauffeurs, die vóór 10 september 2009 al in bezit zijn van rijbewijs C, hebben vanaf september 2009 tot september 2016 (7 jaar) de tijd om aan hun nascholingsverplichting te voldoen. Daarna moeten zij elke vijf jaar hun Vakbekwaamheid (code 95) verlengen, steeds door het volgen van 35 uur nascholing. Volgens de wetgeving in Nederland geldt de overgangssituatie van 7 jaar voor alle beroepschauffeurs met een Nederlands rijbewijs, ook degene die internationaal rijden. Echter bij controle in het buitenland kan dit problemen opleveren. CBR/CCV is verantwoordelijk voor de uitvoering van de Richtlijn in Nederland. Zij stuurden ons een brief die de chauffeur bij zijn rijbewijs kan voegen. Klik hier om de brief te openen. Ondervindt u als vervoerder problemen, dan ontvangt CBR/CCV hierover graag bericht via CBR - Stel een vraag. Omschrijf uw probleem zo concreet mogelijk. Dit is de brief van de website van het cbr.
  4. Ptr

    Blik op de weg vanavond

    Toch maar even gekeken. In het begin ging het de goede kant op met vrachtwagens, maar later ging het meer over aanhangwagens. Goed om te horen dat in het begin van de uitzending gezegd werd dat vrachtwagenchauffeurs ondanks alles niet iets anders zouden willen doen. :-)
  5. Wat er precies gebeurd is blijft een beetje onduidelijke maar een goed stuk inderdaad en heel fijn voor de chauffeur dat hem geen blaam treft. Toch wil je dit als chauffeur natuurlijk niet meemaken en ik hoop ook dat mijn dochter nooit ONDER een vrachtwagen terechtkomt.
  6. Ptr

    Storing notebook

    Kan het zijn dat je een verouderde versie van Internet Explorer hebt, die niet meer goed met Facebook samenwerkt?
  7. De goedkoopste trainingen die ik gevonden heb zijn de e-learning trainingen van VTO: http://www.vto-transportopleidingen.nl/folder_0415.pdf Het blijft een aardig bedrag als je het zelf moet betalen, maar je kunt het eventueel wel bij je belastingaangifte opgeven.
  8. Twee jaar heb ik nog nooit gehoord. Zelf heb ik ook code 95 op mijn rijbewijs staan. De einddatum is in 2021. Ik heb eind vorig jaar het CBR gebeld die die vertelde dat ik pas in 2016 met cursusssen mag starten. Eerder starten met cursussen heeft geen zin, want anders tellen ze niet mee. Kijk dus even goed naar de einddatum van code 95 op je rijbewijs. 5 jaar voor die datum mag je weer beginnen.
  9. Ptr

    chauffeurspas verlopen

    Volgens TLN: Het lijkt dus helaas niet te mogen.
  10. Met code 95 heb je in ieder geval niets te maken: Iedereen die geboren is voor 1 juli 1955 en in het bezit is van een rijbewijs met de categorie C of D of deze gaat behalen, heeft vrijstelling voor de basiskwalificatie en nascholing. Als je bent geboren voor 1 juli 1955 komt op het rijbewijs achter de categorieën C, C1, D, D1, C1E, D1E, CE of DE code 95 te staan met als einddatum de 'geldig tot' datum van die categorie. Ik denk dat het verstandig is als je laat keuren voor het groot rijbewijs om CDE weer geldig te maken. Dat zal in ieder geval moeten gebeuren.
  11. De termijn lijkt verkort te zijn: Met ingang van 21 juli 2010 is de gewijzigde paragraaf 7.6 van de Regeling eisen geschiktheid 2000 van kracht. Rijbewijzen van groep 1: de termijn gedurende welke men na een TIA of beroerte ongeschikt is voor rijbewijzen van groep 1 wordt verkort van zes maanden naar twee weken, indien er geen met de rijgeschiktheid interfererende cognitieve of lichamelijke functiestoornissen zijn. Rijbewijzen van groep 2: de termijn gedurende welke men na een TIA of beroerte ongeschikt is voor rijbewijzen van groep 2 wordt verkort van vijf jaar naar vier weken, indien er geen met de rijgeschiktheid interfererende functiestoornissen zijn. CBR - Laatste nieuws - Wijziging Regeling eisen geschiktheid 2000 (1)
  12. Er staat ook een uitlegje bij op de site: http://www.cbr.nl/download/uitlegVTM0430.pdf
  13. Helemaal mee eens. Dit staat er o.a. op de site van de Europese Commissie: Mutual recognition of the transitional periods decided by the Member States has been agreed. Accordingly, until the deadline of 2015 (vehicle category D) and 2016 (vehicle category C), drivers cannot be penalised in any Member State for not having completed the periodic training. Men is akkoord gegaan met de Wederzijdse erkenning van de overgangsperioden die door de lidstaten is besloten. Daarom kan de bestuurder tot de deadline van 2015 (voertuigcategorie D) en 2016 (voertuigcategorie C) niet bestraft worden in een lidstaat voor het niet voltooid hebben van de nascholing. http://ec.europa.eu/transport/road_safety/pdf/professional_drivers/report_on_periodic_training_of_professional_drivers_en.pdf
  14. De einddatum van september 2016 lijkt in meer landen te worden gehanteerd. Bovendien las ik: Mutual recognition of the transitional periods decided by the Member States has been agreed21. Accordingly, until the deadline of 2015 (vehicle category D) and 2016 (vehicle category C), drivers cannot be penalised in any Member State for not having completed the periodic training. Tot september 2016 zouden wij dus goed moeten zitten. Bron: http://ec.europa.eu/transport/road_safety/pdf/professional_drivers/report_on_periodic_training_of_professional_drivers_en.pdf
  15. Inderdaad, onlogisch is het niet, maar het stond niet met zoveel woorden vermeld in de richtlijn of ik kon het niet vinden :-), dus vandaar toch maar even navragen. Omdat ik de mogelijkheid heb/had om volgende maand een cursus te volgen, wilde ik graag zeker weten of dit zin had en dat blijkt niet het geval te zijn.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden