Spring naar bijdragen

GWM

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    4
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

GWM's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. GWM

    butter dronten

    Ik denk niet dat het zeuren is, maar wel realistisch. Het is de werknemers niet alleen te doen om het loon, maar ook alle sociale verplichtigen. Als we ziek worden, moeten ze ons 2 jaar loon doorbetalen. Nu krijgen de Polen of wat dan ook een CAO loon tegen C0 of D0. Ze krijgen allemaal een nieuw contract (Nederlands contract) en geloof maar dat die allemaal 3x een half jaar contract krijgen en dan weer mogen gaan. Risico voor de werkgever maximaal 6 maanden tegen nu 2 jaar voor ons. Na 1,5 jaar komt er weer een nieuwe binnen. En dat allemaal tegen een CAO loon of een wettelijk minimumloon hier in Nederland. Natuurlijk komen die mensen dan deze kant op, want het is altijd beter dan ze nu hebben. En het is ook voor de werkgever beter. Dus wie wordt hier nu slechter van, wij toch. Ik denk dat de bond hier de plank compleet mis gaat slaan.
  2. GWM

    butter dronten

    Is juist geen goed nieuws. Als het daadwerkelijk klopt, en dit de bond dit inderdaad voor elkaar heeft. En er gaan meedere vervoerders volgen die dit gaan doen, dan krijg je toch een stroom van Polen deze kant op die daar alleen maar van willen profiteren. Inderdaad worden ze meet C0 betaald, en wat denk je dan wie er uitgaat, als de NL chauffeur D6 of zelf E betaald krijgt. Sorry, maar ik denk dat we hier niet blij mee moeten zijn
  3. Kan het niet zo zijn dat de grote heren vervoerders de krachten bundelen en gezamenlijk op MAN (of DAF of Volvo enz) afstappen. Van den Bosch 55, Den Hartogh 70, wellicht 1 of 2 andere ook nog eens een stuk of 50. Als je dan bij MAN komt en zegt we willen 175 nieuwe trucks hebben, of je komt ik heb er 10 nodig. Wat denk dat er dan gebeurd met de prijzen? Zou me niet verbazen als we binnenkort horen dat bijvoorbeeld de Rooy nieuwe MAN's krijgt.
  4. Bulktransporteur Van Den Bosch Transporten vervangt een gedeelte met haar bestaande vloot met 55 nieuwe MAN trucks. De belangrijkste reden om voor deze 18 MAN TGS 18.400 en 37 MAN TGX 18.400 trucks te kiezen is het lage eigen gewicht.Van den Bosch Transporten is vervoerder van bulkgoederen. Het bedrijf vervoert een omvangrijk deel van alle bulktransporten in food en non-food, die zowel binnen als buiten Europa worden verwerkt. Volgens Emiel van Haren, Manager Operations, is de aankoop van de nieuwe trucks van belang om klanten nog beter van dienst te kunnen zijn. “Op basis van een laag eigen gewicht, het gunstige brandstof verbruik en het comfort voor de chauffeur, viel de keus op MAN”, legt Emiel van Haren uit. Samen met Marcel van der Werf, Technical Purchase is hij verantwoordelijk voor de aankoop van de trucks. Christian Pregled, accountmanager MAN Nederland Dealer Zuid heeft de verkoop van de trucks begeleid. EfficientLine pakket Vanwege de internationale inzet in combinatie met geldende gewichtsregels, is een laag eigen gewicht essentieel. Speciaal voor deze deelsector levert MAN de TGS 18.400 TS-uitvoering. Deze letters staan voor Tank Silo, en geven aan dat er uitgebreid is gekeken naar de optimale gewichtsbesparing. Om de prestaties nog verder te verbeteren zijn de trucks van Van den Bosch uitgevoerd met onderdelen van het EfficientLine pakket. “Dan gaat het ondermeer om Air Pressure Management (de compressor schakelt automatisch uit), de TipMatic automaat, aluminium Alcoa velgen, aluminium luchtketels en brandstoftanks”, licht Christian Pregled toe. “Bij de 2- en 3-assige TGX uitvoeringen zijn we uitgegaan van het type 18.400 met een volledig EfficientLine pakket. Ook deze auto’s hebben een TipMatic automaat, maar ook een verhoogde slaapcabine en een zuinige en schone Euro 5 dieselmotor.” Eigen beheer Van den Bosch Transporten beschikt over een eigen werkplaats. Goed geoutilleerd en met kundige technici. Met hulp van de MAN-dealer in Eindhoven vond in de afgelopen periode extra scholing plaats om ook de nieuwste MAN techniek volledig te beheersen. De benodigde software voor de eigen apparatuur, die nodig is voor het uitlezen van technische zaken, is erbij geleverd. In geval van gespecialiseerde hulp zorgt de MAN-dealer voor een daartoe bevoegde technicus. De nieuwe MAN trucks worden door Van den Bosch Transporten zelf voorzien van een compressor en van de juiste huisstijl, waarna de dealer de aflevercontrole verzorgt. Goede ervaringen Van den Bosch Transporten rijdt sinds 2008 met MAN trucks. De huidige aanschaf en de daaraan gekoppelde opties geven aan dat men vertrouwen heeft in het product, de prestaties, de duurzaamheid en de Europese
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden