Spring naar bijdragen

erwin75

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    85
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over erwin75

  • Rang
    Chauffeursforum Lid

Recente profielbezoeken

5974 profielweergaven
  1. Dat heb ik persoonlijk ook. Zit al zoon 25 jaar in de grondverzet wegenbouw wereld. En daar is het er ook niet leuker of beter geworden. B.v de tijdsdruk wordt steeds groter, alles had gisteren al klaar mogen zijn. De jonge theoretische uitvoerder die weet hoe het op papier werkt, maar buiten niet. Tegen je grenzen aanlopen omdat je collega chauffeurs volgens een pasje aan hun uren zitten etc. Ach zo is het leven en we leren er maar mee leven. Maar ik krijg er ook nieuwe uitdagingen voor terug. Jonge jongens opleiden die nog wel willen. Mee beslissen, kijken bij aanschaf nieuw materiaal. Stukje uitvoering. Het zijn de dingen die voor mij mijn beroep en alles wat erom heen hangt zoals transport. Interessant houden. En vroeger was toch alles beter.
  2. erwin75

    Waar gaat de reis heen...???

    Dat heb ik nu ook aan de hand. Krijg ook een nieuwe machine, en overal mee over na mogen denken. Zijn hem nu aan het opbouwen zoals ik het wou hebben. Was eerst bij ons ook wel anders maar de laatste jaren hebben we er een grote zeggenschap in.
  3. erwin75

    Het leven van een Botschauffeur

    Rob denk niet dat je die knijper van jou kunt vergelijken met een sorteerknijper aan aan graafmachine. Als ik met de sorteerknijper aan mijn machine iets oppak laat hij echt niet meer los. Of het moet zo zwaar zijn dat ie door de overdruk gaat, maar dan is het toch te zwaar.
  4. De 27mc is bij ons in het grondverzet, toch wel het meest gebruikte communicatiemiddel. De meeste bedrijven hier in het zuiden hebben meestal een vast kanaal wat bij iedereen wel bekend, die in die branche werkzaam is.
  5. Dat vraag ik mijn eigen allang af. Waarom is dat omdat we vroeger niet heilig waren, daar geloof ik niet in. Het is in mijn ogen meer iets van de medemens die jaloers is op de verdienste wat er mogelijk is bij een vrij leven. Maar de file berichten, weg gestremd door ongeluk met vrachtwagen . Wie of wat is de oorzaak? Chauffeur rijdt al 42 uur aan 1 stuk. Nee chauffeur heeft maar 44 minuten pauze gehad en 8.59 rust snachts gehad. Berichten worden zo opgeklopt in de media en de mensen horen wat ze willen horen. Maar met de caravan in 1 ruk naar de vakantie mag wel. Maak me eigen er niet zo druk over maar krom is het wel. Ga morgenochtend lekker een stukje sturen. Wel als een crimineel want ik ga geen anderhalve maand dat ik niet gereden heb, niet invullen op de tachograaf.
  6. erwin75

    wist je dat

    Ben zelf ook meer een lezer,Dan iemand die reageert. Maar ben blij dat het forum nog gewoon doorgaat. En alhoewel ik mijn mening niet overal over laat gaan of blijken. Vindt ik het wel jammer dat sommige hier als er wat tegenspraak is of dat het niet iedereen met hun mening eens is hem of haar biezen pakt. Laten we het gewoon levendig houden hier, en respect hebben voor mekaars mening standpunten . We zitten niet meer op de kleuterschool .
  7. Nog gecondoleerd en sterkte de komende tijd.
  8. erwin75

    Raad Waar

    Plusminus 202km van mij thuis af 😉
  9. erwin75

    Waar gaat de reis heen...???

    Als je een stukje wilt pendelen iedere dag, bij ons in de buurt is niet aan een zandauto te komen.Komen er iedere dag tekort.
  10. erwin75

    Het leven van een Botschauffeur

    Ik hoop dat je mij niet onder domme mensen schaart. Maar wij doen er gewoon 3 dagen over 3x een smoesje om er 1 of meerdere te nuttiggen😀
  11. Mijn poesje op een mooie locatie.
  12. erwin75

    Het leven van een Botschauffeur

    Wat wil je weten Lientje. Ieder jaar cursus veilig werken langs de weg, kennis van wegafzetting en hoe te handelen in incidenten met mede weggebruikers. Zijn ieder jaar bij ons herhaling cursussen.
  13. Waarom zou dat voor bouwverkeer niet gelden tiny. Weet dat het bij de grotere gemeenten en steden hier in de buurt het geeist wordt in het bestek. Minimaal euro 3 voor vrachtwagens en tier 3 voor mobiele werktuigen. Hoe schoner hoe liever en dat heeft dan ook weer invloed op de co 2 prestatieladder en de daarmee samenhangende punten in het aanbestedingstraject. Voorbeeld de verdieping van de zuid willems vaart tussen den dungen en veghel. De aannemer die het gegunt kreeg was derde bij de inschrijving ,het verschil was 1,2 miljoen met nummer 1. Maar door gebruikmaking van een goede presentatie en meer transport over het water en de transportbanden over de kanaaldijk etc.En zo minder co2 uitstoot,haalden ze het werk wel binnen. Dus voor bouwverkeer geldt dit zeker ook.
  14. A van Grunsven Uden. Moet het kipperwerk je wel liggen. En daar is nacht of weekendwerk geen probleem.
  15. Bij mijn werkgever kan ik op de kippers alleen een vergelijk maken tussen een mercedes mp3 dagcabine en volvo fm(terberg) dagcabine. Maar dan mij de mercedes dan maar kwa ruimte en zicht rondom. En dan vooral de grote dode hoek bij de spiegels op een fm cabine tegenover de mercedes. En bij de fm cabine kan de stoel voor mij niet ver genoeg naar achteren.En de automaten is bij alle twee van zf volgens mij,Je moet meer vooruit kijken want als je iets vlug wilt b.v op een rotonde vlug erop willen rijden vanuit rijdende toestand en je bent te vlug met het gas, dan weet de automaat het niet meer en sta je stil voor de wagen waar je nog vlug voor door wou en zou kunnen.Maar dit is mijn mening en zo zullen er nog wel 1000 anderen zijn met een mening, we houden tenslotte ook niet allemaal van dezelfde vrouw.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...