Spring naar bijdragen

erwin75

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    80
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over erwin75

  • Rang
    Chauffeursforum Lid

Recente profielbezoeken

5306 profielweergaven
  1. erwin75

    Waar gaat de reis heen...???

    Als je een stukje wilt pendelen iedere dag, bij ons in de buurt is niet aan een zandauto te komen.Komen er iedere dag tekort.
  2. erwin75

    Het leven van een Botschauffeur

    Ik hoop dat je mij niet onder domme mensen schaart. Maar wij doen er gewoon 3 dagen over 3x een smoesje om er 1 of meerdere te nuttiggen😀
  3. erwin75

    Je auto op een mooie lokatie

    Mijn poesje op een mooie locatie.
  4. erwin75

    Het leven van een Botschauffeur

    Wat wil je weten Lientje. Ieder jaar cursus veilig werken langs de weg, kennis van wegafzetting en hoe te handelen in incidenten met mede weggebruikers. Zijn ieder jaar bij ons herhaling cursussen.
  5. Waarom zou dat voor bouwverkeer niet gelden tiny. Weet dat het bij de grotere gemeenten en steden hier in de buurt het geeist wordt in het bestek. Minimaal euro 3 voor vrachtwagens en tier 3 voor mobiele werktuigen. Hoe schoner hoe liever en dat heeft dan ook weer invloed op de co 2 prestatieladder en de daarmee samenhangende punten in het aanbestedingstraject. Voorbeeld de verdieping van de zuid willems vaart tussen den dungen en veghel. De aannemer die het gegunt kreeg was derde bij de inschrijving ,het verschil was 1,2 miljoen met nummer 1. Maar door gebruikmaking van een goede presentatie en meer transport over het water en de transportbanden over de kanaaldijk etc.En zo minder co2 uitstoot,haalden ze het werk wel binnen. Dus voor bouwverkeer geldt dit zeker ook.
  6. erwin75

    Ik zoek een baan vrachtwagenchauffeur (C met code 95)

    A van Grunsven Uden. Moet het kipperwerk je wel liggen. En daar is nacht of weekendwerk geen probleem.
  7. erwin75

    Mercedes

    Bij mijn werkgever kan ik op de kippers alleen een vergelijk maken tussen een mercedes mp3 dagcabine en volvo fm(terberg) dagcabine. Maar dan mij de mercedes dan maar kwa ruimte en zicht rondom. En dan vooral de grote dode hoek bij de spiegels op een fm cabine tegenover de mercedes. En bij de fm cabine kan de stoel voor mij niet ver genoeg naar achteren.En de automaten is bij alle twee van zf volgens mij,Je moet meer vooruit kijken want als je iets vlug wilt b.v op een rotonde vlug erop willen rijden vanuit rijdende toestand en je bent te vlug met het gas, dan weet de automaat het niet meer en sta je stil voor de wagen waar je nog vlug voor door wou en zou kunnen.Maar dit is mijn mening en zo zullen er nog wel 1000 anderen zijn met een mening, we houden tenslotte ook niet allemaal van dezelfde vrouw.
  8. Oke staat niet in de cao. Ik ga er niet overheen heb met die wet weinig van doen. Stop morgenvroeg mijn pasje erin en dat is schoon. Terwijl ik afgelopen week niet stil gezeten heb.Wou alleen maar zeggen waarom is de chauffeur schijnbaar de enigste beroepsgroep die een wet nodig heeft om een punt te maken. En dan bedoel ik vooral het is nooit genoeg volgens de planners en laten je uren volstampen.Daar ben je in mijn ogen zelf altijd nog bij en heb je geen wet voor nodig.Laat de mannen die graag buitenland rijden hun ding doen en jij de jouwe.Leef en laten leven. En daarom ben ik een gelegenheids chauffeur en doe lekker mijn ding op mijn kraantje . En mag morgen ter ontspanning weer een stukje weg sturen.Waarom omdat een collega van mij het schijnbaar niet mag volgens die wet terwijl ze wel graag willen.
  9. Dat geluk heb ik gelukkig ook. Zou me eigen denk ik er niet bij neer kunnen leggen bij zoon 90 uur regel.En voordat iemand begint te roepen het is anders toch nooit genoeg. Ben ik niet mee eens daar ben jezelf bij.Zal een voorbeeld geven uit een situatie niet zolang geleden. Komen ze vragen Erwin wil jij mee boten gaan laden, ja wat moet dat moet. De tijden van smorgens 7 tot savonds 7, ook goed.Nu wil het geval dat zoon boot geen wielen heeft maar water nodig heeft om zijn werk goed uit te voeren.Dus de meer boten nodig die onregelmatiger afkwamen als was aangenomen,door de lage waterstand. Paniek want de dagen werden zo voor ons langer.Geen probleem zeiden een collega en ik de gek lossen we op. Savonds een goed hotel en zorg dat er overdag genoeg spul komt te liggen zodat wij die kanoos (half)vol kunnen maken.Maar we gaan wel vrijdag om 12 uur smiddags naar huis.Was oke de colegas die naar huis gingen ook blij die konden gewoon om 4 uur naar huis.En zouden vrijdags afmaken wat er dan nog lag. Wij draaiden gemiddeld 65 uur in 4 en halve dag. Degene die naar huis gingen gemiddeld 5o uur, inclusief woon werkverkeer.Laat je raden wie uitgeruster aan zijn weekend begon.Wil er eigenlijk alleen mee zeggen wat voor de ene goed is werkt voor de ander niet. En ga mekaar hier er niet op af lopen zeiken.Laat er gewoon een regel komen 50 rij uren iedere week. En vindt je dat teveel. Trek je mond open bij je werkgever, en laat mekaar hier in elkaars waarde.Zoveel zielen zoveel gedachten.Maar een regeltje in de rijtijden wet nodig hebben om voor je eigen op te komen om niet meer hoeven te doen of om dat het anders nooit genoeg is. Sorry hoor het is toch geen kleuterschool.Als iedereen gewoon gaat waar hij voor staat. En zijn mond bij zijn werkgever net zover opentrekt als hij hier doet. Is iedereen tevreden toch.
  10. En dat vergeten veel mensen.Waaronder ene mark of rutte genoemd.
  11. erwin75

    foutmelding Volvo

    En dus maar op 40 % van het motorvermogen rijdt. En veel kans dat je een nieuwe ad bleu pomp mag of een complete nieuwe uitlaat is wel een kwaaltje bij volvo.
  12. erwin75

    Rokende collega's in uw cabine

    Zit zelf altijd op mijn sokken in mijn machine en een mooi stukje tapijt er in liggen. Maar heb voor als ik eens een dagje er niet ben of onze dieplader chauffeur hem zelf laad of werkplaats etc. De gewoonte om het tapijtje op te rollen en opzij te leggen,als ik er weer ben lucht erdoor en weer schoon. Trek in een vrachtwagen van een collega ook nooit mijn schoenen uit maar leg wel de mat opzij en zorg dat de cabine er net zo uit ziet als ik er mee weg rijdt. Rook zelf ook maar zal nooit maar dan ook nooit roken in de cabine van een collega die niet rookt. Maar daar in tegen moeten ze ook niet zeiken als ze op mijn kantoor een dag moeten doorbrengen. Iedereen heeft bij ons zijn eigen kantoor en iedereen is daarzelf verantwoordelijk voor. Maarje kan je eigen normen en waarden niet altijd doordrijven op een ander het is gewoon geven en nemen. En zoals je al zei zijn ze het er niet mee eens op het Pentagon zit de baas dan ga daar maar verhaal halen.
  13. erwin75

    Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)

    Nee dat klopt maar zeker met een tele of torenkraan en wind. Kan zelfverzekerd ook overmoedig zijn.
×