Spring naar bijdragen

ber

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    1061
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

0 Neutral

Over ber

  • Rang
    Zeer gewaardeerd poster
  1. School vervolgens onwetende mensen om tot chauffeur die min of meer gedwongen worden om elk aanbod te aanvaarden, anders worden deze mensen gekort op hun huidig inkomen en de werkgever heeft een goedkope werknemer in dienst. Voer vervolgens een reorganisatie door, stel, een werkgever komt van 50 % van hun duurdere werknemers af, en tel uit je winst. En op die manier haal je het werkniveau van het beroepsvervoer naar beneden. Onwetende beginnende chauffeurs die onder druk kunnen worden gezet om de wagen toch maar leeg te rijden, niet gewoon om `s morgens om 4 uur uit je nest te komen, overal op elke los- en laadplaats tijd verliezen door bureaucratie en `s avonds om 1900 eindelijk naar huis rijden om wat te eten en je pijp in te kruipen. Voor de meeste beginnende chauffeur een openbaring want daar wordt op welke scholing dan ook niks over gezegd, dat moet men allemaal ondervinden om daarna tot de vaststelling te komen dat de romantiek die zo graag gepredikt wordt toch ook niet je dat is. Je verdiend een mooie dat wel maar welke gemiddelde arbeider draait 70 uur/week. Men moet die instromers eens vertellen dat ze meer dan de helft van de dag ofwel in de file staan ofwel op los of laadplaats enorm veel tijd verliezen (tijd die je nadien mag gaan inhalen als je wel kan gaan rijden) Het beroep van de chauffeur is geen normaal beroep, je moet met stress weten om te gaan. Los en laadtijden die niet gehaald worden (en het enige wat een chauffeur kan doen is zo efficient mogelijk, lees zo snel mogelijk, van a naar b rijden) waardoor men in tijdsnood komt te zitten vanwege file en wat daar de gevolgen van zijn zie je elke dag op de baan. Dat en dat alleen is de enige reden waarom ik niet meer rijd, Voor de meesten onder ons die in een straal van 400 km hun brood moeten verdienen waarschijnlijk heel herkenbaar maar de instromer, via allerlei instanties, een openbaring want dat wordt er meestal niet bijverteld. Maar, ga maar eens solliciteren voor een andere baan, raar, maar meestal heb je er gewoon de tijd niet niet voor
  2. met vrachtwagen onder je gat, het gaat hem zeker aan.
  3. Het gaat zeker gebeuren, je houd de vooruitgang nou eenmaal niet tegen. Heeft ook voordelen, je hebt dan ook geen last meer van de RTW, vrachtauto`s rijden gewoon altijd. RTW gewoon gewoon veranderen in STW, slaaptijdenwet 3x9 en 2x10 uur slapen max.
  4. wat als die pool nu zijn goederen in groningen had moeten afleveren, da`s wel iets meer als een uurtje rijden. Is de houdbaarheidsdatum van die goederen zo strikt dat er binnen bepaalde tijd gelost moet worden, over stres gesproken. ik weet natuurlijk niet over welke goederen het gaat en waar ze vandaan komen maar hij mag ze gaan leveren, mij niet gezien da`s pas een strak schema.
  5. om te voorkomen dat er nog ongevallen gebeuren waarbij doden of gewonden vallen blijft vanaf heden en dit tot nader order iedereen van de baan af. voila opgelost.
  6. als we toch bezig zijn, tot aan de ellebogen in de stront zitten.
  7. wat dacht je van 15 uur werken voor 8 euro/uur netto
  8. ber

    Truckertje pesten.

    iemand die nog wat tegoed had misschien.
  9. het bedrijf ford wel ja, limburg is wat anders. aantrekken economie? chauffeurstekort, mag drie keer raden waar die dan vandaan gaan komen. Bij ons in belgie komt men er eindelijk achter dat het bruto uurloon veel te hoog ligt tov de rest van europa dat en enkel dat heeft ford genk de das omgedaan.
  10. freddy, toch even over jouw antwoord op onderstaande posting (amaai) de eerste 5 regeltjes zijn een quote van limboman, daarin ga ik in zoverre met hem mee dat ik vind dat er een heleboel onbekwame mensen zijn die beslissen over mijn leven. Vakbonden zijn nodig, nu meer dan ooit, alleen ze moeten zich echt terug gaan herbronnen ze staan veel te ver van jan met de pet. Daar komt nog bovenop dat zowat elke bevolkingsgroep zijn eigen vakbond heeft (wel op dezelfde leest geschoeid) zodat het heel moeilijk wordt om de een zijn belangen te verdedigen zonder de ander te beschadigen (ik bedoel dus 2 vakbonden tegen mekaar) bv werkgeversvakbond tegen werknemersvakbond terwijl beiden onder dezelfde vlag staan. Waar het staat weet ik niet maar dat ik het geschreven heb weet ik zeker, ik ben bereid om samen met mijn werkgever mijn verlofdagen op te geven om 3 weken in brussel de zaken plat te gooien maar samen he daar moeten we beiden beter van worden en dan bedoel ik niet dat een werkgever er goedkoper vanaf kan komen (vb dieselclausule)zonder dat er voor mij garantie`s zijn dat ik ook kan blijven werken. Men moet echt eens gaan nadenken over dat logge overheidsapparaat wat onnodig veel geld kost maar waar niks aan gedaan wordt om de eenvoudige reden dat de overheid bij wijze van spreken geen spaarboekje mag aanleggen (waarom eigenlijk niet?) Eigenlijk kan je hier op het forum geen oplossingen weergeven het ontaard altijd in oeverloos gelul van enkelen die zichzelf graag bezig horen (maar goed dat dat niet besmettelijk is)
  11. Persoonlijk vind ik dat al de personen die het de laatste tien jaar binnen de vakbond en federaties het zo bond gemaakt hebben , al deze problematiek zelf in de hand hebben gewerkt de eer aan zichzelf moeten houden en gewoon zouden moeten aftreden en anders daartoe gedwongen moeten worden ! Zulke mensen die alle realiteitszin verloren zijn en ons gans sociaal stelsel kapot maken zouden nooit maar dan noit meer in de geburen van onze sector mogen komen ! Limboman slaat volgens mij de spijker op de kop. Het ging inderdaad over dat filmpje. Het zijn deze lieden die over onze toekomst moeten waken maar volgens mij alle realiteitszin uit het oog verloren zijn door de eurotekens in de ogen. Dirk kan hard roepen maar roepen is eigenlijk het enige wat je hier kan (voor alle duidelijkheid, ik ben blij dat er tenminste iemand roept) Hoe moet je creatief zijn en oplossingen vinden indien je vooraf een hele hoop beperkingen opgelegd krijgt, akkoord, deze beperkingen gelden ook voor de oosteuropeanen maar tegen een lager uurloon en daarbovenop nog een lage levenstanddraad daar kan je gewoon niet tegenop. Karel, hetgeen jij voorstelt, de productiviteit verhogen en het salaris daar een beetje van laten afhangen doen zij toch allang, vast dagbedrag met daarbovenop km geld en 2 uur extra betaald om te laden of te lossen maar wel tegen een lager tarief als hier. Willem, hetgeen jij zegt klopt ook, de wagen meer inzetten, dubbelbemand of springen (geen vaste wagen meer). Hier doet een wagen in het beste geval 200000 km/jaar (1 chauffeur) voor de wagen zelf geen probleem dus moet die wagen meer de baan op (2 chauffeurs) of afstappen en de volgende derop en 400000 km/jaar bollen, het kan allemaal, alleen voor iemand met 10 wagens gaat dat niet lukken natuurlijk die heeft daar het werk niet voor. Mensen als dirk hebben altijd een mooie boterham verdiend omdat hij kon rijden zonder enige beperking, bollen maar elke km bracht geld in het laadje en toen kwamen de regeltjes en wie heeft deze allemaal opgelegd? juist brussel vandaar mijn verwijs naar brussel (bedankt limboman voor het plaatsen van dat filmpje ik ben zeer slecht met de computer) die mensen verdienen geld met hopen die weten niet meer wat 10 euro is die kunnen niet begrijpen dat een gezin met 1 inkomen ( de minderbedeelden) moeite hebben om de mazouttank te vullen voor de komende winter. Dirk heeft andere beweegredenen dan ik maar ook hij heeft het over de toekomst van onze kinderen en die toekomst zie ik ook somber in en dat heeft brussel volledig in de hand gewerkt (geld en macht) Dirk, indien we mekaar ergens kunnen vinden ik ga mee naar brussel (zonder vrachtwagen maar met 10000 te voet ga je ook wat bereiken) men moet proberen om het voor jan met de pet betaalbaar te houden. Men zegt in brussel dat het gezamelijke spaarboekje van alle belgen 225 miljard euro waard is en dat men dat geld in de belgische economie moet steken, laten we dat vooral doen, onszelf met de rug tegen de muur zetten. Wat als men daarna wee geld tekort komt? Ik heb het hier al eens vermeld ergens, maak een begroting op uitgaande van 0% economische groei en indien er overschot is doe daar dan iets mee inplaats van geld uit te geven dat er niet is. Zo ook de pensioenen, de huidige generatie die werken gaat betaald voor de vorige generatie die op pensioen is da`s toch zo krom als wat. Doordat een goede huismoeder geld uitgeeft wat ze heeft en niet wat er volgende maand binnenkomt heeft de bevolking een klein appeltje voor de dorst opzijgelegd (voor slechtere tijden, voor de wasmachine die mogelijk kapotgaat, voor dat doktersbezoek wat er eerdaags toch van moet komen, voor de boeken die jantje volgende maand nodig heeft voor school, VOORUIT kijken, miet op de pof leven) Sorry, het is een stokpaardje maar dat beleid tegenwoordig het hangt heel veel mensen de strot uit, dus dirk indien je er mee kan leven dat ik meestap om andere redenen dan jij ga ik volgende keer mee. Er nog even achter plaatsen dat ik een loon van 5000 euro netto (MAX) meer dan een riant loon vind voor mensen die in dienst van de bevolking zouden moeten staan.
  12. je moet je eens een beetje verdiepen in al die riante lonen die door europa uitgekeerd worden aan hun personeel, misselijk wordt je ervan,
  13. misschien op donderdag vertrekken:rolleyes:
  14. omdat je rond komt met hetgeen je verdient, wees blij dat je hier woont en niet daar. Ik ben het er overigens helemaal mee dat de standaard ginder omhoog moet en niet hier naar beneden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...