Spring naar bijdragen

oliebaron

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    84
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    8

Waardering in de gemeenschap

274 Excellent

Over oliebaron

  • Rang
    Chauffeursforum Lid
  • Verjaardag 04-01-1966

Converted

  • Biografie
    sinds 1988 werkzaam in het transport heb oa gewerkt bij beens,vos,wetro,hazelaar,remix,randstad,staalduinen,ooms
  • Locatie
    emsland
  • Beroep
    int chauffeur

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. Sorry hoor Maar met gem 3200 km per week kom je in een jaar op 160000 km wat is dan je gem prijs per km als je 120000 aan inkomsten hebt?
  2. oliebaron

    forumgebruikers gespot

    Jaja zag het nog net gaf nog een seintje zag net te laat dat je zwaaide alsnog [emoji112][emoji112]
  3. oliebaron

    forumgebruikers gespot

    Ja nou moet je er geen andere bordjes voorop gaan hangen, zo ben je niet herkenbaar met zo'n grote AZag je nog net op tijd
  4. De wereld is kleinHeb meegekregen dat hij in Hardenberg een nieuwe auto had gekocht een bovenste beste man Geert Doe Luuk maar eens de groeten van mij als je hem weer eens spreekt, die heb ik echt al lang niet meer gezien
  5. Ja bij Geert, samen met Luuk Lammert en Jan
  6. Weet je niet wat je gaat je doen maar wens je er in ieder geval veel succes mee.
  7. Jij werkt toch voor Gert of niet? Bij de TNB of Mobil hebben we zeker wel eens samen koffie zitten drinken.
  8. @reindert weinig tot geen problemen met de rijtijdenwet. ik zit eigenlijk alleen maar te stoeien met mijn 90 uur.
  9. Moguh Reindert, Je zit te vissen met het verkeerde aas............
  10. Vandaag eens iets heel anders. Even een stukje geschiedenis over hoe en bij wie ik het vak geleerd heb. Na enkele keren met een vriend te zijn meegeweest op een vrachtwagen heb ik besloten om zelf ook maar mijn rijbewijs en papieren te gaan halen. Dit had ik allemaal in 1988 voor elkaar en ben ook in dat jaar begonnen met rijden bij en charter uit Beilen die voor de Firma Beens uit Stadskanaal reed. Hier heb ik het vak echt geleerd. Het waren voornamelijk blokvrachten en we reden voornamelijk op Frankrijk, Italie en een beetje Scandinavie. Na 5 jaar had ik in een vlaag van verstandsverbijstering besloten om de bouw in te gaan om meer thuis te zijn. Ik heb een jaar op school gezeten en nog een jaar in de bouw gewerkt en er toen toch uiteindelijk achter gekomen dat er diesel in mijn bloed zit. Mij aangemeld bij het GPDW in Beilen en via hun ben ik terecht gekomen bij Hazelaar in Coevorden, een prachtig bedrijf met goeie collegas en super sfeer onderling. Hazelaar werd overgenomen door die andere grote uit Coevorden, Transportgroep van der Graaf, die een paar maanden later weer werd overgenomen door Penske. De Hazelaar-jongens hadden hier allemaal snel bekeken en een voor een zijn ze vertrokken, ook ik... Omdat ik zin had in het échte chauffeurswerk heb ik gesolliciteerd bij Vos in Oss en werd aangenomen. Wederom was het ook hier weer een geweldige tijd om te rijden. Ik heb door heel Europa heen gezworven maar ondertussen kregen we gezinsuitbreiding en wilde ik toch meer thuis zijn, want ik was nu maar 1x in de 2 á 3 weken een dag of 2 thuis. Mijn overbuurman werkte in de wegenbouw, of dat niet wat voor mij was... Ik sta altijd open voor iets nieuws en dus zat ik ineens op een kleefauto bij de Firma Ooms in Avenhorn. Hier werkte ik met een speciale asfaltmachine die zelf de kleef opbracht. Mijn taak was het om die asfaltmachine te voorzien van bitumen. We werkten door het hele land samen met de machinist van de asfaltmachine. Wij waren dus altijd met zijn tweeen en werkte dan samen met verschillende asfaltploegen door het hele land. Ook hier was ik de hele week van huis, maar in de wintermaanden was ik 3 maanden thuis, dat was wel heel fijn. In de laatste winter, werd de winter-ww afgeschaft en moest ik maar wat onderhoudswerkzaamheden doen in Avenhorn. Omdat dit ook niet de bedoeling was, ben ik daar uiteindelijk maar weer vertrokken............. "kruimeltje". Via een of ander duister uitzendburo ben ik terechtgekomen bij de Firma Wetro in Woudenberg. Ik had, behalve op de kleefwagen natuurlijk, nog nooit op een tankwagen gereden, maar we deden gewoon of ik enorme ervaring had en dat ging prima....... wel met de nodige zweetdruppels. Hier werd na 1 jaar mijn contract niet verlengd en ben ik bij Randstad Transportdiensten in Emmen terecht gekomen. Hier werd ik aan verschillende bedrijven uitgeleend en dan vooral veel distributie voor supermarkten en veel voor van den Brink in Hardenberg. Op een gegeven moment werd ik uitgeleend aan de Firma Staalduinen in Maasdijk en dit zou alleen voor het seizoen april t/m september zijn. Ik ben daar uiteindelijk het hele jaar blijven hangen. Van Staalduinen is een verhaal apart. DIt is een zeer net en sociaal bedrijf waar ik eigenlijk opnieuw van alles moest leren. Het was vooral tankwerk met verschillende compartimenten met dus ook veel verschillende produkten. We hadden dus soms wel 8 verschillende produkten bij ons. Je begrijpt dat dit niet in 1 week te leren is. Ik heb er in het begin dus eigenlijk gewoon de volle bakken gereden. Op een gegeven moment werd mij gevraagd of ik opgeleid wou worden tot distributiechauffeur en zou ik bij hun een vaste aanstelling krijgen. Mijn reactie hierop was niet zo heel snugger want ik zei NEE en waarom? Omdat mij de afstand van Beilen naar Maasdijk te ver was. Ik ben toen gaan rijden bij van der Sluis in De Wijk en ook hier ook weer een hele mooie tijd gehad. We reden stukgoed voor DSV van Denemarken naar Frankrijk, maar het grote nadeel was, dat ik hier héél weinig thuis was. Zaterdags thuiskomen en zondags weer vertrekken. Dus na een tijdje ook hier weer afscheid genomen, want het was me teveel weg. Dus, maar weer op naar Randstad in Emmen en die waren dolblij dat ik er weer was. En wat denk je, de Firma Staalduinen had toevallig geinformeerd of Randstad wist waar ik uithing. Ik werd dus direkt weer uitgezonden naar Maasdijk. Na ongeveer een half jaar kwam van Randstad de vraag of ik bij hun in vaste dienst wilde komen. Vrijwel op hetzelfde moment had ik een gesprek met de baas van Van Staalduinen en die vroeg mij wederom of ik voor hun wilde komen werken. Ik zou dan opgeleid worden tot distributiechauffeur. Ik zou de auto bij huis krijgen en dit was voor mij voldoende reden om naar van Staalduinen te gaan. Hier heb ik 6 jaar met volle tevredenheid gewerkt. Het is een uitdagende baan met heel veel afwisseling. De drang om zelfstandig te worden was bij mij enorm groot, dus heb ik in 2013 de stap genomen en ontslag genomen bij Staalduinen om aan een volgend avontuur te beginnen, die hier al uitvoerig beschreven is. Al met al, veel beleefd en veel geleerd in 28 jaar transport en ik blijf het een geweldig vak vinden.
  11. oliebaron

    forumgebruikers gespot

    Meer met een blik van is hij het of is hij het niet ?? Het was hem wel[emoji112]
  12. oliebaron

    wist je dat

    Bedoel je nu voorzichtig vrouwtje lief aankijken of dat ik voorzichtig.....
  13. oliebaron

    wist je dat

    Nou zo hard loop ik nog niet met mijn drukverbandje
  14. oliebaron

    wist je dat

    Heb een voordeel bij mij niks gebroken alleen maar gekneusd Gesendet von iPhone mit Tapatalk
  15. oliebaron

    wist je dat

    Ik gisteren ruzie heb gehad met een electrische pompwagen. Ik dat verloren heb en nu met mijn been omhoog zit. Ik gisteren geholpen ben door collega's oa van buchner. Ik vandaag weer geweldig geholpen door collega's van oa van ingen en herbert van sas. Ik ze daar zeer dankbaar voor ben anders had ik het zeker niet gered. Ik blij ben dat er toch nog collegialiteit is onder chauffeurs Gesendet von iPhone mit Tapatalk
×
×
  • Nieuwe aanmaken...