Spring naar bijdragen

Ventie

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    101
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

27 Excellent

Over Ventie

  • Rang
    Chauffeursforum Lid

Profile Information

  • Gender
    Male

Converted

  • Locatie
    Drenthe
  • Interests
    Neemt géén blad voor de mond / Rechtvaardig / Confronterend / Familieman / Opa / Dwingelderveld
  • Beroep
    Het is mooi geweest.

Recente profielbezoeken

2155 profielweergaven
  1. De nieuwe Scania heeft oa. als mogelijkheid het tweede (bovenste) bed weg te laten en daarvoor wandkasten te plaatsen. DAF heeft bijvoorbeeld géén optie om die mogelijkheid van het bovenste bed weg te laten niet. Natuurlijk is daar wel een andere mogelijkheid voor. Zou jij het tweede bed willen missen?
  2. Het tekort aan Nederlandse, resp. Europese (EU), chauffeurs mag volgens columnist Patrick Bobeck, advocaat bij Vallenduuk Advocaten, legaal aangevuld worden met Filipijnse of bijv. Oekraïense chauffeurs. M.a.w. juridisch gezien is het gewoon mogelijk. Ik heb een flauw vermoeden dat een groot aantal Nederlandse bedrijven met een Oost-Europese vestiging hier druk gebruik van zullen maken. Bron: https://www.ttm.nl/nieuws/filipijnse-oekraiense-chauffeur-legaal-inzetbaar/85361/
  3. Het juiste antwoord is 2 56 uur Het was tevens mijn laatste vraag. Die ander makkelijke en moeilijke vragen leg ik in mij lade. De hartelijke groeten
  4. Het is beslist niet mijn intentie om overal op te reageren. Een repatriëringsvoertuig heeft de afgelegde afstand niet binnen een straal van 100 km rond zijn standplaats uitgevoerd. Hierdoor is géén sprake van de eg verordening nr. 561/2006. Dus
  5. Kreeg nl. een rechtstreekse pb. Vandaar
  6. Next question. Chauffeur *Ger* rijd deze week 32 uur. Hoeveel uren mag *Ger* volgende week rijden? 58 uur 56 uur 24 uur
  7. Het repatriëringsvoertuig en lange ritten zet blijkbaar sommige op een verkeerd been. Oh, oh Het juiste antwoord is 2 9 aaneengesloten uren. Zo lang er géén bezwaren komen zal ik voorlopig hier dagelijks een vraag stellen.
  8. Ik heb voor alle chauffeurs wederom een leuke vraag. Jij rijdt met een repatriëringsvoertuig lange ritten door Nederland. Na 4 uur rijden ga je eten en rusten. Jij staat daarbij 3 uur stil. Na nog eens 3½ uur rijden ga je nog eventjes rusten en staat dan 1½ uur stil. Vervolgens rijd je nog eens 2 uur. Hoeveel uren moet je nu minimaal rusten? 8 aaneengesloten uren 9 aaneengesloten uren 11 aaneengesloten uren Ik ben benieuwd wat hierop wordt geantwoord. Goed lezen, want ook jij hebt hiermee te maken (denk ik).
  9. Ja, Ventie is internationaal chauffeur
  10. Chauffeurs, chauffeurs het juiste antwoord is 3 Er worden overtredingen gepleegd in verband met de rusttijden. TIP: Goed lezen!!
  11. Je werkt 5 dagen per week (maandag t/m vrijdag) van 06.00 uur tot 20.00 uur en rijdt maximaal 8 uur per dag. In elke dienst heb je 3 x 1 uur pauze. Welke van onderstaande stellingen is juist? Er worden géén overtredingen gemaakt Er worden overtredingen gepleegd in verband met de rijtijden Er worden overtredingen gepleegd in verband met de rusttijden Nou chauffeurs, laat maar horen.
  12. Het is voor meerdere hoog tijd voor een opfris cursus. Het juiste antwoord is 2 Het is nl. een verkorte rust
  13. Ben jij op de hoogte van de rij- en rusttijden? Ja, okay prima. Onlangs heb ik een cursus digitale tachograaf t.b.v. code 95 moeten doen. Misschien is het leuk om eens wat vragen te stellen, want bij veel vragen wist ik ook niet het juiste antwoord. Jij werkt op maandag vanaf 06.00 en jij bent om 21.00 uur klaar met het werk. De volgende dag begin jij om 08.00 uur. Wat was jou dagelijkse rust: een normale rust een verkorte rust zowel een normale als een verkorte rust ? Zeg het maar chauffeurs. Bij tien antwoorden zal ik het antwoord geven en de volgende vraag stellen.
  14. Het is logisch dat Nederlandse bedrijven trachten te overleven met goedkopere Oost-Europese chauffeurs omdat de benodigde winstmarge anders veel en veel te laag is. Daarnaast speelt het probleem nu met zich mee dat wij in Nederland onvoldoende chauffeurs hebben. Transporterend Nederland kan niet meer zonder buitenlandse (Oost-Europese) hulp (chauffeurs) om hun goederen te kunnen vervoeren. Dus géén stank voor dank, wij hebben hun als leidende transporterende Europese natie keihard nodig.
  15. Nederlandse bedrijven vervoeren nagenoeg géén FTL ladingen meer uit In Europa. Daar zijn de Nederlandse chauffeurs te duur voor. Het is niet mogelijk alle Nederlandse transportbedrijven met elkaar te vergelijken. Dat is appels met peren vergelijken. Natuurlijk weet ik ook wel dat geen enkele chauffeur 's avonds aan de keukentafel kan zitten met een loonschaal E6.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...