Spring naar bijdragen

pascal112

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    8
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  1. pascal112

    Werklampen dat xf106

    Hallo Ik heb een dag xf 106 en wil hier graag extra werklampen bijplaatsen. Alleen vraagt de dealer hier 250 euro voor excl lampen. Nu rij ik zelf voor een grote truck onderdelen groothandel en kan ik hier voor een goede prijs aan de materialen komen. En dacht ik om dit zelf te gaan doen. Nu had ik zelf het idee om het signaal van mn originele werklamp te gebruiken als zijnde stuurstroom en dan op de oplegger een relais bij te plaatsen voor de trailer en op de trekker een relais voor de trekker zelf. Kan iemand mij vertellen of dit zal werken? Of is de werklamp op een daf ook canbus aangestuurd(Dit omdat deze automatisch uitgaat bij een bepaalde snelheid) Alvast bedankt voor de antwoorden. Met vriendelijke groet pascal
  2. pascal112

    Verlichtingsvragen daf xf106 bj 2016

    Ik heb 2 vragen mbt tot de verlichting. Mijn nieuwe auto heeft led. Koplampen. Nu is er 1 ding wat mij irriteert en dat is dat er alleen maar de keuze gemaakt kan worden met het grootlicht tussen de skylights of de gewone koplampen. Is dit te koppelen aan elkaar? En zijn er mensen die ervaring hebben met werklampen in de treeplank en zoja hebben jullie hier fotos van. De daf dealer vraagt hier 275 euro voor en das me toch net ff teveel. Alvast bedankt voor de antwoorden.
  3. pascal112

    2 vragen over loon

    Beste ejd luister goed ik hoef mijn mond niet te spoelen want ik heb met het woord uitbuiting het juiste woord gekozen.... Volgens de dikke van dale uitbuiting is het gebruik van dale betekent uitbuiting het gebruik van iemand maken zonder daar naar waarde voor te belonen... of kunnen we in jou ogen net zo goed voor Polen gaan?
  4. pascal112

    2 vragen over loon

    @ejd ik ben zeker blij dat ik werk heb maar dat betekent niet dat je uitgebuit dient te worden of zie ik dat verkeerd. Inderdaad eindigt mijn contract in september en zoals alle chauffeurs die daar op nul uren basis werken ben ik mijn baan niet zeker omdat ze het liefst altijd nul uren contract aanbieden. En jij vindt het mekkeren maar wil jou weleens horen als je bestolen word
  5. pascal112

    2 vragen over loon

    @ejd wat mij Let is de euros als ik dat niet nodig had was ik al lang weg geweest maar dat snap je hopelijk zelf ook wel
  6. pascal112

    2 vragen over loon

    @teddybeer kan ik nog ergens vinden of zij lid zijn van TLN. ze gebruiken namelijk wel de voorwaarden van TLN op hun site. lijkt mij niet dat je dit zomaar zou mogen doen. verder wil ik zeker weg bij ze aangezien ik vaker in de nacht zit en telkens mijn pas naar de klote heb omdat de rusttijd te weinig is 5 dagen 9 uurtjes rust. ook wil ik gewoon alles duidelijk hebben zodat ik weet of het zin heeft om rechtsbijstand in te schakelen om het geld terug te vorderen of iets.
  7. pascal112

    2 vragen over loon

    @bert nee klopt daarom stel ik mijn vragen eerst hier voordat ik stampei ga maken bij mijn werkgever ik had namelijk ergens gelezen dat zolang er nog geen Cao is dat de Cao van tln wordt aangehouden bij conflicten
  8. pascal112

    2 vragen over loon

    hallo sinds 3 jaar ben ik nu werkzaam als chauffeur waarvan 2 jaar bij een bedrijf in zeecontainer vervoer(uitsluitend binnenland) en nu vanaf maart bij een charter bedrijf(binnen en buitenland) nu gaat mijn vraag vooral over de laatste werkgever. na mijn ontslag bij de vorige werkgever ben ik in de uitkering terecht gekomen in de ww en toen diverse baantjes gehad met te weinig uren(10-25 uur). bij deze werkgever kreeg ik de garantie dat ik aan de minimaal 40 uur p week zou komen maar omdat ik een 0 uren contract kreeg heb ik eerst wel even getwijfeld maar toch mee akkoord gegaan aangezien andere chauffeurs het zelfde verband hadden en inderdaad aan de uren kwam zonder dagen waarin ze niet opgeroepen werden. nu zijn er bij mij wat vragen. 1: welke cao geldt voor het bedrijf waar ik op dit moment voor werk en is er nog wel een cao beroepsgoederen vervoer die op dit moment geldt? 2: ik ben ingeschaald op d0 zoals bij hun gebruikelijk was maar is dit niet veel te laag ik zat hiervoor in d2 of d3 toen ik geen buitenland reed? 3: mag mijn werkgever zomaar koffiegeld inhouden terwijl ik geeneens koffie drink? gaat maandelijks om 2 of 3 euro maar toch 4: werkgever betaald geen nachtvergoeding mag dit zomaar? mijn werkzaam heden voor deze werkgever zijn vanaf maart ongeveer 3 weken in de dagdienst geweest en de rest allemaal in de nachtdienst( half 4 smiddags tot 7 de volgende dag) 5: mogen ze zomaar aan mijn ingevulde uren ruim 2 uur per dag extra inhouden terwijl ik ongeveer 1.5 uur pauze neem qua rusttijden voor de tacho. ik heb mijn werkgever al meerdere malen gevraagd hoe het zit met mijn uren en nachtvergoedingen qua nachtvergoeding zegt hij die betaal ik niemand dus die krijg jij ook niet. en qua uren krijg ik te horen dat het om uren gaat die ingehouden worden volgens de cao. kortom ik zit met een aantal vragen en zou graag het antwoord krijgen zodat ik weet of het nut heeft om de rechtsbijstand in te schakelen hiervoor aangezien ik daarna waarschijnlijk ook geen werk meer heb aangezien ik een 0 uren contract heb. graag jullie reactie met vriendelijke groet pascal112
×