Spring naar bijdragen

Gamer

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    68
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Gamer

  • Rang
    Chauffeursforum Lid

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. Gamer

    Simon Loos

    Zo 29 jaar geleden en dan is zo'n bedrijf nog steeds hetzelfde qua personeel en beleid? Tijden veranderen. Ja ik weet dat Martijn hard gewerkt heeft om te bereiken waar hij nu is. Maar er is hem ook erg veel gegund vanuit SL. Blijkbaar heb jij ook een leuke tijd gehad daar. Maar dat neemt niet weg dat anderen nu toch een ander beeld hebben van het bedrijf omdat hun ervaring anders is.
  2. Gamer

    Simon Loos

    Ja dat doen ze zeker. Een en al vooroordelen en ze maken qua werkzaamheden onderscheid tussen man en vrouw. En daarmee zijn ze niet de enige in transportland. Het is een structureel probleem. Mensen moeten beoordeeld worden of ze het werk kunnen, niet of ze een leuk smoeltje hebben voor bijvoorbeeld Youtube. En AH heeft inderdaad alles qua transport uit handen gegeven om de duimschroeven aan te kunnen draaien. En als je iets niet hoor, wil niet zeggen dat het niet gebeurt. Het ligt er ook aan met wie je praat en in welke omgeving je zit.
  3. Gamer

    Simon Loos

    Oh jawel hoor, die hoor je zeker wel. Misschien moet men wat beter luisteren. En ze gewoon als mens behandelen en niet als "lange, dikke, kale, schele of rooie". We hebben tenslotte allemaal een naam gekregen van onze ouders of voogd.
  4. Waarom vinden we het als mens acceptabel dat deze vrachtwagentjes met topsleeper mogen? Ik heb zwaar respect voor de chauffeurs of chauffeuses die hiermee rijden maar waarom wordt het algemeen geaccepteerd? Ik ken ook Nederlandse bedrijven die zo naar het buitenland rijden. Twee weken of langer met zo'n kist op je dak waar je in moet klimmen via een luikje. Lekker met +30 graden. En ook goed voor je rug. En het is ook niet geheel ongevaarlijk (wind, sneeuw, ijs) Transportbedrijven moeten zich schamen om zo hun mensen naar het buitenland te sturen. Soms met twee man in zo'n ding en dan gevaarlijke stoffen of waardevolle spullen. Vaak hebben de rijders alleen een b-rijbewijs en zijn ze overbeladen. Lekker veilig voor de rest van de wereld. Chauffeurs of chauffeuses moeten ook wat meer van zich afbijten. Ondertussen moet er een EU-verbod komen op die dingen voor in ieder geval internationaal transport. Tik die grote bedrijven maar eens op de vinger en op de kont! En flink ook!
  5. Alleen als je een pot met geld meeneemt vanuit het UWV, Gemeente of een of ander reintegratiebureau wordt iemand geholpen aan z'n vrachtwagenrijbewijs. Ook jongeren vinden het weer een leuk beroep op ROC's, de bedrijven beweren een hoop onzin op voorlichtingsavonden. Ook bij detacherings/uitzendbureau's gaan ze niet verder zonder subsidie. Er zijn genoeg mensen die vrachtwagen willen rijden, alleen de transportsector is zo verrot en speelt zichzelf in een slachtofferrol. Magazijnen worden groter, wagenparken groter, trailers langer maar fatsoenlijk mensen aannemen als mvo en duurzame ondernemer...nee dat willen ze niet. Er moet altijd iets tegenover staan. De getallen vliegen om je oren, hoeveel geld ze wel niet voor je uitgeven met de opleiding en dankbaar moet zijn dat je het via hun "krijgt" maar uiteindelijk betaal je toch een hoop zelf. Hetzij met een lager uurloon, hetzij ingehouden geld op loon of secundaire voorwaarden die jij dan niet krijgt vanwege de opleiding. En dan willen de ondernemers ook bepalen wat je in je vrije tijd doet. Wel genoeg sporten he want ja de transportondernemer is ook niet vies van discriminatie qua gewicht. Feitje: mensen die sporten vallen eerder uit qua werkzaamheden vanwege een sportblessure. Je moet "fysiek gezond zijn" maar overgewicht hebben en sporten dat kan niet want dan zou er geen overgewicht zijn. Hele foute aanname. Lekker snuiven en zuipen in je vrije tijd en je bent welkom want ja je hebt geen overgewicht en je loopt over van energie dus zal het wel goed zijn. Kortzichtig gedoe.
  6. Gamer

    Gaat het nu toch gebeuren?

    Werkgevers betalen pinda's en willen goedkope chauffeurs met alle subsidies (jong, oud of gehandicapt/gedeeltelijk afgekeurd). En anders trekken ze wel een blik open uit het buitenland. Ondertussen spelen de werkgevers slachtoffer. GTST is er niks bij bij... Vak aantrekkelijker maken lijkt mij niet zo moeilijk. Stop met het verkloten van de sector! Ps: vele sollicitaties verder en maat van mij heeft nog geen chauffeursbaan via zij-instroom STL. Ik blijf het zeggen...er is geen tekort! Zal binnenkort mijn reacties wel gaan vertalen net zoals alle werkinstructies in de DC's.
  7. Gamer

    Gaat het nu toch gebeuren?

    https://twitter.com/GAINFRA_ZW1
  8. Gamer

    Gaat het nu toch gebeuren?

    https://www.nu.nl/binnenland/5497502/negen-filipijnse-vrachtwagenchauffers-vermoedelijk-uitgebuit-in-nederland.html
  9. Wat versta je onder een beste chauffeur en juiste instelling voor een zij-instromer die uit een andere bedrijfstak en cultuur komt? zonder rijervaring?
  10. "Je komt direct in dienst bij Simon Loos en gaat gedurende je opleiding aan het werk in de loods als magazijnmedewerker/belader" Dat is wat ze je vertellen maar het is gewoon niet waar. Een maatje van mij had maar een enkele keuze en dat was twee maanden bij Heineken als bijrijder en daarna zou hij pas een contract krijgen. Werken in een magazijn was geen optie, moest 45 km rijden naar Houten terwijl hij praktisch naast een standplaats woont. Dat heeft hij niet gedaan omdat hij het gevoel kreeg dat ze gewoon voor de zomermaanden even goedkope krachten nodig hadden en hem daarna eruit zouden gooien. Dit dacht hij omdat hij na de zomer pas een testdag in Wognum zou krijgen waarna hij na goede resultaten pas in het opleidingstraject zou komen (hij had de STL dag al achter de rug). Ook bij Simon Loos zijn ze niet beroerd om afspraken te buigen. Chauffeurstekort? Laat mij niet lachen. Reden dat hij daar niet werkt is HR en een vastgeroeste manager/recruiter. Waren de afspraken vastgelegd in een contract dan had hij daar nu gewoon keihard gewerkt. Ik zou het lekker zelf halen, heb dit een tijd geleden ook gedaan en bevalt uitstekend! Maatje gaat het ook doen.
  11. Als sarcastische opmerking bedoeld. Ik ga geen verdere opmerking meer maken. Kan de energie beter in mijn werk kwijt. Ik laat anderen wel stukjes schrijven erover. Daaaaaaag! 🙋‍♂️ https://www.elsevierweekblad.nl/belasting/achtergrond/2018/04/ouderen-beter-af-dan-jongeren-603687/
  12. Ja ik "lul" stoer omdat ik wel bereid ben om meer dan 20 km te rijden. Reiskosten zijn ook niet verplicht voor een werkgever.....ondertussen redden de ouderen de gehele economie want daar draait het allemaal op (geen premies hoeven te betalen als werkgever en lonen laag houden, dus ze zijn erg welkom). Er zijn geen andere manieren om een pensioengat op te vullen voordat je met pensioen ga (bijvoorbeeld meer sparen, beleggingen en minder uitgaven). En werkgevers zitten niet aan tafel in Den Haag om te lobbyen en zogenaamd advies te geven (wat ze altijd doen in verschillende hoedanigheden). Als we alles maar pikken, verzieken we het prachtige beroep alleen maar meer.
  13. En denken die pensionado's aan het feit dat ik en vele andere net zoals zij toendertijd een gezin een goed leven willen geven? Van mij mogen ze absoluut werken maar ze moeten niet een hele groep gaan verdrukken op de arbeidsmarkt omdat werkgevers een goedkoop plannetje hebben bedacht. Ikzelf ga ervan uit dat ik helemaal geen pensioen heb als ik ooit met pensioen zou mogen gaan.
  14. Omdat ik iets aan wilde kaarten in een bepaald topic op een chauffeursforum, waarvan ik dacht dat er enige relevantie was. Ik snap de verwarring, maar was gewoon aan het rondkijken bij andere bedrijven omdat er zogenaamd een chauffeurstekort is en ik hoor en lees vaak dezelfde eisen opgesteld door mensen die zelf nooit in een vrachtwagen hebben gezeten of gewerkt. Ik heb een beetje zoetstof in de kwark gedaan.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...