Spring naar bijdragen

Gamer

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    62
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Gamer

  • Rang
    Chauffeursforum Lid

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. Gamer

    Gaat het nu toch gebeuren?

    Werkgevers betalen pinda's en willen goedkope chauffeurs met alle subsidies (jong, oud of gehandicapt/gedeeltelijk afgekeurd). En anders trekken ze wel een blik open uit het buitenland. Ondertussen spelen de werkgevers slachtoffer. GTST is er niks bij bij... Vak aantrekkelijker maken lijkt mij niet zo moeilijk. Stop met het verkloten van de sector! Ps: vele sollicitaties verder en maat van mij heeft nog geen chauffeursbaan via zij-instroom STL. Ik blijf het zeggen...er is geen tekort! Zal binnenkort mijn reacties wel gaan vertalen net zoals alle werkinstructies in de DC's.
  2. Gamer

    Gaat het nu toch gebeuren?

    https://twitter.com/GAINFRA_ZW1
  3. Gamer

    Gaat het nu toch gebeuren?

    https://www.nu.nl/binnenland/5497502/negen-filipijnse-vrachtwagenchauffers-vermoedelijk-uitgebuit-in-nederland.html
  4. Wat versta je onder een beste chauffeur en juiste instelling voor een zij-instromer die uit een andere bedrijfstak en cultuur komt? zonder rijervaring?
  5. "Je komt direct in dienst bij Simon Loos en gaat gedurende je opleiding aan het werk in de loods als magazijnmedewerker/belader" Dat is wat ze je vertellen maar het is gewoon niet waar. Een maatje van mij had maar een enkele keuze en dat was twee maanden bij Heineken als bijrijder en daarna zou hij pas een contract krijgen. Werken in een magazijn was geen optie, moest 45 km rijden naar Houten terwijl hij praktisch naast een standplaats woont. Dat heeft hij niet gedaan omdat hij het gevoel kreeg dat ze gewoon voor de zomermaanden even goedkope krachten nodig hadden en hem daarna eruit zouden gooien. Dit dacht hij omdat hij na de zomer pas een testdag in Wognum zou krijgen waarna hij na goede resultaten pas in het opleidingstraject zou komen (hij had de STL dag al achter de rug). Ook bij Simon Loos zijn ze niet beroerd om afspraken te buigen. Chauffeurstekort? Laat mij niet lachen. Reden dat hij daar niet werkt is HR en een vastgeroeste manager/recruiter. Waren de afspraken vastgelegd in een contract dan had hij daar nu gewoon keihard gewerkt. Ik zou het lekker zelf halen, heb dit een tijd geleden ook gedaan en bevalt uitstekend! Maatje gaat het ook doen.
  6. Als sarcastische opmerking bedoeld. Ik ga geen verdere opmerking meer maken. Kan de energie beter in mijn werk kwijt. Ik laat anderen wel stukjes schrijven erover. Daaaaaaag! 🙋‍♂️ https://www.elsevierweekblad.nl/belasting/achtergrond/2018/04/ouderen-beter-af-dan-jongeren-603687/
  7. Ja ik "lul" stoer omdat ik wel bereid ben om meer dan 20 km te rijden. Reiskosten zijn ook niet verplicht voor een werkgever.....ondertussen redden de ouderen de gehele economie want daar draait het allemaal op (geen premies hoeven te betalen als werkgever en lonen laag houden, dus ze zijn erg welkom). Er zijn geen andere manieren om een pensioengat op te vullen voordat je met pensioen ga (bijvoorbeeld meer sparen, beleggingen en minder uitgaven). En werkgevers zitten niet aan tafel in Den Haag om te lobbyen en zogenaamd advies te geven (wat ze altijd doen in verschillende hoedanigheden). Als we alles maar pikken, verzieken we het prachtige beroep alleen maar meer.
  8. En denken die pensionado's aan het feit dat ik en vele andere net zoals zij toendertijd een gezin een goed leven willen geven? Van mij mogen ze absoluut werken maar ze moeten niet een hele groep gaan verdrukken op de arbeidsmarkt omdat werkgevers een goedkoop plannetje hebben bedacht. Ikzelf ga ervan uit dat ik helemaal geen pensioen heb als ik ooit met pensioen zou mogen gaan.
  9. Omdat ik iets aan wilde kaarten in een bepaald topic op een chauffeursforum, waarvan ik dacht dat er enige relevantie was. Ik snap de verwarring, maar was gewoon aan het rondkijken bij andere bedrijven omdat er zogenaamd een chauffeurstekort is en ik hoor en lees vaak dezelfde eisen opgesteld door mensen die zelf nooit in een vrachtwagen hebben gezeten of gewerkt. Ik heb een beetje zoetstof in de kwark gedaan.
  10. Daar hebben we er weer een, transportsector zit er vol mee....HR niet iets voor je?....je moet zeker je hele leven blijven doen waarvoor je geleerd heb...50 jaar ongelukkig zijn met je werk en dan op je sterfbed denken...had ik maar...terwijl je je laatste adem uitblaast. Kortzichtige gedachten. Voor mij was het een bewuste keuze en dat hokjes denken daar krijg ik dus echt een slappe salade van. Ik vind het werk zelf geweldig, als ik de sleutel omdraai dan heb ik een grijns. Alleen er zijn zaken die echt wel beter kunnen zoals in ieder beroep of zit ik niet op het juiste forum? Nederland is zo klein dat ik na een hele dag werken nog steeds naar huis kan rijden, waar ik ook woon en werk. Een werkgever hoeft mij niet te babyzitten. Eerder thuis betekent ook dat je eerder aan de slag kan. In andere werelddelen doen ze hier niet zo moeilijk over. Een pensionado op een plek zetten waar de jongere generatie hoort te zitten voor minder geld is gewoon werkverdrukking. Ik zeg niet dat pensionado's niet mogen werken, ik zeg dat het niet ten koste moet gaan van een hele grote groep welwillende en hardwerkende middengroep die bezig is om weer een nieuwe generatie voort te brengen en te voeden. Overal zoeken ze chauffeurs volgens jou...moet je maar goed luisteren wat werkgevers allemaal willen van je. Het moet maar zo min kosten en extreem laag risico hebben. Vandaar ook de VOG... Ben overigens nooit ziek, geen schade en ben niet in aanraking geweest met justitie. Als er een chauffeurstekort is dan pas je altijd bij een bedrijf....als de nood hoog is dan wil je toch gewoon de klus geklaard hebben? Dan ga je toch niet lopen ouwehoeren? Gewoon aanpakken, schouders eronder en laat iemand zich maar bewijzen. Daarvoor heb je nu eenmaal een proeftijd of tijdelijk contract. Er is teveel bla bla en te weinig tjakka tjakkaaaaaa! Tijd voor kwark! 😋 Ps: Doornekamp gefeliciteerd met je vaste aanstelling!
  11. Proost mensen, geniet ervan. Ik pak een bakje salade.
  12. Als er zoveel chauffeurs tekort komen, waarom zijn er dan zoveel idiote eisen opgesteld door HR-idioten die zelf meer dan 100 km naar een standplaats rijden..... Alleen maar door een HBO-papiertje? Die heb ik ook, maar ik mag niet meer dan 20km van de standplaats wonen.... ja mensen we hebben echt een tekort. Gepensioneerden worden uit bed gehaald om weer achter het stuur te kruipen want een 70-jarige pensionado is veiliger op de weg dan een sterke knul van in de 30. Of je moet zo jong zijn dat ze je alles wijs kunnen maken. Dacht je dat bijvoorbeeld mijn vrouw zoveel moeite hoeft te doen om te veranderen van baan? Dacht het niet. Oh jee een man die kan nadenken en wat levenservaring heeft, die moeten we niet achter het stuur hebben. Stel je voor dat hij iets ziet wat niet door de beugel kan. Hij kan zichzelf reddden zonder te bellen....maar wat moet men dan doen op kantoor....Hard werken word niet meer beloond, idioten regeren de wereld. Zo dat moest ik ff kwijt.
  13. Gamer

    Mooy

    Laten klappen en dan lekker daarna doorgaan onder een nieuwe naam en sommige mensen neem je mee en de "dure" moeten op zoek naar een andere hobby. Of je gooit iedereen er gewoon uit. En start fris en fruitig, alsof er niks gebeurt is. Er is al belangstelling....goh....verrassend... https://www.ad.nl/gouda/waddinxveens-transportbedrijf-mooy-failliet-260-ontslagen~a3aa66ff/
  14. Zelf rijbewijs halen heb je meer kans (wel C + E halen) , je komt toch waarschijnlijk i.v.m. leeftijd, afstand of om een of andere reden (smoes) niet binnen bij een bedrijf die het wel via STL wilt regelen. Oh ja en kom je wel binnen dan mag je iedere dag het zware werk opknappen. Kies voor de vrije keuze van werkgever!
×