Spring naar bijdragen

Kenworth

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    35
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Kenworth

  • Verjaardag 25-08-1984

Converted

  • Beroep
    Hoofd Planner

Kenworth's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Heb ik het eigenlijk andersom gedaan, als ik hier de meeste adviezen eens globaal doorlees. Ik heb eerst VWO gedaan. Daarna ben ik gaan werken in de supermarkt om mijn groot rijbewijs te halen. Daarna ben ik gaan rijden en ondertussen volg ik nu schriftelijk een HBO opleiding (Logistiek Management). En ik heb er geen moment spijt van. Ondanks dat veel mensen in mijn omgeving het ook zonde vonden van mijn opleiding, ben ik toch gaan chauffeuren. Dat was iets wat ik al van jongs af aan wilde en gelukkig heb ik wel ouders die bij in deze beslissing steunen, simpelweg omdat ik al eerder chauffeur wilde worden, dan dat het duidelijk was dat ik vwo kon doen. Ik vind het vele malen belangrijker dat je werk doet dat je leuk vindt, dan dat je werk dat wat je omgeving van jou verwacht. Het is jouw leven en jouw werk. Jij moet het tot (minimaal) je 65ste volhouden en niet je omgeving. Ik rij nu zelf niet meer, heb maar een paar jaar gereden. Ook dit was een bewuste keuze. Een kantoorbaan, als planner, paste meer in mijn straatje en in mijn huidige studie. Echter, ik zal nooit terugdenken, wat als ik nou toch eerst chauffeur was geworden, want dat ben ik geweest. Daarbij heeft "overkwalificatie" ook positieve kanten. Het heeft mij aan mijn eerste baan geholpen en ik viel op bij de leidinggevende binnen het bedrijf. Daarnaast heb je, mocht je besluiten toch kantoorwerk binnen het TRansport te gaan doen, een mooi CV. Je weet tenslotte hoe het in de praktijk werkt, en daar heb ik nog steeds profijt van. Tenslotte ben ik van mening dat het geen enkel nut heeft om wat voor opleiding dan ook te volgen, als je er zelf niet achterstaat. Ik zou dus zelf zeggen, wordt eerst lekker chauffeur, en mocht het niet bevallen, dan ben je ook nog steeds jong genoeg om aan een andere opleiding te beginnen. Ik zou overigens niet bij VTL gaan leren, omdat ik bang ben dat het tempo daar iets te laag ligt. Met zelfstudie of een spoedcursus CCV-B (heb ik ook gedaan) is het prima te doen en je hebt veel eerder je papieren. Op die manier kan je eerst wat nationaal werk doen, voordat je internationaal gaat rijden. Al zijn er ook bedrijven te vinden die je meteen internationaal laten rijden. Of dat verstandig is, is een afweging die ieder voor zich moet maken.
  2. Kenworth

    Stuurknop mag dat?

    Ik meen ook dat het niet mag, omdat het het stuur beschadigd, en het stuur mag volgende APK gene beschadigingen hebben. Maar ik weer niet zeker of dit klopt
  3. Spannend, ik zal voor je duimen, veel succes de 28ste
  4. Kenworth

    Hieperdepiep...

    Gefeliciteerd en succes met je sollicitatie
  5. Ik ben zelf ook overgestapt van chauffeur naar planner (al moet ik er wel bij vermelden dat ik geen planner ben in het beroepsgoederenvervoer), en ben er qua salaris wel op vooruit gegaan. Persoonlijk zou ik zelf nooit voor een vast salaris werken. Ik ben van mening dat een bedrijf nooit een all-in salaris zullen aanbieden, als ze er zelf niet (wat) beter van zouden worden. Ik denk dus dat je dan als werknemer altijd aan het korste eind trekt. Maar dat is natuurlijk ook een keuze die ieder voor zich moet maken, het heeft natuurlijk ook zo zo'n voordelen, zoals al eerder genoemd is.
  6. Wees maar gerust, al het bewijs is (helaas) op efficiente wijze vernietigd
  7. En op de N322, de flitspaal bij de Iveco Dealer flitst helaas ook in 2 richtingen
  8. Succes, ik heb destijds oook een spoedcursus gedaan, voor elk onderdeel 3 zaterdagen. Het heeft voor mij goed gewerkt, en mocht je nog vragen hebben, dan horen we het natuurlijk wel
  9. Oefening baart kunst, dus examentraining is zeker aan te raden, mocht je bij je rijschool om duistere redenen 0 op je rekest krijgen, kan je altijd nog zelf die boeken bestellen op oa www.verjo.nl
  10. Alle nieuwe admins gefeliciteerd met de nieuwe functie. @ Sjoeke: Wie had ooit gedacht dat "ons" eigen forumschaap uit zou groeien tot herder (om maar bij de metafoor van de schapen te blijven)
  11. Kenworth

    Rijtijdenwet .!!!

    Lang leve Canada Flandje
  12. Zonde dat je gezakt bent. Stoeprandjes en over de lijnen, dat waren bij mij ook de redenen dat ik de eerste keer gezakt was. Probeer het idd achter je te laten en ga vol goede moed het volgende examen in, dan lukt het vast. Meerijden wil ik ook afraden, je bent niet alleen zwaar de klos als ze je aanhouden, je bent ook niet verzekert als er onverhoopt wat gebeurd. Daarnaast rijdt een CE combi heel anders dan alleen een bakwagen. Ook heeft iedere chauffeur zijn eigen rijstijl, die hij wellicht, onbewust, op jou overdraagt, waardoor jij dingen misschien eerder fout zal doen bij het examen. Aardig bedoelt natuurlijk van die chauffeur, maar ik zou het persoonlijk niet doen. Enne, idd een duur geintje als je alles zelf moet betalen, weet er alles van, ik hoop dat het de volgende keer beter gaat
  13. Bij mij vonden ze het ook (min of meer vanzelfsprekend) belangrijk dat je de vrachtwagen recht houdt tijdens het rijden, dus hou hem niet alleen letterlijk tussen de lijntjes, maar ga ook niet "slingeren" binnen de lijnen van jouw baan. Dat was destijds bij mij 1 van de redenen dat ik de eerste keer (volkomen terecht) gezakt was. Verder natuurlijk veel succes met je examen!
  14. Kenworth

    Racetrucks

    Ah vandaar, een zeer goede beslissing, jammer dat die (professionele) coureurs zelf niet de gevaren ervan in zien.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden