Goedemorgen,
Ik ben weer op het punt om bij een nieuwe werkgever te moeten gaan werken. Bij mijn vorige werd het jaarcontract niet verlengd ivm 'teruglopende werkzaamheden'... Ik denk er het mijne over, maar dat is niet de orde van dit topic.
Nu wil het feit dat ik bij 2 bedrijven aan de slag kan die mij kunnen bieden wat ik zoek.
Ik ga geen namen noemen en ga er ook geen zoekplaatje van maken. Ik hoop dat jullie met een eerlijk antwoord kunnen komen.
Bij bedrijf A kan ik aan de slag als repatrieeringsmedewerker. Daar ga ik op een 6-lader of 8-lader Europa in om gestrande voertuigen op te halen. Dit bedrijf wil mij D5 geven. De kans op weekenden is normaal buiten hoogseizoen nihill. In het hoogseizoen (eind juni tot half september) kunnen meermaals weekenden erin zitten.
Bij bedrijf B kan ik aan de slag op een gesloten autotransporter. Daarmee ga ik ook Europa door om bij autoshows, evenementen en fotoshoots de nieuwste en nog niet uitgekomen auto's te laden/lossen. Dit bedrijf geeft mij E6. De kans op weekenden is veel groter.
Ik heb beide takken van transport gedaan, maar mijn voorkeur geniet toch het gesloten transport omdat je dan toch op plekken komt waar de 'gewone man' bijna niet komt.
Wat mij ook steekt is dat bedrijf A niet hoger wil dan D5 terwijl het werk op zich nagenoeg gelijk is. Je bent op pad met die auto's en je weet dat er weekenden in kunnen zitten. Of zie ik dit verkeerd?
Zijn er jongens/meisjes hier die deze takken van transport doen of gedaan hebben en wat zijn hen ervaringen. En wanneer behoort een bedrijf zijn personeel in de D of E schaal te plaatsen? Of zijn daar geen regels voor?
Als ik naar dat 'D5 bedrijf" zou gaan dan lever ik zowat 300 euro per maand bruto in (volgens de TLN-CAO) en dat is veel geld.
Nogmaals, we gaan er geen zoekplaatje van maken welke bedrijven ik bedoel maar wil gewoon een eerlijk advies/mening van jullie.