Spring naar bijdragen

TPR

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    18
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

TPR's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. TPR

    TruckParking Roosendaal

    Update?! Ondertussen is ook de toilet/douche ruimte geopend voor de vrouwelijke chauffeurs en is tevens de 'relaxruimte' geopend. Zoals eerder aangegeven beschikt de 'relaxruimte' over gratis WiFi, een wasmachine en een droger.
  2. Oke, nu mijn persoonlijke mening. Vreemd is het natuurlijk wel dat eerst wordt gezegd door zowel de Bulgaren als de FNV dat ze doorgaan tot het einde en amper 24 uur later opeens vertrekken naar Bulgarije? Misschien is dat ook wel wat er juist mis is bij de bond, veel praten en weinig doen! Na vandaag heb ik een hele andere kijk gekregen op het hele gebeuren, naar mijn idee zijn de Bulgaarse chauffeurs ook alles behalve zuiver! Probleem is dat de Nederlandse vakbonden jaren hebben liggen slapen om er zelf maar warmpjes bij te kunnen zitten. Ze moeten zich druk maken om de duizenden en misschien wel tienduizenden Nederlandse mannen en vrouwen die door de toestroom van Oost Europeanen hun werk/inkomen/passie zijn kwijtgeraakt! Die al maanden/jaren wachten op de juiste baan, maar deze niet krijgen omdat Polen etc deze hebben gekregen. Op het moment is het dweilen met de kraan open, ze hadden er jaren geleden al moeten staan. En dan niet komen met EU regels etc, want volgens mij is de wil van het volk behoorlijk sterk (Kijk maar eens naar Oekraïne). Het is te makkelijk om te zeggen dat de chauffeurs hier van een afstand maar commentaar geven. Tuurlijk doen ze dat, er wordt namelijk al jaren niet meer naar ze geluisterd! Hetzelfde geldt voor bouwvakkers, schoonmakers etc. De Nederlandse regering investeert namelijk liever in Oost Europeanen (en sinds de crisis ook zuid) ipv hun eigen volk. Dit is absoluut niet discriminerend of wat dan ook! Als je Namelijk werkgevers verplicht om iedereen hetzelfde salaris te geven zal deze eerder geneigd zijn om weer Nederlandse beroepschauffeurs aan te nemen. Nogmaals, het verhaal met de Bulgaren heeft 2 kanten, wij zijn slechts diegene die maar 1 kant horen, waardoor we het allemaal maar voor waar nemen. De echte waarheid zullen wij nooit weten...
  3. Punt is dat de vakbonden in Nederland geen ballen hebben zoals de vakbonden in andere landen. Bepaalde besluiten worden te makkelijk geaccepteerd, terwijl juist de bonden de mensenmassa kan bereiken. De Bulgaren hebben deze strijdt gewoon verloren en gaan gewoon echt geen centen zien. Het bedrijf zal zich failliet laten verklaren wanneer nodig en de inboedel hebben ze allang en breed ergens anders gestalt, zo dom bedrijf is Yetim echt niet. Daarnaast is deze kwestie te klein om indruk te maken in de rest van Europa. 12 Bulgaren zijn slechts een zandkorrel op het Scheveningse strand. Bovenstaande mening is trouwens persoonlijk en niet van TruckParkingRoosendaal.
  4. Het betreft natuurlijk wel een Bv, dus als ze zich failliet laten verklaren hebben ze sowieso niets.
  5. Het conflict is nog niet ten einde, ook vannacht zullen zij nog op de Truckparking in Roosendaal staan. waarschijnlijk zal het vanavond nog op Omroep Brabant komen. Er is i.i.g. Meer dan genoeg aandacht voor deze chauffeurs. Ik denk wel dat de FNV ook eens nog harder op moet komen voor de duizenden werkloze Nederlandse chauffeurs.
  6. Morgen is het verhaal waarschijnlijk ten einde..
  7. Zeer apart... De vrachtwagenchauffeurs zijn nu onder gebracht op de beveiligde TruckParking in Roosendaal. Waarschijnlijk wordt ook dit betaald door de FNV Bond? Het lijkt me zeer sterk dat al die Bulgaarse chauffeurs daar lid van zijn?
  8. TPR

    TruckParking Roosendaal

    Dat komt omdat er een nieuwe website in ontwikkeling is speciaal voor de truckparking.
  9. TPR

    TruckParking Roosendaal

    Het is alweer even geleden, maar ik zie dat de discussie volop gaande is. Feit is dat er natuurlijk verschillende voorkeuren zijn voor eetgelegenheden en dat is maar goed ook! Wij kunnen als TPR natuurlijk niet (mee)beslissen op het gebied van horeca gelegenheden. De basis voor deze bedrijven ligt absoluut niet bij bezoekers van de truckparking. Verzekeringsbedrijven zullen steeds vaker gaan verplichten om op een bewaakte parkeerplaats te staan/overnachten, dat chauffeurs niet om gaan rijden voor onze parking is begrijpelijk. De parking dient zich in eerste instantie te richten op overnachters bij de Wouwse Tol, de parkeerplaats bij Moerdijk en natuurlijk de wildparkeerders in en om Roosendaal. Bij de Wouwse tol is natuurlijk het 'van der Valk' hotel verdwenen, zeer jammer mijn inziens want een La Place lijkt me ook niet geweldig. Helaas is contact krijgen met de nieuwe managers van de nog te openen horeca gelegenheden lastig, echter willen we wel dat passanten bijvoorbeeld een gratis bakje koffie kunnen halen of korting kunnen krijgen op hun maaltijd. Een in Nederland woonachtige chauffeur zal niet warm lopen voor douche en was faciliteiten, zij doen dat gewoon thuis.
  10. TPR

    TruckParking Roosendaal

    Het ligt aan de situatie, soms betreft het een zogenoemde APB ofwel is de chauffeur naar buiten gegaan met zijn fiets via de looppoort, maar wilt deze de volgende ochtend met zijn auto naar binnen. Het systeem denkt op dat moment dat de chauffeur nog binnen staat. Om ongemak te voorkomen zou er bij de looppoort ook een mogelijkheid moeten komen om in -en uit te checken... De andere situatie is als er een chauffer een wagen komt omruilen of iets dergelijks, meestal brengt jullie planner ons daarvan op de hoogte, soms ook niet. Mocht het een ander situatie betreffen dan hoor ik deze natuurlijk graag per Prive bericht.
  11. TPR

    TruckParking Roosendaal

    In eerste instantie richt de parking zich natuurlijk op nacht passanten, immers zullen die langere tijd blijven dan de middag passant. De Buitenlandse chauffeurs nemen vooral zelf hun eten mee en koken hun prakkie achter in hun trailer, zij zullen niet snel de centen hebben op zich vol te proppen bij een Burger King. De afdeling Toezicht & Handhaving van de gemeente houdt zich alleen bezig met parkeren in de binnenstad en niet met vrachtwagens op het industrieterrein, dit wordt als het goed is gedaan door de politie. Ik begrijp hierin je ergernis, maar als wij bij wijze van spreken zouden kiezen voor het eerste uur gratis tussen bijvoorbeeld 10:00 en 18:00 en de passant is binnen het uur weg, dan is de omzet 0,0 euro. Er moet daar dus een goede tussenweg in gevonden worden. Daarom is het belangrijk om zoveel mogelijk input te krijgen van de mannen die dagelijks op de weg zitten. Het is bijna onmogelijk om bij bepaalde winkels met een aanhanger te lossen, de Hema in Roosendaal zit in het hart van de stad en het kan er behoorlijk druk zijn met verkeer. De chauffeurs van C & A en AH moeten in Roosendaal soms helemaal gekke capriolen uithalen om te kunnen lossen. Er zijn genoeg plekken in Roosendaal waar je je aanhanger neer kan zetten, zonder dat je ook maar iemand in de weg zit, helaas hebben wij daar geen invloed op. De afdeling toezicht & handhaving (gemeente) en service & onderhoud (Parkeer Beheer) zijn geheel gescheiden.
  12. TPR

    TruckParking Roosendaal

    1 euro per uur, daar kan je in het centrum van Roosendaal niet eens je auto voor parkeren ;-)
  13. TPR

    TruckParking Roosendaal

    A. Het tarief is in alle garages in Roosendaal hetzelfde, piek tarief 1,80 en daltarief 80 cent. Ik ken geen garage in Nederland waar je na 19:00 uur doordeweeks slechts 80 cent per uur betaald. Daarnaast is het gratis parkeren op officiële koopzondagen. Maar goed, anders moet je naar Breda gaan waar je 2,40 per uur betaald? B. Onmogelijk, er is 24 uur per dag iemand aanwezig op de meldkamer, gesprekken worden binnen 15 seconde altijd opgenomen. Daarnaast zit je in een autoluw gebied en dien je sowieso al voor 11:00 uur uitgereden te zijn ;-) C. Inwoners van Roosendaal waren ook niet te spreken over de parkeerplaats vroeger op de Nieuwe Markt. Ik geloof dat inwoners zich eerder druk maken om de binnenstad, dan het parkeren. Mensen lezen helaas graag rampscenario's in de krant... Overigens vind ik dat we wel heel erg off topic gaan, ik was benieuwd naar chauffeurs met ervaringen mbt de truckparking en/of ideeën om het aantrekkelijker te maken.
  14. TPR

    TruckParking Roosendaal

    Deze reactie raakt kant noch wal, dat de parkeergarage onder de Nieuwe Markt zijn problemen heeft gehad weet iedereen, op het moment is er nog slechts 1 lekkage. Ik vind eerder de ruimte boven de garage afschuwelijk en onaantrekkelijk, daarnaast ken ik geen parkeergarage in Bergen op Zoom, Etten Leur of Breda die zo verlicht en ruim is. En parkeerbeleid een mislukking? Op straat of in de garage? OT: Ik geloof dat bewaakte parkeerplaatsen het vooral moeten hebben van overnachters, dus chauffeurs die nu nog hun vrachtwagen neerzetten bij de Wouwse Tol en los op het industrieterrein. Overigens wist ik niet dat aanhangers zovaak per dag worden afgekoppeld!
  15. TPR

    TruckParking Roosendaal

    @Valkje Het dwingen valt nu nog mee, anders zouden er vele malen meer passanten zijn. Van horen zeggen zal de gemeente echter het parkeerverbod in 2014 strenger proberen te handhaven. Overigens geloof ik niet dat het de gemeente te doen is om alleen de aanhangers, maar gaat het DENK ik meer om de wildparkeerders uit landen ten oosten van Nederland. Bij de Wouwse tol zijn ze alles behalve blij met deze parkeerders, hetzelfde geldt voor bedrijven die gevestigd zijn aan industrie terrein Borchwerf 1. Bij het nieuwe industrieterrein worden meer hekken geplaatst om de bedrijven, puur om vrachtwagens te weren in dit gebied. @combidriver Ik snap je punt, als je werkgever waarde hecht aan beveiliging van goederen, dan kunnen ze ook wel 2 euro per dag missen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden