Spring naar bijdragen

Nightstalker

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    24
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Nightstalker

  • Verjaardag 25-04-1981

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Nightstalker's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Nou inderdaad ja, er was van de week een reclame ofzo op de radio met een brandweer sirene, ik trok net op voor een groen verkeerslicht en zat te zoeken waar de brandweer vandaan zou komen om zo mogelijk plaats te maken
  2. ze zouden degene die die mail beantwoord heeft is twee uur op een stoel moeten zetten en er verplicht naar kijken... had de borden weleens gezien langs de kant van de weg, en er even snel naar gekeken, maar nu ik de foto wat beter / langer bekijken worden je ogen er echt gek van ja... blijven scherp stellen op iets wat niet scherp te krijgen is
  3. Nightstalker

    Gelijke sirenes

    ik heb er geen problemen mee, als ik een sirene hoor en ik heb ontdekt waar die vandaan komt, want vooral in de bebouwde kom is dat soms lastig te horen, ga ik aan de kant als ik ruimte heb, wat het ook is... Als je geen ruimte heb om aan de kant te gaan maakt het ook niet uit wat er achter je zit en er voorbij wil. (ja en ik snap als er iemand ligt dood te bloeden is dat erger dan dat er een schuur in de fik staat)
  4. inderdaad denk ik dat de meeste hier de vragen beantwoordden als mag je trekker rijden met C, dus E niet nodig? ik ben het met je eens dat je wel CCV-B nodig hebt!
  5. nou ik weet niet waar jij je rijbewijs gekregen hebt, bij een pakje becel light ofzo?? ik heb een examen af moeten leggen en heb daarmee dus bewezen te kunnen rijden Barf:stom:
  6. nou denk van niet, dus als ik dan altijd met een bakwagen rij met vangmuil koppeling dan heb ik ook CE nodig omdat er een aanhanger achter kan, vangmuil of koppel schotel is niet zo'n verschil... beide om iets aan te koppelen... mij is geleerd dat ik met mijn C een losse trekker wel mag rijden. edit: en ik denk ook niet dat er op de papieren van een trekker staat wat je oplegger max. mag wegen omdat dit mede afhankelijk is van het aantal assen wat je oplegger heeft??? (geen idee want rij bakwagen, maar dit lijkt me niet logisch)
  7. das lekker zeg! als je op een nieuwe wagen rijdt leer je die (vind ik) voorzichtig aan kennen en kan je er na een tijdje mee lezen en schrijven maar vind het niet eerlijk je gelijk achteruit rij dingen te geven tussen krappe paaltjes... wel netjes dat je dat goed deed dan! :tu: chauffeurskaart is zeker niet de kaart voor de digitale tacho of denk ik dan te makkelijk??
  8. Nightstalker

    adblue

    we hebben nu een huur CF erbij rijden die ook ad blue erbij heeft, volgens de jongens van de garage is die troep ook in jerrycans of zo'n groot vat met electrisch pompje te koop voor de grotere verbruikers, dan kan je op je standplaats tanken...
  9. ja zo'n doodskist bovenop waar die polen in liggen te ronken! nee nadeel van bed is dat je daar met enige regelmaat gebruik van moet maken, en ben gewend aan tegen lekkere warme billen aan te liggen [small]en niet die van een andere chauffeur ofzow voor de wakkere onder ons op dit tijdstip![/small]
  10. beetje mens-eigen he... ik moet eerlijk toegeven dat toen ik een jaar of 15 was, ik op de fiets nergens naar keek, toen ik mijn b rijbewijs ging halen kreeg ik de andere kant te zien, 'die klote fietsers die nergens naar kijken' vanaf toen ben ik me heel anders gaan gedragen op de fiets... 6 jaar later motor-rijbewijs gehaald, weer een andere kant zien, vanaf toen (nog) meer het besef gekregen om aan de kant te gaan voor motor muizen als het druk op de weg is. een half jaar later vrachtwagen rijbewijs gehaald, dus kreeg weer een andere kant te zien dan 'die klote vrachtwagens die nooit doorrijden en die hem zomaar naar links gooien als ze in willen halen' ik denk dat, als mensen een keer zelf op de motor / of in de vrachtwagen zitten, er een stuk meer onderling begrip komt! en misschien dan ook een veiliger en rustiger verkeersbeeld.
  11. we rijden (en plaatsen) kluizen en geldautomaten door heel NL, dus bezoekje groningen is geen uitzondering, het is natuurlijk wel anders als een vrachtwagen die 9 uur per dag rijdt, ik rij per dag gemiddeld 350km... zal eens een rekensommetje maken voor de baas :) thnx voor de info iedereen! edit: ik hou het aan de veilige kant, gemiddelde km/dag = 300km (1500 per week) 45 weken per jaar werken, waarschijnlijk meer, als ik vrij ben rijdt een collega op mijn LF.. 1500km x 45weken = 67500km per jaar gemiddeld verbruik volgens boordcomputer is 17.2 liter op 100km, is 1 : 5,8 67500km / 5,8 = 11638 liter diesel. prijs per liter diesel €1,20 (krijgen wat korting bij lokale shell pomp) 11638 x €1,20 = €13.966,00 op jaarbasis besparing 3%: €419,00 besparing 4%: €559,00 conclusie: baas lult uit zijn nek whaha na 4 jaar gegarandeerd geld opleveren, zeker als de brandstof prijzen verder stijgen, en daar hoeven we heus niet bang voor te zijn dat dat NIET gebeurd...
  12. hier in nl mogen ze je portemonee enzo pas checken als ze een reden tot verdenking hebben, zal in Belgie makkelijk anders kunnen zijn, als het je overkomt en je gaat ertegen in nemen ze je misschien wel mee...
  13. wat denk je zelf??? het is voor beide een voordeel! whaha, het boeit me op zich niet echt veel maar toen het ter sprake kwam, kwam ie met die bullshit aan, zeg dan gewoon dat je te vrekkerig bent ... ik geloof dat een spoiler incl spuiten rond de 1500 euri's uitkwam.
  14. ik rij een LF45 zonder dakspoiler, omdat dit volgens mijn werkgever veel te duur is en een auto 8 jaar mee moet gaan wil je de kosten van zo'n spoiler eruit halen, dit lijkt me bullshit, zeker omdat zo'n beetje heel nederland met zo'n ding op zijn dak rondrijdt. Ik kan hier verder op internet niks over vinden, hoeveel minder weerstand en dus brandstof je bespaard, weet iemand waar ik dit kan vinden?? met spoiler ziet een LF er nog een beetje leuker uit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden