Spring naar bijdragen

snorre

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    21
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

snorre's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. snorre

    Nachtrust

    Dat was vroeger zo. Staat nu nergens meer zo omschreven.
  2. Ik zie boven aan staan 30-11 2011 Volgens mij hebben we die datum nog niet gehaald. Het lijkt dus op een loonstrook uit de toekomst.
  3. Heb bij Rewi nog geen buitenlandse kentekens gezien. Wel verschillende keren buitenlandse chauffeurs aangetroffen op Ned . auto,s. Wordt door Rewi-chauffeurs zelf ook bevestigt.
  4. Je kunt zelfs 4x dezelfde cursus doen. Collega heeft 2x herhalingscursus ADR gedaan. Beide keren gezakt trouwens, maar hij heeft er zijn punten wel voor gekregen.
  5. snorre

    Voorkomen in Belgie

    Maak momenteel hetzelfde mee. Zou in juli 2008 een aanrijding hebben veroorzaakt in de file bij St. Job. Ik heb er niks van gemerkt. Ze rijden mij volgens het proces verbaal vervolgens voorbij, en laten niets merken of horen. Ze hadden toch naast mij kunnen toeteren of voor mij gaan rijden en afremmen. Helemaal niets dus, ze waren waarschijnlijk niet zo zeker van hun zaak. En vervolgens zou ik zijn gevlucht, kan ook makkelijk natuurlijk wanneer je in de file rijdt. Volgens het verhaal van hun schade zou ook mijn rechtervoorkant zwaar beschadigd zijn, maar ik vind er zelfs geen krasje op. Heb intussen de VNB ingeschakeld. Die hebben intussen er voor gezorgd dat de rechtzitting is verplaatst zodat we meer tijd krijgen voor verweer. Alleen al het feit dat ze er aan beginnen geeft mij al veel vertrouwen in een goede afloop. Jij zou bv. ook de VNB kunnen inschakelen (08000225022). Succes.
  6. Hij doet het wel goed. De werknemer mag kiezen: 200 % of een vrije dag. Dus niet 200% en een vrije dag. Staat allemaal in het cao-boekje, volgens mij op blz 34.
  7. snorre

    Vrachtwagen klem in Akkrum.

    Ben daar toevallig ook werkzaam en het betrof hier dus een uitzendkracht van Worktrans. Hij zei voor het eerst met een bakwagen op pad te zijn. Zijn "tomtom" stuurde hem daar langs en wanneer je dus alleen daar naar kijkt dan kan het weleens verkeerd aflopen. 3 maanden geleden was het wel een chauffeur in vaste dienst. Denk dat ze intussen wel zoveel hebben betaald dat we het viadukt maar overnemen.
  8. Zo gauw je op je standplaats komt, stopt je onkostenvergoeding. Ook al ben je er maar 5 minuten. Vervolgens begint het opnieuw te tellen zodra je weer vertrekt. Maar dan krijg je dus de vergoeding die geldt voor de eerste dag (bij een meerdaagse rit) Dit is weinig wanneer je dus s'morgens voor 12 op standplaats komt, na 12 maakt het minder uit, alleen moet je zorgen dat je weer voor 5 uur kunt vertrekken. Niet alle werkgevers passen de regel zo toe. Maar degenen die met blackboxsystemen werken meestal wel, omdat het gewoonweg in het salarisprogramma is ingeprogrammeerd. De cao is hierover niet echt duidelijk. Heb het zelf eens aangekaart bij iemand van de caocommissie,maar die vertelde mij dat er niets aan te veranderen valt omdat het nu eenmaal zo is geregeld destijds. Bij de regeling is er destijds van uit gegaan dat wanneer je voor 12 uur vertrekt, je eventueel eten van huis mee kunt nemen en dus met een lagere vergoeding toe kunt. Vandaar dus de zogenaamde eerste dag bij meerdaagse ritten. Vertrek je na 17.00 uur, wordt er vanuit gegaan dat je thuis al hebt warm gegeten. Dus weer een lage vergoeding van je avonduren. Dat het in de praktijk vaak anders is, hebben ze dus toendertijd niet goed over nagedacht. Althans 1 van de onderhandelingspartijen niet. Het zou volgens mij rechtvaardiger zijn om de lage vergoeding pas toe te passen wanneer je bv. langer dan 2 uur op de standplaats bent.
  9. Een ding wil ik er wel over zeggen. Je moet kwaliteit bieden en daarmee je klanten proberen vast te houden. In ons bedrijf al een paar keer meegemaakt dat klanten goedkoper zochten en ook vonden, maar later toch weer terug kwamen omdat de concurrentie de lagere prijs niet kon volhouden of geen kwaliteit bood. Verder moet je de klant meer proberen te bieden dan alleen maar het vervoer van A naar B. Je specialiseren. Wat betreft de concurrentie van de Polen. Volgend jaar zijn de europeesche subsidies op het materiaal voor hun afgelopen. Nog eerst eens zien hoe ze dan nog weten te concurreren, als wij hun auto,s niet meer meebetalen. En de lonen gaan daar veel sneller omhoog dan in Ned. Er zijn tegenwoordig al heel wat Duitse chauffeurs in Polen werkzaam omdat ze daar meer kunnen verdienen dan in D. En last but not least; wij Ned. chauffeurs leveren nog steeds de beste prestaties van Europa. Dat zal elke europeesche verlader toegeven, (al willen ze er niet allemaal ook voor betalen). En dat mag best ook wat meer kosten. De Ned. chauffeur is nog steeds zijn geld 100 % waard.
  10. Leuk bedacht, maar zo is het dus niet. Er wordt namelijk 4.5 uur terug gekeken. En zo als jij het stelt, heb je wanneer je 4.5 uur terugrekent, maar een half uur pauze, en dus geen 45 minuten.
  11. Heb het gezien gisteren. Vond dat we gewoon een beetje belachelijk werden gemaakt. Iedere chauffeur zou dus oververmoeid achter het stuur zitten. Beetje te ver gezocht volgens mij. Die dame had mij trouwens ook wel even mogen masseren en woon nog in de buurt ook. Had ik dit maar eerder geweten.
  12. Leuk werk is heel mooi en belangrijk. Maar leuk werk is nog mooier wanneer je in E wordt uitbetaald.
  13. Je moet alle kosten die maakt onderweg (dus de extra kosten omdat je niet thuis bent) tot je onkosten rekenen. En dan moet je dus van normale maaltijden uitgaan, er van uitgaande dat je die thuis krijgt tenminste. Dat je dan soms ergens goedkoop in een kantine kunt eten is alleen maar meegenomen. Die mogelijkheid heeft niet iedereen. Je pilsje of wijntje s'avonds niet vergeten, die kost mij onderweg heel wat meer dan thuis. Niet als een kluizenaar s'avonds in je cabine blijven zitten, of zit je thuis ook altijd alleen op de bank? Ook alle telefoonkosten die je onderweg maakt voor je sociale kontakten enz. Trek dat allemaal maar eens af van die €41.28, houd je niks over, maar moet er dik geld bij. Dus conclusie: onkostenvergoeding flink hoger.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden