Spring naar bijdragen

swoike

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    118
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

110 Excellent

Over swoike

  • Rang
    Senior Forumlid
  • Verjaardag 30-10-1958

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. swoike

    centre routier strassbourg

    Na laad en douaneproblemen in zwitserland zat ik vrijdag een beetje te dubben waar te eten en te staan tot zaterdagmorgen, en nog op tijd binnen te kunnen komen binnen de diensttijd. De autohofen op de A5 tussen Basel en Offenbach stonden al vol, besloten centre routier in strassbourg te bellen met de vraag tot hoe laat zij open waren. Ze gaan dicht om 22 uur, maar toen ik zei dat ik pas 21.30 a 2145 uur daar ging zijn, kreeg ik antwoord dat hij de keuken wel even iets langer open zou houden en dat ik welkom was. Resultaat: aankomst 2140 u, eerst nog een aperitiefje aan de bar, een koud voorgerecht en nog keus uit 4 menus als hoodschotel. Kaas, dessert en koffie achteraf en buiten om 23 u na betaling van 22 euro. Het is de 2e keer dat ik daar eet, en beide keren heb ik lekker gegeten. de eerste keer gedurende de week en op een beschaafder uur en een gezellige tijd gehad met enkele nederlandse kollegas. Nu (vrijdagavond) slechts nog een 3 tal franse routiers aanwezig, maar toch nog wat afgelachen (vooral met le petit belge....). Blijkbaar hebben deze mensen de zaak een tijd terug overgenomen en zijn langzaam de zaak aan het renoveren, ze zijn nu aan de douches bezig. Ze hebben nog wel een hoop werk te doen maar kan het toch aanraden. adres: 1 Rue du Rheinfeld, 67100 Strasbourg, Frankrijk Volg de borden voor port de strasbourg als je vanaf offenburg komt of vanaf het noorden offenburg en illkirch grafenheim volgen en dan port de strassbourg. Centre routier vind je altijd plaats, het is een enorme parking.
  2. swoike

    Giga boete.!!

    Was dat sarcastisch bedoeld ? maandje terug stond ik na belading met een roemeense chauffeur van een hongaars bedrijf te wachten op papieren. Hij begon vragen te stellen over manier van werken bij een belgisch bedrijf. Hij moest namelijk nog een eind, en moest 2 dagen later leveren, wat eigenlijk te kort was. hij vertelde als hij het niet haalde hij 1: geen bonus kreeg, 2 : hij waarschijnlijk de volgende weken zware vrachten zou krijgen, zodat hij boven zijn gemiddelde toegelaten verbruik zou komen, wat hem ook weer geld zou kosten, en 3: dta hij zo goed als zeker werk met veel wachturen kreeg, wachturen die hij niet betaald krijgt. Je moet altijd kijken dat je bij de planners goed ligt om het betere werk te krijgen, dat is niet zo raar, dat is bij veel, ook westeuropese, bedrijven zo. Ik probeer wel meer een babbel te doen met zulke mensen, en dit is echt niet de eerste keer dat ik dat verhaal hoor. Dat verbruik heb ik de eerste keer in 2011 al gehoord. Nee, niemand vertrekt met het idee van een andere auto te scheppen. Maar mijn punt is dat het vermoeid zijn niet de enige reden voor een ongeval hoeft te zijn. Telefoneren of met drank op is veel erger als iemand die net out of scope het ding aan de kaai zet, en dus gemanipuleerd heeft, dat telefoneren en drinken gebeurt wijd verspreid, en echt niet alleen met oosteuropeanen, en die dingen zijn veel minder duur aan boetes. Als je de weg opgaat, moet je incalculeren dat je in een ongeval terecht kunt komen, en hoe meer km je maakt hoe groter de kans dat het toch ooit eens gebeurd, zelf schuld of niet.
  3. swoike

    Giga boete.!!

    Dit vind ik dus een kromme redenering. Jij , neemt niks uit de koelkast, drinkt (niet alcoholisch), eet of rookt niet tijdens het rijden , want dat kan ook net genoeg afleiding zijn om iets niet gezien te hebben. Dan heb ik het nog niet om met alcohol op te rijden, of bellen, appen, sms-en en dergelijke, terwijl de kans om die auto met vrouw en kind van de weg af te scheppen net zo groot of nog groter zijn als vermoeid rijden en de boetes hiervoor zijn ook een stuk lager
  4. swoike

    Giga boete.!!

    Dat er minder fraude zou zijn door de regels te vereenvoudigen en iets werkbaarder te maken, daar ga ik met je mee, maar zoals andremast ook zegt, of wij dat nog meemaken ? Maar een fraude systeem goed gebruiken ? Wat is goed gebruik πŸ˜€? Waar leg je de grens ? Maar vooral wie zegt het waar en wanneer te gebruiken ? Je gaat ook altijd verder met die dingen, eerst zoals je zegt het binnen- en buitenrijden, dan de files er tussen uit knippen, en op het einde raak je 2500 km (en meer) per week kwijt 🀐. Maar het belangrijkste, ik en ik alleen, besloot wanneer ik rommelde. Bij ons werd ons altijd gevraagd, "wanneer lossen ?" en er zijn nooit opmerkingen geweest wanneer het toch niet lukte, alleen dan zo snel mogelijk bellen. Ook bij sommige oosteuropese bedrijven zal de chauffeur zelf nog wel beslissen, maar bij een grote hoop wordt het vanuit het bedrijf verplicht, ga je als chauffeur niet mee, krijg je het shitwerk met de minste verdienste, en dat is sommige gevallen echt weinig.
  5. swoike

    Giga boete.!!

    Er is dus geen enkele chauffeur die de kosten van een dergelijk gesofistikeerd systeem met afstandsbediening zelf betaald. Denk zelfs dat de gemiddelde (oost)europes chauffeur zoiets niet kan betalen. Dit is betaald door de baas. Onder voorbehoud, maar deze is op heterdaad betrapt, enkel gereden vanaf de afrit tot op de kontrole, en hij gooide de afstandsbediening weg zodat ze er de speurhonden hebben bij moeten halen. Bij die pool met 20000 euro , die is 2 keer aangehouden op een week, de uren kloppen niet, en dan bij controle hebben ze een systeem gevonden. Ik heb een paar jaar geleden ook ong 3000 euro betaald in DK, omdat ik out of scope gebruikt had waar het niet mocht (op priveterrein), dat noemden ze ook manipulatie 😑 Als er iemand met drank op achter het stuur aangehouden word, gaat de boete ook omhoog naargelang het promillepercentage, en als je een alcoholcontrole ziet en je probeert hem te ontwijken op het laatste ogenblik, en word toch aangehouden door de motorrijders, dan wordt het ook extra duur. Een 10 tal jaar terug vond ik de boetes in Belgie en Frankrijk al buiten proportie, maar blijkbaar word er niet uit geleerd, en zijn boetes van 4500, 8500 euro ed niet afschrikwekkend genoeg. Het is al een tijdje aan de gang in DK dat de boetes hoger en hoger werden, en vinden de Denen dat het nu genoeg geweest. En nog iets, als ik indertijd ( en ik heb het lang volgehouden, zelfs digitaal... 🀐) ging creatief wezen met rijuren was dat omdat ik dat zelf beter van werd, de helft van die oosteuropese sukkelaars heeft geen keuze, het systeem staat erin, het moet gebruikt en terugverdiend worden. Ps; hoop dat dit bericht nu geen 5 keer verschijnt, wou posten, lukte niet (paar keer geprobeerd) en heb intussen eens uit- en ingelogd
  6. swoike

    primafrio

    Totaal niet meer aan gedacht πŸ™„ hoop dat het idd een grap is 🀐
  7. swoike

    primafrio

    De spaanse familie achter Paconsa gooide in 2003, als een donderslag bij heldere hemel alle charters en chauffeurs eruit, met een sociaal bloedbad tot gevolg, en herbegon met een kleinere portugese firma, met dezelfde klanten, hetzelfde werk en dezelfde kleuren, dat later herbenoemd werd tot primafrio en dat in het begin idd voornamelijk draaide op Portugezen en zuid amerikanen. Intussen zijn ze ook de oost europese tour op, en zoeken ze het zelfs verder oostwaarts als roemenie (macedonie). Ik heb toevallig, een paar weken terug, met een paar chauffeurs een zondag gestaan net voorbij Neuenburg, en wat deze mensen vertelden was toch niet helemaal positief, naar hun normen niet slecht in het algemeen, maar met een paar schrijnende uitschieters. Bij Girteka zijn de witrussen en oekrainers in de meerderheid, ze hebben een afdeling in witrusland, in rusland zelf(smolensk), in noorwegen nadat het te duur werd om betrapt te worden op cabotage, en natuurlijk de vestigingen van thermo transit in noorwegen en denemarken. Hun grootste deense charter is Kurt Beijer in padborg, waar niet zolang geleden de deense overheid binnenviel na reportages in de kranten en televisie over sociale mistoestanden... https://www.transport-online.nl/site/96784/deense-politie-gaat-verder-met-onderzoek-naar-kurt-beier-transport/
  8. swoike

    primafrio

    Dit zou,als het waar is, wel eens grote gevolgen kunnen hebben in het koelvervoer, groter dan je op het eerste zicht zou denken. Deze spaanse site heeft het al vaker bewezen goed geinformeerd te zijn. https://www.forotransporteprofesional.es/primafrio-compra-90-las-acciones-girteka-logistics/?fbclid=IwAR0yYqMtW1ZGHFRmx7G1kmal58xxd4WQ-yKCD0u4WbLzB9cmrlHqYuGNByE Primafrio, het vroegere Paconsa, dat 90 % van de aandelen van Girteka overneemt, samen hebben ze een 5500 trekkende voertuigen, 6000 trailers en een 25000 man personeel.. https://primafrio.com/en/company/ https://www.girteka.eu/about-us.htm (Ook 2 bedrijven die, volgend de geruchten 😎, niet de beste naam hebben voor de behandeling van hun personeel)
  9. swoike

    reclameslogans

  10. swoike

    Stukje rijden

    Al een oud filmpje, 10 jaar en niet zo spectaculair, maar de opmerking van Patrese als hij terug in de pits komt, en ze hem bevestigen dat het gefilmd wordt..😎 https://www.youtube.com/watch?v=lRzWSfNd-t8
  11. swoike

    Nieuws in plaatjes

    Ik zag het niet, maar mijn vrouw die achter me doorliep vroeg waar ik in hemelsnaam naar aan t kijken was πŸ€” Van iets verder kijken is dus ook een oplossing....😳
  12. swoike

    Voorruitfoto's!!

    Ok, ik zat er niet ver naast dan πŸ˜€πŸ˜Ž
  13. swoike

    Voorruitfoto's!!

    Omdat wij meestal leeg teruggaan en ons losadres heel kort bij de D 83 ligt, die via Colmar naar de A35 loopt vond de man het nodig om zijn gelijk te krijgenπŸ˜•. Ik heb ook niet moeten betalen, (vloeiend Frans helpt echt πŸ˜‰) , we hebben alleen een lang en ernstig gesprek gehad 😁 Als jullie st Amarin lossen of laden, zit je veel korter op de col en moet je nog alle dorpjes als Thann, Willer, Moosch ed nog door als via de autoweg zou moeten. Dat was dus net die man zijn grote argument, dat ik vanuit Cernay, al die aan elkaar gebouwde dorpjes door moet en dus beter ben via de D 83, dus ik zou me niet te druk maken, CMR onder de man zijn neus en schouders ophalen. PS; man wist dus niet dat ik op weg naar Cernay, na lossen Nancy, gewoon om 3 u 's nachts over de Bussang gekomen was. Je ziet daar 's nachts wel geen enkele oplegger, enkel een paar 19 tonnertjes
  14. swoike

    Voorruitfoto's!!

    Alain, is dat niet het parkeerterrein in Svinesund aan de grens ? Het komt er eigenlijk op neer dat transitverkeer op de N 66 verboden is boven de 3.5 ton en dat zelfs bestemmingsverkeer boven de 19 ton verboden is tussen 22 en 6. We hebben een klant zitten in Cernay en een tijdje terug op zaterdagmorgen leeg op de terugweg bij een controle een hele discussie, was ik na lossen nu nog bestemmingsverkeer of niet, de goede man bleef volhouden dat ik eens leeg in Cernay, terug moest via Strassbourg 😑
  15. swoike

    Jabbeke 's nachts dicht

    Het probleem is/wordt zo groot dat het dweilen is met de (brand)kraan open https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180820_03673319 en het antwoord van de politiek (hij wil wel maar ... https://www.hln.be/nieuws/binnenland/francken-op-korte-termijn-is-probleem-van-transmigranten-onoplosbaar~aa1f47ed/
Γ—
Γ—
  • Nieuwe aanmaken...