Spring naar bijdragen

tamiya2000

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    26
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over tamiya2000

  • Rang
    Member
  • Verjaardag 30-05-86

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Wervik, Belgie
  • Interests
    Trucks, USA cars, RC, film

Recente profielbezoeken

1301 profielweergaven
  1. my story

    Wat je zegt, 80 of 90... scheelt maar een paar minuten... maar dan ligt je verbruik ook een stuk hoger, dusja, wat voor nut heeft het? Lekker op het gemak Oja, ben geflitst geweest in Duitsland, op weg naar Ludinghausen... baantje van 70 dat overgaat naar 50... en 3x raden waar net die flitspaal staat... zucht. Het was ongeveer 3-4u dus ik zag hem helemaal niet... wel gevaarlijk die dingen, die flitsen gewoon recht in mijn harses..;
  2. my story

    Dat is waar. Ondertussen al enkele weken verder, ik heb jammergenoeg geen fotos/verslagen... want fotos bij een hoop tekst leest wat leuker denk ik zo, mijn digitale camera is beetje kapot Maar ik kan wel zeggen dat laatste weken heel leerzaam en leuk zijn geweest, om enkele hoogtepunten op te noemen: Mijn verste reis tot nu gemaakt, Glucose aan de kanten van Troyes lossen (heel klein dorpje, naam ontglipt me even)... ERG mooie streek daar, mooie heuvelachtige wegen met veel lijnzaad velden, een plezier om te rijden. Mijn eerste trip naar Duitsland (Ludinghausen)... apart volk die duitsers, qua truckvoorzieningen vond ik het wel OK, alleen bij het gemiddelde restaurant is het menu niet echt uitgebreid (pomfrit mit schnitzel, pomfrit mit bockwurst, ...) Mijn eerste ritten met een jumbo trailer. Wat is een jumbo trailer? Een tankwagen met de lengte van een gewone koelwagen... is even wennen in het begin, maar leuke ervaring, hiermee moest ik sinaasappelsap lossen (compartiment 1 en 4) bij een klant in SARRE-UNION in Frankrijk (bij Metz), vandaaruit naar Strasbourg in compartiment 2 en 3 celwanden (is een soort melk dat gedroogd word tot poeder, dit is dan veevoer) laden voor een klant in Werken (West Vlaanderen). Een jumbo is wel heel leuk tot je in een doodlopende straat terechtkomt (krispunt lag open) en die smalle straat 100m achteruit mag, wel goede leer ervaring en ik was er ook snel weer uit. Wat heb ik verder nog geleerd? Dat je in Frankrijk op steile hellingen en speciale strook hebt, VEHICULE LENTS genaamd, dit wist ik dus niet en ik was dus blijkbaar, tot grote ergernis van anderen (wat ik achteraf wel begrijp), met 40km/u bergop op de tweede strook aan het rijden. Foutje Dat je veel middelvingers krijgt van andere chauffeurs omdat je geladen ongeveer 80-85 rijd. En zeker als je op scherpe bochten (als je bvb een klaverblad om moet) maar 40 kan doen (ik rij vloeistoffen, zwaartepunt veranderd constant). Dat ik het wel naar mijn zin heb in Frankrijk (wat verder dan, Noord Frankrijk niet echt) Op onbewaakte parkeerplaatsen kom je vaak rare figuren tegen (kijk je door je raam en staat er naast je iemand naar je te kijken terwijl hij, hoe zeg ik dit netjes, zichzelf de hand geeft... Ik heb hem 'vriendelijk' verzocht zijn activiteiten te stoppen... Volgende week neem ik een cameraatje mee en zal ik uitgebreider verslag geven
  3. my story

    Zeker, uit je fouten leer je Geladen rij ik zoiezo altijd maar 85
  4. my story

    Hallo, Het bedrijf ligt idd achter een Shellstation, je moet rechts en dan DIRECT weer rechts indraaien... de eerste keer dat ik er kwam was het zoeken, dat DIRECT rechts had ik vergeten en ik reed rechtdoor.... nooit meer! Het andere bedrijf ben ik ook al enkele keren geweest, gewoon om een andere, volle, trailer op te pikken, dat bedrijf ligt een minuutje rijden ofzo ten zuiden van het eerste... het kleine plekkie waar ik moet omkoppelen ligt vlak aan het water bij een klein straatje
  5. my story

    Edonista: het is een erg goed en eerlijk bedrijf. Wemmers Belgie heeft wat oudere wagens, ze hebben eerst Wemmers Nederland voorzien van nieuwe wagens, volgend jaar zijn wij aan de beurt Duke: wat Edonista zegt, op een forum kan het niet echt kwaad, vind ik, maar bij een klant doe ik het op de nette manier uiteraard.
  6. Wat is dit?

    Thanx, zal het in de gaten houden
  7. Slot bestuurderskant gaat niet meer open

    Geen CV. En idd lang stil gestaan, ze kunnen geen internat chauffeurs krijgen want niet veel willen het nog doen
  8. Slot bestuurderskant gaat niet meer open

    Nu heb ik weer het probleem dat het slot aan mijn kant niet meer open wil. Ik kan het nog wel naar rechts draaien om te sluiten maar niet meer naar links, Ik moet nu instappen aan de rechterkant. Is dit ook zo een Volvo kwaaltje? Eerst de stuurpomp die lekt en nu dit weer, die auto valt uit elkaar zeker?
  9. Wat is dit?

    Geen probleem Valkje Van Wemmers had je heel goed geraden Zal morgen eens kijken in het potje.
  10. my story

    Vertel mij wat
  11. Wat is dit?

    Is idd allemaal aan de bestuurderszijde.
  12. my story

    Dank je. Owja, wat ik vergeten ben te vermelden. Die nacht van vrijdag op zaterdag ben ik de eerste eikel in mijn carriere tegengekomen op de snelweg. 2 vaks weg, werd ingehaald door een vrachtwaggel. Zoeft er opeens een witte VW Golf mij voorbij met een rotgang op de vluchtstrook... ik schrok me ff wezenloos...
  13. Wat is dit?

    Servopomp????
  14. Accu's weekendrust

    Dank je wel, het gaat om dit apparaatje... ik zie niks van merknaam staan.
  15. my story

    Goeie tip, bedankt
×