Spring naar bijdragen

knorretje

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    11
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

knorretje's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Waardering in de gemeenschap

  1. Hoi Kees, dank voor je tip ik zal er binnenkort even een monteur voor aan de jas trekken. Heb je misschien nog meer suggesties van wat er aan de hand kan wezen, kom wel graag een beetje goed voorbereid er mee aanzetten om niet met een kluitje het riet in te laten sturen.
  2. Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Vooral de jongere chauffeurs de goede nagelaten komen uit een tijdperk van automaten en zeer soepel schakelende personen auto's en beginnen met de pook te roeren als het doolhof is. Heb zelf altijd ook op landbouw trekkers gereden en daar moest je het schakelen wel met geduld doen, dus dat clutchen heb ik ook wel geprobeerd is niet de oplossing, Je hebt het over 5 hoog bij opschakelen maar dat wil nu juist niet.
  3. Hoi, Was wellicht beetje onduidelijk, het gaat om de 5e versnelling.
  4. Hoi allen, Rij wel eens met een DAF 105-460 van het bouwjaar 2008 waarbij het schakelen naar de eerste versnelling zeer stroef gaat. Het is een handgeschakelde 16 bak. Wie heeft dit ook meegemaakt en/of weet wat hierbij het probleem is? of wellicht ook een adresje die zo'n bak goedkoop kunnen maken. Alvast bedankt,
  5. Het gaat er niet om wat je verdient, maar wat je ervoor kopen kunt. Ik zou liever er 3% wat inkomen op achteruit gaan als mijn koopkracht 5% omhoog gaat. Die race van loonsverhogingen t.o.v. lastenverhogingen kan de chauffeur nooit winnen. Maar zolang wij gedwee allerlei heffingen betalen waar we niks van terug zien, alleen dat er wat bobo's er mooi weer van spelen zal het vast in onze portemonnee armoe troef blijven.
  6. knorretje

    Brandstofprobleem DAF

    Op kosten van de leverancier is het hersteld. Wat ik een beetje begreep was dat er door de overheid gecontroleerd wordt als de hoeveelheid BIO t.o.v. de hoeveelheid diesel klopt, Om problemen te voorkomen bij de afnemers doen ze er zo weinig mogelijk BIO bij. Als de verhouding spaak loopt van het gemiddelde moeten ze een inhaalslag maken voor een aangifte/controle en wellicht is dit de reden geweest van het hoge % Maar 1 ding weten ze nu wel dit kost ook geld!
  7. knorretje

    Brandstofprobleem DAF

    RobNiat, het was de nieuwe KIWA gekeurde dubbelwandige bedrijfstank die begon te roesten. Maar dit was wel de aanleiding dat wij erachter kwamen dat de geleverde diesel bij ons de oorzaak was. Nu zal het vast zo zijn dat een DAF niet op olie/vet loopt en een ander merk wel, zie de oude diesels die getankt worden bij de supermarkt. Met nieuwe diesel in de bedrijfstank en nadat de tank en filters zijn schoongemaakt/ vervangen loopt alles weer als een zonnetje. Ik wou er alleen mee aangeven dat je de diesel niet uit moet vlakken, en het zal natuurlijk zo wezen dat bij het ene merk de motor fijner afgestelde verstuivers heeft dan de andere. Zodra ze op water lopen komen er vast weer problemen van andere orde. Maar ik ben het met je eens dat een bordje op de balie bij de DAF let op de diesel/algen het daar wel iets meer problemen geeft.
  8. knorretje

    Brandstofprobleem DAF

    Wij kregen ook problemen met de diesel van een leverancier. De trekker had ineens nukken, de auto liet ons staan. Wat de oorzaak was laat zich al raden, maar hier kwamen wij pas achter toen onze nog geen jaar oude brandstoftank roestplekken vertoonde. En wat bleek na leeghalen er zat +/- 15 cm. drab/vet op de bodem van de tank. Na onderzoek kwam het hoge woord eruit er was i.p.v. 5 á 6% plusminus 10% BIO toegevoegd, en hier hebben de motoren vooral bij koud weer geen zin in dat gestolde vet.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden