Spring naar bijdragen

Showfeur

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    403
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Showfeur

  • Rang
    Zeer gewaardeerd poster

Profile Information

  • Gender
    Male

Recente profielbezoeken

7191 profielweergaven
  1. Showfeur

    van Wanrooy

    Iedereen kon het duidelijk zien in wat voor transport ze zaten: :
  2. Showfeur

    Salaris correct?

    3250€ Lijkt mij helemaal niet zo slecht voor D3. Veel chauffeurs zitten in D6 of zelfs in E7, dan zal je met diezelfde uren en overnachtingen wel in de buurt van de €4000 kunnen komen. €5000 lijkt mij echter extreem veel, en nauwelijks haalbaar als je binnen de rijtijden wil blijven.
  3. Showfeur

    Chauffeurspas

    Het enige wat ik kan bedenken, is dat bij sommige modellen het contact aan moet staan. Anders komt er "uitwerpen onmogelijk" te staan.
  4. Showfeur

    Kleine poolse bestelvrachtwagens

    Aan de rijtijdenwet houden lukt mij vrij makkelijk, alleen de 45 uur rust soms niet. Omdat er bij ons elke zaterdag ook gereden wordt en het lastig is om voldoende zaterdag chauffeurs te krijgen. Zeker in de vakantietijd zoals nu. Als je bijv zaterdag om een uur of 15:00 klaar bent, kun je maandag pas weer om 12:00 beginnen. En dat lukt niet altijd. Maar het is dan hetzelfde als met de 2 wekelijkse rij uren, niet te bont maken. 42-45 uur rust kost je slechts 100€ 36-42 uur rust 200€ En onder de 36 uur 550€ plus 100 voor elk uur te kort, dan wordt het iets te gortig. Dus ik zorg ervoor dat ik dan altijd minimaal 36 uur heb. Beetje berekenend overtredingen maken, zoals Pierre aangaf:
  5. Showfeur

    Kleine poolse bestelvrachtwagens

    Boetebedragen verschillen dan niet veel met Nederland t.o.v. Frankrijk: Pas boven de 112,5 uur wordt het echt duur.
  6. Showfeur

    Sterretje

    Het komt er te staan bij een pauze langer dan een uur, lees ik hier:
  7. Showfeur

    Kaart van andere chauffeur in auto

    Valt mee, €1500 voor een werknemer B 2.4:4 (9) art. 2.4:4, eerste lid, onder e, Atbv Een niet op zijn naam gestelde bestuurderskaart, werkplaatskaart of bedrijfskaart te gebruiken, met uitzondering van een bedrijfskaart van een werkgever die wordt gebruikt door zijn werknemer. Werkgever/ Zelfstandige: 4.400,– boete Werknemer: 1.500,– boete https://www.ilent.nl/binaries/ilt/documenten/publicaties/2014/05/28/beleidsregel-boeteoplegging-2016/stcrt-2016+Beleidsregel+boeteoplegging+ATBv.pdf Is wel handig, kun je ook terug vinden wat te lang rijdne, te kort rusten e.d, je kan gaan kosten. En hier moet ik europeaan gelijk in geven, in de boetecatalogus kan ik nergens een sanctie vinden, die staat op het aanwezig zijn van andermans bestuurderskaart in het voertuig. Alleen als je meerdere kaarten op je eigen naam hebt staan: B 2.4:4 (10b) art. 2.4:13, tweede lid, Atbv jo art. 27, tweede lid, Vo 165/2014; art. 2.4:13, vijfde lid, Atbv jo art. 10, tweede lid, AETR i.v.m. art. 11, vierde lid, Bijlage controleapparaten AETR Bezit van meer dan één geldige op zijn naam gestelde bestuurderskaart. Gebruik defecte of verlopen bestuurderskaart. Werkgever/ Zelfstandige 4.400,– boete Werknemer 1.500,– boete
  8. Showfeur

    Berekening uren

    Normaal gesproken zou je voor die 5 uur, 50% toeslag moeten krijgen. En de uren boven de 40, 150%
  9. Showfeur

    Albert Heijn in IJsselstein dicht wegens brandende vrachtauto

    Dat had ik gelezen Ik zal de grap ff uitleggen: de gebraden kip is de trekker....
  10. Showfeur

    Albert Heijn in IJsselstein dicht wegens brandende vrachtauto

    Die heeft nu een gebraden kip afgeleverd
  11. Showfeur

    handtekening

    Dat doe ik ook. Maar sluit mijn ogen niet voor de dagelijkse realiteit.....
  12. Showfeur

    handtekening

    Eens met Corydon. Wat veel werknemers vaak vergeten, is dat jij en je werkgever geen vrienden zijn. Maar allebei tot elkaar veroordeeld zijn om geld te verdienen, de werkgever kan niet zonder jou, en jij kunt niet zonder de werkgever om geld te verdienen De bindende factor, is in tegenstelling tot echte vriendschap, geld verdienen. Ga je de werkgever geld kosten, is de bindende factor weg. Andersom, win jij de jackpot van de staatsloterij, heb jij je werkgever ook niet meer nodig. Zo is het nu eenmaal, ook al heb je ergens 40 jaar gewerkt, maak je geen illusies..... Velen raken daardoor gefrustreerd, altijd ingezet voor de zaak, dan word je ziek en is het: Houdoe en bedankt Mijn werkgever vind mij ook een goeie lul, weinig ziek, flexibel, etc, Maar ik heb ook oudere collega's gezien die langdurig ziek werden, nou die waren ze liever kwijt dan rijk. Stel dat ik morgen als een kasplantje thuis zit, krijg ik waarschijnlijk nog een bloemetje, en verder is het: Je was een goeie lul, maar de wage mot rijje Nu hebben we niks aan je.
  13. Showfeur

    Dikken is het zat

    Het waren dikken wagens en een mager afscheid
  14. Tja, in dat geval kun je €3689,63 vragen H10 de hoogste schaal/trede Maar die vlieger zal niet op gaan
  15. Nee, dat mag dus niet zomaar: https://www.salaris-informatie.nl/Sectoren/Beroepsgoederenvervoer/CAO/FUWA_wegvervoer.pdf bladzijde 34 Chauffeursfuncties: er komen in de praktijk bijna geen zuivere chauffeursfuncties in functieloonschaal F voor; wel functies waarvan het rijden slechts een onderdeel is, zoals: Voorman machinist-monteur opbouwkraan Rijden met, bedienen, onderhouden en opbouwen van diverse soorten kranen. etc En dat heeft alles met de standaard CAO te maken: https://werkwacht.nl/artikel/standaard-cao-en-minimum-cao/ Standaard-cao en minimum-cao: de verschillen Een cao is een overeenkomst waarin afspraken over arbeidsvoorwaarden staan. Bijvoorbeeld over loon, toeslagen, betaling van overwerk, werktijden, proeftijd, opzegtermijn of pensioen. Werkgevers, werkgeversorganisaties en werknemersorganisaties (meestal vakbonden) maken deze afspraken samen. Wel/niet afwijken van de cao Er zijn 2 verschillende cao’s. Dat zijn de standaard-cao en minimum-cao. Het soort cao bepaalt of de werkgever van de cao mag afwijken. Bij een minimum-cao mag de werkgever andere afspraken met jou maken dan in de cao staan. De regel is dat het verschil altijd beter voor jou is. Zo kun je bijvoorbeeld een hoger loon krijgen dan in de cao staat. Een standaard-cao mag helemaal niet verschillen van de cao. Ook niet als dat beter is voor de werknemer. Een werknemer mag dus bijvoorbeeld niet een hoger loon krijgen dan in de cao staat. Gebeurt dat wel, dan kan de werkgever uiteindelijk het te veel betaalde loon terugvragen. In zulke gevallen moet er een redelijke regeling worden afgesproken. Het is altijd beter om deze situatie te voorkomen.
×