Spring naar bijdragen

Showfeur

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    407
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Showfeur

  • Rang
    Zeer gewaardeerd poster

Profile Information

  • Gender
    Male

Recente profielbezoeken

7482 profielweergaven
  1. Het zullen vast geen Litouwers allemaal zijn. Litouwen heeft slechts zo.n drie miljoen inwoners. Denk dat Litouwen een van de landen is, die makkelijk vergunningen afgeeft aan de Oekraieners en de Wit-Russen. Onze salarissen en vakbonden ten spijt.
  2. Inderdaad, de bonden hadden zich wat mij betreft ook niet zo druk hoeven maken over de oostblokkers. En de ondernemers spelen het inderdaad slim En prima dat je je zaakjes liever zelf regelt. Maar stel dat de bonden zich niet druk gemaakt hadden om de oostblokkers. En voor ons bijvoorbeeld een salaris van €3200 bruto voor D6 chauffeurs hadden geregeld, denk je dat er dan geen 70.000 werkvergunningen voor niet EU chauffeurs waren aangevraagd? Ik kan je het antwoord wel geven: NEE Dan was/is het argument, NL chauffeurs zijn te duur. Ook al zou er hier nu geen tekort zijn van chauffeurs, maakt niets uit. Dat was er een aantal jaren geleden ook niet, en toen kwamen de oostblokkers ook al massaal deze kant op. Het moet gewoon steeds goedkoper, dat is het enige echte argument.
  3. Natuurlijk vind ik dat ik te weinig verdien En deels is dat de verantwoordlijkheid van de vakbonden, maar ook van de werkgevers. Maar daar hoor ik jou nooit over. Het is allen maar k*t bonden hier en k*t bonden daar. Heel erg eenzijdig, de nuance ontbreekt totaal bij jou. In jouw ogen, zijn de 70.000 werkvergunningen voor niet EU chauffeurs, de schuld van de Nederlandse vakbonden. Slaat gewoon totaal nergens op, en is gewoon triest en lachwekkend tegelijk.
  4. Showfeur

    Gaat het nu toch gebeuren?

    Helemaal eens met Leeuw. Het is klinklare onzin. Er wordt hier nu gesteld alsof er een chauffeurstekort is, veroorzaakt door de bonden. Omdat die verantwoordelijk wordt gehouden voor de lage salarissen van de chauffeurs. Uiteraard is dat niet de verantwoordelijkheid van TLN Als je het persbericht goed leest, zijn zelfs Poolse chauffeurs al te duur, wat is de Nederlandse chauffeur dan wel niet? Uit het onderzoek blijkt dat zelfs de Poolse chauffeur in veel gevallen te duur is geworden. De trend om steeds oosterlijker te ‘shoppen’ voor chauffeurs blijkt uit cijfers van de Poolse dienst En helemaal als de bonden een normaal salaris voor ons hadden kunnen regelen. Dan was de drog reden niet een chauffeurstekort, maar omdat we veeeeels te duur zijn.(door toedoen van de bonden uiteraard) Die reden kregen we ook tijdens de crisis te horen, daarom konden we niet concurreren met de oostblokkers Die 70.000 rijvergunningen zijn niet alleen voor Nederland, maar voor de hele EU. Wat kunnen de FNV en CNV daar nu aan doen? En als de bond zorgt voor een beter vakantieloon, zijn de rapen ook weer gaar. Kunnen kleine bedrijven allemaal niet betalen, moeten nog vet op de botten kweken, en weet ik wat niet voor onzin allemaal.
  5. Showfeur

    van Wanrooy

    Iedereen kon het duidelijk zien in wat voor transport ze zaten: :
  6. Showfeur

    Salaris correct?

    3250€ Lijkt mij helemaal niet zo slecht voor D3. Veel chauffeurs zitten in D6 of zelfs in E7, dan zal je met diezelfde uren en overnachtingen wel in de buurt van de €4000 kunnen komen. €5000 lijkt mij echter extreem veel, en nauwelijks haalbaar als je binnen de rijtijden wil blijven.
  7. Showfeur

    Chauffeurspas

    Het enige wat ik kan bedenken, is dat bij sommige modellen het contact aan moet staan. Anders komt er "uitwerpen onmogelijk" te staan.
  8. Showfeur

    Kleine poolse bestelvrachtwagens

    Aan de rijtijdenwet houden lukt mij vrij makkelijk, alleen de 45 uur rust soms niet. Omdat er bij ons elke zaterdag ook gereden wordt en het lastig is om voldoende zaterdag chauffeurs te krijgen. Zeker in de vakantietijd zoals nu. Als je bijv zaterdag om een uur of 15:00 klaar bent, kun je maandag pas weer om 12:00 beginnen. En dat lukt niet altijd. Maar het is dan hetzelfde als met de 2 wekelijkse rij uren, niet te bont maken. 42-45 uur rust kost je slechts 100€ 36-42 uur rust 200€ En onder de 36 uur 550€ plus 100 voor elk uur te kort, dan wordt het iets te gortig. Dus ik zorg ervoor dat ik dan altijd minimaal 36 uur heb. Beetje berekenend overtredingen maken, zoals Pierre aangaf:
  9. Showfeur

    Kleine poolse bestelvrachtwagens

    Boetebedragen verschillen dan niet veel met Nederland t.o.v. Frankrijk: Pas boven de 112,5 uur wordt het echt duur.
  10. Showfeur

    Sterretje

    Het komt er te staan bij een pauze langer dan een uur, lees ik hier:
  11. Showfeur

    Kaart van andere chauffeur in auto

    Valt mee, €1500 voor een werknemer B 2.4:4 (9) art. 2.4:4, eerste lid, onder e, Atbv Een niet op zijn naam gestelde bestuurderskaart, werkplaatskaart of bedrijfskaart te gebruiken, met uitzondering van een bedrijfskaart van een werkgever die wordt gebruikt door zijn werknemer. Werkgever/ Zelfstandige: 4.400,– boete Werknemer: 1.500,– boete https://www.ilent.nl/binaries/ilt/documenten/publicaties/2014/05/28/beleidsregel-boeteoplegging-2016/stcrt-2016+Beleidsregel+boeteoplegging+ATBv.pdf Is wel handig, kun je ook terug vinden wat te lang rijdne, te kort rusten e.d, je kan gaan kosten. En hier moet ik europeaan gelijk in geven, in de boetecatalogus kan ik nergens een sanctie vinden, die staat op het aanwezig zijn van andermans bestuurderskaart in het voertuig. Alleen als je meerdere kaarten op je eigen naam hebt staan: B 2.4:4 (10b) art. 2.4:13, tweede lid, Atbv jo art. 27, tweede lid, Vo 165/2014; art. 2.4:13, vijfde lid, Atbv jo art. 10, tweede lid, AETR i.v.m. art. 11, vierde lid, Bijlage controleapparaten AETR Bezit van meer dan één geldige op zijn naam gestelde bestuurderskaart. Gebruik defecte of verlopen bestuurderskaart. Werkgever/ Zelfstandige 4.400,– boete Werknemer 1.500,– boete
  12. Showfeur

    Berekening uren

    Normaal gesproken zou je voor die 5 uur, 50% toeslag moeten krijgen. En de uren boven de 40, 150%
  13. Showfeur

    Albert Heijn in IJsselstein dicht wegens brandende vrachtauto

    Dat had ik gelezen Ik zal de grap ff uitleggen: de gebraden kip is de trekker....
  14. Showfeur

    Albert Heijn in IJsselstein dicht wegens brandende vrachtauto

    Die heeft nu een gebraden kip afgeleverd
  15. Showfeur

    handtekening

    Dat doe ik ook. Maar sluit mijn ogen niet voor de dagelijkse realiteit.....
×