Spring naar bijdragen

HAVEN van ANTWERPEN

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    1619
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

2 Neutral

Over HAVEN van ANTWERPEN

  • Rang
    Zeer gewaardeerd poster
  1. 3 weken geleden op maandagmorgen een graafmachine gelost bij deze terminal in IJmuiden. Daar stonden 15 oost-Europese trucks voor het hek, opgesteld in 2 rijen, allemaal op zondag en maandagmorgen aangekomen volgens de supervisor ter plekke. Allemaal wachtend op de boot van maandagavond. De laatste keer dat ik op die boot zat waren er enkel Hollanders en een paar schotse chauffeurs.
  2. ...zomaar 8 uurtjes extra verdiend
  3. http://www.chauffeursforum.nl/verplichte-nascholing-code-95/35194-invoerings-datum-3.html
  4. DSV woordvoerder reageert op het ongeluk in Duitsland: "Een diep tragisch en zeer vreselijk ongeval" "Het is een diep tragisch en zeer vreselijk ongeval op onze Letse onderaannemer", zegt Jens Bjørn Andersen, executive vice-president van de logistiek gigantische DSV. Hij doet dat in reactie op dit nieuws: Ghost-driver van Deense DSV creëert verschrikkingen DSV alleen gebruik maken van onder...aannemers - vaak Oost-Europese - aan haar klanten 'het vervoer van vracht op de weg, maar deze trucking bedrijven en hun werknemers moeten voldoen aan strenge richtlijnen DSV voor goed gedrag op de weg, Jens Bjørn Andersen. "De bestuurder heeft zeker niet aan deze richtlijnen." Hij zal nog niet zeggen of DSV zal een vergoeding te betalen aan ongeluk overlevenden en gewonden, maar hij zegt dat DSV heeft de Letse onderaannemer die had ingehuurd chauffeur ontslagen. "De samenwerking wordt onmiddellijk beëindigd", zegt Jens Bjørn Andersen. (Vertaald met Google) klik op deze link voor het artikel en de computerfoto: http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&langpair=da%7Cnl&rurl=translate.google.com&u=http%3A%2F%2Fwww.metroxpress.dk%2Fnyheder%2Fen-dybt-tragisk-og-ganske-forfrdelig-ulykke%2FKObmac%218k7YLsV8J7RDA%2F&usg=ALkJrhjJgvGcVcspkD5mB45iLE8IxcylXg ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
  5. Roemenen slepen Belgische baas voor rechter | atv
  6. Als ik het goed heb begrepen is bedrijf A.B.C.D. een Slowaakse "charter" van bedrijf XYZ uit Antwerpen. De Roemenen waren volgens Peter D in dienst van deze charter A.B.C.D. en hebben dus geen recht op een Belgisch loon. Toch denkt de vakbond iets anders. De vakbond weet meer dan Peter D in het krante-interview zegt. Maar dan nog. Een buitenlandse charter heeft regels uit dat land. In theorie hebben de Roemenen hier nergens recht op.
  7. Ceo transportbedrijf: Ceo transportbedrijf: ‘Schandalig dat men mij als maffiabaas afschildert' BRUSSEL - Peter D., ceo van een internationaal transportbedrijf die door enkele Roemeense chauffeurs voor de rechter wordt gedaagd, ontkent de aantijgingen dat hij hen te weinig zou hebben betaald. Over de inhoud van de aanklacht ( DS 26 november ) wil hij niet veel zeggen. ‘Het proces zal ik, in tegenstelling tot de vakbond, wel voor de rechtbank voeren.' ‘Maar ik wil de beschuldigingen als zou ik een crimineel zijn, ten zeerste betwisten. Het moet gedaan zijn met te denken dat Oost-Europeanen hier voor een hongerloon moeten werken. Die Roemeense chauffeurs verdienden 2.000 euro of meer per maand.' Daarvoor moesten ze wel veertien tot vijftien uur per dag rijden, zeggen de betrokkenen zelf. Peter D. ontkent ook dat hij hen zou hebben verplicht om met de digitale tachograaf te sjoemelen, zodat ze langer konden rijden. ‘Iedereen weet dat er achter elke hoek controles zijn en dat de boetes zwaar zijn.' Wel bevestigt Peter D. dat de Roemenen voor een Slovaaks bedrijf werken, aan Slovaakse loonvoorwaarden. ‘Zoals het hoort. De Roemenen doen internationaal vervoer, geen binnenlands vervoer. Het Slovaakse bedrijf is een onderaannemer, waar ik zelf ook aandelen in heb. Wij hebben een partner gezocht om een deel van het internationale transport over te nemen.' Waarom? ‘Sinds Europa zijn grenzen heeft opengesteld, is de transportsector op sterven na dood door oneerlijke concurrentie. Oost-Europese bedrijven doen hetzelfde werk voor een fractie van de prijs. Er zijn bedrijven die een transport van Antwerpen naar Parijs voor 620 euro doen, terwijl de marktprijs minimaal 750 euro is. Als wij hierop niet hadden geanticipeerd, dan was ons bedrijf al drie jaar failliet. We proberen het hoofd boven water te houden. Ik vind het ongepast, schandalig zelfs, dat men mij als maffiabaas brandmerkt. Ons bedrijf stelt nog altijd veel Belgische chauffeurs te werk. Er zijn andere bedrijven die alleen nog met Roemenen werken. Wie is er dan crimineel?' Peter D. vindt dat de vakbonden en staatssecretaris John Crombez een klimaat hebben geschapen waarin alle ondernemers als fraudeurs worden bestempeld. ‘Dat moet gedaan zijn. Ik ben de eerste om te zeggen dat er een probleem in onze sector is. Maar ik vraag oplossingen, zoals een speciaal statuut voor onze sector of een aanpak van de hoge loonkosten. Waarom komt er geen staten-generaal?'
  8. Inderdaad Jan, het was iets korter. Ik zit er zelf ruim 7 jaar en wist niet beter dan dat Gerbert ook altijd aanwezig was. Zoals je weet zaten we in dezelfde groep en hebben vaak samen gereden, of gekoppeld. De verhalen die hij vertelde zijn eindeloos, je verveelde je geen seconde met Gerbert in de buurt, waar hij was werd het een vrolijke boel. En hij maakte overal vrienden. Waar in Europa hij ook kwam, overal was het telefoonnummers uitwisselen met begeleiders, klanten en contactpersonen ter plekke. Voor Gerbert was er geen Oostblokker, geen Westblokker, er was enkel maar collegialiteit en . Heel veel Jan hij heeft me dat verhaal van Eurodisney wel eens verteld, dat deed hem goed en hij leefde voor die momenten. Ook is hij kok geweest, en uit die tijd komen ook geweldige anekdotes:D Ik kan wel zeggen dat we de meest kleurrijke figuur hebben verloren. Bedankt voor jullie verhalen, ze zijn precies zoals Gerbert was.
  9. HAVEN van ANTWERPEN

    Gerbert Jansen

    Ter kennisgeving aan bekenden en ex collega's; Op maandagmiddag 19 november 2012 is tijdens het werk in Antwerpen onze collega Gerbert Jansen aan een hartinfarct overleden. Gerbert is 55 jaar geworden. De laatste 7 jaar was hij in dienst van Mammoet Road Cargo BV "Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd" http://www.facebook.com/gerbert.jansen.7
  10. In Duitsland konden ze er niet zo mee lachen. Sommige Belgen ook niet.
  11. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=0FeuQ8dfiDk
  12. Laatste poging: blablabla Nor Cargo - Sties - Bring blablabla Inderdaad. Die zie je niet meer. Nu staat het op Hazeldonk vol met wagens van http://farm8.staticflickr.com/7149/6...985435d1_z.jpg Willem, het gaat hier niet om wel/geen oostblokkers, het gaat om naleving van regels. Niemand is hier tegen buitenlanders, dat heeft de Telegraaf er van gemaakt, het enige wat telt is een gezonde sector. Verdraai toch niet steeds alles, lees eerst wat er getypt word. Natuurlijk zijn het de werkgevers, wie anders? Daar is heel die actie dus om begonnen. Is het nu zo raar dat er bepaalde organisaties de werkgevers willen vragen om iedereen als 'mensen' te behandelen? Werken voor 3 of 4 euro per uur is niet normaal.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...