Spring naar bijdragen

windhoos

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    721
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    1

Over windhoos

  • Rang
    Zeer gewaardeerd poster
  • Verjaardag 10-07-1954
  1. forumgebruikers gespot

    777 net gespot bij Vuren op de linkerbaan richting Gorkum.
  2. De CAO maken "wij" cq de mensen die zich lieten zien, waarom kregen wij de 18 dagen omdat er werd opgekomen, en waarom kregen wij niet meer omdat er gekrakeel los barstte. Als wij massaal met z'n allen achter elkaar hadden blijven staan en geen bondjes gedoe was geweest hadden we een betere CAO kunnen afdwingen. Persoonlijk ben ik niet ontevreden, maar het was wel heel min wat er op de achtergrond aan de hand was. Er zijn nog wel meer punten te winnen, wat te denken van de minimale beloning van 8 uur per werkdag, overstaan bij een zaterdag, zon/feestdag.
  3. Ik vind niet dat je iets geks zegt, maar ik denk dat als het zo uitkomt je heus niet bij 14 uur 59 alles kan laten vallen, ja het mag niet maar ik weet niet wat voor werk jij doet maar als ik ergens lang moet wachten, en vervolgens kan ik laden en dan heb ik met 14 uur 45 mijn vracht erin moet ik naar debalie voor papieren te halen en zijn ze net roken, koffiedrinken of naar de wc, zal ik het toch zelf moeten oplossen. Ondanks dat mijn werkgever beslist niet wil dat ik de rij-en rusttijden aan mijn laars lapt, maar helaas komt het meermaals voor dat de klok te hard tikt oftewel te weinig minuten in het uur zitten.
  4. Schoenenreus is ook van baan veranderd

    succes
  5. Tsjechie

    Klopt daarom altijd voorzichtig zijn is de boodschap, en net wat Europeaan zegt er is zoveel, en wij moeten alles weten want wij zijn vakmensen.
  6. Tsjechie

    2. Aanvragen van een vergunning (overeenkomstig GGVSE §7) Het te volgen traject moet vooraf door de vervoerder, de afzender, de verlader of de bestemmeling bij de bevoegde overheid worden aangevraagd. Zonder Fahrwegbestimmung mag de chauffeur niet vertrekken, omdat tijdens het transport deze op verzoek van de controlebeambten moet kunnen worden voorgelegd. Indien op het te volgen traject omleidingen voorkomen, dan mogen deze gevolgd worden zonder dat opnieuw een Fahrwegbestimmung moet worden gevraagd. De Fahrwegbestimmung wordt verleend voor één enkel traject of voor een beperkt of onbeperkt aantal ritten gedurende een termijn van maximum drie jaar. Ook kan de Fahrwegbestimmung door middel van een algemeen besluit worden vastgelegd. In de Fahrwegbestimmung kunnen eventueel nevenbestemmingen worden opgenomen.
  7. Tsjechie

    1. Vergunningsplicht Voor het vervoer van een aanzienlijk aantal gevaarlijke stoffen bestaat in Duitsland een bijzondere regeling voor het vervoer over de weg, meerbepaald met betrekking tot de te vervoeren hoeveelheden en vrijstellingsgrenzen. Aangezien deze lijsten meer uitzonderingen dan regels kennen, en er bovendien regelmatig wijzigingen worden doorgevoerd, is het aangewezen om voor aanvang van de transportopdracht enkele zaken te controleren in de Duitse nationale GGVSE regelgeving, §7. Met name geldt dit voor het vervoer van gevaarlijke stoffen die opgesomd worden in de tabellen 1, 2.1 en 2.2 van het GGVSE waarvoor, al dan niet boven een bepaalde hoeveelheid, een speciale vergunning is vereist, de zogenaamde Fahrwegbestimmung (zie punt 2). Voor het vervoer over de weg, dat aansluit op het gecombineerd vervoer (ro/ro), moet de afzender in de vervoersdocumenten de naam van het station of de haven opgeven, en vermelden "Beförderung nach §35 Abs. 4 Nr. 2 GGVSE". Bovendien moet de chauffeur ook een bevestiging van reservering kunnen voorleggen van de Duitse Spoorwegen. Voor het vervoer na het spoor moet het gewone vervoersdocument kunnen worden getoond. Vervoer over de weg van deze stoffen kan alleen als de vervoersafstand in Duitsland minder dan 200 km bedraagt voor het transport in tanks of in grote containers, of minder dan 400 km voor het vervoer in colli, en als het grootste gedeelte van het traject niet via het spoor of het water kan gebeuren. Indien spoor-/watervervoer niet mogelijk is, dient dat te worden aangetoond middels een verklaring van het Eisenbahn Bundesamt of van de Wasser- und Schiffahrtdirektion:
  8. Wat te doen tegen een overval.?

    Helaas heb ik het ook al verschillende keren meegemaakt, En bij mijn lading valt niks te stelen, maar diesel al verschillende keren gehad, waarbij ik 1 keer de dieven heb kunnen laten oppakken, was een Spaanse vrachtwagen waren met 2 vrachtwagens en 3 man. Keer bij La Palme richting Spanje, 1e wagen waar ze begonnen, deze had al getoetert, daar was ik van wakker geworden, daarna nog zeker ingebroken bij 5 cabine's, waren 3 mensen door het hek van het tankstation gekomen, waarschijnlijk buurtmensen, ben nog met een Roemeense chauffeur op jacht geweest naar ze. Politie gebeld tijdens de jacht op ze, deze zijn nooit gekomen. Gas ingspoten gehad bij St. Job, Toulouse en Limours, bleven bij pogingen omdat cabinedeur dicht zat, vergrendeld. (dus ik vergrendel wel) Bij Routier bij Nimes terwijl ik binnen zat, pasjes geld etc kwijt. Diesel bij Turnhout, Staphorst, Longlier en Beaune, Langres en 1 keer waarvan ik niet weet waar het is gedaan, dat waren 4 pogingen en 2 gelukte. Toen ik nog huif reed bij Orgon zeil open, en in Bordeaux bij Routier om de hoek bij CR terwijl we buiten zaten te eten aan de overkant stond de combi met de linkse kant naar mij toe, en toch kans gezien om aan de rechtse kant de deuren open te maken en dozen wijn te stelen. Och ik moet nog 3 en half jaar, zal mijn tijd wel duren. Dus conclusie Routier, herrie het maakt niks uit. Ook bij mijn directe collega's talloze keren.
  9. Tsjechie

    In Duitsland heb je een soort routeboek voor dit soort producten.
  10. Tsjechie

    In Duitsland hebben wij ook met een soort routeplicht te maken hoor, maar klopt elk land heeft zijn verplichtingen op hun eigen wijze geregeld. Maar ik probeerde hier alleen even aan te geven dat ik niet overal wil en mag gaan staan.
  11. Tsjechie

    Hoi ja, het eten was erbij ingeschoten, want kwam op de ring van Praag moest bovenlangs en daar waren er zat en toen ik dacht ga de volgende eraf net voor mijn 9 uur rijden en toen kwam er geen meer. Dus kwam ik bij de klant terecht, en dat was een dorpje achteraf en daar was niks. Dus maar netjes mijn broodjes opgemaakt. Heb nog wel een paar gezien en gelijk even aantekening gemaakt op het eerste stuk naar Praag heb ik er zeker 3 gezien.
  12. De beste wensen

    iedereen de beste wensen en een gezond 2018.
  13. De onkostenvergoeding en betaald parkeren

    Bij mijn werkgever is het ook, betaald parkeren geen probleem, kosten van parkeren worden gewoon betaald. Bij verrekening van parkeergeld met verteer word er verwacht dat je alleen het overgebleven deel opschrijft, dus 10 euro parkeergeld tegoed van 8 euro verteer, kosten voor werkgever 2 euro.
  14. De onkostenvergoeding en betaald parkeren

    Tja in Nl is het gewoon duurder, daarom zijn er bij mij ook maar een paar tentjes populair en probeer toch altijd wel het bonnetje onder de 20 euro te houden, en pas kwam ik weer eens bij Verbeek langs, leuke meiden aan de bar vriendelijk, maar de rekening viel me ineens wel tegen. ik wil niet klagen hoor maar heb besloten het gewoon nog eens een keer daar aan te kijken ik vermoed ook dat er een fout in de bon zat. dus ik wil het niet gelijk de grond in boren. Ja misschien stom ik had de bon na moeten kijken, maar goed ze krijgen het voordeel vanm de twijfel.
  15. Tsjechie

    Ja maar dan kom ik even terug op deze week, routeplicht hihi.
×