Spring naar bijdragen

Durashift

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    1941
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    1

Over Durashift

  • Rang
    Zeer gewaardeerd poster

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Interests
    Mobiliteit

Recente profielbezoeken

11077 profielweergaven
  1. EU lidmaatschap uitbreiding met Macedonië en Albanië.

    Ja, dat klopt. Wat er nu dus gebeurt is eigenlijk dat die procedure verder terzijde wordt geschoven.. (of delen overgeslagen worden) om die 2 landen op bepaalde gronden (voor een select groepje mensen van belang..) bij de EU te stoppen.. Nah, volgens mij laat het recente verleden zien dat toetredingen toch lang niet altijd zodanig uitpakken dat de gehele unie daar beter van wordt..
  2. 2 uur tijdsverschil.. dat is toch goed? Is nu zomertijd. Tacho zal wel UTC tijd aangeven? Of kan dat niet bij zo'n analoge? Sleepas naar beneden bij het laden is goed, want stabielere laadvloer. Of je de as weer omhoog moet doen na het laden is afhankelijk van wat die paarden wegen.. wát er qua gewicht geladen mag worden én wat de toegestane aslast is van het voertuig én daar waar je rijdt. Het zullen wel niet de meest strakke wegen zijn waar je gaat rijden.. dus een gelijkmatige aslastverdeling is wel zo prettig, denk ik. Kortom, met lading erin die as naar beneden,. en leeg omhoog.
  3. Waar gaat de reis heen...???

    Dusss, gisteren de treinen, vandaag de vliegtuigen platen of andersom? Tijdens het inrijden moet je niet te ver van de keet af zijn. Je weet maar nooit...
  4. Weekendrust mag niet meer in de cabine

    Ik hoorde op radio 1 vannacht de heer Barten, van Truckparking R'dam, wel een goed, evenwichtig, verhaal vertellen over de 'problematiek' van de normale wekelijkse rust. Natuurlijk, ook vanuit zijn eigen belang geredeneerd natuurlijk. Maar toch, hij gaat in Brussel praten voor aanpassing van de wetgeving. Er schijnt in mei een stemming in het EP te zijn over dit onderwerp. Het werd mij alleen niet duidelijk of die stemming met de huidige discussie / verordening artikel 8.8 te maken heeft OF met die nieuwe voorstellen (Mobility package of zoiets heet dat toch?) Vanaf minuut 11. https://www.nporadio1.nl/wat-het-daglicht-niet-verdragen-kan
  5. Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)

    Vermoedelijk een technisch mankement, staat in dat HEBO persbericht. Kraan was net gerenoveerd (verbouwd noemt HEBO dat).
  6. Led Stadsverlichting

    Ja, dat eerste doe ik ook wel, bij het verlaten ervan.. alleen bij terugkomst ben ik niet zo snel 'boven' Ja, 2e sleutel om af te sluiten is handig :ok:. Had ik vorig jaar wel (ook ivm stand van de luchtvering motorwagen) maar bij deze trekkers zit er niet bij.. Wat betreft de zwaailampen: gewoon ff de schakelaar bedienen die er nu al voor is?
  7. Weekendrust mag niet meer in de cabine

    Nee, dán telt reistijd juist niet. Handig voor mensen die enkel dagritten maken... en zo'n 12 - 14 uur onderweg zijn.. met de tijd van reizen van en naar werk, thuis komen en ff eten / douchen / ontbijten etc.. erbij.. komt men praktisch niet aan de minimale, dagelijkse rust,.. alleen op papier (de kaart) wel.. Maar goed.. voor een dag overstaan in het weekend krijg je dus eigenlijk zo'n 25 euro netto per dag.. Daar moet je dan ook de hele dag van eten / koffie drinken enzo? Dat komt niet uit dan, toch? Zéker een vliegreis op en neer naar huis gaat je dan geld kosten...
  8. MAN topic

    Nou, vooruit. Maar tja.. als wij VW's met een ander grilletje hier gaan posten.. kunnen de Scania's er net zo goed bij.. is uiteindelijk ook een onderdeel binnen het VAG bedrijfsauto concern...
  9. Led Stadsverlichting

    Waarom zou je dit willen? ivm seinen naar collega's? Wat doe je dan als je groot licht nodig hebt voor op de weg? Zwaai Zwaai je d'r dan bij? Wat mij wél een nuttige aanpassing ljkt... is het waarschuwingssignaal (toon) bij stadslicht uit te laten schakelen.. Dat doet 'n DAF wel.. pingelt als je vergeet van dimlicht naar stadslicht te schakelen.. maar op stadslicht blijft ie stil.. DAF begrijpt dat je die stand nodig hebt voor een beetje verlichting in de trailer.. en dat het irritant is om dan bij deur openen enzo telkens die pingel te horen.. Mercedes niet . (ervaar ik dan..)
  10. Kan je bij de Mercedes Actros het vloeistofniveau van de stuurbekrachting controleren via de voorkant (onder de klep zeg maar) van de auto? Instructieboekje schrijft er niks over.. op de melding van een laag peil in de boordcomputer na dan.. http://www4.mercedes-benz.com/manual-trucks/ba/trucks/actros/nl/manual_base.shtml Betreft een Mercedes (bj. 2007).. MP2 als ik het goed heb. (grijze bumperpartij aan de onderkant).
  11. EU lidmaatschap uitbreiding met Macedonië en Albanië.

    Niks.. maar dan kunnen 'wij' er nog wel even ons plasje erover doen..
  12. Vandaag adviseert de Europese Commissie (roept op tot) de EU landen tot opname van Albanië en Macedonië binnen de Europese Unie. Kortom, uitbreiding met 2 lidstaten.. Natuurlijk, deze landen zitten al (langere tijd) in de 'EU wachtkamer / procedure' máár de reden om nu haast te maken met de toetredingsprocedure is vooral het 'afhechten' van de Zuid-Oostelijke flank van het EU gebied, ter bescherming tegen de Russen, Turken en de conflicten in o.a. Syrië.. https://www.nporadio1.nl/nos-met-het-oog-op-morgen/onderwerpen/452386-eu-maakt-haast-met-toetreding-macedonie-en-albanie (vanaf minuut 1:10) Volgens mij hebben wij al genoeg aan het managen van de huidige, zuidelijke en oostelijke, grenzen.... Hopelijk gaat er ergens nog een deurtje open om het referendum (landelijk) in stand te houden...
  13. Nou, kijk ook maar uit voor een vleesetende zweer daar... (in een bepaalde deelstaat).. Gelukkig doet een beetje rijtijd overschrijding niet zo (fysiek) pijn...
  14. Rijbewijs in de aanbieding.

    Dat lange nummer is een combinatie van ons BSN en het rijbewijsnummer plus nog wat posities, volgens mij. Smerig zaakje inderdaad.. Wat zou er op de achterkant staan van dit voorbeeld? (welke categorieën zijn er aangekruist..??)
  15. Scania

    Heb je het gisteren wel binnen de 15 uur kunnen doen? Technisch weer hè, da's altijd een mooi excuus om van de werkplek af te komen.
×