Spring naar bijdragen

Durashift

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    1499
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Durashift

  • Rang
    Zeer gewaardeerd poster

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Interests
    Mobiliteit

Recente profielbezoeken

7972 profielweergaven
  1. TLN vreest lastenverzwaring door komst kilometerheffing

    Opdrachtgevers zullen ook niet gek zijn. Als de BZM vervalt, weten zij wel welk bedrag per auto dat is. Omslaan naar kilometers (geneuzel achter de komma, denk ik) en verrekenen met de kilometerheffing.. Of, leverancier verlangt het bedrag aan BZM, per auto, als extra 'korting' op de tarieven als de transporteur de km. heffing doorbelast.
  2. Nah, als ik zo enkele collega's mag beluisteren, denken er niet 'meer' zo. Maar ja, wát doe je als je nog een paar jaar werken moet? Kont tegen de krib of de tijd uit rijden? (voor de duidelijkheid, dat laatste geldt niet voor mij maar wel voor sommige collega's die toch zeker niet om deze situatie gevraagd hebben en al die jaren loyaal aan hun werkgever zijn geweest..) Ik ga ook niet zonder geld van huis, al is het geen goed gevulde beurs. Ik vraag mij ook af wát je ermee zou kunnen betalen waarmee de dienstverlening / tijd niet onderbroken wordt.. Een boetebedrag gaar er, zeker in NL, al gauw overheen. Tja, een lampje voor de verlichting misschien.. áls dat dan net niet in de auto ligt.. Kannetje olie.. zou met de tankpas betaald moeten kunnen worden. denk ik.
  3. Wegrestaurant Betuwe, A15 Esso Overbroeken ('Kesteren')

    Ik ben er ook een tijd lang meerdere keren per week langsgereden. Kan mij ook geen La Place herinneren. Wél een gesloten 'tent' Als ik onderstaande recensie bekijk, dan was er juist voor de 'Vonk en Vlam' tijd een La Place gevestigd. (2012 - 2013). https://www.eet.nu/opheusden/la-place
  4. Waar is dit lichtje voor?

    Ah, kijk an. Volgens mij komt zo'n lampje, ter waarschuwing, van een openstaande laadklep en/of topluik wel vaker voor. Althans, in de auto's waar ik mee rijdt hebben dat ook. Niet dat de sensor bij elke bak nog in tact is..
  5. TLN vreest lastenverzwaring door komst kilometerheffing

    ^^^^ Jawel: Uit die link: Accijns betaal je dus per hoeveelheid product, BTW betaal je over de prijs van het product. Het verschil is dus, summier, tussen hoeveelheid en prijs van het product. De belastinggrondslag is dus anders. Daarmee is het niet, letterlijk, 2x belasting over hetzelfde (2x belasting over de prijs van een product, bijvoorbeeld). Belasting over belasting heffen mag inderdaad niet. Dat zie je dus bij de belasting personen motorvoertuigen. Het BTW bedrag over de prijs van het product wordt exclusief dat BPM bedrag bepaald.
  6. Waar is dit lichtje voor?

    Denk toch dat de eigenaar van de trailer jou het beste met deze vraag kan helpen.. Succes
  7. Zo, ik heb ook eens een normering lijst (richtlijn) onder ogen gekregen en mogen lezen. Natuurlijk, ik begrijp best dat wachttijden als eerste zoveel mogelijk de (standaard) 1 uur pauzeaftrek moeten 'vullen'. Dat er tussen een 1e en 2e rit vanaf het DC een pauzetijd wordt ingebakken, best wel logisch. Wat ik dan niet logisch vind is dat álle tijd (minus een paar minuten) als pauze wordt geschreven. Duss, als de goederen in het DC niet gereed staan voor laden, het daardoor uitloopt in tijd.. (chauffeur mag niet zelfstandig laden) staat de chauffeur dus ook zonder enige € te wachten... Er staat ook in dat bestede tijd aan, onterechte, reclamaties wordt afgetrokken van de werktijd.... Duss, chauffeur komt lossen met een vracht. Bijvoorbeeld blijken de pallets te hoog gestapeld te zijn. Zending wordt in de wacht gezet.. na een uur is men eruit dat de vracht toch in aangeleverde toestand geaccepteerd wordt.. Heb ik het dan goed dat dat uur dat chauffeur staat te wachten, voor eigen rekening is? Verder, wassen van de auto in eigen tijd, rit naar de dealer voor gepland onderhoud idem dito.. ~~~~~~ Vraagje buiten normering om: hebben jullie ook de 'eis' om een x bedrag aan contant geld op zak te hebben (of pinpas -met voldoende saldo dus-) tijdens diensttijd? Heb je dat niet en er doet zich een situatie voor dat met dat bedrag opgelost had kunnen worden (lees: geen extra tijd kostte), dan is de tijd die het op dat moment wél kost omdat het bedrag niet voorhanden was, voor eigen rekening..
  8. Waar is dit lichtje voor?

    Temperatuur indicatie, zichtbaar vanuit je buitenspiegel? Schijnt een eis te zijn bij sommige retail leveranciers.
  9. waar sta jij vanavond??

    ^^^^ balen man. Die luchtslang wilde zeker wél alleen een rondje om de kerk rijden?
  10. Rotonde Joure met nieuwe dashcam

    Ja, de fly-overs zijn slecht enkele rijstroken, zag ik verbaasd. Blijft dus de in-voegende beweging in stand gehouden, vanaf Sneek. Nu wel met meer ruimte. Al schijnt het zo te zijn dat de as Heerenveen -Emmeloord (A7 - A6) een stuk drukker qua voertuigaantallen te zijn dan de doorgaande as Sneek - Heerenveen. SublimeFM: leuke zender maar 's nachts zet ik 'm niet op.. ik acht de kans op indutten daarmee wat te groot bij mij.
  11. Rotonde Joure met nieuwe dashcam

    tja, was je daar 2 dagen te vroeg.
  12. Dagje Polderbaan (Schiphol)

    Fijne tijd met je hobby leeuw. Maak er nog maar een paar van vrachtvliegtuigen, nu het nog kan, voordat de slots (deels) aan de budget passagiersmaatschappijen zijn weggegeven in het nieuwe seizoen.
  13. De nieuwe Keulse / Venlo Schwanenhaus

    Van Cranenbroek gaat de hut in Dongen 2x zo groot maken. http://www.omroepbrabant.nl/?news/270517832/Tuincentrum+Van+Cranenbroek+in+Dongen+wordt+twee+keer+zo+groot.aspx Vreemd genoeg wordt de vestiging in Venlo niet genoemd in de laatste alinea van het artikel..
  14. wist je dat

    .. dat ik het eraf (kapot) drukken van een (rode) luchthandje ook kan bijschrijven op mijn ervaringenlijst. Triangel was nog recht, gelukkig.
  15. wist je dat

    ^^^^ valt nog mee. 5x per dag heb ik ook al eens voorbij zien komen. APS in Breda doet het tot 8x per dag (zal wel rondom het eigen industrieterrein zijn, denk ik. ) http://aps-bv.nl/
×