Spring naar bijdragen

Durashift

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    2505
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    3

Waardering in de gemeenschap

1807 Excellent

Over Durashift

  • Rang
    Zeer gewaardeerd poster

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Interests
    Mobiliteit

Recente profielbezoeken

15070 profielweergaven
  1. ^^^^ De beste man/vrouw die aan de deur komt misschien wel ja.... andere partijen in de keten vermoedelijk niet..
  2. Durashift

    Een week van een koetelaar

    Lekker bereikbare plaats ook bij die Benz... Marotrans schreef het al: Je kan niet binnenkijken doordat er geen spiegelsteun meer is en de (meeste) traptreden achter de plaat zitten. Portierraam van buiten schoon maken lukt dus ook niet meer, in mijn ogen, want je kan je niet aan de spiegelsteun optrekken.. op je tenen staan op de 1e trede en dan nét met de sponsstok bij de bovenkant komen.. Martijn moet er maar eens eens 'How to' vlog over maken..
  3. Balen zeg. Ik zag dat de koffietent ook een BAR functie heeft.. dat kán de tijd een beetje doden wellicht? Maar ehm.. de Liebherr monteur heeft gewoon een nieuwe ECU bij om te wisselen? Succes, hopelijk valt het uiteindelijk mee.
  4. Het kost immers wel een paar centen.. want voor die euro's krijg je wél persoonlijke bezorging door een koerier. Moet ook betaald worden.
  5. Welke naam het bij Mercedes heeft.. ik baseer mij op de ervaring met een vlakke vloer en 4 instaptreden. Dat is dus gelijk. Zal wel de Big Space uitvoering geweest zijn.. met zo'n 'goor' beige interieur en matras.. Giga Space is dan alleen hoger naar mijn mening. Tja, ik had ook 'de voorkant' kunnen schrijven. Een kopschot kan dus niet rond zijn? Zeker, maar dat schrijf ik ook niet. Wat ik bedoel is als dat de baas beslist dat het Mercedes moet worden.. wat er al rijdt in het park, er dan wel voor zorgt dat de verwachtingen bij de chauffeurs goed geregeld worden.. Bijvoorbeeld. laat dan weten dat de nieuwe auto's een stuk groter (hoger) worden dan wat er nu rijdt, bijvoorbeeld.
  6. Ik denk dat de belanghebbenden hierin wel vinden dat de privatisering goed is gegaan.. Nou is het huidige KIWA ook niet meer dat drinkwaterbedrijf waarmee het ooit begon.. Dus, in wereldwijd perspectief valt de dividenduitkering misschien niet eens zo heel exorbitant uit.
  7. Durashift

    Een week van een koetelaar

    De Bavaria afdeling krijgt nog het 'oude' model? Tegen een beetje glassex moeten die schermen wel kunnen toch? Mercedes-Benz heeft toch wel ervaring met dat wat chauffeurs in hun cabine zoal plegen te doen? Ik heb eerder het idee dat je tegen dat scherm aanstoot met het in-of uitstappen..
  8. Tja, van die wettelijke verplichting hebben beide partijen last van. Werkgever heeft chauffeurs met code95 nodig.. en chauffeurs hebben code95 nodig om legaal achter het stuur te zitten.. Ik vind het dan niet zo heel raar dat beiden dan ook een bijdrage in de kosten daarvoor doen. Werkgever betaald de training, werknemer investeert met zijn eigen tijd. Ja, dan is er misschien nog discussie over reiskosten naar trainingslocatie.. en ja, het bedrijf stuwt de kosten(aftrek) op waardoor de te betalen winstbelasting lager kan zijn.. en dat voordeel heeft de werknemer niet.. maar goed, met alleen maar kosten maken red een bedrijf het ook niet op de lange duur. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Wat betreft die ongebruikte GigaSpace Mercedessen. Ik ben toch wel benieuwd hoe dat besteltraject in z'n werk is gegaan.. Ik stond gistermiddag eens wagen 102 van de betreffende firma te bekijken.. en dat was een mooie Benz met 3 treden.. verhoogd dak met standairco erop.. én sloot mooi aan (qua hoogte) bij het kopschot van de tanktrailer. Ik kan mij zo indenken dat als binnen het bedrijf gaat rondzingen dat er voor de 'platte' DAF's CF'en Mercedes cabines worden ingekocht met verhoogd dak etc.. dat er dan als voorbeeld naar het huidige wagenpark gekeken wordt en dat dit de betreffende chauffeurs wel aanstond. Dus tja.. het is maar net hoe men e.e.a. vanaf het wagenparkmanagement gebracht heeft richting chauffeurs waardoor er een grote verrassing was toen er een trede extra geklommen moest worden.. Ja, da's een klote trede.. want er nét zo tussen gefrommeld dat je ongelijke stappen moet nemen, vond ik. Je staat een beetje boven je macht te klooien met die vloermatten (en die flappen die dan naast de stoel moeten liggen, bloedirritant ) om het nog een beetje netjes achter te laten voor een collega... Nee, het is leuk zo'n dikke, hoge, cabine voor als men 4,5 uur op de kont mag zitten.. maar om na 5 kwartier weer uit te moeten stappen.. geef mij dan maar een CF o.i.d.
  9. Durashift

    forumgebruikers gespot

    ^^^^ je was dus een kwartier te laat op het laadadres? (3,5 uur vanaf kwart over 12 is geen half vier bij mij.. )
  10. Durashift

    Luchtvering stoel

    Lijkt mij dat de bediening (dus de regeleenheid in de stoel) kapot is. Wellicht kan deze firma je verder helpen? https://www.destoelenshop.nl/nl/vrachtwagenstoel/onderdelen-vrachtwagenstoel/g-10000134
  11. Durashift

    Pensioen akkoord

    ^^^ Nee, geen akkoord. Het rapport 'naar een nieuw pensioenstelsel' is officieel slechts een advies van Sociaal Economische Raad (SER) richting het kabinet. Publieksversie van dat advies: https://www.ser.nl/-/media/ser/downloads/adviezen/2019/naar-een-nieuw-pensioenstelsel-publieksversie.pdf Als de sociale partners allemaal akkoord zijn, kan er pas verder gewerkt worden. Duur nog wel een paar jaar.. .. ondertussen moeten vele fondsen hogere buffers gaan aanhouden i.v.m. het 5 jaarlijkse advies dat volgt uit de huidige pensioenwet.
  12. Durashift

    Pensioen akkoord

    In ieder geval de rekenrente weer loskoppelen van de marktrente. Ik vond het destijds wel logisch om met een actuele rekenrente te rekenen. Intussen is de werkelijkheid danig anders gebleken. Ik geloof ook niet in de 'belofte' dat er straks eerder verhoogt kan worden (als er hogere dekkingsgraden zijn) en eerder verlaagd kan worden. Verlagen, ja dat zal men wel snel doen.. ook als de dekkingsgraad boven de 100 is.. Want tja, er moet wel een buffertje zijn voor de toekomst... rendementen vallen tegen.. economie gaat dalen etc.. allemaal argumenten om niet de pensioenuitkeringen te verhogen als het op dat moment wel kan en zou moeten..
  13. Durashift

    Pensioen akkoord

    9 jaar geleden had je het CDA er nog bij. Lukte ook niet..
  14. Durashift

    Nog zeven dagen.

    Gefeliciteerd, knappe prestatie.
  15. ^^^ Welnee, niet met het JOST KKS systeem. Het JOST KKS systeem is zo'n automatisch bediend koppelsysteem. Luchtleidingen aan de trailer worden bediend via aansluitingen onder de koppelschotel. https://www.youtube.com/watch?v=LcW_bKxrUIc ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Verder heeft een student van de Universiteit Twente in 2016 een onderzoek gedaan naar het geautomatiseerd laten koppelen van terminaltrekkers.. op het moment dat die dingen ook autonoom gaan rijden. https://essay.utwente.nl/70593/1/Hulshof_BA_BMS.pdf (pagina 4 geeft een korte indruk van de mogelijke oplossingen). SAF levert voor terminaltrekkers wel pneumatisch bediende koppelschotels. https://www.safbenelux.nl/files_content/GF_Holland_productoverzicht_schotels.pdf ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Lijkt mij een geweldig systeem, alleen al pneumatische bediening van de koppelschotel. Zat meestal te klooien met het open krijgen van de schotel... ~~~~~~~~~~ DAF NV heeft ook een lekker 'rap' filmpje over aankoppelen.. https://www.youtube.com/watch?v=8dXiJ2k_q6M
×
×
  • Nieuwe aanmaken...