Spring naar bijdragen

Davy Van Herck

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    17
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Davy Van Herck

  • Rang
    Member

Recente profielbezoeken

1116 profielweergaven
  1. Noodrem systeem

    Een rood signaal + geluid was bij mij steeds vol in de remmen. Een paaltje langs de weg,een fietser,voetganger,geparkeerde wagens.... Als hij dit zag = in de remmen en niet zacht of en geen aanpassing van de snelheid. Hij dacht dat er een aanrijding kwam en indien ik snel genoeg was met een van de richtingaanwijzers te gebruiken kon het zijn dat hij niet Remde! Aanpassen van de snelheid deed hij alleen op de snelweg en als je iets te laat je richtingaanwijzer gebruikte bij inhalen was dit ....... in de remmen. Was volgens de garage normaal.
  2. Noodrem systeem

    Hoi, Ik heb 2 jr met een XF 106 gereden en kan zeggen dat deze vol in de remmen gaat ook wanneer het niet nodig is. Sinds 14 dagen rij ik met een volvo FH 4 en dit systeem zit veel beter in mekaar dan bij DAF.
  3. Facelift voor de CF en XF

    Inderdaad in de CF gaat de stoel verder nr achter maar de stuurverstelling is hetzelfde als bij XF met als gevolg dat je pijn in de schouders,nek en rug krijgt omdat je steeds met bijna gestrekte armen moet rijden.
  4. Facelift voor de CF en XF

    Hoi, Ik rij sinds november 2016 met een XF euro 6 440 pk en moet zeggen dat deze wagen tov mijn vorige MAN TGX 440 veel zachter is en de automaat een snellere respons heeft. Maar ik vind dit voor de rest echter gn fijne auto net zoals mijn vorige MAN. Voor mij kan de stoel niet ver genoeg nr achter en de stuurverstelling is even pover dan bij MAN. Ik stap elke dag met pijn in de heupen, knieën en rug uit de vrachtwagen. Ik heb ongeveer 3 weken met een volvo fh 4 gereden en die stoel gaat minstens nog 5 cm verder nr achter waardoor ik een goede zitpositie kan vinden en waarbij de stuurverstelling dan nog top is. Ik breek zeker DAF niet af maar voor mij persoonlijk is VOLVO qua zitpositie en stuurverstelling het beste. Grtjs
  5. Zijn er al problemen bekent met euro 6 CF/XF

    Hoi, In de CF heb je volgens de verkoper meer ruimte om je stoel naar achter te plaatsen dan in een XF. De vergelijking gaat tssn een XF en FH 4 ivm met de beenruimte. Ik heb eerst een maand met een FH 4 gereden om deze te testen maar aangezien deze te duur was heeft mijn patron een XF aangeschaft. Grtjs
  6. Zijn er al problemen bekent met euro 6 CF/XF

    Hoi,er is exact nog 1 cm ruimte over tot aan het bed maar dat is niet het enige probleem. De opbergvak komt ook ongeveer een 5 tal cm naar binnen dus een andere slede plaatsen is geen optie. Ze gaan bij de dealer bekijken wat ze kunnen doen maar dan moeten ze ook de verstelling van het stuur aanpassen en dat gaat niet! Als de stoel nog 5 cm naar achter kan verplaatst worden kan ik niet meer aan het stuurwiel? En dan nog de kosten voor dit allemaal te doen? Dealer zegt dat in een CF meer ruimte is voor een chauffeur met lange benen maar hij kon niet met zekerheid zeggen hoe de stuurverstelling is bij die vrachtwagen? Ik kan alleen maar zeggen dat in een FH 4 beduidelijk meer ruimte is voor de chauffeur. Groetjes
  7. Zijn er al problemen bekent met euro 6 CF/XF

    Pff, Valt die auto toch wel echt tegen?! Heb er ondertussen 25000 km opzitten maar ik heb er echt geen goed gevoel bij. Voor mij gaat de stoel niet ver genoeg naar achter en de stuurverstelling is echt minimaal. Hij trekt voor geen meter, kan zelf bijna niet ingrijpen om te schakelen want het schakelpatroon van de automaat is . Als ik met deze wagen nog 975000 km met rijden dan ben ik ...................................... Grtjs
  8. Zijn er al problemen bekent met euro 6 CF/XF

    Hoi, Kan je inderdaad afzetten voor 60 sec en dan springt de mijne terug in eco ook als hij in manuele stand staat!! In eco modus kan je ook zelf ingrijpen maar er zal alleen van versnelling verandert worden als de bc dat wil. Met eco modus uit kan je zelf schakelen maar als hij na 60 sec geen verandering heeft ----> terug in eco. Zowel als je een berg op kruipt tegen 1500 rpm in manuele stand schakelt hij in eco en onmiddelijk een versnelling hoger waardoor je ineens tot 1150 rpm terug valt en mijn 440pk veel te weinig is om vlot snelheid te houden.Wij rijden steeds tegen de max van 44.85 t en met een verbruik van 38L/100km. Dus echt zuining is hij ook niet!!! Bij de garage zeggen ze dat ik pas mag oordelen als hij 50000 km op de teller heeft staan. Software kan zonder probleem aangepast worden naar de eerste euro 6 motoren. Grtjs
  9. Zijn er al problemen bekent met euro 6 CF/XF

    De wagen is terug van de dealer en voor hun is er geen probleem. Eigen aan de motor en de klanten willen minder verbruik volgens hen en dan moet je compenseren!!!!! Had je baas maar een 460 of 510 moeten aanschaffen?! Uhm, ok dan. grtjs
  10. Zijn er al problemen bekent met euro 6 CF/XF

    Klopt inderdaad. Doet hij bij mij ook en vooral bij het inhalen maar dat kan voor een stuk aan mij liggen omdat ik als eens durf in te halen zonder richtingaanwijzer. Bij het gebruik van de richtingaanwijzer kan je dit normaal overrulen. grtjs
  11. Zijn er al problemen bekent met euro 6 CF/XF

    Inderdaad, in eco-modus is mijn xf een grote ramp. Ik moet regelmatig in Luik zijn en Sprimont en daar gaat hij in Tilff tegen 70 km/h nr boven in 11e waar mijn oude TGA in 12e tegen 90 km/h naar boven ging. Niet geladen wel te verstaan. Manueel of eco, hij trekt geen kloten!!!!! Grtjs
  12. Daf XF 106 slechte ontvangst radiozenders

    Hoi, De vrachtwagen gaat terug nr de garage aangezien er nog enkele andere problemen zijn ivm trekkracht, pto,etc..... Bedankt voor al de antwoorden. Grtjs
  13. Zijn er al problemen bekent met euro 6 CF/XF

    Hoi,Ik rij sinds een 3 tal weken ook met een nieuwe XF 440 pk ( eco uitvoering ). Mijn vorige wagen was een MAN TGX 440 en deze was een stuk sterker in het trekken van volle vrachten en zeker in de bergen.Deze XF is echt een ramp op dag gebied en mijn baas gaat deze terug naar de garage doen om te bekijken wat er nog aan gedaan kan worden!! Of ik nu in eco-modus rij of niet hij doet gewoon zijn eigen zin. Bij 1400 rpm in 11e opschakelen nr 12e terwijl je de heuvel aan het oprijden bent en dan valt hij gewoon dood. Ik rij dagelijks hetzelfde traject en qua verbruik scheelt het +- 1 liter tov de MAN maar het rijplezier is volledig weg. Hij schakelt heel onlogisch en op momenten dat hij niet heoft te schakelen en dat allemaal voor zo weinig mogenlijk verbruik. Geef mij dan maar terug mijn TGX of FH!!! Grtjs
  14. Daf XF 106 slechte ontvangst radiozenders

    Er zit boven op het dak een standaard antenne van DAF. Mvg
  15. Daf XF 106 slechte ontvangst radiozenders

    Hoi, Ik heb voor alle duidelijkheid een foto van de standaard navigatie - radio. Grtjs
×