Spring naar bijdragen

Leeuw

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    1757
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    52

Over Leeuw

  • Rang
    Zeer gewaardeerd poster
  • Verjaardag 19-02-73

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.flickr.com/photos/bartdonker

Profile Information

  • Gender
    Male

Recente profielbezoeken

11444 profielweergaven
  1. roadtrain...

    ... is met ingang van vandaag weer een jaartje wijzer geworden. Van harte gefeliciteerd en nog vele jaren in goede gezondheid toegewenst! Maak er een mooie dag en weekend van!
  2. TLN vreest lastenverzwaring door komst kilometerheffing

    Schurken zijn het...
  3. Waar gaat de reis heen...???

    Maandag een half dagje: 11 uur vertrekken, Beilen te lossen en vervolgens in Schüttorf laden.
  4. Naar welke muziek luister je op dit moment?

    Blue Oyster Cult - Don't Fear The Reaper En ook wel lekker: Kansas - Carry On Wayward Son
  5. forumgebruikers gespot

    Was dat josimo op de N36 vanmiddag rond 15.45? (met A-bord voorop)
  6. vervolgverhaal

    Werden door handige
  7. vervolgverhaal

    opslag voor doorgedraaide
  8. TLN vreest lastenverzwaring door komst kilometerheffing

    Volgens de link is het verschil, dat BTW altijd een percentage is en accijns is een vast bedrag per hoeveelheid product. Maar een vastgesteld bedrag per hoeveelheid is gewoon een percentage... En ook het omgekeerde is waar: Bij een bepaald percentage per hoeveelheid, zul je altijd op hetzelfde, vaste bedrag uitkomen. De truc is natuurlijk, dat door deze wijze van definiëren, het voor de wet geen belasting op belasting is en daar gaat het natuurlijk om. Ondertussen betalen we dus over de accijns (die in de prijs is meegenomen), gewoon BTW.. Edit: Ondertussen betalen we over de totale prijs (dus ook over de accijns in de prijs), gewoon BTW. Bij het doorgehaalde zou iemand kunnen denken, dat we alleen over de accijns BTW betalen en dát is niet zo...
  9. wist je dat

    Gefeliciteerd Marco!
  10. Waar gaat de reis heen...???

    Morgen 8 uur Waddinxveen, daarna Bleiswijk en Culemborg. Drie keer DC-hell, zal maar een goed boek meenemen Daarna laden Heerde en richting weekend.
  11. TLN vreest lastenverzwaring door komst kilometerheffing

    In de link die je geeft staat het waarom van accijnzen (extra inkomsten voor de overheid) maar niet waarom daarover ook nog eens BTW wordt geheven. En dat is juist waar murphy op doelt. Wat accijnzen zijn weet 'ie als ex-eigen rijder vast wel.
  12. wist je dat

    Dat geloof ik best, maar als je op de kalender kijkt dan was er voor die maandagmorgen ook al een week waarin het product geleverd had kunnen worden. Bedrijven besparen graag op opslag, maar het just-in-time gebeuren betekent feitelijk niets anders, dan dat de opslag in een vrachtwagen op/langs de snelweg plaatsvindt.
  13. TLN vreest lastenverzwaring door komst kilometerheffing

    Door de naam te veranderen van wegenbelasting in houdersschapsbelasting, betalen we inderdaad niet meer voor het gebruik van de weg, maar voor het bezit van een auto en is de belasting ineens niet meer dubbel. BTW over accijns berekenen is natuurlijk wel het heffen van een belasting over een belasting. Ter indicatie: Van de literprijs betaal je ca. 36 / 46% (benzine / diesel) voor de eigenlijke brandstof, de rest is accijns + BTW. (en je betaalt met geld, waarover je ook al loonheffing hebt afgedragen)
  14. wist je dat

    Stellen dat anderen niet kunnen uitmaken wat goed voor hen is (of ergens geen verstand van hebben) om zo je eigen zin door te drukken, waar zien we dat toch vaker? Je zou de politiek in moeten gaan.... De regel dat je de 45 uur niet in je cabine mag doorbrengen heeft op zich wel iets, maar laten we niemand voor de gek houden: Dit gaat echt niet helpen om Oostblokkers te weren of bedrijven te weerhouden hun mensen wekenlang door Europa te laten zwerven. Veel bedrijven hebben er financieel baat bij dus gaat er niets veranderen.
  15. Waar gaat de reis heen...???

    Eind van de ochtend vertrekken om te lossen in Duiven, Elst en Heteren.
×