Spring naar bijdragen

mark

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    1941
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    2

Converted

  • Locatie
    Enschede
  • Interests
    Lego
  • Beroep
    Voormalig Circusdirecteur

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

mark's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1,5k

Waardering in de gemeenschap

  1. ben het niet helemaal met je eens Freddy. Ik ken bedrijven in Nordrhein-Westfalen die nu al Nederlandse chauffeurs aannemen tegen een netto vergoeding die al op het niveau ligt van de Nederlandse CAO.. Zelfs in Luxemburg zijn bedrijven waar ze nu al bewust Nederlandse chauffeurs benaderen om daar te komen te werken. En zoals we allemaal weten: is een beetje water bij de wijn doen vaak niet tot problemen zal lijden, echter onder een een bepaalde inkomensgrens verkoopt de Nederlandse chauffeur zich ook niet zo 1.2.3...
  2. mark

    Transportprijzen in de lift

    Ik dacht er nog achter te zetten tegen een tevreden stellende beloning... maar ja Wilbert: op tijd iets niet zeggen lokt altijd de juiste reacties uit..
  3. mark

    Transportprijzen in de lift

    Laten we het Hopen Wilbert, we zijn er aan toe en de "Nederlandse werknemers" zitten er klaar voor!
  4. Een groeiend aantal Duitse transportbedrijven maakt zich zorgen over het gebrek aan goede chauffeurs. En dat is niet de enige bron van hoofdpijn. Dat meldt ADAC Truck Service. Uit het jaarlijkse onderzoek van ADAC Truck Service blijkt dat 31,5 procent van de 108 ondervraagde transporteurs het chauffeurstekort hoofdbrekens kost, een toename van 24,3 procent ten opzichte van vorig jaar. Lange werktijden, werken onder tijdsdruk en dagelijkse stress zorgen ervoor dat het vak weinig aantrekkelijk is. Behalve over chauffeurs maken de ondervraagde transporteurs zich ook zorgen over de alsmaar stijgende bedrijfskosten, veroorzaakt door duurdere diesel en toenemende algemene kosten. Ook de hogere Mautkosten zijn voor 14,8 procent van de transporteurs een zorg, meer dan tweemaal zoveel als vorig jaar. Ruim een vijfde van de transporteurs (21,3 procent) denkt dat de zwakke Europese economie slechte gevolgen heeft voor de eigen onderneming. Dat percentage was nog niet zo hoog sinds 2009. Ruim de helft van de ondervraagde transportbedrijven denkt dat het eigen bedrijfsresultaat zal stagneren of zelfs verslechteren (13,9 procent). 36,6 procent verwacht een beter resultaat. “Door de moeilijke markt in West- en Zuid-Europa zoeken internationaal opererende transportondernemers naar nieuwe groeimarkten”, vertelt Werner Renz van ADAC TruckService. “Daarbij kijkt men vooral naar het oosten, bijvoorbeeld naar het nieuwe EU-lid Kroatië. 37 procent van de ondervraagde transportbedrijven ziet Oost-Europa als de markt met het grootste groeipotentieel voor de eigen onderneming.” Dat sluit overigens goed aan bij de conclusies van experts die over de transportsector discussieerden op de vakbeurs transport + logistic in München. Bron: TTM.NL
  5. De transportprijzen zijn in het tweede kwartaal van dit jaar met 11,5 procent gestegen in vergelijking met het eerste kwartaal. De index van de transportprijs herstelde sterk van het lage niveau in het vorige kwartaal. Sinds de start van de metingen in 2008 is dit de op een na grootste stijging die gemeten werd. Toch ligt de prijsindex nog steeds lager dan in het tweede kwartaal van 2008. De stijging wordt mede veroorzaakt door seizoenseffecten. Dennis Wereldsma, Managing consultant Logistics bij Capgemini Consulting en medeauteur van het rapport, is positief maar zet ook kanttekeningen: “Het ziet ernaar uit dat het optimisme terug is in de transportmarkt. Wel zien we dat er meer volatiliteit is in de transportprijzen, wat het resultaat kan zijn van frequentere prijsonderhandelingen en kortere contracttermijnen. Verladers houden niet langer vast aan lange termijn tarieven als zij niet zeker weten hoe de markt zich gaat ontwikkelen. Zowel verladers als vervoerders zouden een compromis moeten vinden tussen stabiliteit en prijzen. Voor de continuïteit in de supply chain is het essentieel dat beide partners hier een balans in vinden.” Peter Förster, Managing Director van Transporeon, voegt toe: “In het laatste kwartaal hebben we de op een na grootste stijging in transportprijzen waargenomen sinds 2008. Dit toont aan dat het prijsniveau stijgt en waarschijnlijk zal blijven stijgen, hoewel we nog steeds op een lager niveau zitten dan vijf jaar geleden. We waren verrast te zien dat het prijsniveau in mei hoger was dan het prijsniveau in juni. Dit is waarschijnlijk te verklaren door enkele korte weken, een aantal feestdagen vond dit jaar al vroeg plaats.” De prijsindex steeg in het tweede kwartaal van 2013 met 11,5 procent (index 100.6) vergeleken met de prijsindex in het eerste kwartaal (index 90.2). In vergelijking met het indexniveau van het tweede kwartaal in 2012 (index 99.4), steeg de prijsindex met 1,2 procent. In het tweede kwartaal van 2013 is de dieselindex gezakt tot 103.8 (-1,8 procent). Vergeleken met de hoge index in het derde kwartaal van vorig jaar, zijn de prijzen nu substantieel verlaagd (daling van 5,9 procent.) De capaciteitsindex is in het tweede kwartaal van 2013 gezakt (-32,9 procent), momenteel staat het op exact hetzelfde niveau als een jaar geleden: index 78.2. De geringe capaciteit heeft ervoor gezorgd dat de index van de transportprijzen is gestegen, ondanks de daling van de benzineprijzen. Bron: ttm.nl
  6. De problemen met Oost-Europese arbeidsmigranten komen niet door EU-regelgeving, maar door een gebrekkige toepassing en handhaving ervan de Nederlandse overheid. Dat zegt professor Kees Groenendijk dinsdag in het Nederlands Dagblad in reactie van de oproep van minister Lodewijk Asscher van Sociale Zaken aan de EU om de regelgeving rond de arbeidsmigratie aan te pakken. Asscher en de Britse publicist David Goodhart publiceerden zaterdag een brief in de Volkskrant. “Onze zwakste burgers leggen het op de arbeidsmarkt af tegen bekwamere mensen van elders”, waarschuwen ze. Volgens Asscher en Goodhart heeft het vrije verkeer van werknemers binnen de EU een ”ontregelend effect gehad op een deel van de armere en minder hoogopgeleide burgers in de rijkere EU-landen.” De uitdaging is volgens het duo om te voorkomen dat kwetsbare groepen in de samenleving werkloos worden, zonder andere EU-burgers te discrimineren. Groenendijk, voormalig hoogleraar rechtssociologie en zeer bekend met het Europese arbeidsrecht, snapt weinig van Asschers oproep. “Ik stoor me alleen al aan het onhistorische karakter ervan: de suggestie wordt gewekt dat het vrije verkeer van mensen binnen de EU net is begonnen, maar dat is al veertig jaar gaande. Overigens vreesde de Nederlandse regering begin jaren zeventig een toestroom van Italianen.” Volgens Groenendijk is verdringing van Nederlandse werknemers door Oost-Europeanen vooral een probleem bij vrachtwagenchauffeurs, buiten die sector zegt Groenendijk ‘geen cijfers’ te kennen. “Polen die hierheen komen, kunnen dat alleen omdat hier werk blijft liggen. We hebben die buitenlandse werkkrachten gewoon nodig.” Groenendijk zegt ook dat het werkelijke probleem zit in onderbetaling en schijnconstructies waarmee werkgevers Oost-Europese werknemers uitbuiten. Asscher doet er verkeerd aan naar de EU te wijzen. “Het probleem is namelijk niet de EU-regelgeving, maar de toepassing en de handhaving ervan door onze eigen overheid. De FNV heeft bij de rechter gelijk loon afgedwongen voor achthonderd Polen die in de Eemshaven een kolencentrale bouwen. Laat Asscher zorgen dat dit soort vakbondsacties overbodig wordt in plaats van verantwoordelijkheden afwentelen op Brussel.” Bron: Nederlands Dagblad + TTM.nl
  7. Verdienen die Polen zoveel in een maand dan? Of word hier gedoeld op de netto winst van de onderneming per auto... Want dan is het begrijpelijk dat er in grote getale word uitgevlagd... (ik ben van mening dat de boete terecht is, maar de genoemde winst iets te suggestief is )
  8. In Enschede hadden we ook een slager die ineens neuroloog bleek te zijn, Jansen Steur?... Die Duitser zal wel gedacht hebben, goed voorbeeld doet goed volgen?
  9. Het klinkt eenvoudig de redenatie van Huub en de rest, maar de ING is best bereid om transporteurs kredieten te verstrekken hoor... Niets mis mee.... Echter een paar "kleine" randvoorwaarden: * Allereerst zekerheidstellingen 3,5x zo hoog als het krediet * Bestuurders moeten persoonlijk mee tekenen als garantie (valt dan vaak net buiten de bestuurlijke aansprakelijkheid) * Verpanding van crediteuren * Alle verzekeringen zouden via een tak van de ING moeten lopen * Woekerrente * Bereid zijn om direct onder bijzonderbeheer te vallen qua financiering * Geen verbindingen met andere banken en of financieringsinstanties aan gaan tijdens de overeenkomst * Bankmanager maandelijks voorzien van debiteurenlijsten, maandcijfers en prognoses * Enkel werken met door de bank (finance afdeling) goedgekeurde in Nederland gevestigde crediteuren * Krediet verzekering dient zijn afgesloten via ING Finance * In bepaalde gevallen dient er sprake te zijn van FINANCING van de debiteuren portefeuille (tegen 8% renten en kosten) Dus hoop genoeg, als je als ondernemer maar: lef, bezittingen en stront genoeg hebt!
  10. Kijk: Als je ze bijna weggeeft dan moet je wel blijven produceren om de markt te kunnen bedienen: 2 Jaar XF Euro 5 en 4 jaar XF Euro 6 Vraag is wie financiert en wat zijn de voorwaarden? En als de prijs maar scherp genoeg is en de lease acceptatie eenvoudig dan kun je wel blijven produceren.... (we houden ons zelf in leven en werken aan ons marktaandeel!) Trouwens wel een goede wagen de huidige XF105
  11. Ik heb hier eens met een wagenparkmanager van Bosman over gesproken in Eindhoven en hij zij toen dat ze 4 redenen hadden om geen zonneklep te laten monteren: 1. Extra aanschafkosten. 2. Minder aerodynamica (hoger verbruik). 3. Ze sneuvelen vaak in de wasstraat. 4. Voegt niets toe aan huisstijl. Toen Heisterkamp in 1988 begon met de 95XF zaten er ook geen zonnekleppen voor, dit is inmiddels achterhaald. Bij andere fleetowners zie je toch regelmatig trucks zonder zonneklep, dit zal echt economische / financiële redenen hebben.
  12. mark

    Ook Roek moet inkrimpen

    Koos Spronk, Yvo Segers, Heuveltrans en er zijn er echt nog wel meer hoor die met Nederlandse chauffeurs naar Spanje en Portugal rijden....
  13. Wat nu als je het parkeerterrein huurt van een projectontwikkelaar die zat te wachten op een bouwvergunning, en de loze grond zolang rendabel maakte door er een parkeerplaats van te maken? Zal ook wel speculeren zijn of niet? ;-)
  14. Waar heb jij die wijsheid vandaan? Of zijn dit speculaties of aannames?
  15. Of misschien over nagedacht dat ze gewoon gekocht zijn op openbare verkoop van de curator, door de meest biedende?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden