Spring naar bijdragen

GTAKevin023

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    69
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over GTAKevin023

  • Rang
    Senior Forumlid
  • Verjaardag 01-01-1993

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Interests
    Auto's en mooie meiden. :D

Recente profielbezoeken

2469 profielweergaven
  1. Regel bij mij op werk is de pas elke vrijdag uitlezen. Elke week dus
  2. Hoi, Ik heb dit besproken met een leraar van code 95. Die zei alleen dat mocht ik er toestemming van krijgen van m'n leidinggevende dan kon ik dit als optie gebruiken. Ik gebruik deze manier nu al een aantal weekies en het lijkt erop dat het een goeie oplossing is. Alles wat ik doe, werken, pauzes, rusten en rijden, staan nu goed geregistreerd. Ik heb zelfs nu weer de lol in het vrachtwagen rijden weer terug gevonden. Want die tacho gedoe begon gewoon weer zo aan me te knagen dat ik liever helemaal niet meer wilde rijden.
  3. Die scania waar ik het meest op rijd is een stoneridge. Die tacho vind ik het moeilijkst om te gebruiken. De andere mercedesen van ons hebben allemaal VDO. De jaartallen weet ik niet. Maar sinds ik nu ook de tachograaf gebruik als ik gewoon binnen werk lijkt het goed te gaan nu. Als ik ga werken in het magazijn gooi ik me kaart in de tacho. Laat hem op werken staan. En ik zorg ervoor dat ik op tijd me pauzes heb gehad en zet hem dan weer op rust na ik ben uitgeklokt. Zo kan ik, mocht ik een rit gaan doen met een vrachtwagen, gewoon alles wat ik daarvoor gedaan heb op rust zetten. Geen manuele bediening! Heb afgelopen week alles super chill op orde gekregen nadat ik m'n print out bekeek. Dit is gewoon de manier die ik moet volhouden om geen toekomstige fouten te maken. De fouten in het verleden kan ik helaas niks meer aan doen behalve dan gewoon nu alles goed (proberen) te registreren.
  4. Nou ik weet al genoeg. Ik ben gewoon de lul als er een bedrijfscontrole komt op me werk. Hele leven lang werken voor m'n ''overtredingen'' en niet voor leuke dingen zoals vakantie en zo. Word straks gewoon als crimineel beschouwd.
  5. Chauffeurs op me werk zeggen hetzelfde zoals veel mensen hier. Rust invoeren. En ze weten zelf ook niet hoe de handmatige werkt omdat ze gewoon simpel van 07:00 t/m 16:00 werken. Die hoeven dat ook niet te doen. Ze beginnen hun dag met de vrachtwagen en eindige hun dag met diezelfde vrachtwagen. Ze gebruiken alleen de rust en arbeid knop. Verder gaat alles vanzelf. Ik heb een mail gestuurd naar een rijschool. Misschien kunnen hun mij helpen.
  6. Heb vanochtend geprobeerd handmatig in te voeren maar het ging niet goed. Volgens mij staat er nu dat ik een week nonstop arbeid heb gedaan op die tacho. Ik ben super goed in het besturen van een vrachtwagen. En laden en lossen. Ook snel bij me klanten. Maar door dit soort shit wat ik steeds niet begrijp breek ik regelmatig de wet. Terwijl ik, ook al kan ik het niet verandwoorden, niet over m'n rij of rusttijden ga! Echt frustrerend.
  7. Tja, ben er nu deze week niet aan toegekomen. Dus morgen op de vrachtwagen zal ik toch moeten klooien om die tijden erin te krijgen. Want ik wil gewoon niet de wet overschrijden. Wil gewoon vanaf nu die tijden goed in die tacho doen. Lastige is alleen ook dat ik moeite heb met cijfers.
  8. Hallo, Ik doe af en toe nog steeds een rit met de vrachtwagen. Wilde er eerst door prive omstandigheden mee stoppen maar nu ga ik dus 1x in de week rijden. Voor de rest werk ik binnen. Maar ik heb nog steeds sinds ik me code 95 heb problemen bij het handmatig invoeren. Namelijk dus me werktijden invoeren als ik binnenwerk. Nu heb ik een oplossing gevonden. Er staat altijd wel een vrachtwagen stil bij ons. Ik wil nu dus mijn kaart in een tachograaf gooien als ik ook binnen ga werken. Voor de rest laat ik hem dan gewoon op werken staan en gooi ik pauze erop als ik pauze heb. Zo staan mijn werktijden er goed in als ik weer ga rijden. Is dit een handige oplossing? Normaal registreerde ik altijd gewoon rust voordat ik begon met rijden, terwijl ik binnen had gewerkt, maar dat schijnt volgens een man van nascholing code 95 een economisch delict te zijn. Gr Kevin.
  9. GTAKevin023

    Chauffeurspas

    Toen ik dit had toen scheen er vuil in het laadje te zitten waar me pas in zat. Het hielp bij Scania ff om het 2e laadje open te laten schieten. Scania heeft toen mijn tacho schoongemaakt. Moest helaas wel met kaart in de tacho, zonder dat ie was geregistreerd, naar Scania rijden om me pas terug te krijgen. Hij gaf de heletijd aan rijden zonder kaart. Toen heeft die monteur handmatig me rijtijden van die dag op me kaart weten te krijgen en heb ik een stempel van Scania op me printout gekregen. Daar heb ik zelf de rest opgeschreven wat er aan de hand was. Die printout houd ik nu een jaar lang bij me voor als ik een controlle krijg.
  10. Hallo, Inmiddels heb ik besloten, door prive omstandigheden, niet meer op te vrachtwagen te gaan. Mijn code 95 is nog geldig t/m augustus 2019. Als mijn code 95 vervalt, en ik rij niet meer op de vrachtwagen, ben ik dan alsnog verplicht mijn code 95 te verlengen en een nieuwe chauffeurskaart aan te vragen? Juridisch dan? Heb begrepen dat ze bij een normale controle van het rijbewijs, waar geen C voertuig bij aanwezig is, de overheid nog steeds moeilijk kan doen bij het ontbreken van code 95+chauffeurskaart. Bijvoorbeeld in Frankrijk ofzo. Met vriendelijke groeten, Kevin
  11. Ja idd. Jullie punten zijn ook idd waar ik aandacht aan zou geven Dank jullie wel
  12. Hey, Vraagje. Ik zit al een tijdje te denken hoe het zou zijn als ik voor de bus zou gaan. Wat zijn de voordelen die ik heb als iemand met C+Code 95 die helemaal opnieuw begint met categorie D? Ikzelf heb het idee dat vooral de praktijklessen mij niet moeilijk zou moeten zijn, en het praktijkexamen. Is nou het theorie voor de bus het enigste wat mij moeilijk zou zijn? Lijkt mij dat ik als vrachtwagenchauffeur makkelijk zou kunnen rijden met een bus. Of niet? Rij namelijk dagelijks met een vrachtwagen door Amsterdam en Haarlem. Gr Kevin.
  13. Tis allemaal gelukt Voelt niet fijn zo'n tacho die de hele dag een melding schreeuwd die je niet wilt zien maar tis gewoon onmacht. Gewoon alles genoteerd en printout gemaakt. Printout hou ik 4 weken bij me. Hopelijk morgen middag naar de garage en dan m'n pas terug krijgen!
  14. Ja tip van Teddybeer is leuk maar dan breek ik de zegel. Geen optie dus Tip van ELZEN is een optie. Tip van Murphy ga ik idd doen morgen na het rijden zonder tachograafkaart. Alleen ik gebruik geen tachorolpapier maar de routelijst van me bedrijf zelf.
  15. Hallo allemaal, Vandaag heb ik een probleem gekregen met een tachograaf van een vrachtwagen die ik vandaag reed. Hij is er tijdens de rit mee opgehouden. Aan het begin van m'n rit was er niets aan de hand. Tot ik een paar uurtjes verder was. Hij gaf zomaar aan ''ongeldige kaart''. Na die melding heb ik een paar keer mijn kaart erin en eruit gedaan en hij bleef aangeven ''ongeldige kaart''. Nu doet de tachograaf helemaal niets meer. Hij blijft maar mijn kaart laden. Verder werkt niks meer en krijg ik mijn kaart ook niet meer uit de tachograaf. Helaas moest ik, met mijn kaart in de tachograaf, doorrijden naar de zaak waar mijn 2e rit stond te wachten. Het was geen optie om naar een garage te gaan omdat er werk te doen was. Dus heb maar notities gemaakt van me rit met de uitleg van m'n probleem op de routelijst. Daarna heb ik me 2e rit opgepakt met een bakwagentje die niet tachograafplichtig is. Vandaag is een chauffeur met de (Scania) vrachtwagen met kapotte tacho en mijn kaart erin naar een Mercedes garage gegaan bij ons om de hoek. Helaas konden ze hem daar niet mijn pas eruit gekregen en zijn ze gewoon tot de conclusie gekomen dat de tachograaf gewoon is overleden. Heeft dus niks met mijn pas te maken. Morgen moet ik gewoon weer rijden en dan ben ik van plan mijn route gewoon te gaan rijden, zonder kaart, en dan alles gewoon te noteren, werk, pauze en rijtijden en rijbewijs gegevens en persoonsgegevens. Doe ik hier goed aan? En hebben jullie misschien een tip wat ik morgen ochtend nog zou kunnen proberen om me pas uit die tacho te krijgen? Tacho is een Stoneridge en zit in een Scania Maandag ga ik met de vrachtwagen met de kapotte tachograaf, met mijn kaart erin, naar Scania garage. Daar hoop ik dat ze mijn kaart eruit kunnen krijgen. Gr Kevin
×
×
  • Nieuwe aanmaken...